UV (zwem) kleding - tips?

21-04-2011 12:20 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemiddag!

Heeft iemand van jullie toevallig tips voor UV zwemkleding?

Mijn zoontje (1,5) heeft rood (eigenlijk oranje ) haar en een lelieblank huidje en zelfs van een half uurtje zon incl factor 50 verkleurt hij al.

Gisteren heb ik al in de stad gekeken maar ik kon (nog) nergens UV shirts vinden. Nu was ik wat aan het googlen op UV-kleding en online is er vanalles te vinden - bonnebonne verkoopt bijvoorbeeld vanalles.

Heeft iemand van jullie ervaring met bijvoorbeeld UV-kleding van Splash About of weet iemand of dit voor een kindje (maat 86 ongeveer) verkrijgbaar is bij een 'gewone' winkel?

Alvast bedankt!
Ik heb ooit zo'n zwemshirt bij de decatlon gekocht.
Vorig jaar hadden ze die bij Prenatal, maar zie ze nu (niet meer?) op de site. Misschien later in de zomer?
Ik heb het begin dit jaar zelfs al bij de C&A gezien, volgens mij hebben ze daar wel het een en ander, vorig jaar had de H&M ook een setje en zelfs winkels als de zeeman verkopen het in het seizoen wel.
Zo te zien verkoopt bonne bonne 2 merken Koolsun en Splash about.

Vorig jaar een heb ik voor mijn dochter een shirtje gekocht in Australie, het land van de UV werende kleding. Ze werden daar rash shirts genoemd. Ik zou in ieder geval gaan voor lange mouwen en hooggesloten nekje.

Ikzelf zou wel voor een 'echt' product gaan. Zwemkleding met lange mouwen hoeft niet UV werend te zijn.

Verder lees ik ook even mee in dit topic want madame is inmiddels een stukje groter.
geen kleding advies maar ik weet van verschillende mensen met rood haar en heel witte huid dat die niet of nouwelijks verbrandde met P20 zonnebrandspul

(uiteraard is uren lang vol in de zon laten spelen niet aan te bevelen.)
Had je proteksol ook al gevonden? En happysunnydays?
Ik heb voorgaande jaren zo'n pakje voor mijn zoontje gekocht bij de Etos en ik vond het ideaal. Ik zag ze gisteren ook bij Bart Smith in maat 86.

Ik ben nu op zoek naar een los shirt en broekje, omdat hij zindelijk is. Vind het wel erg duur, maar het is wel erg handig.
Bij kleertjes.com hebben ze uv zwemkleding van Billabong. Wellicht kan je bij een sport- of surfwinkel vragen of ze het in de collectie hebben?
if we all light up, we can scare away the dark...
Bedankt!!

Bij C&A hadden ze hier niets en hier zit helaas geen decathlon (jammer dat ze ook geen website hebben). Zeeman, H&M, Perry, Wibra, Intersport, Aktiesport en Prenatal hadden ook niets

Proteksol had ik al gezien en die happysunydays ook, bedankt Jusa! Jij hebt dus alleen ervaring met Rash?

Ik vind die splashabout nog wel het mooiste eigenlijk - 40 euro voor een shirt (met inderdaad lange mouwen en hooggesloten nekje) en een broekje is qua prijs wel ok toch?

Zou voor een beweeglijk kereltje een strak pakje fijner zijn of een los shirt en los broekje of een strak shirt en broekje..?

Pff, ik zit volgens mij er weer veel te veel over na te denken
quote:Yamuna schreef op 21 april 2011 @ 13:14:

geen kleding advies maar ik weet van verschillende mensen met rood haar en heel witte huid dat die niet of nouwelijks verbrandde met P20 zonnebrandspul

(uiteraard is uren lang vol in de zon laten spelen niet aan te bevelen.)

Dat ga ik dan ook eens opzoeken en eventueel kopen! Ik had er wel eens ooit van gehoord maar nooit gekocht. Dit is toch ook het spul waarbij ze zeggen dat je je maar 1x per dag hoeft in te smeren?

Ik laat ze inderdaad (allebei dus ook m'n niet roodharige dochter) niet teveel in de zon - heb ook al een zonneschermdoek boven de zandboek tot grote hilariteit van sommige vriendinnen. Maar de ellende is dat ze niet de hele dag lekker op hun plekje blijven zitten
quote:tatlitatli schreef op 21 april 2011 @ 13:41:

Bij kleertjes.com hebben ze uv zwemkleding van Billabong. Wellicht kan je bij een sport- of surfwinkel vragen of ze het in de collectie hebben?Ik ga eens kijken naar surfwinkels - misschien morgen wel als ik naar bloemendaal ga. Hier in Breda wordt volgens mij niet veel gesurfd (?).
Dat P20 klinkt inderdaad wel oke, ga ik dit jaar ook maar kopen dan! Bedankt voor de tip!
quote:choca schreef op 21 april 2011 @ 14:14:

Dat P20 klinkt inderdaad wel oke, ga ik dit jaar ook maar kopen dan! Bedankt voor de tip!

wel de P20 goed in laten trekken voor je kleren aan trekt .

t kan vlekken in de kleren maken als t nog niet goed ingetrokken is.
quote:choca schreef op 21 april 2011 @ 13:49:

Zou voor een beweeglijk kereltje een strak pakje fijner zijn of een los shirt en los broekje of een strak shirt en broekje..? Voor een kind dat niet zindelijk is vind ik een pakje in een stuk handiger. Je hebt het zo aan en het kan niet verschuiven. Als kinderen zindelijk zijn is het weer onhandig, want ze kunnen moeilijker zelf naar de wc.
Bedankt voor de tips: hij is al een beetje bezig met zindelijk worden (alleen poepen op het potje ) dus ik heb een wat strakker los shirt en broekje gekocht, dat leek me zelf het fijnst zitten. Voor m'n dochter heb ik ook meteen wat besteld - alleen een shirt.

Ik kreeg trouwens van een kennis te horen: ben je te lui om te smeren dan!? Bijzonder...

Ik zag ook van die uv-float-pakjes: lijkt me ook handig voor onze waterratjes - iemand daar ervaring mee?
Ik heb een uv pak gekocht bij Bart Smit. En wat P20 betreft: ik zou het niet doen want vol alcohol. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Bij H&M zijn ze nog wel online. Mijn dochter heeft maat 86/92 en die past prima, ik zou wel echt de maat die hij draagt (mijn ervaring met H&M is dat het groot valt, maar die UV shirts zijn heel strak bij de nek, dat krijg je dan zo moeilijk aan dus niet te klein bestellen).

Bij Decathlon heb ik ze ook al gezien, die zijn gewoon effen, bij H&M is hij met Cars voor jongens (en tot groot geluk van mijn dochter met Hello Kitty voor meisjes )
o sorry, was al opgelost zie ik. Nog iemand bitterballen op de vroege ochten?
voor wie nog nodig heeft

ik zag net bij de intertoys UV werende (zwem)pakjes voor shirt lange mouwen+ broek/legging achtig lange pijpen.

voor 9.95 afgeprijst van 40 euro ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven