Vakantie met kleuters: hoe zelf ook relaxt terugkomen?

06-06-2025 15:21 602 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is weer bijna zomervakantie, zelf gaan we 3,5 week weg. De kinderen zijn net 4 en 6, de vakantie is al relaxter dan 2 jaar geleden, maar ik ben op zoek naar tips zodat ik zelf ook uitgerust terugkom.

Inmiddels heb in de gewoonte dat ik in de week er na nog 3 dagen alleen wegga om echt even op te laden na de gezinsvakantie, maar daar wil vanaf.

Eigenlijk heb ik op vakantie alleen echt rust als ik ben wielrennen en dan hoef ik even niks . De rest van de vakantie ben ik toch bezig met regelen of de kinderen spreken mij toch continu aan en ‘s avonds probeer ik nog gezellig te doen tegen man na 9 uur, terwijl ik gewoon echt moe want de ochtenden op vakantie zijn (helaas) 90% voor mij vanaf 6 uur.

Man kan gerust een boek lezen als de kinderen spelen, maar dat is voor mij niet mogelijk, want de kinderen willen wat laten zien/drinken of spelen.
MargjeM schreef:
06-08-2025 13:37
Fijn dat het zoveel relaxter dan verwacht was TO.

Heb je ook het idee dat jullie er in geslaagd zijn het relaxen een beetje evenredig over jullie allebei te verdelen?
Meer dan voorheen :).

Het scheelde dat ik bijna geen avond een kind in bed heb gelegd. En ook niks in de nacht. Man kon inderdaad uitslapen, maar ik hoefde ‘s avonds niet 10x terug naar de jongste. Dat scheelde echt qua stressniveau voor mij. En in de ochtend niet hoeven wachten tot de jongste wakker werd en de oudste niet stil hoeven houden, maar gewoon wat kunnen doen was echt heerlijk.
NomenNesci0 schreef:
06-08-2025 13:14
Ik moet waarschijnlijk naar het eind van het relaas. Maar dit soort topics lees ik vaak en verbaas me er altijd over dat je als vrouw akkoord gaat met dergelijk gedrag. Ik zou er een goede ruzie (of 3 en daarna scheiding) voor over hebben om mijn man aan het werk te zetten. En dan niet ik een beetje 80% en hij 20%. Nee, gewoon fifty fifty. Bij de geboorte van de eerste ben je ALLEBEI ouders geworden en ALLEBEI even verantwoordelijk. En als daar door het jaar heen andere afspraken over zijn, want de een thuisblijfouder en de ander geld verdienen, dat kan. Maar op vakantie ben je daar allebei 100% aanwezig en laat je niet de een het gros van het werk opknappen. Ik zie dat als teken van respectloosheid, onbetrokkenheid en gewoon 500% schijt hebben aan je partner. Voor mij een reden om met zo'n partner de stekker eruit te trekken als deze niet heel heel rapide zich gaat aanpassen en zijn rol pakt.
Of de kinderen zoveel beter worden van een scheiding betwijfel ik. Het zou soms makkelijker zijn denk ik, maar op dit moment nog een beslissing met te grote consequenties. De kinderen uit hun vertrouwde buurt halen en naar een andere school, de onrust van 2 huizen etc.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven