Vakantie met kleuters: hoe zelf ook relaxt terugkomen?
vrijdag 6 juni 2025 om 15:21
Het is weer bijna zomervakantie, zelf gaan we 3,5 week weg. De kinderen zijn net 4 en 6, de vakantie is al relaxter dan 2 jaar geleden, maar ik ben op zoek naar tips zodat ik zelf ook uitgerust terugkom.
Inmiddels heb in de gewoonte dat ik in de week er na nog 3 dagen alleen wegga om echt even op te laden na de gezinsvakantie, maar daar wil vanaf.
Eigenlijk heb ik op vakantie alleen echt rust als ik ben wielrennen en dan hoef ik even niks . De rest van de vakantie ben ik toch bezig met regelen of de kinderen spreken mij toch continu aan en ‘s avonds probeer ik nog gezellig te doen tegen man na 9 uur, terwijl ik gewoon echt moe want de ochtenden op vakantie zijn (helaas) 90% voor mij vanaf 6 uur.
Man kan gerust een boek lezen als de kinderen spelen, maar dat is voor mij niet mogelijk, want de kinderen willen wat laten zien/drinken of spelen.
Inmiddels heb in de gewoonte dat ik in de week er na nog 3 dagen alleen wegga om echt even op te laden na de gezinsvakantie, maar daar wil vanaf.
Eigenlijk heb ik op vakantie alleen echt rust als ik ben wielrennen en dan hoef ik even niks . De rest van de vakantie ben ik toch bezig met regelen of de kinderen spreken mij toch continu aan en ‘s avonds probeer ik nog gezellig te doen tegen man na 9 uur, terwijl ik gewoon echt moe want de ochtenden op vakantie zijn (helaas) 90% voor mij vanaf 6 uur.
Man kan gerust een boek lezen als de kinderen spelen, maar dat is voor mij niet mogelijk, want de kinderen willen wat laten zien/drinken of spelen.
donderdag 12 juni 2025 om 16:56
Verreweg de meeste mensen die kamperen, zitten toch nog in een gewone tent of caravan? Mijn ouders hebben een eigen huisje op een vrij grote camping en daar zijn geloof ik vier of vijf safaritenten te huur. Veel meer mensen hebben gewoon een plek op een kampeerveldje, daarnaast zijn er ook veel meer stacaravans en ook meer huisjes dan safaritenten.Draaideurforummer schreef: ↑12-06-2025 09:10Ik vroeg me gisteren nog af naar aanleiding van dit topic: of door de opkomst van die safaritenten het concept van kamperen niet is veranderd? Dat mensen zo'n soort tent boeken alsof het een huisje is, en dus andere verwachtingen hebben m.b.t. rust en privacy.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 12 juni 2025 om 17:34
Susan schreef: ↑12-06-2025 16:56Verreweg de meeste mensen die kamperen, zitten toch nog in een gewone tent of caravan? Mijn ouders hebben een eigen huisje op een vrij grote camping en daar zijn geloof ik vier of vijf safaritenten te huur. Veel meer mensen hebben gewoon een plek op een kampeerveldje, daarnaast zijn er ook veel meer stacaravans en ook meer huisjes dan safaritenten.
Met name in Frankrijk zijn er ook campings waar je als kampeerder met eigen kampeermiddel in de minderheid bent. Of waar bijna alles geasfalteerd is voor campers, die vervolgens elke ochtend vertrekken naar de volgende bestemming.
speculaastaart wijzigde dit bericht op 12-06-2025 18:03
0.15% gewijzigd
donderdag 12 juni 2025 om 20:31
De camping waar ik altijd kwam is qua 'volk' wel veranderd toen ze ook huisjes en safaritenten gingen aanbieden. Niet vervelend hoor, maar wel een ander type vakantievierder dan toen er alleen nog tenten, caravans en campers kwamen.Draaideurforummer schreef: ↑12-06-2025 09:10Ik vroeg me gisteren nog af naar aanleiding van dit topic: of door de opkomst van die safaritenten het concept van kamperen niet is veranderd? Dat mensen zo'n soort tent boeken alsof het een huisje is, en dus andere verwachtingen hebben m.b.t. rust en privacy.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in