valse start:(

26-08-2008 08:06 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag dames,

gistermorgen ben ik een deel van de slijmprop verloren. Ik ben 39 weken zwanger dus prima, t was mooi wit/roze zoals graag gezien word. Ik helemaal in mn nopjes, hopen dat de kleine komt.

S avonds verlies ik nog een deel en rond 20.15u beginnen hele lichte krampen/voorweeen in een regelmatig ritme zo 8 minuten. Deze krampen zijn in hevigheid toegenomen tot in de nacht, zeker tot 5uur,Ze waren echt wel pijnlijk zodat ik me moest concentreren op mn ademhaling. Heb ik geen oog dichtgedaan. T enige wat opviel is dat de tijd niet korter werd tussen de weeen.Daarop heb ik ook geen verloskundige gebeld. Mijn man is om 6 uur naar t werk gegaan en ik viel in slaap, weeen ho maar.....

nu heb ik een keer in de zoveel tijd dat kramperige gevoel maar niet zo pijnlijk als vannacht. Mijn ouders vertrekken morgen naar mexico voor 16 dagen, dus ik had gehoopt dat t door zou zetten en ze de kleine zouden zien

Ben benieuwd naar dames die ook een valse start hebben gehad en hoe t daarna is gegaan etc... ik ga zo even de verloskundige bellen om te vragen of ze even kan kijken of er toch niet iets meer dan niks gebeurd is

groetjes van fener
Pffff, jij zit gewoon te klieren en te hopen op een totaal ruptuur.
quote:fleurtje schreef op 26 augustus 2008 @ 09:32:

Voelde het vannacht alsof je doodging? zo niet, dan voelen je ontsluitingsweeen anders

Hoop voor jou niet dat je rugweeen krijgt Fener...

heel veel sterkte!!
Hoe voelen rugweeen eigenlijk.... Nou ja, zal wel moeilijk te omschrijven zijn, maar ik kan me er zo weinig bij voorstellen. Maar iedereen zegt dat het k*t is.
Alsof je dood gaat via je rug Fleur.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Fener: Ik ben zo nieuwsgierig wat de VK zei. En hoe het nu gaat?
*cola zit nu tegen mn beeldscherm aan*

Maar als je rugweeen hebt, kun je dan nog op je rug liggen... Hoe gaat dat dan...
Fener, ben je er nog....
Geeft een toetenboener aan voor de cola.

De krampen die je normaal in je buik aan de voorkant voelt bij een normale wee, concentreren zich dan op je rug. Bij mij zaten ze aan de achterkant. Zeg maar bij je.... uhmmm..wat zit daar?....je nieren ofzo? Ik kon niet meer liggen nee, zitten was fijner, maar ja das ook weer anders voor iedereen. Ik vond ze veel moeilijker op te vangen dan buikweeen, want die hadden we als toetje ook nog.
Hoi Fener,

Ik weet nog goed dat de bevalling van mijn eerste kindje begon.

Midden in de nacht kreeg ik weeen en heel lage rugpijn. De weeen kwamen ook vrij regelmatig en waren ook echt heftig vond ik. Ik moest ook op mijn ademhaling letten en de weeen voelde ook echt als een soort golf beweging zeg maar.

Alleen was ik dus net als jij helemaal happy toen die eerste weeen begonnen en dacht: nu gaat het gebeuren en heb ik over een paar uur een kind! Maar dat was een beetje naief van me. Ik was vanaf het moment dat die allereerste wee zich aandiende klaar wakker en heb niet meer kunnen slapen van de opwinding, maar ook van de pijn van de weeen.

De verloskundige zei me dat ik echt moest gaan rusten, dat ik mijn energie heel hard nodig zou hebben tijdens de bevalling en dat dit echt nog maar voorweeen waren.

Ik dacht toen: ja,ja dat zal wel, ik geloof er niks van...voorweeen, echt niet! Ze voelen toch precies zoals ik had geleerd hoe weeen moesten voelen?

Dus ik kon niet slapen en bleef wakker, uiteindelijk is onze dochter 50 uur nadat de eerste wee zich aandiende geboren!

En ik was helemaal kapot. Niet zo gek he, als je ook al die tijd niet hebt geslapen. Ik moest bijna twee uur persen en dat was een hel, ik heb de hele bevalling niet bewust meegemaakt, ik was zo moe, had bijna geen kracht en was in een soort trance zeg maar. (endorfine die je lichaam aan maakt).

Ik kan je aanraden om, hoe lastig het misschien ook is, toch proberen te gaan rusten/slapen zodat je straks met je bevalling de energie hebt. En je weet inderdaad nooit hoelang het duurt en of dit al het echte begin is, maar je kunt het aan de verloskundige vragen of je al wat onsluiting hebt. Probeer je weeen nu gewoon zo goed mogelijk op te vangen en probeer te rusten. Of neem een lekker warm bad dat zet de weeen ook goed aan. Je merkt het vanzelf wel als het heftiger wordt, de pijn wordt dan krachtiger, je kunt de weeen dan wat minder goed opvangen, je ademd/puft dan stukken sneller zeg maar als bij die allereerste weeen.

Ik ben nu zwanger van mijn vierde kindje en vind het allemaal weer heel erg spannend. Ik moet nog 9 weken, maar het zal wel wat uitlopen bij mij, want de rest was allemaal te laat!

Heel veel sterkte deze dagen en ik hoop voor je dat het allemaal een beetje door zal zetten.

groetjes!
quote:fleurtje schreef op 26 augustus 2008 @ 10:01:

Hoe voelen rugweeen eigenlijk.... Nou ja, zal wel moeilijk te omschrijven zijn, maar ik kan me er zo weinig bij voorstellen. Maar iedereen zegt dat het k*t is.Kramp. Maar dan inderdaad alsof je dood gaat via je rug.
Als je nu op Nederland 3 Elly en de wiebelwagen aanzet, volgt uitdrijving vanzelf Fleur.
quote:fleurtje schreef op 26 augustus 2008 @ 10:01:

Hoe voelen rugweeen eigenlijk.... Nou ja, zal wel moeilijk te omschrijven zijn, maar ik kan me er zo weinig bij voorstellen. Maar iedereen zegt dat het k*t is.

Ja, is Ka Uu Tee Fleur... voor mij eigenlijk het vervelendst van de hele bevalling. het is gewoon een pijn waar je niet zoveel mee kunt, die je er eigenlijk " bij" krijgt, zeg maar. Buikweeen kon ik goed wegpuffen, rugweeen bleven.

Laat je niet opnaaien he, niet iedereen krijgt ze..Ook succes voor jou!!
Met rugweeen vond ik het erg prettig om ze op te vangen door een beetje voorover te hangen terwijl je staat zeg maar met mijn armen op een tafel, aanrecht, ballustrade oid. En dan met de heupen heen en weer te wiegen. (hoop dat de beschrijving een beetje duidelijk is)

Het ziet er niet uit, maar werkte bij mijn rugweeen wel goed. Oh ja en je man die dan onder op je rug masseerd, of met zijn vuisten stevig op die plek drukt is soms wel soms niet fijn, het ligt eraan of je hem op dat moment kan luchten, ha ha!
quote:Star schreef op 26 augustus 2008 @ 10:11:

Als je nu op Nederland 3 Elly en de wiebelwagen aanzet, volgt uitdrijving vanzelf Fleur.
Ik kon helemaal niemand of niks luchten, en al helemaal die weeen niet. Ben maar meteen een prik gaan halen

Pfff wat een opluchting zeg
Ik zit hier wel te lachen, maar eigenlijk vind ik er geen flikker aan.

Toch moet ik steeds lachen :-)

Dank!
Met 38 weken en 2 dagen heb ik ook de halve nacht weeen gehad. Rond een uurtje of 4 ben ik even in slaap gevallen en toen ik een uurtje later wakker werd was er weinig activiteit meer over.

Ondertussen ben ik vandaag 40 weken en 3 dagen en helaas nog steeds geen baby.

Ik heb er mijn buik ondertussen wel vol van .
Kun je mij een naam geven van iemand die er wél een flikker aan vind??? Want dan bel ik meteen ff RTL boulevard, SBS shownieuws enz enz want dat is pas nieuws.

Gelukkig dat je nog een beetje kan lachen Fleur, dat relativeert de boel een beetje. Nog even en dan hou je een vers gebakken baby in je handen.
quote:pebbles10 schreef op 26 augustus 2008 @ 10:30:

Met 38 weken en 2 dagen heb ik ook de halve nacht weeen gehad. Rond een uurtje of 4 ben ik even in slaap gevallen en toen ik een uurtje later wakker werd was er weinig activiteit meer over.

Ondertussen ben ik vandaag 40 weken en 3 dagen en helaas nog steeds geen baby.

Ik heb er mijn buik ondertussen wel vol van .Oei Pebbles jij staat ook al op knappen. Spannend hier allemaal. Voor jou ook even een dansje want kan me voorstellen dat je er genoeg van hebt.
Fener: Laat je niet afschrikken door ons offtopic geouwehoer hoor. Laat je nog even weten hoe het met je gaat?
Fener, ik wil nog wel even het volgende zeggen: hoewel niemand het leuk vindt (of vond), bevallen, kijk ik er wel heel erg naar uit. En niet alleen omdat ik daarna dan mijn kind zie. Ook omdat het gewoon wél iets heeft...

Neeeeeee, Chica, je hoeft Shownieuws niet te bellen
Hee heb je die Monchichi jurkjes nog gezien Fleur? Als je nou even snel een meisje baart
Pebbles, ik dans met Chica mee
quote:Star schreef op 26 augustus 2008 @ 10:52:

Hee heb je die Monchichi jurkjes nog gezien Fleur? Als je nou even snel een meisje baart Dat jurkje was zoooooo cool! Soms zou ik willen dat het ook in mijn maat was, dat heb ik ook bij alles van Imps & Elfs!!!
Gat in de markt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven