valse start:(

26-08-2008 08:06 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag dames,

gistermorgen ben ik een deel van de slijmprop verloren. Ik ben 39 weken zwanger dus prima, t was mooi wit/roze zoals graag gezien word. Ik helemaal in mn nopjes, hopen dat de kleine komt.

S avonds verlies ik nog een deel en rond 20.15u beginnen hele lichte krampen/voorweeen in een regelmatig ritme zo 8 minuten. Deze krampen zijn in hevigheid toegenomen tot in de nacht, zeker tot 5uur,Ze waren echt wel pijnlijk zodat ik me moest concentreren op mn ademhaling. Heb ik geen oog dichtgedaan. T enige wat opviel is dat de tijd niet korter werd tussen de weeen.Daarop heb ik ook geen verloskundige gebeld. Mijn man is om 6 uur naar t werk gegaan en ik viel in slaap, weeen ho maar.....

nu heb ik een keer in de zoveel tijd dat kramperige gevoel maar niet zo pijnlijk als vannacht. Mijn ouders vertrekken morgen naar mexico voor 16 dagen, dus ik had gehoopt dat t door zou zetten en ze de kleine zouden zien

Ben benieuwd naar dames die ook een valse start hebben gehad en hoe t daarna is gegaan etc... ik ga zo even de verloskundige bellen om te vragen of ze even kan kijken of er toch niet iets meer dan niks gebeurd is

groetjes van fener
Sorry Fleur ze zijn al gebeld en staan zo met een camera bij je op de stoep. Kun je nog 1x vertellen waar je ook alweer woont?

En oh ja, ik heb ook de deal gemaakt dat je dan wel even zo beleefd bent om ook meteen live te bevallen als ze er zijn, zodat ze dat ook nog even kunnen meepikken.

Daarna staat Pebbles op het programma en dan Fener. Wordt een leuke uitzending joh. Lekker toch zon camera tussen je benen?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
ik ging nog niet dood, maar viel wel flauw:D dus wordt nog een tandje erger:D:D

ik heb de verloskundige gebeld, na een lach vertelde ze me dat de valse start een gevolg is van het verliezen van de slijmprop. Je hersenen geven een hormoon af (vooral snachts) die voor weeen zorgen. Als er onvoldoende hormoon afgegeven wordt stoppen de weeen bij daglicht.( dit is overigens de verkorte versie dus kan zijn dat ik t simplistisch vertaal)

Ze zei er ook bij dat t vandaag door kan zetten maar t ook gerust een week kan duren...

heb net in huis gerommelt, even stofzuigen en wc gedaan, bed opschudden.. zo even de hond uitlaten en dan ga ik lekker proberen te slapen. wie weet sla ik vannacht weer over

story continues..
quote:fleurtje schreef op 26 augustus 2008 @ 10:01:

Hoe voelen rugweeen eigenlijk.... Nou ja, zal wel moeilijk te omschrijven zijn, maar ik kan me er zo weinig bij voorstellen. Maar iedereen zegt dat het k*t is.Ik heb ze drie dagen gehad.....nadien nog weken spierpijn gehad daar.
quote:fener schreef op 26 augustus 2008 @ 11:05:

ik ging nog niet dood, maar viel wel flauw:D dus wordt nog een tandje erger:D:D

ik heb de verloskundige gebeld, na een lach vertelde ze me dat de valse start een gevolg is van het verliezen van de slijmprop. Je hersenen geven een hormoon af (vooral snachts) die voor weeen zorgen. Als er onvoldoende hormoon afgegeven wordt stoppen de weeen bij daglicht.( dit is overigens de verkorte versie dus kan zijn dat ik t simplistisch vertaal)

Ze zei er ook bij dat t vandaag door kan zetten maar t ook gerust een week kan duren...

heb net in huis gerommelt, even stofzuigen en wc gedaan, bed opschudden.. zo even de hond uitlaten en dan ga ik lekker proberen te slapen. wie weet sla ik vannacht weer over

story continues..Nou gelukig dan maar. Wist ik trouwens niet eens dat het zo werkte (weer wat geleerd vandaag), maar volgens mij ben je nu wel een beetje gerustgestel toch? Ga inderdaad lekker slapen want al zou het nog een week duren die energie kun je altijd wel gebruiken.
t offtopic gelul klinkt goed hoor!

ik had t dus ook in mn onderug vanaf mn stuit tot halverwege.

ik heb op mn zij liggend kleine bewegingen van links naar rechts gemaakt (heupoptrekken) dat was heerlijk omdat ik dat kon combineren met mn ademhaling. ik ben oefentherapeute cesar en gooi al mn adem en bewegingstechnieken er op los:iD

verder vind ik de bevalling spannend in de goeie zin, ben er niet bang van. ben wel benieuwd hoe ik me hou, wat ik lijfelijk en emotioneel ga ervaren..hoe die kleine dame zal zijn etc

t enige minpunt is dat ik wb karakter graag alles zelf in de hand heb en laat dat met bevallen nou net niet gaan, dus het loslaten in mn hoofd word de grootste uitdaging

verder heb ik een super zwangerschap gehad dus ik kan niet beter starten met bevallen dan dit

nu de hond en lekker even bij tukken!

tot later dames
quote:Sarah Scott schreef op 26 augustus 2008 @ 11:06:

[...]

Ik heb ze drie dagen gehad.....nadien nog weken spierpijn gehad daar.Drie dagen respect
Fener, heb je niet nog lekker een seizoen ER of Baantjer (of nog beter: SPIJKERHOEK) op dvd...
Lekker lange wandeling maken met de hond (als je dat nog lukt ). Beweging schijnt de boel ook nog wel eens in gang te kunnen zetten, mits er klaar voor.
Ik ben nu even weg, dus NEE: ik ben iig NIET aan het werpen

quote:Star schreef op 26 augustus 2008 @ 11:27:

Lekker lange wandeling maken met de hond (als je dat nog lukt ). Beweging schijnt de boel ook nog wel eens in gang te kunnen zetten, mits er klaar voor.

Seks ook.

Doei.
quote:fleurtje schreef op 26 augustus 2008 @ 09:07:

Mijn god, moet nog een naam bedenkenDan kies je toch gewoon wéér zo'n naam die al jaren in de top 10 staat? Sem/Thomas/Tim/Daan of Lotte/Sanne/Emma/Lisa. Of Fleur junior.
quote:Chica34 schreef op 26 augustus 2008 @ 11:18:

[...]

Drie dagen respect Haha Het ergste was nog dat ik in die drie dagen niet verder dan 4,5 cm ontsluiting kwam...dus ik kreeg nog een ks cadeau ook
quote:fleurtje schreef op 26 augustus 2008 @ 11:28:

[...]

Seks ook.

Doei.

En ananas. En Chinees. En bitter lemon. En neusspray. En van die olie waar je diarree van krijgt.

Dus zou zeggen, alles in de blender en hupsakee.
Ontsluitingscocktail? Yummieeee! Offfeeeuh Bloody Labour? Baby Sunrise?
Fener, melden!
Ik denk dat Fener aan het werpen is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven