Vanaf oktober 2010 - Bewust kinderloos

13-10-2010 17:27 2919 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit topic kunnen dingen verschijnen die andere forummers als kwetsend kunnen ervaren. Het zou prettig zijn als iedereen in z'n achterhoofd houdt dat deze, tenzij met naam en toenaam gepost, niet persoonlijk bedoeld zijn. Net als alle maandtopics over mensen met baby's (waar gekeuveld wordt over allerhande al dan niet gezamenlijke ervaringen) delen wij hier ook graag onze ervaringen en (harde) meningen. Dit topic is niet bedoeld om de discussie aan te gaan met mensen met kinderen/ kinderwens (al dan niet in de toekomst). Deze zijn hier uiteraard gewoon wel welkom. Bottomline: Leven en laten leven. Wel zo gezellig. Dat was namelijk mijn intentie.

Wie verwacht er ook in oktober 2010 en opvolgende maanden/jaren geen kinderen? Bij wie blijft het ook in ijzig stil in de onderbuik? Wie verwacht er niet op termijn in de poepluiers te zitten? En wie houdt er nog meer niet van gekir/gepruttel?

Wie wil er naast geen klapband op de snelweg, geen mexicaanse griep, geen puisten ook geen kinderen? Dit heb ik ergens van een ander topic

Deel hier je frustraties, heerlijk geslapen nachten en anticonceptievragen!

quote:deepspace schreef op 14 oktober 2010 @ 00:28:

Leuk topic! Ben inmiddels al 46 en ik weet niet eens meer waarom ik ook alweer bewust kindvrij ben :-) Nooit de behoefte gehad. Zwanger zijn lijkt me op zich nog wel leuk, maar daar houdt het dan ook mee op.

Blijkbaar is het bij mij ook altijd wel duidelijk geweest dat ik geen kinderen wil, want er is me echt niet vaak gevraagd waarom ik dat dat dan niet wil.

Eén keer vroeg een vage kennis me: "Maar heb je dan niet een heel leeg leven?". Ik wist niet eens wat ik moest antwoorden, zo verbaasd was ik...

ach ja, wij hebben allemaal zo'n leegt en gemis..je weet tog..

welkom!
quote:iris1969 schreef op 14 oktober 2010 @ 00:30:

Zwanger worden lijkt me nu juist een ramp, zo'n alien in mijn buik en dan de bevalling, brrr, ik moet er niet aan denken.

gelukkig kreeg ik Ursula via onze hond...

heb jij geklust met de hond? gadverdamme...

maar ach, je hebt er wel een wondertje aan over gehouden..dat is tenslotte alles wat telt..
quote:deepspace schreef op 14 oktober 2010 @ 00:28:

Leuk topic! Ben inmiddels al 46 en ik weet niet eens meer waarom ik ook alweer bewust kindvrij ben :-) Nooit de behoefte gehad. Zwanger zijn lijkt me op zich nog wel leuk, maar daar houdt het dan ook mee op.

Blijkbaar is het bij mij ook altijd wel duidelijk geweest dat ik geen kinderen wil, want er is me echt niet vaak gevraagd waarom ik dat dat dan niet wil.

Eén keer vroeg een vage kennis me: "Maar heb je dan niet een heel leeg leven?". Ik wist niet eens wat ik moest antwoorden, zo verbaasd was ik...

Neem ook een huisvlo, dat geeft je leven gelijk weer zin en een doel om voor te leven.

Echt, het kost wat inspanning, maar je krijgt er zoooooveeeeel voor terug!

Weltrusten Chatterly!

Frankz, wie heeft het over klussen met de hond. You and your dirty mind. Ursula is vast door de hond geadopteerd.
quote:Frankz schreef op 14 oktober 2010 @ 00:32:

[...]

heb jij geklust met de hond? gadverdamme...

maar ach, je hebt er wel een wondertje aan over gehouden..dat is tenslotte alles wat telt.. haha nee, ik ben geheel onbevlekt ontvangen! Het is een waar wonder!
quote:Aubrey schreef op 14 oktober 2010 @ 00:34:

Weltrusten Chatterly!

Frankz, wie heeft het over klussen met de hond. You and your dirty mind. Ursula is vast door de hond geadopteerd.
quote:iris1969 schreef op 14 oktober 2010 @ 00:35:

[...]

haha nee, ik ben geheel onbevlekt ontvangen! Het is een waar wonder!nee..ben jij een Angel??
quote:Frankz schreef op 14 oktober 2010 @ 00:31:

[...]

ach ja, wij hebben allemaal zo'n leegt en gemis..je weet tog..

welkom!

Dank je!

Achteraf heb ik ook zo'n medelijden met haar, en ook met haar kinderen. Dat je zelf niet weet hoe je een leven zonder kinderen zou moeten vullen. En die kinderen, die zijn er slechts ter opvulling van een leegte. Triest toch...
quote:iris1969 schreef op 14 oktober 2010 @ 00:34:

[...]

Neem ook een huisvlo, dat geeft je leven gelijk weer zin en een doel om voor te leven.

Echt, het kost wat inspanning, maar je krijgt er zoooooveeeeel voor terug!

Ja, ik denk dat ik het gewoon ga doen, een huisvlo. Zit alleen nog even met de vraag of het belastingtechnisch gezien nog voordelen oplevert. Hoe zit het met de aftrekposten voor opvang en dergelijke? En is er uberhaupt voldoende opvang voor flow (zo noem ik hem nu in gedachten al)?

Nog een vreemde vraag die ooit aan me gesteld is: "Maar ben je dan niet bang dat je later spijt krijgt?". Toen heb ik geantwoord met dezelfde vraag en gezegd dat ik beter spijt kan krijgen dan zij.

quote:deepspace schreef op 14 oktober 2010 @ 00:47:

[...]

ik ben bezig een proefproces tegen de staat op te starten. ik eis gelijke rechten voor Hendrik Diederik WouterT!

Flow?? wat eeenig!
Ah, hier was iedereen gebleven!

Naam: Hasse

Wanneer wist ik het: mijn hele leven al

Partner: hartgrondig mee eensch

Datum dinges: nooit meer, hoera voor de Mirena!

Edit: en ja, doe effekes een tabelletje, dan pas is dit topic compleet natuurlijk :-)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Whoehhaahaha! Ik lig in een scheur met jullie! Ook al wil ik wel kinderen en zit ik harstikke in een tabel is dit wel even een verademing!

Alle vrouwen in mijn leven van mijn leeftijd zijn inmiddels bevallen van eerste of tweede kind. Ik zat vorig weekend tijdens een meiden avondje fantastisch op en houtje te bijten... Het ging echt alleen maar over de schatjes, de bevalling, melken etc... hoe gaan jullie daarmeom? hebben jullie andere vrienden gezocht?

Ik vind dat jullie op de kinderpijler horen lekker hierblijven dus!
@Fransoise. Ik heb nichtjes en neefjes(nou ja onofficiele, want zijn van de zussen van mijn vriend) en dat is sinds een jaar of 4 zo. Vooral zijn ene zus kan echt uren doorlullen over haar kind. Dat is ook een leuk kereltje, maar ze snapt niet dat na 2 uur bijna onafgebroken erover praten het toch niet zo interessant meer is.

Ik ben zelf midden 20 en mijn vriendinnen zijn van mijn leeftijd tot begin 30. Er is er pas een aan kinderen begonnen(en zij is naast moeder ook nog gewoon geinteresseerd in andere dingen,) maar ik ben benieuwd hoe het is als er meer aan zouden beginnen. Voor zover zijn ze daar voor de rest nog niet echt mee bezig.

Hoe is bij jullie trouwens het adoptieproces van jullie mooie huisvlootjes gegaan? Ik wil advies, want mijn vriend en ik twijfelen of dit wel het juiste moment is om er een te mogen krijgen.
I choose happy!
Effe uppen

Wat een super topic..!
Nu ga ik mijn kinderen naar de Creche brengen

quote:Frankz schreef op 14 oktober 2010 @ 00:08:

euhm.. 'klussen'?? serieus??Ja sorry he! ik heb het ook maar van horen zeggen. Maar ik denk dat ik Beeb zo mogelijk nog walgelijker vind!
quote:fransoise schreef op 14 oktober 2010 @ 07:28:

Whoehhaahaha! Ik lig in een scheur met jullie! Ook al wil ik wel kinderen en zit ik harstikke in een tabel is dit wel even een verademing!

Alle vrouwen in mijn leven van mijn leeftijd zijn inmiddels bevallen van eerste of tweede kind. Ik zat vorig weekend tijdens een meiden avondje fantastisch op en houtje te bijten... Het ging echt alleen maar over de schatjes, de bevalling, melken etc... hoe gaan jullie daarmeom? hebben jullie andere vrienden gezocht?

Ik vind dat jullie op de kinderpijler horen lekker hierblijven dus!Daarom heb ik ook nieuwe vrienden gevonden die ook over andere dingen kunnen praten....
quote:EssentialBliss schreef op 14 oktober 2010 @ 08:07:

Hoe is bij jullie trouwens het adoptieproces van jullie mooie huisvlootjes gegaan? Ik wil advies, want mijn vriend en ik twijfelen of dit wel het juiste moment is om er een te mogen krijgen.Ik heb Ursula gewoon van de hond geplukt, daar ga ik dus echt geen twee jaar op wachten, want ook ik heb recht op een wondertje van mezelf.
Voor onze wonderschone tabel:

Naam: Iris

Wanneer wist ik het: mijn hele leven al

Partner: geen, maar mijn vorige partner wilde ook geen kinderen

Datum dinges: geen idee, ergens volgende week?
Dat klussen ken ik ondertussen ook....

Toen een kennisje dat tegen mij zei, vroeg ik nog zeer belangstellend wat ze dan gingen verbouwen.... *grinnik*
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Geweldig leuk topic dit!!!
quote:deepspace schreef op 14 oktober 2010 @ 00:38:

[...]

Dank je!

Achteraf heb ik ook zo'n medelijden met haar, en ook met haar kinderen. Dat je zelf niet weet hoe je een leven zonder kinderen zou moeten vullen. En die kinderen, die zijn er slechts ter opvulling van een leegte. Triest toch...

Nah, niet triest. Het komt omdat je, als je eenmaal geteisem hebt gebaard, niet meer kan bedenken wat je ook alweer deed voordat je kinderen kreeg. Heb ik ook wel eens last van. Ik heb het altijd druk, maar met heel andere dingen dan vroeger. Vroeger had ik het ook altijd druk, maar waarmee is me soms een raadsel.

(En hoe meer ik me herinner van vroeger, hoe meer ik terug verlang naar die tijd. Klinkt heel slecht, want kinderen schijnen zaligmakend te zijn, maar wat een gelazer brengen kinderen soms mee zeg. Ik wil ook wel weer eens uitslapen, gaan stappen, neuken midden op de dag etc. zonder daarvoor eerst een complete planning te maken. )
quote:Mariejan schreef op 13 oktober 2010 @ 21:19:

[...]

Verantwoorden doe ik niet meer. Tegen mensen waar ik niet flauw tegen mag doen of wil doen zeg ik gewoon: waarom wel?

En als ik wel bijdehand kan doen dan heb ik een aantal uitspraken die ik vaker gebruik:

- Maar je vind baby's en kinderen toch leuk? > Ja,ik vind olifantjes ook heel leuk maar die neem ik ook niet in huis

- Wie gaat dan later jouw billen wassen? Mijn kinderen! > Fijn, dank je wel alvast!

- Dat komt nog wel als je de juiste man tegen komt > Bedankt, ik zal vanavond tegen mijn man zeggen dat jij hebt gezegd dat hij niet de juiste man voor mij is (hihi die is echt leuk, levert een leuke schrikreactie op)

- Je wilt dan zeker geen kinderen omdat je carrière wilt maken > opperste poging om het te begrijpen dus dat moet je eigenlijk niet “afstraffen” maar toch; “Nee ik ben gewoon lui”.

- Je zou zo’n goede moeder zijn! > Ik ben ook heel goed in skiën maar dat vind ik ook niet leuk.

- Als je er een topic over opent op de kinderpijlerT ben je vast nog niet zeker van je keuze -> zoooo slimme opmerking, JIJ kent mij beter dan ik mijzelf. Bedankt.

Dank Mariejan!

Hier kan ik wel wat meer!
Huts!
Aha, voor de tabel.

Naam: Aubrey

Wanneer wist ik het: altijd geweten

Partner: momenteel geen, maar ik pas mijn partnerkeuze erop aan, die moeten zelf ook kindvrij zijn

Datum dinges: morgen
Wat een leuk idee dit topic! Ik doe mee!

Tabel

Naam: Okapi

Leeftijd: 37

Wanneer wist ik het: onbewust eigenlijk altijd al

Partner: ja en wil ook geen kinderen (heb ik hem op uitgezocht )

Datum dinges: eh volgend weekend ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven