Vanaf oktober 2010 - Bewust kinderloos

13-10-2010 17:27 2919 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit topic kunnen dingen verschijnen die andere forummers als kwetsend kunnen ervaren. Het zou prettig zijn als iedereen in z'n achterhoofd houdt dat deze, tenzij met naam en toenaam gepost, niet persoonlijk bedoeld zijn. Net als alle maandtopics over mensen met baby's (waar gekeuveld wordt over allerhande al dan niet gezamenlijke ervaringen) delen wij hier ook graag onze ervaringen en (harde) meningen. Dit topic is niet bedoeld om de discussie aan te gaan met mensen met kinderen/ kinderwens (al dan niet in de toekomst). Deze zijn hier uiteraard gewoon wel welkom. Bottomline: Leven en laten leven. Wel zo gezellig. Dat was namelijk mijn intentie.

Wie verwacht er ook in oktober 2010 en opvolgende maanden/jaren geen kinderen? Bij wie blijft het ook in ijzig stil in de onderbuik? Wie verwacht er niet op termijn in de poepluiers te zitten? En wie houdt er nog meer niet van gekir/gepruttel?

Wie wil er naast geen klapband op de snelweg, geen mexicaanse griep, geen puisten ook geen kinderen? Dit heb ik ergens van een ander topic

Deel hier je frustraties, heerlijk geslapen nachten en anticonceptievragen!

quote:fransoise schreef op 14 oktober 2010 @ 07:28:

Whoehhaahaha! Ik lig in een scheur met jullie! Ook al wil ik wel kinderen en zit ik harstikke in een tabel is dit wel even een verademing!

Alle vrouwen in mijn leven van mijn leeftijd zijn inmiddels bevallen van eerste of tweede kind. Ik zat vorig weekend tijdens een meiden avondje fantastisch op en houtje te bijten... Het ging echt alleen maar over de schatjes, de bevalling, melken etc... hoe gaan jullie daarmeom? hebben jullie andere vrienden gezocht? Ja, ik ben sommige vrouwen bewust gaan vermijden om die reden. Ik had er genoeg van dat alle gesprekken steeds over hetzelfde gingen.

Ik was in hun ogen ook niet zo interessant meer, want ik had DAT ENE niet meegemaakt.

Inmiddels ben ik op een leeftijd dat de meeste vriendinnen de babyfase voorbij zijn. Ik merk dat als de kinderen groter worden, moeders vaak minder behoefte krijgen om het steeds over hun kinderen te hebben.

En er zijn echt wel uitzonderingen, er zijn moeders die het echt niet alleen maar over hun kinderen willen hebben.
Oh, ik weet nog een leuke topictitel: ik ben niet overtijd, ik heb geen zere borsten, ik ben niet misselijk, zou ik niet zwanger kunnen zijn!?

Nou, ik vind het reuzeleuk hier, maar nu moet ik mezelf toch echt aan het werk schoppen. Ook de huisvlo moet ergens van onderhouden worden.
Naam: elninjoo

Leeftijd: 41

Wanneer wist ik 't: Volgens mij onbewust al vanaf m'n 4e. Toen kregen 'n oom en tante nog 'n baby en werd ik me ervan bewust dat ik kinderen, jonger/kinderachtiger dan mezelf al helemaal niet leuk vond.

Partner: geen, maar ik maak altijd vooraf duidelijk dat ik geen kinderwens heb en dat ik ook geen trek heb in 'n partner die al kinderen heeft
Oh wat is er veel gebeurd gisteravond toen ik het druk had met het nuttigen van alcohol met vrienden. Waarbij we lekker luidruchtig op onze bank konden discussieren over God en de wereld. Maar vooral niet over kinderen.

Ik ben gelukkig nog op dusdanig jonge leeftijd dat het krijgen van kinderen nog niet helemaal normaal is (in mijn kring he, is geen waarde oordeel). Ik ben 21 en mijn Bob de Bouwer is 29. Hij heeft gelukkig ook geen vrienden mee gebracht die bezig zijn met kinderen. Wel laatst eentje aan de telefoon die zwanger was geraakt van een of andere on night stand. Ik probeer haar op voorbaad zorgvuldig te elimineren, iemand tips?

Verder probeer ik vrienden om me heen te verzamelen die ik geen kinderen zie krijgen, al is dat natuurlijk altijd maar gissen.

Goed, aangezien we wel dik in de huisvlooien zitten hoop ik dat vriendlief daarmee tevreden blijft. Hij wil namelijk wel graag kinderen. Om ook even serieus op dit topic te worden: Ik meen het. Eens in de zoveel weken vraag ik aan 'm: Ja maar ik wil ze echt niet, en ik denk ook niet dat ik ze ooit ga willen, wat dan? En dan zegtie: We zien wel.

Laatst hoorde ik 'm tegen iemand zeggen: Ach, het maakt me eigenlijk ook niet uit. Dan nemen we toch geen kinderen.

Maar ik kan me er serieus druk om maken. Ik moet ze niet. Ik vind ze vies. (SORRY!) Ik begrijp ook niet dat mensen boven een wieg kunnen hangen en zeggen: Wat een mooi kindje!

Baby's zijn naar mijn idee gewoon niet mooi. Ik vind ze vaak meer weg hebben van aliens dan van hun vader of moeder. Snap ook niet dat ouders het leuk vinden om te horen: Och het lijkt zo op jou! Ik zou toch zwaar beledigd zijn.

Maar goed. Ik zal binnenkort nog maar eens een goed gesprek met vriendlief aanboren, iemand tips ter overtuiging?

Dan ga ik nu aan de tabel beginnen... Iedereen lekker doorgeslapen vannacht? ;)
Op voorhand/ bij voorbaad natuurlijk. Niet een combinatie van die twee...
Confiture: dat zegt mijn vriend nou ook altijd. Als ik zeg dat ik ze echt niet wil, zegt hij "ach we zien wel" . Ik heb inmiddels al zo vaak gezegd dat ik ze niet hoef, dat ik ervan uit ga dat hij hiermee akkoord gaat. Anders had ie al 100.000 keer kunnen zeggen dat hij ze wel wil!.(ik weet niet of dit een logische redenatie is, in mijn wereld wel) Maar toch ben ik bang dat hij over 3 jaar opeens wel kinderen wil.

Ik ben trouwens 28 en mijn vriend ook.
quote:Confiture schreef op 14 oktober 2010 @ 11:31:

Maar goed. Ik zal binnenkort nog maar eens een goed gesprek met vriendlief aanboren, iemand tips ter overtuiging? Een vriendin van mij die ook heel erg géén kinderen wilde heeft 'n vriend (inmiddels man) die het wel leuk leek, zo'n kind om te leren surfen en skieën. Die zag dus eigenlijk ook alleen het ideaalplaatje voor zich van 'n kind vanaf 10 jaar ofzo waar ie wat mee zou kunnen. Hij werkt fulltime en in de weekenden is hij vaak surfen, dus zou vriendin er de hele tijd mee opgescheept zitten. Bovendien wil ze ze uberhaupt niet. Toen kreeg haar broer z'n vrouw 'n kind en heeft ze die af en toe 'n weekend te leen genomen. Daarmee werd de 'kinderwens' van vriend wel genezen. Die was ook blij als het weekend weer voorbij was en de drukte weer uit huis.
quote:Confiture schreef op 14 oktober 2010 @ 11:32:

Op voorhand/ bij voorbaad natuurlijk. Niet een combinatie van die twee...Of bij voorbaat ??

Ik denk dat het maar beter is dat jij geen kinderen wil...
'ach we zien wel', vind ik persoonlijk 'n gevaarlijke uitspraak, eentje die past bij mensen die geloven dat vrouwen meestal nog wel bijdraaien

want waarom niet gewoon accepteren dat ze er never nooit zullen komen en daar je leven op in gaan richten?
Ik vind het ook wel een gevaarlijke uitspraak. Dat kun je zeggen als het je uiteindelijk niet uitmaakt en met beide beslissing kunt leven. dan wel.

maar er vanuit gaan dat de andere zal veranderen..... er zijn er ZAt die nooit veranderen.
Heerlijk topic!

Mijn eierstokken zijn nog steeds in diepe rust (ben 38) en ik ga ze echt niet wakker maken. Een kind is gewoon niks voor mij.

Man is het daar gelukkig volledig mee eens, als roept hij nog wel eens dat hij best een dochter van een jaar of 18 zou willen adopteren.

Ik vind kinderen niet eens altijd stom, er zijn best leuke exemplaren bij. Meestal heb ik meer problemen met de ouders en hun manieren van (niet) opvoeden.

Gelukkig is het voor mijn omgeving wel duidelijk dat een kind niks voor mij is en hoef ik me niet vaak (meer) te verantwoorden.

Veel plezier met jullie topic! Ik kom vast af en toe even kijken, maar ben al teveel tijd kwijt met het Tettertopic en de rest van mijn (uiteraard volkomen nutteloze) leven om mee te gaan schrijven.
quote:viennas schreef op 14 oktober 2010 @ 11:38:

[...]

Of bij voorbaat ??

Ik denk dat het maar beter is dat jij geen kinderen wil...

Dank voor deze welkome correctie. Ik haat taalfouten. Helaas gebeurt het me wel eens.

Wat is zo'n tabel maken overigens een kutklus, snap niet waar al die vrouwen met kinderen de tijd vandaan halen.
Godsamme, ik kan het je nog sterker vertellen, ik weet niet eens hoe het moet!
quote:fransoise schreef op 14 oktober 2010 @ 07:28:

Whoehhaahaha! Ik lig in een scheur met jullie! Ook al wil ik wel kinderen en zit ik harstikke in een tabel is dit wel even een verademing!

Alle vrouwen in mijn leven van mijn leeftijd zijn inmiddels bevallen van eerste of tweede kind. Ik zat vorig weekend tijdens een meiden avondje fantastisch op en houtje te bijten... Het ging echt alleen maar over de schatjes, de bevalling, melken etc... hoe gaan jullie daarmeom? hebben jullie andere vrienden gezocht?

Ik vind dat jullie op de kinderpijler horen lekker hierblijven dus!

Mijn ervaringen zijn niet zo positief moet ik zeggen. Al mijn vriendinnen (behalve 1 = mijn beste vriendin) hebben kinderen. Pffff

Ik vind het prima een tijdje (lees een half uurtje) over de kids te hebben, maar dan: je hebt toch ook meer in het leven.

Ik vind kinderen best leuk, maar dat is het dan ook. Ik ben nu 36 en niemand vraagt het nog aan mij of ik kinderen wil. Een opmerking van een vriendin vond ik erg ver gaan: een vrouw die geen kinderen neemt (of krijgt haal ik altijd door elkaar) is onnatuurlijk. Is overigens geen vriendin van mij meer (niet alleen daarom, maar dat is een lang verhaal en hier niet zo relevant).

Wat mij ook heel erg opvalt is dat zoveel kinderen "foutjes" zijn, maar wel heel gewenst. Vind ik zo raar, je hele leven geen problemen met de pil of andere anticonceptie, maar zo op je 30ste gaat het opeens "mis". Blijkt later dat ze de pil niet meer slikte en wel sex had, hmmm ja daar kun je zwanger van worden....

Andere vriendinnen zoeken.... Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig mensen zonder kinderen ken en tegenkom, maar ik vind het echt een gemis.

Zat me trouwens ontzettend te ergeren (sorry ga nu even los) aan een opmerking van Moep geloof ik, waarom dit topic nodig is. Ik snap echt persoonlijk niet waarom er een topic nodig is over welke billenvegers het prettigste ruiken, maar daar oordeel ik ook niet over.

Persoonlijk kijk ik regelmatig op de kinderpijler om te kijken of er een keertje een topic is voor mensen die nu juist bewust geen kinderen willen. En ja hoor, eindelijjjjjjjjk

Poe nou dat lucht op.

Voor de tabel:

Mijn naam: Bigbird

leeftijd: 36

Partner: zit er precies hetzelfde als ik in

Sinds wanneer wist ik het: in de loop van de jaren steeds duidelijker geworden voor mij

Datum dinges: eergisteren
quote:Splinter02 schreef op 14 oktober 2010 @ 11:59:

roept hij nog wel eens dat hij best een dochter van een jaar of 18 zou willen adopteren.

Haha, ik roep ook wel 'ns dat als ik 50-60 ben, ik best wel 'n homozoon van 'n jaar of 30 wil krijgen! Leuk om mee te gaan shoppen en tenminste niet 't risico dat ze kleinkinderen gaan produceren.

Dát is ook nog de ellende met kinderen. Heb je ze net groot en kun je eindelijk leuk volwassen met elkaar omgaan, broeden ze zelf van die jong en zit je wéér met die rotleeftijd opgescheept.
quote:iones schreef op 13 oktober 2010 @ 17:52:

[...]

Ikke! Kindervrij is goed voor natuur en milieu, door al die mensen die er NIET komen.

Overigens was het bij mij niet zozeer een kwestie van besluiten, maar gewoon mijn gevoel volgen.Betalen jullie later ook jullie eigen Filipijnse bejaardenverzorg(st)ers? Want om nu extra belasting te moeten betalen omdat ik kinderen heb en later ook nog eens mijn kinderen te laten opdraaien voor de zorg voor de oudere generatie vind ik wat veel gevraagd. Bewust kinderlozen die nu kiezen voor korting op de belasting moeten dat dan maar zelf regelen...
quote:Andere vriendinnen zoeken.... Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig mensen zonder kinderen ken en tegenkom, maar ik vind het echt een gemis.Het merendeel van mijn huidige kennissen/vrienden heb ik ontmoet tijdens reizen. Mensen met kleine kinderen maken doorgaans geen verre rondreizen en als ze het al wel doen, dan tijdens schoolvakanties, terwijl je als kindvrije juist buiten het hoogseizoen op reis kan.
quote:Pipoo schreef op 14 oktober 2010 @ 12:13:

[...]

Betalen jullie later ook jullie eigen Filipijnse bejaardenverzorg(st)ers? Want om nu extra belasting te moeten betalen omdat ik kinderen heb en later ook nog eens mijn kinderen te laten opdraaien voor de zorg voor de oudere generatie vind ik wat veel gevraagd. Bewust kinderlozen die nu kiezen voor korting op de belasting moeten dat dan maar zelf regelen...Ik heb liever 'n pil als ik niet meer voor mezelf kan zorgen. De huidige verzorging van ouderen in Nederland voldoet al niet eens aan mijn wensen/eisen (met meerderen op 1 kamer moeten slapen bijv.) dus als mijn tijd gekomen is, maak ik er liever 'n eind aan dan nog 'n paar jaar weg te zitten kwijnen.
quote:elninjoo schreef op 14 oktober 2010 @ 12:15:

[...]

Ik heb liever 'n pil als ik niet meer voor mezelf kan zorgen. De huidige verzorging van ouderen in Nederland voldoet al niet eens aan mijn wensen/eisen (met meerderen op 1 kamer moeten slapen bijv.) dus als mijn tijd gekomen is, maak ik er liever 'n eind aan dan nog 'n paar jaar weg te zitten kwijnen.Oké, dat is ook een adequate oplossing

[...]

Betalen jullie later ook jullie eigen Filipijnse bejaardenverzorg(st)ers? Want om nu extra belasting te moeten betalen omdat ik kinderen heb en later ook nog eens mijn kinderen te laten opdraaien voor de zorg voor de oudere generatie vind ik wat veel gevraagd. Bewust kinderlozen die nu kiezen voor korting op de belasting moeten dat dan maar zelf regelen...Dat is goed Pipoo! Knallen we die studiefinanciering (en al het onderwijs wat ik aan jouw kinderen betaal) er ook meteen uit!
En de voorganger van de studiefinanciering natuurlijk ook, kinderbijslag, ookwel fokpremie.
In dat geval mogen de bewust kinderlozen ook stevig gekort worden op de AOW

[...]

Betalen jullie later ook jullie eigen Filipijnse bejaardenverzorg(st)ers? Want om nu extra belasting te moeten betalen omdat ik kinderen heb en later ook nog eens mijn kinderen te laten opdraaien voor de zorg voor de oudere generatie vind ik wat veel gevraagd. Bewust kinderlozen die nu kiezen voor korting op de belasting moeten dat dan maar zelf regelen...Wil je echt deze discussie aangaan Pipo, denk je nu echt dat de gezinnen er zo slecht van afkomen met het CDA (met de Christen Unie hiervoor) in de regering. Alsjeblieft zeg.
Zeg bewust kinderlozen, hoe maak ik een tabel? Met dat knopje boven je tekstvak ben je er namelijk nog niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven