Vanaf oktober 2010 kindvrij - deel 22 -

18-03-2017 21:52 3279 berichten
En we gaan verder in deel 22!



Hallo lange nachten, uitslapen, je eigen plan trekken en vooral weinig kinderfeestjes.



Wij zijn zeker geen kinderhaters maar vinden een leven zonder kinderen nu eenmaal een stuk leuker.



sam1968 schreef:
18-01-2018 21:31
Ik hoop niet dat jouw kind jouw slechte manieren meekrijgt.
Als moeder gaan zitten klieren op een internetforum, ik zou wel wat beters te doen hebben. Gelukkig hebben we inderdaad de negeerknop.


Mag ik alsjeblieft niet onder de negeerknop? Ik ben dan wel een ontplofte egel maar voel mij wel thuis bij jullie. Jullie geven mij het gevoel dat ik een vrouw ben met hersenen, interesses, hobby's en niet alleen een couveuse op pootjes.
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
18-01-2018 21:52
Mag ik alsjeblieft niet onder de negeerknop? Ik ben dan wel een ontplofte egel maar voel mij wel thuis bij jullie. Jullie geven mij het gevoel dat ik een vrouw ben met hersenen, interesses, hobby's en niet alleen een couveuse op pootjes.
Ik heb nog niet de neiging gehad BahcoBarbie. Het gaat meer om dat ik gelijkgestemden zoek, dan dat dit per se mensen zonder kinderen zouden moeten zijn. Vind het leuk om je posts te lezen!
BahcoBarbie schreef:
18-01-2018 21:52
Mag ik alsjeblieft niet onder de negeerknop? Ik ben dan wel een ontplofte egel maar voel mij wel thuis bij jullie. Jullie geven mij het gevoel dat ik een vrouw ben met hersenen, interesses, hobby's en niet alleen een couveuse op pootjes.
Jij zit toch niet te klieren? Natuurlijk hoef je dan niet onder de naughty negeer knop ;-)
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
18-01-2018 18:50
Overigens, volgens mij is dat topic over de bruiloft waar de kinderen van schoonfamilie niet welkom zijn verwijderd. Ik zie het nergens meer.
Hij staat hier, of had je hem alweer gevonden? relaties/geen-kinderen-op-bruiloft/list ... /400043/30
Heeft iemand al gezegd dat haar schoonouders hartstikke narcistisch zijn? Dit had volgens mij beter het topic kunnen zijn: Schoonouders bemoeien zich met bruiloft en ik heb niet meer het idee dat het mijn feestje is. Dan hadden we niet al die kinderdiscussies hoeven te hebben.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-01-2018 11:33
Ik heb net op m'n dooie gemakje al ruim 2 km gewandeld, dus gaat me goed zo zonder baarmoeder! Enige reden waardoor ik niet door ben blijven lopen was dat ik 'n boom zo zag omknakken door de storm. Leek me dus niet verstandig om nog langer buiten te blijven.
Thumbs up voor goed herstel! Ga zo door :cheer:
BahcoBarbie schreef:
18-01-2018 21:47
Kan je trouwens aan een vermoedelijke bewustkindloze vragen of ze kinderen wil? Ik heb het idee dat een stel in onze omgeving geen kinderen wil maar dat ze niet uit de kast willen komen. Het is in onze traditionele volkse omgeving niet doorsnee dat je geen kinderen krijgt.

Waarom ik het wil weten? Nou omdat ze misschien zich wat alleenig voelen tussen al het babygeweld en ik ze ook het gevoel wil geven dat er ouders zijn die niet alleen maar met kinderen bezig zijn.
Ik zou het niet erg vinden als iemand mij zoiets (op een neutrale manier) zou vragen. Maar misschien is het voor hen meer een taboe als ze in een bepaalde omgeving zitten zoals jij zegt. Of ze kunnen geen kinderen krijgen. Dan is zo'n vraag nogal pijnlijk. Lastig.

Blijf aub hier hoor. Ik vind je een leuk mens!
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
18-01-2018 21:47
Kan je trouwens aan een vermoedelijke bewustkindloze vragen of ze kinderen wil? Ik heb het idee dat een stel in onze omgeving geen kinderen wil maar dat ze niet uit de kast willen komen. Het is in onze traditionele volkse omgeving niet doorsnee dat je geen kinderen krijgt.

Waarom ik het wil weten? Nou omdat ze misschien zich wat alleenig voelen tussen al het babygeweld en ik ze ook het gevoel wil geven dat er ouders zijn die niet alleen maar met kinderen bezig zijn.
Tuurlijk kan je het vragen! Wel op een normale manier (kan natuurlijk ook dat ze we willen, maar het niet lukt). En zolang je maar niet zegt dat je er zoveel voor terug krijgt en ze zich vast nog wel bedenken als ze aangeven dat ze niet willen :proud:
Persoonlijk vind ik oprechte interesse altijd kunnen
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Luistervink schreef:
18-01-2018 21:59
Hij staat hier, of had je hem alweer gevonden? relaties/geen-kinderen-op-bruiloft/list ... /400043/30
Heeft iemand al gezegd dat haar schoonouders hartstikke narcistisch zijn? Dit had volgens mij beter het topic kunnen zijn: Schoonouders bemoeien zich met bruiloft en ik heb niet meer het idee dat het mijn feestje is. Dan hadden we niet al die kinderdiscussies hoeven te hebben.
Precies dat ja!
Al komen er op mijn bruiloft (als we ooit gaan trouwen) ook geen kinderen in. Iemand vond het aanstellerig dat iemand klaagde dat ze tijdens de ceremonie niet alles kon volgen door kindergebrul. Het was haar huwelijk dat voltrokken werd en ze kon het niet verstaan en dat werd afgedaan als zeuren!!! Ongelooflijk vond ik dat. Dat is nou net de reden dat ik er geen kinderen bij hoef. En daarna lekker lang en uitgebreid tafelen (daar horen ook geen kinderen bij mijn inziens).
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
@BahcoBarbie, ik vind de vraag of ik kinderen heb / wil meestal wel oké. Mits het een vraag is (en geen aanname dat ik ze vast wel heb/wil) en het antwoord gewoon als gegeven wordt aangenomen :)

Of ik moeite had met het vinden van een man zonder kinderwens? Nou...eigenlijk had ik gewoon moeite met het vinden van een man. ;-) Ben single geweest tot mijn 29e. Het hebben van een kinderwens stond zo ver van me af, dat ik soms vergat dat andere mensen (zelfs mannen!) die wel zouden kunnen hebben.
Op mijn 28e had ik eens een paar dates met een man die ik best leuk vond. Toen we echter concludeerden dat er te weinig vlinders waren, hebben we nog een avondje date-frustraties zitten uitwisselen. Hij zei toen: "Jee, ik had me zo voorgesteld dat ik voor mijn 30e vader zou zijn...maar dat gaat me nooit meer lukken." Toen dacht ik: Ho, voortaan in een eerder stadium aftikken!

Een klein jaar later leerde ik mijn huidige vriend kennen. Met een foute grap over luidruchtige kids in het restaurant waar we zaten, belandden we in een gesprek van ca. 45 seconden waarin we elkaar op de hoogte brachten van ons beider afwezige kinderwens. Daarna nooit meer een serieus gesprek over nodig geweest :proud:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
18-01-2018 19:37
Nieuwe vraag: hadden of hebben jullie moeite om partners te vinden die ook bewust kinderloos zijn?
Mijn partner is niet zozeer bewust kinderloos maar we waren allebei niet piepjong meer toen we elkaar ontmoetten. We bouwden onze relatie rustig op en na een jaar kwam het 'kinderen onderwerp' ter sprake. We besloten dat we dan wel rap aan de slag moesten en dat zagen we allebei niet zitten. Zeker niet omdat we er allebei geen bijzonder gevoel bij hadden en blij waren met wat we op dat moment hadden en dat was vrijheid, tijd om te reizen, carrière verder op te bouwen, sociaal leven en sport. We waren het snel eens zeg maar. Nu inmiddels wat jaartjes later nog steeds erg blij met onze keuze. :thumbsup: Ons leventje is dan iets veranderd in die zin dat we ouder zijn en samenwonen maar de vrijheid die we hebben koesteren we allebei nog steeds. Ik prijs mezelf elke dag gelukkig met een lieve partner en een leven waarbij ik me prettig voel.
BahcoBarbie schreef:
18-01-2018 21:47
Kan je trouwens aan een vermoedelijke bewustkindloze vragen of ze kinderen wil? Ik heb het idee dat een stel in onze omgeving geen kinderen wil maar dat ze niet uit de kast willen komen. Het is in onze traditionele volkse omgeving niet doorsnee dat je geen kinderen krijgt.

Waarom ik het wil weten? Nou omdat ze misschien zich wat alleenig voelen tussen al het babygeweld en ik ze ook het gevoel wil geven dat er ouders zijn die niet alleen maar met kinderen bezig zijn.
Nee, ik vind van niet. Vind dit zelf onbeschofte vragen en prive. Ik ben niemand uitleg verschuldigd.
Ik heb geen enkele behoefte om iemand hierover te vertellen. Het houdt mij trouwens ook niet bezig, kinderen. Dus in die zin komt het niet in mij op om er iets over te vertellen.
Ik zou t niet vragen maar gewoon n opmerking maken hoe fijn de voordelen zijn van t kindvrij zijn.
redbulletje schreef:
19-01-2018 06:32
Ik zou t niet vragen maar gewoon n opmerking maken hoe fijn de voordelen zijn van t kindvrij zijn.


Die opmerkingen heb ik al eens gemaakt en ze beaamde dat beide :) In onze omgeving is het echt heel gek als je geen kinderen krijgt. Als je ze niet krijgt dan gaan ze er van uit dat het niet voor je is weggelegd. Dus dat je niet vruchtbaar bent. En zelfs als je er eentje hebt vragen ze elke verjaardag/borrel/warming wel wanneer de volgende komt. Als je trouwens problemen hebt met vruchtbaarheid dan kan je dat wel uitgebreid bespreken. Want dat is niet jouw schuld. En Jolante & Wesley hebben het ook, zeiden ze bij Linda :facepalm:

Ze lijken zich heel oncomfortabel te voelen bij alle vragen en hints. Ze reizen veel, vet en ver en elke kamer in hun huis is bezet met toffe hobby's.

Ik wil ze gewoon laten weten dat wij het prima vinden als ze geen kinderen willen. En dat ze van harte welkom zijn om stoom af te blazen als de wens-grootouders maar blijven vragen waar hun nakomelingen blijven :biggrin:
Fijn dat sommigen mij niet onder de negeerknop zetten :)
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
18-01-2018 19:51
Relaxt voor je :) Loop je daar ook veel tegen onbegrip aan?
Nooit veel van gemerkt dat mensen me aan de man zouden willen hebben. Misschien achter mijn rug om, maar ook daar weinig van gemerkt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
BahcoBarbie schreef:
19-01-2018 08:09
Fijn dat sommigen mij niet onder de negeerknop zetten :)
Zeker niet! Fijn je nuchtere kijk te lezen!
iones schreef:
18-01-2018 20:54
Bij vrouwen is het meestal wel heftiger ja. Ik hoor nooit treurende mannen hierover, of frustraties bij mannen.
Die zijn er wel degelijk. Alleen er is minder openheid over. Voor mannen is het toch vaak lastiger om hun emoties te tonen, zeker over een onderwerp als kinderen dat meer met vrouwelijkheid wordt geassocieerd.

Maar ik ken zo al een paar mannen die hiermee worstelen. Dat ze dit in stilte moeten verwerken maakt het alleen maar pijnlijker.
tonkje schreef:
19-01-2018 08:56
Nooit veel van gemerkt dat mensen me aan de man zouden willen hebben. Misschien achter mijn rug om, maar ook daar weinig van gemerkt.
Gelukkig maar, stel dat mensen je ook nog eens een partner gaan aanpraten....pff.

Ik snap sowieso nooit waar mensen zich mee bemoeien. Het zal mij worst wezen wat andere mensen met hun leven doen, zolang zij daar toch blij mee zijn? Mijn manier van leven past bij mij, dat ga ik toch ook niet als een soort wijsheervrouw aan andere mensen oreren?
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
18-01-2018 19:37
Nieuwe vraag: hadden of hebben jullie moeite om partners te vinden die ook bewust kinderloos zijn?

Nee, eigenlijk niet. Maar ik was ook niet echt op zoek.
BahcoBarbie schreef:
18-01-2018 21:47
Kan je trouwens aan een vermoedelijke bewustkindloze vragen of ze kinderen wil? Ik heb het idee dat een stel in onze omgeving geen kinderen wil maar dat ze niet uit de kast willen komen. Het is in onze traditionele volkse omgeving niet doorsnee dat je geen kinderen krijgt.

Waarom ik het wil weten? Nou omdat ze misschien zich wat alleenig voelen tussen al het babygeweld en ik ze ook het gevoel wil geven dat er ouders zijn die niet alleen maar met kinderen bezig zijn.

Ik gebruik zelf de tactiek om er niet naar te vragen, behalve als iemand er zelf iets over zegt. Ik vind de vraag zelf altijd een beetje gek omdat het in mijn geval 9 van 10 keer zomaar uit of the blue was. En als je ze het idee wilt geven dat het niet alleen om kinderen gaat, moet je het gewoon met ze over andere dingen hebben. ;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
N00R85 schreef:
19-01-2018 10:45
Die zijn er wel degelijk. Alleen er is minder openheid over. Voor mannen is het toch vaak lastiger om hun emoties te tonen, zeker over een onderwerp als kinderen dat meer met vrouwelijkheid wordt geassocieerd.

Maar ik ken zo al een paar mannen die hiermee worstelen. Dat ze dit in stilte moeten verwerken maakt het alleen maar pijnlijker.


Je bent net een speakertje die de hele tijd aannames verkondigt.
tonkje schreef:
19-01-2018 08:56
Nooit veel van gemerkt dat mensen me aan de man zouden willen hebben. Misschien achter mijn rug om, maar ook daar weinig van gemerkt.


En van mannen die zichzelf wel zien zitten als jouw man? Hoe handel je die af?

Mijn beste vriend is trouwens a-seksueel en wil hierom geen partner. Het is een hele leuke man van binnen en buiten maar vroeger telkens als het na een tijdje aan kwam op sex (ook al wisten zijn vriendinnen dat hij daar niet aan deed) ging het toch steeds weer uit. Maar mensen lijken het bij hem toch maar steeds niet te begrijpen dat hij geen relatie wil.
dianaf schreef:
19-01-2018 11:42
Nee, eigenlijk niet. Maar ik was ook niet echt op zoek.



Ik gebruik zelf de tactiek om er niet naar te vragen, behalve als iemand er zelf iets over zegt. Ik vind de vraag zelf altijd een beetje gek omdat het in mijn geval 9 van 10 keer zomaar uit of the blue was. En als je ze het idee wilt geven dat het niet alleen om kinderen gaat, moet je het gewoon met ze over andere dingen hebben. ;-D

Dat doe ik ook wel :) We zoeken elkaar op verjaardagen enzo ook vaak op omdat we die prietpraat over kinderen zat zijn. Andere moeders gaan ook vaak aan mij vertellen wat er mis/goed is aan hun kind. Dat interesseert mij echt geen ruk :$
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
19-01-2018 12:38
En van mannen die zichzelf wel zien zitten als jouw man? Hoe handel je die af?
Komt amper voor, hopelijk niet omdat men mij totaal onaantrekkelijk vindt. ;)

Ik heb een erg beperkt sociaal leven, ik ben gewoon liever thuis met een boek op de bank, kat op schoot, pot thee erbij. Dan wandelen er natuurlijk weinig mannen langs.
En verder ruiken ze misschien mijn desinteresse, of heb ik hun interesse door mijn niet geïnteresseerd zijn niet door.

Maar de paar keer dat het echt voorkwam, heb ik gewoon gezegd geen interesse te hebben.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbi, ik krijg gerust wel eens de vraag of ik kinderen heb en op mijn 'nee' volgt nog wel eens een schuchter 'bewust?' en die beantwoord ik met een simpel 'ja'. En voor mij is daar de kous mee af. Ik heb het nog nooit een vervelende vraag gevonden.
Ik wist vroeger trouwens heel zeker dat ik kinderen zou krijgen. Heb dat ook bij mijn partner aangegeven toen wij elkaar leerde kennen, dat ik zeker, minimaal, 1 kind wilde. Echter, nadat wij een jaar of zo samen waren was die behoefte echt weg gezakt en hij is nooit meer terug gekomen. Mijn man had het prima gevonden als er wel 1 of 2 kinderen waren gekomen maar vond het net zo prima toen ik aangaf dat het voor mij eigenlijk niet meer hoefde.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
tonkje schreef:
19-01-2018 14:44
Komt amper voor, hopelijk niet omdat men mij totaal onaantrekkelijk vindt. ;)

Ik heb een erg beperkt sociaal leven, ik ben gewoon liever thuis met een boek op de bank, kat op schoot, pot thee erbij. Dan wandelen er natuurlijk weinig mannen langs.
En verder ruiken ze misschien mijn desinteresse, of heb ik hun interesse door mijn niet geïnteresseerd zijn niet door.

Maar de paar keer dat het echt voorkwam, heb ik gewoon gezegd geen interesse te hebben.
Ik lees in een ander topic dat je kan uitrekenen of je aantrekkelijk bent door de omtrek van je taille delen door de omtrek van je heupen :biggrin: O_o :-P)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven