Vanaf welke leeftijd laat jij je kind...

06-04-2009 14:47 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
eventjes alleen thuis omdat je bv

-een boodschap moet doen?

-andere kinderen van school moet halen?

-naar het buro moet met jongste, terwijl oudste ziek thuis is?

-ander kind op moet halen van sport/zwemles/speelafspraak?

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie daarmee omgaan. Tot nu toe neem ik jongste (peuter) overal mee naar toe of regel oppas voor haar. Oudste van 6 blijft zelden alleen thuis (alleen als ik naar overkant loop voor brievenbus), hoewel zeer verantwoordelijk.

Hoe doen jullie dat? Of liever gezegd: vanaf wanneer?

groetjes!
Sorry, tact is niet mijn sterkste kant...
quote:RosieRo schreef op 06 april 2009 @ 15:58:

dit topic stond net in de lijst op de voorpagina in een mooie combi:

'Vanaf welke leeftijd laat jij je kind..'

'beffen'

Rosie, seconde geleden stond er dit:

Bijna trouwen, en nu.....?

Beffen.

'beffen'

Oh die moet in het topic op overige!

Ik voorzie veel leuke combi's

- vreemdgaan

- spuitend klaarkomen

- wappen
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Nu:

TIjd voor jezelf als je kinderen hebt?

Beffen.
Zelf beffen? Knap als je dat kan!
Poep, wie heeft jou gescheten?
oei, gevaarlijk topic!

ik zeg het maar niet hoevaak en vanaf welke leeftijd dan word ik weer voor ontaarde moeder uitgemaakt.

(dat topic moet ook hoognodig weer eens gereanimeerd worden trouwens)
Ik denk dat een paar minuten alleen laten verantwoord kan zijn vanaf een jaar of 7. Ligt ook aan je kind. Met die van mij schat ik dat het nooit komt. (ziet verpleegsters in de billen geknepen worden door 80 jarige zoon zonder toezicht)
Ontaarde moeders zijn bang voor een beetje discussie?

Ik zou babies niet alleen laten, maar ieder voor zich hoor. Die discussie was heeel heeeeeeeeeel lang weet ik nog en stond bomvol argumenten.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
mijn dochter van 4 laat ik wel eens alleen als ik de honden uit ga laten....dan is ze even rustig tv aan het kijken.

'beffen'

had ik ook gezien

wou het niet zeggen....
Snaak is nu ruim 4, maar is nog nooit alleen geweest.

Ook ik ben alleenstaand, maar zie dit niet als excuus om het dan goed te praten. Boodschappen doe ik als Snaak op school zit, en ben ik iets vergeten dan haal ik dat de volgende dag wel. Mss gewoon een kwestie van plannen? Nu scheelt het natuurlijk dat ik geen hond heb die savonds nog uitgelaten moet worden, dan zou ik er denk ik ook niet aan ontkomen..
Dochter wordt juni 4 en zij blijft thuis als ik even naar beneden loop (flat van vriend) om de kliko aan de straat te rollen. Of als ik even gauw eens printje trek naar achterbuurvrouw om de stoelverhoger terug te geven.

Ik denk dat ik erin moet groeien vanaf wanneer ik bepaalde dingen zou doen. Maar tot nu toe heb ik geen goed gevoel bij haar langer alleen te laten, ook al is zij een erg rustig kind die niet alle kasten opentrekt of gekke dingen doet.
Niet... Zoon van 8 en dochter van 6 laat ik voorlopig in elk geval niet alleen thuis als ze samen zijn. Zoontje van 1 gaat zowiezo altijd mee.

Oudste zoon heeft Asperger en kan nogal onvoorspelbaar zijn en zijn woede richt zich nogal eens op zijn jongere zusje. Hij blijft wel eens alleen thuis als ik dochter naar turnen breng. Ben dan een kwartiertje weg en hij zit nog net niet kwijlend aan zijn computer bovendien komt mijn lief in die tijd ook thuis. Ik draai dan wel de deur in het slot en trek de telefoon uit zodat ie die niet hoort. Toch doe ik het niet met een gerust hart moet ik zeggen...

Zoontje van 1 en dochter van 6 gaan wel altijd mee...
Mijn oudste is nu zes en nog nooit alleen thuis geweest. Ik denk dat ik het op zich wel aan zou durven om hem vijf minuujes alleen thuis te laten nu. Mijn andere kinderen zijn 4 en bijna 2 en die blijven natuurlijk ook nog niet alleen thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven