Vanaf welke leeftijd laat jij je kind...
maandag 6 april 2009 om 14:47
eventjes alleen thuis omdat je bv
-een boodschap moet doen?
-andere kinderen van school moet halen?
-naar het buro moet met jongste, terwijl oudste ziek thuis is?
-ander kind op moet halen van sport/zwemles/speelafspraak?
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie daarmee omgaan. Tot nu toe neem ik jongste (peuter) overal mee naar toe of regel oppas voor haar. Oudste van 6 blijft zelden alleen thuis (alleen als ik naar overkant loop voor brievenbus), hoewel zeer verantwoordelijk.
Hoe doen jullie dat? Of liever gezegd: vanaf wanneer?
groetjes!
-een boodschap moet doen?
-andere kinderen van school moet halen?
-naar het buro moet met jongste, terwijl oudste ziek thuis is?
-ander kind op moet halen van sport/zwemles/speelafspraak?
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie daarmee omgaan. Tot nu toe neem ik jongste (peuter) overal mee naar toe of regel oppas voor haar. Oudste van 6 blijft zelden alleen thuis (alleen als ik naar overkant loop voor brievenbus), hoewel zeer verantwoordelijk.
Hoe doen jullie dat? Of liever gezegd: vanaf wanneer?
groetjes!
maandag 6 april 2009 om 16:13
quote:RosieRo schreef op 06 april 2009 @ 15:58:
dit topic stond net in de lijst op de voorpagina in een mooie combi:
'Vanaf welke leeftijd laat jij je kind..'
'beffen'
Oh die moet in het topic op overige!
Ik voorzie veel leuke combi's
- vreemdgaan
- spuitend klaarkomen
- wappen
dit topic stond net in de lijst op de voorpagina in een mooie combi:
'Vanaf welke leeftijd laat jij je kind..'
'beffen'
Oh die moet in het topic op overige!
Ik voorzie veel leuke combi's
- vreemdgaan
- spuitend klaarkomen
- wappen
Wat Supersmollie zegt vind ik ook
dinsdag 7 april 2009 om 15:20
Snaak is nu ruim 4, maar is nog nooit alleen geweest.
Ook ik ben alleenstaand, maar zie dit niet als excuus om het dan goed te praten. Boodschappen doe ik als Snaak op school zit, en ben ik iets vergeten dan haal ik dat de volgende dag wel. Mss gewoon een kwestie van plannen? Nu scheelt het natuurlijk dat ik geen hond heb die savonds nog uitgelaten moet worden, dan zou ik er denk ik ook niet aan ontkomen..
Ook ik ben alleenstaand, maar zie dit niet als excuus om het dan goed te praten. Boodschappen doe ik als Snaak op school zit, en ben ik iets vergeten dan haal ik dat de volgende dag wel. Mss gewoon een kwestie van plannen? Nu scheelt het natuurlijk dat ik geen hond heb die savonds nog uitgelaten moet worden, dan zou ik er denk ik ook niet aan ontkomen..
dinsdag 7 april 2009 om 15:24
Dochter wordt juni 4 en zij blijft thuis als ik even naar beneden loop (flat van vriend) om de kliko aan de straat te rollen. Of als ik even gauw eens printje trek naar achterbuurvrouw om de stoelverhoger terug te geven.
Ik denk dat ik erin moet groeien vanaf wanneer ik bepaalde dingen zou doen. Maar tot nu toe heb ik geen goed gevoel bij haar langer alleen te laten, ook al is zij een erg rustig kind die niet alle kasten opentrekt of gekke dingen doet.
Ik denk dat ik erin moet groeien vanaf wanneer ik bepaalde dingen zou doen. Maar tot nu toe heb ik geen goed gevoel bij haar langer alleen te laten, ook al is zij een erg rustig kind die niet alle kasten opentrekt of gekke dingen doet.
dinsdag 7 april 2009 om 16:20
Niet... Zoon van 8 en dochter van 6 laat ik voorlopig in elk geval niet alleen thuis als ze samen zijn. Zoontje van 1 gaat zowiezo altijd mee.
Oudste zoon heeft Asperger en kan nogal onvoorspelbaar zijn en zijn woede richt zich nogal eens op zijn jongere zusje. Hij blijft wel eens alleen thuis als ik dochter naar turnen breng. Ben dan een kwartiertje weg en hij zit nog net niet kwijlend aan zijn computer bovendien komt mijn lief in die tijd ook thuis. Ik draai dan wel de deur in het slot en trek de telefoon uit zodat ie die niet hoort. Toch doe ik het niet met een gerust hart moet ik zeggen...
Zoontje van 1 en dochter van 6 gaan wel altijd mee...
Oudste zoon heeft Asperger en kan nogal onvoorspelbaar zijn en zijn woede richt zich nogal eens op zijn jongere zusje. Hij blijft wel eens alleen thuis als ik dochter naar turnen breng. Ben dan een kwartiertje weg en hij zit nog net niet kwijlend aan zijn computer bovendien komt mijn lief in die tijd ook thuis. Ik draai dan wel de deur in het slot en trek de telefoon uit zodat ie die niet hoort. Toch doe ik het niet met een gerust hart moet ik zeggen...
Zoontje van 1 en dochter van 6 gaan wel altijd mee...