Verbazing prijzen kinderkleding

08-01-2009 21:26 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
*schrik* Ik merk dat ik op mijn moeder ga lijken...

Vroeger kregen mijn zus en ik een tientje mee naar de markt met de opdracht 3 shirtjes te kopen. Dan keken we haar aan of ze wel goed bij der hoofd was. Kom je uit de prehistorie mam?? Voor een tientje heb je geen 3 shirtjes!!

Ik keek net op een aantal sites die in een ander topic genoemd werden voor babykleertjes en schrik me echt de blubber van de prijzen.

Ik heb het gevoel dat ik nu zelf uit de prehistorie kom.

Heb van die merken nog nooit gehoord.. nou ben ik ook niet zo met mode en merken bezig, dus vandaar misschien, maar qua babykleertjes ken ik eigenlijk alleen de Hema, Zeeman en als ik er kom, de H&M.

Petit bateau? Imps en Elfs? Zijn dat normale prijzen? Een Kaloobroekje voor 40 euro? Ik zie rompertjes voor 40 euro, gewone truitjes voor 70 of nog duurder. Ben ik nu gek of zijn er echt mensen die dat kopen voor een baby die het na 3 weken niet meer past.

Voor babies geef ik eerlijk gezegd niet meer dan 10 euro per kledingstuk uit en dan vind ik dat nog best veel geld als je bij de Hema al truitjes hebt vanaf een euro of 5.

Nu snap ik dat er een heleboel in de uitverkoop te krijgen is en dat mensen dat ook doen, maar dan nog 20 euro neertellen voor een romper ipv 40?

Ben eigenlijk gewoon verbaasd...

Hoe kleden jullie je kinderen?
MP is geen optie bij jongenskleren. Met of zonder merk. Of zou het eerder zijn dat jongenskleren na drie dragers wel een keer afgedragen zijn?
Ja inderdaad!! Die schoenen. Wil ik ook niet op bezuinigen. Laatst hadden ze bij de scapino een aanbieding. 2e artikel voor 1 euro. Dus heb toen 2 paar schoenen gekocht voor de oudste, was 51 euro kwijt, en gelijk dat 2e paar op de groei gekocht.

Wat ik bezuinig op kleding, geef ik wel weer aan schoenen uit. Vind t wel belangrijk voor houding enzo...
MP kende ik niet toen ze klein waren. en nu durf ik niets voor ze te kopen, ze moeten het echt zelf kiezen want ik sla de plank mis. gelukkig gaat mijn man altijd met ze shoppen, ik heb er een hekel aan
Schoenen zijn idd dúúr. Ben altijd minstens 50-80 euro kwijt. Heb wel bij de Schoenenreus en Scapino gekeken hoor, maar óf heel erg slecht qua kwaliteit óf heel erg lelijk en degelijk.
Sommige dingen blijven wonder boven wonder zelfs na 3 jongens mooi.

Ik heb al sinds jaar en dag Gaastra jassen voor hun en die blijven (op 1 na ) echt heel erg mooi.

De meeste spijker broeken halen MP niet idd maar zelfs met gaten erin kopen sommige ze nog voor 5 of 7,5 euro?!

(duidelijk vermeld natuurlijk)
quote:JepJep schreef op 08 januari 2009 @ 21:59:

Ja inderdaad!! Die schoenen. Wil ik ook niet op bezuinigen. Laatst hadden ze bij de scapino een aanbieding. 2e artikel voor 1 euro. Dus heb toen 2 paar schoenen gekocht voor de oudste, was 51 euro kwijt, en gelijk dat 2e paar op de groei gekocht.

Wat ik bezuinig op kleding, geef ik wel weer aan schoenen uit. Vind t wel belangrijk voor houding enzo...

er stond en poos geleden een interview met een orthopeed in de krant, die zei dat gewoon stevige leren schoentjes van het eerste de beste Z merk prima waren. en als ze in goede conditie waren, kon je schoenen ook gerust doorgeven. Dit ter geruststelling.

maar ook bij ons zijn schoenen de grootste kostenpost.
quote:mamzelle schreef op 08 januari 2009 @ 21:57:

MP is geen optie bij jongenskleren. Met of zonder merk. Of zou het eerder zijn dat jongenskleren na drie dragers wel een keer afgedragen zijn?

Mss zijn jongens wat minder zuinig op hun kleding

Ik zeg maar wat hoor,maar valt mij ook op dat het meer meidenkleding is
Ik denk dat je jongenskleding wel zo kan kopen maar veel meisjes kleding moet je echt passen idd.
Ik vind via marktplaats ook best veel nieuwe merkkleding die veel goedkoper is moet ik zeggen. En als ik dan bijvoorbeeld een Ter Stal ofzo binnenloop verbaas ik me altijd hoe duur de kleding daar nog is. Betaal je ook gewoon 30,- voor een winterjasje maat 68 en dan is het nog slechte kwaliteit ook.
Hier ook schoenen/laarzen van oma trouwens,kan dat kind niet mee geven of ze heeft weer wat nieuws

Wel fijn hoor,daar niet van,maar vind het soms ook wel TE
Er is toch in het algemeen veel meer meidenkleding dan jongenskleding? Loop eens een gemiddelde winkel binnen, rekken vol met dames en meisjeskleding en 1 rekje met jongens en herenkleding.
quote:Eowynn_ schreef op 08 januari 2009 @ 22:02:

Ik vind via marktplaats ook best veel nieuwe merkkleding die veel goedkoper is moet ik zeggen. En als ik dan bijvoorbeeld een Ter Stal ofzo binnenloop verbaas ik me altijd hoe duur de kleding daar nog is. Betaal je ook gewoon 30,- voor een winterjasje maat 68 en dan is het nog slechte kwaliteit ook.Ter stal kom ik ook niet meer,maar bristol wel trouwens,ook alleen in de opruiming want die vind ik ook duur,daar ben je nog meer kwijt dan bij h en m
quote:Eowynn_ schreef op 08 januari 2009 @ 21:45:

een jas in maat 86 tegenkwam voor 240,- en handschoenen (!!!) voor 50,-...

WHAHAHAHAHAHA

Dat méén je niet?
Kleren kunnen inderdaad wel duur zijn. Zeker voor baby kleren geef ik niet veel uit. Dat spul slijt nauwelijks en ze zijn er zo uitgegroeid. Veel H&M en ook wel zeeman achtige zaken. Jassen geef ik wel wat meer geld aan uit omdat ze die toch relatief vaak aanhebben.

Oh ja Petit Bateau rompertjes en ondergoed zijn hartstikke stevig en mooie kwaliteit maar in NL echt veel te duur. Ik koop ze in Frankrijk als ik daar op vakantie ben. Scheelt enorm veel. Je kan ze daar gewoon bij grote supermarkten krijgen.

Ik koop trouwens liever drie goedkope broeken dan een dure broek want dan kunnen ze nog eens wisselen en bovendien je zal zien dat als je net een dure broek koopt ze er gelijk een gat in vallen.

Soms koop ik ook wel iets duurder dingen zoals dus jassen en inderdaad schoenen. In de uitverkoop koop ik wel eens wat merkkleding of ander relatief duurdere kleding maar ik ga zeker geen 40 euro uitgeven voor een romper.
quote:Eowynn_ schreef op 08 januari 2009 @ 22:04:

Er is toch in het algemeen veel meer meidenkleding dan jongenskleding? Loop eens een gemiddelde winkel binnen, rekken vol met dames en meisjeskleding en 1 rekje met jongens en herenkleding.

Ja, jammer maar gelukkig heb je wel steeds meer, hoewel H&M steeds dezelfde polo's en streepjes blijft verkopen.

Wat je nu in de outlet koopt, koop je volgend jaar weer voor de volle pond.
Als baby heb ik voor Zwiepje gewoon kleding bij de zeeman, C&A en H&M gehaald. Staan gewoon leuke figuurtjes op. En heel veel van Nijntje bij de vd want dat is kwalitatief gewoon enorm goed spul.

Nu haal ik nog steeds broeken bij de C&A en V&D (niet bij h&M want die hebben geen schuifknopen dus die kan hij niet zelf dicht doen) bij de Esprit en Mexx. Maar die laatste twee in de uitverkoop. Ik heb gisteren toevallig ingeslagen. Ik was net zoveel bij de mexx kwijt als dat ik het bij de c en a en v en d had gekocht. Maar mexx gewoon en niet in de uitverkoop doe ik nauwelijks. Ik vind de kwaliteit van mexxbroeken enorm wisselen. Sommige broeken zijn niet dood te krijgen, anderen hebben al een gat na een keer een indicent.
quote:Eowynn_ schreef op 08 januari 2009 @ 22:00:

Schoenen zijn idd dúúr. Ben altijd minstens 50-80 euro kwijt. Heb wel bij de Schoenenreus en Scapino gekeken hoor, maar óf heel erg slecht qua kwaliteit óf heel erg lelijk en degelijk.

Had ook indd wel geluk bij de scapino. Meeste was erg lelijk en heel weinig keus voor de jongens. Zaten nog net twee leuke paren bij die in de actie vielen en ook nog eens de goede maat hadden.

En het valt mij ook op dat er erg weinig keus is voor de jongens in de meeste winkels. Indd 1 rek voor jongens tegen 3 voor de meiden...
Rompers koop ik eigenlijk vooral bij de Hema en Zeeman. Bij de hema omdat ze meestal leuke hebben en bij de Zeeman koop ik gewoon groot in.

Vandaag de Zeeman even bezocht, setjes ondergoed voor dochter voor 1,99 per set, truitje voor zoon voor 1,50, sokken voor 2 euro per 3 paar ofzo, haarknipjes voor 0,39 cent, tshirtje voor dochter van 1,50, shirtje als kado voor iemand voor 1,50. Dat is nog eens leuk winkelen.

Hema in de uitverkoop is ook leuk Vorig seizoen kwam ik met 8 truitjes naar buiten en ik was nog geen 6,00 kwijt.
Ik heb ook gewone broeken gekocht idd en die kwaliteit is minder maar de jeans over het algemeen is ok.

Btw WE heeft ook stoere spijkerbroeken en kleding maar daar betaal je ook gerust 25,- voor een spijkerbroek.

Dan heb ik liever Mexx ivm de duurzaamheid en het model.
Ondergoed enzo kocht ik ook altijd bij de Hema en de Zeeman maar nu ze wat ouder zijn meer bij de H&M.

De oudste wil alleen nog maar van die strakke boxers omdat hij slips echtniet lekker vind zitten, dat is wel lastig want die zijn vaak duur.

Maar ik heb een half jaar geleden bij de H&M (outlet 5 boxers voor 6,-) weer 20 stuks gekocht (op de groei) dus hij kan weer even mee.
Zwiepje loopt nu trouw op zijn nikes. Zijn iets van 20 euro en elke cent waard.
Zwiepje loopt nu trouw op zijn nikes. Zijn iets van 20 euro en elke cent waard.
Ik koop voornamelijk merkkleding, Bengh, Oilily, Vingino, Eager Beaver, Imps and Elfs, etc. En veel ook, haar kast puilt enorm uit..

Maar goed ik heb verder geen hobbies, verdien leuk en verkoop alles weer op MP en Ebay en vang er dan nog best veel voor.
Ja bij WE hebben ze voor jongens best leuke betaalbare kleding.

(Zwiep bij H&M hebben ze wel schuifknopen hoor)

Ik vind de spijkerbroeken van H&M wel erg leuk, maar voor mijn zoon van 9 zijn ze te breed in de taille, ondanks de knoopsgaten elastiek.

De kleine maten gaat nog wel maar die broeken worden echt heel breed vanaf maat 134. Nu heb ik vaak Name It spijkerbroeken voor hem. Leuk en niet duur. Of Retour ( in de uitverkoop) en Bijenkorf eigen merk.

Winterjassen koop ik ook online in de uitverkoop. Voor zoon van 9 heb ik trouwens een nieuw winterjas van Benetton gekocht, was ''maar'' 50 euro, echt super. Fel oranje. Voor jongst een IKKS felgroene jas voor ook 50 euro maar dat was de helft vd nieuwprijs.

Verder ben ik gek op de deense merken: smafolk, molo.

En Petit Louie, Bellerose, Simple kids. Allemaal in de uitverkoop.
Ik moet wel zeggen dat als ik meer budget had ik ook duurdere kleding zou kopen. Het nut van handschoenen van 50,- ontgaat me, en 200,- voor een jas zou ik ook niet doen, maar ik zou wel meer geld uitgeven aan spijkerbroeken en dergelijke.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven