Verbazing prijzen kinderkleding

08-01-2009 21:26 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
*schrik* Ik merk dat ik op mijn moeder ga lijken...

Vroeger kregen mijn zus en ik een tientje mee naar de markt met de opdracht 3 shirtjes te kopen. Dan keken we haar aan of ze wel goed bij der hoofd was. Kom je uit de prehistorie mam?? Voor een tientje heb je geen 3 shirtjes!!

Ik keek net op een aantal sites die in een ander topic genoemd werden voor babykleertjes en schrik me echt de blubber van de prijzen.

Ik heb het gevoel dat ik nu zelf uit de prehistorie kom.

Heb van die merken nog nooit gehoord.. nou ben ik ook niet zo met mode en merken bezig, dus vandaar misschien, maar qua babykleertjes ken ik eigenlijk alleen de Hema, Zeeman en als ik er kom, de H&M.

Petit bateau? Imps en Elfs? Zijn dat normale prijzen? Een Kaloobroekje voor 40 euro? Ik zie rompertjes voor 40 euro, gewone truitjes voor 70 of nog duurder. Ben ik nu gek of zijn er echt mensen die dat kopen voor een baby die het na 3 weken niet meer past.

Voor babies geef ik eerlijk gezegd niet meer dan 10 euro per kledingstuk uit en dan vind ik dat nog best veel geld als je bij de Hema al truitjes hebt vanaf een euro of 5.

Nu snap ik dat er een heleboel in de uitverkoop te krijgen is en dat mensen dat ook doen, maar dan nog 20 euro neertellen voor een romper ipv 40?

Ben eigenlijk gewoon verbaasd...

Hoe kleden jullie je kinderen?
quote:zusenzo schreef op 08 januari 2009 @ 21:49:

Ik heb ooit op MP een benneton jasje gezet, zelf gekocht voor 25,- en ik kreeg er 45,- voor.

Dat is best leuk.

Tja, soms zit het mee.

Ik koop juist op MP omdat ik er voor Hema prijzen aparte merken kan kopen: vorige maand voor mijn dochtertje lak-Dr Martens voor 5 euro (kon ik in de buurt ophalen) en voor de oudste dame een Noa Noa winterjas voor 30 euro inclusief verzenden. De schoenen waren niet eens ingelopen en die jas was nieuw zó duur geweest dat het meisje dat hem eerst had er niet eens mee naar school mocht

Tja. Had ik dat vandaag ook maar gedaan. Hij zit onder de modder omdat mijn dochter ermee van een besneeuwde helling is gegleden. Zonder slee.
quote:Zwieber schreef op 08 januari 2009 @ 22:15:

Zwiepje loopt nu trouw op zijn nikes. Zijn iets van 20 euro en elke cent waard.Als ik op schoenenjacht ga hoop ik altijd zo iets tegen te komen... kan ook een kindje meer mee.

Háát schoenen kopen by the way. Of stikduur, of rotzooi. En dan iedere keer die kinderen maar meesleuren naar de volgende winkel terwijl ze dat paar dat ze in hun handen hebben willen hebben. -en ik weet nooit hun maat precies-
Owwww wat doe je Lonbonton!!

Daar gaan mijn principes.

Dat smafolk ik wel erg leuk!!! Zal ik???

quote:JepJep schreef op 08 januari 2009 @ 22:45:

Owwww wat doe je Lonbonton!!

Daar gaan mijn principes.

Dat smafolk ik wel erg leuk!!! Zal ik???

Haha gaaf he?

En vast wel door te verkopen als het niet meer past.
Ja inderdaad! Voor dit topic nog niet eens aan gedacht.

Ik denk dat ik iets voor die oudste koop. Dan kan die jongste het ook aan tegen de tijd dat ie die maat heeft en dan nog doorverkopen.... Dan is t het geld wel waard....

Haha. Voel me nu echt een knijperd, die geen geld aan der kinderen wil uitgeven voor kleding.
Qua schoenen heb ik afgelopen jaar mijn slag geslagen toen ze bij Dolcis de actie hadden dat alle kinderschoenen 5 euro waren...

Ik had 3 paar in de maat die ze nu nog draagt (schoenen en 2 paar laarsjes) en 3 paar een maat groter gekocht (diezelfde schoenen, andere schoenen en een paar laarsjes)

Dochter groeit toch niet hard en deze maat past nog steeds.

De originele prijzen van die schoenen lag niet onder de 80 euro, en het was grotendeels merk.

Hopelijk doen ze het dit jaar weer
Ik heb een dochter van 2 en een dochter van 3 weekjes oud. Gelukkig heb ik voor mijn jongste nog een hele stapel kleertjes, maar de babykleertjes koop ik eigenlijk altijd bij H&M, hema, jensen etc. Ik kom niet boven de Euro 10 per kledingstuk uit. Dit vind ik ook meer dan genoeg gezien het feit dat ze er heel snel uit groeien. Ook vind ik de babykleertjes bij de Hema helemaal leuk.

Voor mijn oudste dochter van twee wordt het al lastiger. H&M heeft leuk spul, maar de overige goedkope shops hebben bij onze dochterlief toch een slechte pasvorm. Ik heb net een bestelling online gedaan van DKNY. Ben benieuwd. Dit was enorm in de aanbieding en bijna net zo duur (eigenlijk goedkoper) uit dan bijvoorbeeld Esprit of Mexx. Op die site heb je in de sale leuke spul van Tommy Hilfiger, Burberry etc. en voor een leuke prijs.
Toen nr 1 klein was eigenlijk alleen maar Mexx, Esprit, Benneton, Bakito, GAP en de rompertjes van de Hema.

Nu niet meer met 3 wordt het te duur

C&A heeft voor de grotere jongensv.a. mt 140 leuke truien en broeken voor een leuke prijs ( ¤6,95 en 12,95) maar voor de kleuters niet, vaak tuttig en niet stoer.

H&M goed voor de sprijkerbroeken, al ik ze nog wel duur vind( ¤20 tot 25)maar bij mij dragen de jongste ze op een volgend.

V&D heeft vaak leuke afprijzing bij de Cars Jeans.

HEMA koop ik bijna nooit kleding.

En als ik in Frankrijk ben probeer ik altijd wel een GAP store te vinden en die hebben ook altijd een afprijshoek. En dan ook ff naar binnen bij OKAÏDI maar die hebben we tegenwoordig ook in NL

Ik merk wel dat de merkkleding van Esprit, Benneton, MEXX en GAp wel betere kwaliteit is en langer mee gaat.

MArktplaats voor jongens is iid niets helaas.
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat
Het enige waar ik geen concessie op doe zijn schoenen. Deze moeten goed zijn. Het lichaam rust op je voeten en een goede pasvorm is wel essentieel. Ik hoef niet de duurste, maar 2e hands zal ik ze nooit kopen. Ook zullen mijn kinderen niet op elkaars schoenen lopen.

Ik laat ze aanmeten in een schoenenzaak en zal deze ook nooit bij een Scapino kopen of iets dergelijks.
Heb met mezelf een compromis gesloten. Ik ga eerst kleding verkopen op MP en van dat geld ga ik een Smafolk kopen of een Lipfish.

En die schoenen van Dolcis klinkt ook goed! Ga t in de gaten houden Of is dat alleen voor meiden? (Weet niks van merken)
Ik krijg veel kleren voor mijn oudste van mijn zus (haar jongste is anderhalf jaar ouder dan mijn oudste). Dat scheelt al.

Verder koop ik bij allerlei winkels (ook veel in uitverkoop): h&m, v&d, hema, c&a, dat soort winkels. Maar ik vind kleding van esprit en mexx ook erg leuk,dus dat koop ik ook af en toe.

In bataviastad heb ik trouwens ooit een mexx broek voor zoonlief gekocht voor 12 euro! (daar moet je dus heen als het uitverkoop is: korting op de korting, erg fijn!)

Net trouwens weer stapel kleding online besteld bij h&m, je betaald dan wel verzendkosten, maar als je ziet voor hoe weinig geld je een stapel shirts hebt, kan dat makkelijk uit.

MP doe ik nooit: vind het omslachtig en hou niet echt van tweedehands kleding eerlijk gezegd. (haha, de kleren van neefje zijn natuurlijk ook tweedehands, maar das toch anders he? )
De meeste dingen haal ik bij de Hema, aangevuld met Zeeman (hoewel dat steeds minder leuk lijkt te worden), H&M, C&A. Af en toe V&D. O ja, Hans Textiel en Wibra, daar kom ik ook nog wel.

Verder koop ik in uitverkoopjes wel eens wat merkspul. Van Lief! is er een koopjeshoek met kortingen tot 70%, Kwaliteit is wel echt beter en mooier dan een Zeemannetje.

Laatst in een opheffingsuitverkoop 2 tuniekjes en een paar slofjes (bobux voor de helft) gekocht. Van de tuniekjes weet ik het merk niet eens meer. Ik ken die merken ook allemaal niet, en het boeit me eerlijk gezegd ook niet zo. Als meis maar schone kleren aan heeft, die haar leuk staan interesseert het mij niet of het "goedkoop spul" is.
Ik geef ook niet veel geld uit aan kleding voor mijn dochters (oudste 21 maanden, jongste bijna 7 weken), maar ze zien er toch leuk uit (vind ik zelf).

Ik koop veel bij H&M en Hema, soms Zeeman en vul het aan met koopjes van bijv. Oilily. Ik heb een tijdje geleden leuke kleding gekocht bij de Oilily Outlet in de opruiming. Dan koop je dus bijv. leuke longsleeves voor een tientje, waar je normaal 40 of 50 euro voor betaalt.. Verder heb ik voor mijn oudste een hele stapel kleding gekocht in een outlet van het merk Another World (is van dezelfde fabrikant als Turnover & Another Woman) voor 3 euro per stuk. Hierbij dus ook leuke spijkerbroeken, longsleeves, vestjes, rokjes, jasjes etc. Hier kan ze voorlopig wel mee vooruit en daarna kan de jongste het weer dragen. De kwaliteit blijft ook na veelvuldig wassen heel mooi. Ik koop voor mezelf ook kleding bij H&M e.d., simpelweg omdat ik merkkleding veel te duur vind.
Schoenen vind ik overigens ook erg duur, maar ik zie wel het belang van goede schoenen in. Dochter loopt nog niet zo lang en haar eerste paar schoentjes waren van Jochie, ik heb voor de winter ook een paar laarsjes gekocht bij Scapino van Dr.Visser waar ze graag op loopt en die er dan nog leuk uitzien. Verder heb ik op MP een paar gloednieuwe laarsjes van Jochie gevonden van iemand die ze in de opruiming had gekocht en toch te klein bleken te zijn toen het winter werd. Precies daarom vind ik het zelf nogal link om schoenen op de groei te kopen in de opruiming, ik heb er geen idee van hoe snel of langzaam kindervoetjes groeien.
Ik koop de meeste nieuwe kleding bij de Hema, en als ik haast heb bij een textielboer hier op het winkelcentrum (laatst toen het 'opeens' echt koud werd en wij daar nog niet op voorbereid waren bijv. een hele mooie dikke winterjas voor 15 euro).

Ik vermijd zoveel mogelijk winkels met merkkleding omdat ik die zo geweldig leuk vind, maar als ik daaraan begin is het hek van de dam vrees ik. Laatst was ik in zo'n 'hippe kinderwinkel' (ja ja staat echt op de ruit!) voor een kraamkadootjes, hing daar toch de allerschattigste pyama aller tijden te wachten tot ik hem voor mijn zoon kocht! Zo'n herenpyamaatje met knopen en een kraagje, blauw met rode en witte streepjes. Slechts 35 euro! Die heb ik dus wel gekocht, zie je wat er van komt... (staat wel zooo vreselijk schattig!)

Waar ik heel veel kleren koop (ongeveer de helft) is een hele leuke tweedehands kledingzaak. Omdat we nog veel kleding van mijn zoon hebben liggen hoef ik bijv. voor de bijna geboren baby (weer een zoon) geen nieuwe dingen te kopen. Maar dat vond ik toch wel weer zielig... Heb ik daar gewoon 10 truitjes gekocht voor ongeveer 2 of 3 euro per stuk. De meeste zijn echt nieuw of zo goed als nieuw! En echt heel hip (ook wel merkkleding), mooie felle kleurtjes, leuke printjes. Heeft-ie toch een beetje zijn eigen garderobe.

Voor mijn zoon van 5 koop ik daar joggingbroeken, spijkerbroeken, hoodies, etc. Leuke skinny jeans voor 4 euro, beter dan bij de hema waar je tegenwoordig ook al tegen de 20 euro kwijt bent voor een broek. En ik heb dat graag voor mijn kind over hoor, maar na 4 maanden ofzo is die broek alweer te klein! Gelukkig kan (na de buurjongen) mijn jongste ze straks ook aan.
Toen dochter baby was had ik de rompertjes standaard van Prenatal, niet duur en bleven als nieuw.

Babykleding had ik vaak van Ducky Beau Mini, Feetje VillaHap en Prenatal.

Inmiddels is ze bijna 5 en draagt ze voornamelijk Esprit, Barbara Farber, MimPi, NoNo en Muy Malo. Een enkele keer iets van Jottum of Bengh.

Maar er zijn echt wel dingen die ik belachelijk van prijs vindt, zoals een zomerjurkje dat ik vorig jaar zag voor 140 Euro, dat kan ik er echt niet aan uitgeven.

Alles wat nog goed is, zet ik op Ebay en dat levert vaak (niet altijd) nog een behoorlijk bedrag op.

Inmiddels groeit ze ook niet meer zo hard en kunnen dingen ook langer mee. Ik heb nog behoorlijk wat zomerkleren die ze zeker nog aankan.

Ondergoed en de meeste maillots haal ik bij de Hema.

Op schoenen bezuinig ik sowieso nooit; voor laarzen was ik deze winter bijna 100 Euro kwijt.
Ik koop alleen in december of juni iets van duurdere merken als het uitverkoop is. Schoenen zijn gewoon duur, omdat ik wil dat ze op goed schoeisel lopen. Ik heb wel gehoord dat Scapino Dr Fisscher verkoopt maar die schoenen zitten niet goed bij mijn kinderen omdat ze smalle voetjes hebben. Ze krijgen dan voetpijn omdat ze hun voeten niet goed in de schoenen kunnen aanhouden. 120 euro per paar, deze winter, maar dat waren laarzen. Verder vind ik het ook niet zo erg als ze vies worden met het H&M, C&A en Hema kleding.

Voordeel van MEXX kleding is wel dat het wel erg goede kleding is; in de lente krijg ik mijn derde en die kan gewoon nog de uitverkoop-kleding vna de eerste aan. Mijn hema en andere goedkopere merken kon ik echt weggooien.
Wat vinden jullie dan 'duurdere' merken met een goede prijs-kwaliteitverhouding? Mexx is blijkbaar duurzaam, maar is dat ook heel duur? Ik denk vooral aan broeken idd, de beruchte slijtplekken op de knieen...

Tip: ik ga vaak bij van die puberale muziek-tshirtzaken kniestukken kopen voor die gaten. Mijn zoon heeft een paar hele gave broeken gehad met Rolling Stones, Ramones, Bob Marley applicaties. Heel schattig!
ik koop meestal bij hema, h&m, wibra, eigenlijk sprokkel ik overal wel een beetje.

ook ik wil niet veel geld neertellen voor kinderkleding, ze groeien er zo verschrikkelijk snel uit en de keren dat dochter met een gat in haar maillot of broek thuis kwam zijn ook niet te tellen.

in de uitverkoop koop ik wel af en toe iets van een merk, ik had vorige week een vingino broek voor 20 euro en een eager beaver voor 25.

ik vond die dag ook nog mod8 laarzen afgeprijsd van 140 naar 50...das nog eens leuk shoppen!

verder koop ik veeeel op MP, en dan vooral de grotere dingen als winterjassen, vesten en truien.

ik vind MP echt geweldig, ik heb nooit een miskoop gedaan en negen van de tien keer is de kleding echt nog in goede staat en netjes verzonden met soms zelfs een leuk kaartje erbij, leuk!

ik hoorde laatst van mijn buurvrouw dat de andere burvrouw een beetje samenzweerderig had gezegd dat mijn kids er altijd zo leuk uitzien en dat ik dan wel veel geld aan ze zal uitgeven,,,niet dus! hahaha
Tweedehands hou ik ook niet van, via marktplaats, als ik 'weet waar het vandaan komt' heb ik er geen problemen mee. Zoonlief heeft best veel tweedehands spul.

Imps en Elfs vind ik meer dan schattig, maar 30,- voor een truitje maat 56 vind ik toch echt te gek, dat doe ik dus niet.

Wat ik nu wél doe is kleding in een grotere maat alvast kopen in de uitverkoop. Ik kan redelijk schatten hoe snel mijn kinderen groeien (niet snel ) en kom meestal redelijk uit. Zo heb ik al een zomerjasje van Villa Happ liggen (vind ik normaal al aan de dure kant) voor zoon, en een spijkerjack voor dochter, een stapel kleertjes in maat 80, vorig jaar gekocht toen zoonlief nog 62 had, waar hij bijna in past, enzovoorts. En vaak is het zó goedkoop dat het ook niet uitmaakt als het een keer verkeerd gegokt is, want dan geef ik het óf weg, óf ik verkoop het door. En ik koop vaak ook dingen die je in élk seizoen zo'n beetje aankunt, zoals een spijkerbroekje, shirtje met lange mouwen (in de zomer als het koud is, in de winter met een shirt eronder) en dat komt bijna altijd goed. Maar dat durfde ik ook nog niet toen de oudste klein was.

En MP heeft veel nieuwe kleding, is ook handig.
Ik wissel hele goedkope kleding af met afgeprijsde merkkleding voor zoon (17 maanden). Laatst had de site van H&M 50% korting en dan vind je (T-)shirtjes voor 3-5 euro. Vorig jaar al twee korte broeken gehaald voor komende zomer voor 2 euro per stuk. Dus zoon zit heel goedkoop in de kleren deze zomer en ziet er toch leuk uit! Maar daarnaast ben ik ook dol op Mexx en onze V&D heeft daar nu 50% korting.

Verder af en toe iets van Marktplaats (wel het goede spul).

Ik vind het een leuke hobby om mooie/merk kleding voor een habbekrats te scoren. Soms koop ik dus ook al 2 maten verder (nu dus al voor volgend najaar), zodat ik eigenlijk nooit het volle pond voor kleding uitgeef.

Schoenen ben ik ook niet zuinig mee. Goede schoenen vind ik erg belangrijk!
quote:lonbonton schreef op 08 januari 2009 @ 22:35:

Ja bij WE hebben ze voor jongens best leuke betaalbare kleding.

(Zwiep bij H&M hebben ze wel schuifknopen hoor)

\.Dat dacht ik ook maar mijn zoektocht deze week bij de H&M leverde alleen maar drukknopen op.(Althans, in Zwiepjes maat 110)
Eowynn, ik had je bericht niet gelezen, maar ik denk dat we aardig dezelfde stijl van aankopen hebben.
quote:Liv schreef op 09 januari 2009 @ 08:40:

Ik krijg veel kleren voor mijn oudste van mijn zus (haar jongste is anderhalf jaar ouder dan mijn oudste). Dat scheelt al.

Verder koop ik bij allerlei winkels (ook veel in uitverkoop): h&m, v&d, hema, c&a, dat soort winkels. Maar ik vind kleding van esprit en mexx ook erg leuk,dus dat koop ik ook af en toe.

In bataviastad heb ik trouwens ooit een mexx broek voor zoonlief gekocht voor 12 euro! (daar moet je dus heen als het uitverkoop is: korting op de korting, erg fijn!)

Vorige week was ik in de Mexx outlet in Batavia. Hoopte flink in te kunnen slaan voor Zwiepje. 0.0. Echte, nauwelijks iets voor niet-babies en als je dan ook nog een jongen had...nope. Heb wel goed voor mezelf ingeslagen

Net trouwens weer stapel kleding online besteld bij h&m, je betaald dan wel verzendkosten, maar als je ziet voor hoe weinig geld je een stapel shirts hebt, kan dat makkelijk uit.

MP doe ik nooit: vind het omslachtig en hou niet echt van tweedehands kleding eerlijk gezegd. (haha, de kleren van neefje zijn natuurlijk ook tweedehands, maar das toch anders he? )
Mijn knullen(24 en 4 mnd) lopen bijna alleen in Ralph Lauren. Das niet omdat de kwaliteit nu zo geweldig is, maar simpel omdat ik het zo stoer vind staan. Wel vul ik het aan met GAP en H&M.

Nu is het wat duurder dan de Wibra(fuck, alles is duurder dan de Wibra ) maar als je een beetje weet waar te shoppen dan is het best te doen. Koop alleen nooit tweedehands, kweet ook niet waarom, maar wel outlet en uitverkoop.

Dat sommigen het zonde van het geld vinden is jammer. Ik krijg vaak complimenten over mijn mannetjes en als ik terug kijk op de kiekjes dan zien ze er zo lekker uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven