Verbazing prijzen kinderkleding

08-01-2009 21:26 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
*schrik* Ik merk dat ik op mijn moeder ga lijken...

Vroeger kregen mijn zus en ik een tientje mee naar de markt met de opdracht 3 shirtjes te kopen. Dan keken we haar aan of ze wel goed bij der hoofd was. Kom je uit de prehistorie mam?? Voor een tientje heb je geen 3 shirtjes!!

Ik keek net op een aantal sites die in een ander topic genoemd werden voor babykleertjes en schrik me echt de blubber van de prijzen.

Ik heb het gevoel dat ik nu zelf uit de prehistorie kom.

Heb van die merken nog nooit gehoord.. nou ben ik ook niet zo met mode en merken bezig, dus vandaar misschien, maar qua babykleertjes ken ik eigenlijk alleen de Hema, Zeeman en als ik er kom, de H&M.

Petit bateau? Imps en Elfs? Zijn dat normale prijzen? Een Kaloobroekje voor 40 euro? Ik zie rompertjes voor 40 euro, gewone truitjes voor 70 of nog duurder. Ben ik nu gek of zijn er echt mensen die dat kopen voor een baby die het na 3 weken niet meer past.

Voor babies geef ik eerlijk gezegd niet meer dan 10 euro per kledingstuk uit en dan vind ik dat nog best veel geld als je bij de Hema al truitjes hebt vanaf een euro of 5.

Nu snap ik dat er een heleboel in de uitverkoop te krijgen is en dat mensen dat ook doen, maar dan nog 20 euro neertellen voor een romper ipv 40?

Ben eigenlijk gewoon verbaasd...

Hoe kleden jullie je kinderen?
Ik vind het echt een sport om leuke merkkleertjes voor weinig geld te kopen. Zeker als er 50% of meer sale is ben je vaak hetzelfde kwijt als bij de Hema oid.

Kwaliteit en pasvorm vind ik vaak stukken beter (niet altijd) bij merkkleding.

En ik heb 2 dochters vrij dicht op elkaar dus ik kan het meeste zo doorschuiven omdat het er nog prima uitziet.

Overigens doen mijn kinderen veel langer dan een paar weken met kleding.

Broeken die ik vorig jaar voor mijn oudste heb gekocht (toen was ze bijna 1) paste ze toen met de pijp omgeslagen en die kan ze nu met net 2 jaar nog steeds aan. Straks dus weer een jaar voor de tweede, dan heb ik zo'n broekje van 15 of 20 euro in de uitverkoop er echt dubbel en dwars uit.

Overigens is mijn favoriete setje van de oudste op het moment van de Hema. Die hebben ook regelmatig leuke dingen maar het is ook zo weer weg dus je moet net toevallig op het goede moment binnen

komen.

Ik heb net een truitje gescoord op MP. Jippie!

Heb dat nog nooit gedaan. Hahaa, nav dit topic ben ik dus gaan shoppen

Voor 6 euro een nieuw truitje van Leroy?? (Nooit van gehoord) ...

Maar enorm stoer!
haha, leuk he?

Leroy ken ik niet maar ik ben ook helemaal niet thuis in de jongenskleding.
Mijn zoon van 15 weken ziet er prachtig/schattig/stoer/om-op-te-eten- uit in zijn kleertjes van de hema. Vind ik

Vallen goed, ruim en soepel en zijn ook nog een betaalbaar.

Persoonlijk vind ik het belachelijk om een heel klein kind merkkleding aan te trekken.

Voor wie doe je dat dan?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Tjee, ik koop veel 2ehands en verder veel Wibra (als je goed kijkt, zit er leuk spul tussen voor 3 jaar oude dochter). Af en toe wat H&M (Hema valt te klein), want ik vind Hello Kitty af en toe best leuk. En ook de broekjes bevallen goed (zij snappen ten minste dat een broek het liefst een drukknoop moet hebben voor de zindelijke peuter). Maar goed, tis zoeken en zoeken, zeker als je niet alles roze wil (daar zijn winkels als H&M, Wibra en Zeeman erg goed in nl.).

Schoenen koop ik dan weer wel een veel duurder merk van, maar wederom 2e hands, waardoor ik alsnog op zeeman prijsjes uitkom. En ik moet zeggen dat ik vind dat dochter er echt erg leuk bijloopt (meestal dan).
Wibra/zeeman heeft idd ook best leuke spullen zo afentoe.

Wat me wel opvalt is dat niet alle babykleding (in geval van mijn zoon) even praktisch is.

Truitjes die niet mee rekken, rompertjes met te korte bovenlijfjes, broekjes met te smalle taille of kraagjes waarin een baby het al snel ongemakkelijk krijgt.
Of wat dacht je van de capuchons op truitjes en vestjes die geen rijgkoordje hebben. Die vallen dus de hele tijd af en kun je zeker niet gebruiken als mutsje. Dochter achterop de fiets met capuchon omhoog, woei, capuchon weer af. Doe dan zo'n aantrekkoordje erdoorheen, dan héb je tenminste nog wat aan die dingen, zucht.

En inderdaad knopen of kleine priegelritsjes op plekken die peuters/kleine kleuters nog niet fatsoenlijk zelf open kunnen maken. Daar sta je dan de zindelijkheidstraining aan te moedigen. Ik let er echt op met kleren dat het makkelijk zelf aan en uit te trekken is, want als dochter zometeen op de basisschool zit, gaat juf echt niet tig keer per dag honderd knoopjes openmaken.

Of volwassen versies van kinderkleren waar niet geod is gelet op de verhoudingen. Krijg je truitjes met twee keer te lange mouwen, want babys/peuters hebben gewoon kleine stompjes als het daar op aankomt haha. Nou ja, gelukkig komt dat niet heel vaak voor, tenzij je soms echt heel goedkoop spul hebt. Meestal is eht wel goed in elkaar genaaid.

Of de luierkont. Dat er gewoon vergeten wordt dat een kind een luier draagt en dus wel wat extra kontstof nodig kan hebben om over zo'n donald duck derriere te vallen. Zeker omdat dochter relatief lang geluierd heeft (tot 3 jaar), pasten sommige broekjes gewoon niet (meer), omdat die een klein kontje hadden. Dan heb je dus meer taille en kont nodig.

Eigenlijk zouden er misschien uberhaupt twee soorten kleding moeten bestaan. Ik heb er niet veel moeite mee gehad, omdat ik op een gegeven moment gewoon wist wat paste en wat niet, maar het ene kind met maat 98 is fragiel en petit en het andere kind met maat 98 is stevig gebouwd. Dochter was (en is) stevig gebouwd, dus ik wijk al snel uit naar grotere maten om het over haar billen en bolle buikje te laten passen. Maar dan is het vaak te lang bij de armen en benen.

En dan de maatvoering uberhaupt (ook bij schoenen), die klopt zelden. Dochter droeg soms 4 verschillende maten. De ene keer valt het veel te klein, terwijl dezelfde maat van een ander merk gemaakt is om in te camperen.
Wie het breed heeft laat het vaak ook breed hangen , toch ?

Als je zelf nogal duur shopt doe je dat hoogstwaarschijnlijk voor je kinderen ook .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat denk ik wel, BGB, maar ik vind dat er wel een verschil is tussen een dure broek die ik 5 jaar lang draag of een dure broek voor mijn zoon die na 5 maanden versleten knieen heeft en te kort is... Daarom koop ik voor hem ook tweedehands kleding, wat ik voor mezelf maar heel zelden doe.
Ik vind het best moeilijk om leuke keren te kopen voor mijn kinderen. Ik heb drie jongens en dat maakt het er natuurlijk niet makkelijker op.

Ik vind het leuk als ze er leuk bijlopen maar hele dure kleren gaat me te ver. Ik denk dat ik in de middenmoot zit. Ik koop bij We, Mexx en H&M. Ik vind kleren met grote opdrukken, "coole" teksten en cartoons ed. niet leuk en dat is toch wat ik veel zie bij v&d en c&a, ook bij H&M valt er dan veel af. Ik koop daar dan wel eens een neutrale broek en dan een bovenstuk van bv. Mexx erop.

Heb voor de oudste ook nog wel eens wat gekocht bij Zeeman of Ter Stal maar de kwaliteit is dan toch echt veel minder. Nu heb ik ook tengere kinderen en de pasvorm is dan niet geweldig. Villa Hap vind ik ook niet geweldig van kwaliteit.

Hema kocht ik vroeger ook regelmatig maar valt me de laatste tijd wat tegen. Wel geweldig voor ondergoed, rompers en sokken

Mexx kleren vind ik gewoon heel erg leuk maar koop ik eigenlijk altijd in de uitverkoop. Laatst ook weer gedaan en dan heb ik longsleaves voor nog geen 10 euro, voor de kleinste zelfs voor 6 a 7 euro (maat 92). Het blijft gewoon ook heel erg mooi. De jongste heeft nog spullen aan die zijn beide broers ook gedragen hebben.

Met de oudste heb ik nu het probleem dat hij maat 134 nodig heeft en erg smal is. Bij H&M hebben ze vanaf maat 134 geen knoopsgatenelastiek meer in de broeken dus die winkel valt voor broeken dus al af.

Verder heb je voor jongens gewoon ook minder keus. Ik heb gisteren in de nieuwe gids van h&m gekeken, 14 pagina's voor meisjes en 10 voor jongens. Ik wil ze ook niet heel veel dezelfde kleren geven. Als de oudste twee dan allebei nieuwe dingen nodig hebben is het wel eens moeilijk om genoeg leuke, betaalbare dingen te vinden.
quote:libertas schreef op 09 januari 2009 @ 13:16:

Mijn knullen(24 en 4 mnd) lopen bijna alleen in Ralph Lauren. Das niet omdat de kwaliteit nu zo geweldig is, maar simpel omdat ik het zo stoer vind staan. Wel vul ik het aan met GAP en H&M. Gelukkig! Ik voelde me al bijna schuldig omdat ik ook RL en TH en Gaastra etc koop voor m'n neefjes en nichtjes! Vind het namelijk superleuke en stoere kleding (ook voor meisjes).
Rompertjes kocht ik bij Zeeman, en nu koop ik daar Cars-ondergoed. Verder hooguit Zeeman spijkerbroekjes, de schreeuwerige prints op de kleutertruien vind ik gewoon niet leuk.

Spijkerbroeken voor baby's vond ik altijd belachelijk, totdat Moppekind ging kruipen lag hij gewoon in boxpakjes van de Wibra.

Boxpakjes met voetjes hebben we nog heel lang als pyjama kunnen gebruiken, in Frankrijk zijn ze tot maat 98 te koop.

Toen Moppekind nog een baby was kocht ik eens voor 3 euro een tweedehands Mexx-truitje, en was meteen overtuigd van de kwaliteit. Hij heeft hem van veel-te-groot tot bijna-te-klein gedragen, en het truitje zag er toen nog steeds als nieuw uit. Truien en shirts haal ik dus bij voorkeur één of twee maten te groot in de uitverkoop, en dan het liefste Mexx, Go-On, Name-It en Esprit.

De keuze voor jongenskleren is echt veel minder, als je het vergelijkt met de meisjeskleren. En vaak van die duffe kleurtjes, mogen jongens niet spetteren in een vrolijke kleur ?

Stripfiguren e.d. worden gedoogd op ondergoed, pyjama en sokken.
De keuze voor jongenskleren is echt veel minder, als je het vergelijkt met de meisjeskleren. En vaak van die duffe kleurtjes, mogen jongens niet spetteren in een vrolijke kleur ?

Stripfiguren e.d. worden gedoogd op ondergoed, pyjama en sokken.[/quote]

Moppetoet, dit ben ik helemaal met je eens. Als ik ga kijken voor een nieuwe jas is het vaak zo somber allemaal. Of gewoon eens een leuke knalrode trui of zo, ik vind het niet makkelijk.
Neefje van bijna 5 draagt vaak kleding van Jeep en BadBoys, dat zijn echt geen saaie kleren!!
quote:coos schreef op 11 januari 2009 @ 22:27:

Stripfiguren e.d. worden gedoogd op ondergoed, pyjama en sokken.[/quote]

Moppetoet, dit ben ik helemaal met je eens. Als ik ga kijken voor een nieuwe jas is het vaak zo somber allemaal. Of gewoon eens een leuke knalrode trui of zo, ik vind het niet makkelijk.Ik heb dan ook medelijden met de jongens mama's. Wát een saaie duffe kleuren zeg, bah : (
Goede tip voor moeders die van felle kleuren houden: Rainbowbabies. Vind ik goed betaalbaar, goed qua kwaliteit en zónder irritante opdrukken. Vind die teksten op kinderkleding altijd zo irritant. Afschuwelijk, van die meisjeskleding met 'little princess' en andere toestanden. Brrr....

Dus ik heb wel een voorkeur voor effen kleding óf kleding zonder beertjes, teksten ,en dergelijke. En dan is dat een ideale site. En dus lekker felle kleuren. Zoon heeft ook vaak knalrood of felblauw aan, of knaloranje.
Ik zoek een middenweg voor mijn kleine.

Ik vind wibra en zeeman echt heeeeel slecht qua kwalitiet. Zeker wibra kan na 1x dragen in de prullebak.

H&M is erg leuk en betaalbaar. Helaas loopt wel de hele creche daarin. Esprit en name-it zijn ook erg betaalbaar. Verder struin ik bij hans textiel, c&a, hema en veel in de uitverkoop voor de dure merken. Maar ook ik schiet weleens uit mijn slof en koop bij villa happ een duur kledingstuk. Moet wel eerlijk zeggen, of je het geld hebt of niet, vind 90 euro voor een babybroek echt bizar.
Ben jaloers, NL heeft veeeel meer keus in kinderkleding dan hier. Ik koop bijna alleen in H&M, de rest van de winkeliers schijnt te denken dat meisjes pertinent in roze gekleed horen te gaan. Best leuk hoor, roze, maar niet altijd.

Hema Rules! wat mij betreft
Villa Happ heeft uitverkoop op het moment, alles voor de helft!!

Dan krijg je dus t-shirts voor een tientje, leggings voor 5 euro en ik had een spijkerjurk voor dochterlelie voor 20 euro.

Dure spullen koop ik nooit. Ooit had ik voor dochterlelie een broek die duur was, 2x omgeslagen, heel leuk. Nog geen twee weken later kon ze hem zo aan, en nog een week later was ie te kort. Dus niks volgend jaar nog eens dragen.

Voordeel van meisjes, rokjes hoeven niet perse precies te passen. Dus krijgt dochterlelie rokjes tot net over de knie, en een jaar later zijn ze dan tot boven de knie, en bovendien kunnen ze spijkergoed het hele jaar door dragen

Wel heel leuk is jola's (Echt/Landgraaf). Ik weet alleen niet of er verder in Nederland nog meer winkels van zijn. Daar vind je superleuke spullen die eruit zien alsof ze uit een dure boetiek komen voor wibra prijzen. Het merk dat ze er verkopen heet persival.
quote:Pauline65 schreef op 12 januari 2009 @ 13:25:

Neefje van bijna 5 draagt vaak kleding van Jeep en BadBoys, dat zijn echt geen saaie kleren!!Heb je ook enig idee wat die kleren kosten Pauline?
Niet alleen wat ze kosten is interessant, ook waar je ze kunt kopen.

In het verleden shopte ik bij Zus&Zo in Sappemeer, nu bij Bengeltje in Middelstum.

Rainbowbabies heb ik even gekeken, maar er is helaas weinig in maat 116/122. De prijzen zijn wel leuk, het doet me ook heel erg denken aan SimplyColors.

Ik heb nog een superleuke polo-sweater liggen van Marc O' Polo, 15 euro in de aanbieding. Warm-oranje, nog even en dan kan hij die aan.
Als ik een leuk merk weet dan google ik daar op en dan krijg ik vanzelf allemaal webshops.

Van bijna alle merken zijn wel outlets op het internet. De kortingen zijn dan soms tot 70-80% daar kan de Hema dan bijna niet meer tegenop.

De webshops die favoriet zijn houd ik in de gaten en krijg ik nieuwsbrieven via email van. Zodra de uitverkoop begint ga ik meteen kijken zodat ik de leukste dingen eruit kan halen.

@mamalelie: was dat broekje zo gekrompen of was je dochter zo hard gegroeid? De benen van mijn kinderen groeien toch echt geen 5 cm in 3 weken. Hier dus wel een lange levensduur van broeken en dan is goede kwaliteit ook erg prettig (wat niet wil zeggen dat merk altijd goede kwaliteit is).
Nee Pebbles, dochterlelie groeide waar je bij stond (en nog).

Dat is niet leuk shoppen trouwens. Ze is 8 jaar en heeft schoenmaat 38. Kinderschoenen gaan tot maat 35 en bij de dames zijn de schoenen te breed, te hoog of simpelweg niet in de smaak van een 8-jarige.

Daarnaast heeft ze in de breedte maat 134 en in de lengte maat 152.

Ook leuk, broeken met knopenelastiek... dan krijg je zo'n 'pofkont'. Dus gaat hier de voorkeur uit naar kniebroeken, korte broeken, 3/4 broeken, rokjes en jurkjes. Dan kan ik gewoon 2 maten kleiner kopen
Zo, dat is een flinke dame!! Fotomodelletje in spe qua postuur.

Nou snap ik ook waarom die broek zo snel te klein was.

Mijn dochters zijn juist iets onder gemiddeld en de oudste heeft ook nog eens korte beentjes in verhouding
Bedankt voor de tip over Rainbowbaby's

Heb net drie leuke stoere broekjes voor zoonlief (15 weken) besteld.

Vandaag al vele sites afgeweest op zoek naar soepele zachte broekjes maar bijna alles gaat tot mt 62 en die past hij niet meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven