Verhuizen co-ouderschap

07-03-2020 14:33 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet even mijn verhaal kwijt.
Het zit namelijk zo. Ik ben gescheiden en heb met mijn ex co ouderschap over onze 2 kinderen. Ik heb inmiddels een nieuwe relatie 3 jaar en reeds 1 jaar wonen we samen. Dit gaat heel goed met de kinderen.
Nu zouden wij graag een huis kopen. Maar in deze huizenmarkt is dat nog niet zo makkelijk. Huizen worden hier in het dorp ver over de vraagprijs ontboden en er wordt in onze prijsklasse zoveel gereageerd dat we soms niet eens mogen komen kijken bij een woning.
Nu hebben we een huis gevonden die 6 kilometer bij mijn ex vandaan zit (nu zitten we ongeveer 1km uit elkaar en van de school). Het is goedkoop maar er moet heel veel aan gedaan worden. Ik zag het helemaal zitten. Dichter bij de middelbare school waar mijn dochter volgend jaar heen gaat. En mijn zoon zou ik dan nog 2 jaar heen en weer rijden naar de basisschool of hij gaat het fietsen of met de bus.
Het dorpje ligt heel landelijk en is klein. Ik vind dat zalig. Ik zag het helemaal voor me. Tussen de weilanden, helemaal opknappen naar eigen zin.
Nu is er dus dat mijn ex geen toestemming geeft voor het dorp waar we gaan wonen. Hij vindt het voor de kinderen niet geschikt en ze raken dan vervreemd van hun vriendjes in het dorp waar de school staat. Ik vind dat een beetje onzin. Ze kunnen gewoon na schooltijd met andere kinderen spelen en verder spelen ze ook nooit met kinderen in de wijk waar we nu wonen.
Maar mijn kinderen zien het helaas ook niet zitten. Ze zien het als een enorme afstand tussen hun en hun vriendjes en vader. En ze vinden de omgeving niet zo leuk.
Zucht, mijn hart breekt om dit huis op te geven. Ik zag ons er gewoon helemaal wonen. Het voelt als een enorme goede kans.
Maar omwille van de kinderen toch maar de droom opgeven?
Polsjef schreef:
08-03-2020 09:40
Ik snap het egoisme in dit verhaal niet. Als je in Amsterdam verhuist zit er ook zo 6km tussen en dan hoor je niemand.
Dat is ook zo. Hier in de kleine dorpjes is het anders. Tenminste, daar denk men anders. Mijn kinderen worden voor de helft wel groot gebracht door een man die zijn hele leven het dorp nooit meer uit gaat. De meeste mensen hier denken nog dat je van de aardbodem valt als je het dorp verlaat, haha.
Hier ook veel platteland en hier is een middelbare school op 8 km fietsen. Dus fietsen moeten ze hier sowieso. Daarnaast ook veel buiten de stad waardoor er vanaf groep 7 ook al km gefietst wordt.
Mijn dochter moet volgend jaar 16 km heen en 16 km terug fietsen. Lijkt me dan wel fijn om 6 km dichter bij school te wonen.
Op zich vind ik 6 km niet onoverkomelijk, dat zou voor het co ouderschap niet moeten uitmaken?

Maar hoe is het met de voorzieningen in je nieuwe dorp? Is daar nog een supermarkt, gaat er ‘ s avonds nog ov, is er iets te doen?
En hoe is dat nu? Ikbengeenmuts in de stad opgegroeid, waar op 10 minuten fietsen van alles was, park, speeltuin, zwembad en later ook de disco en de kroeg. Als mijn ouders naar een dorp hadden willen verhuizen waardoor ik ineens niets meer te doen had gehad, zou ik dat ook zeker niet gewaardeerd hebben. Dus ik zou eerder kijken naar de pubervriendelijkheid van de omgeving. Maar als dat ik is, vind ik op zich die 6 km geen probleem.
Ik ga er even vanuit dat jou vriend bij jullie in huis is komen wonen? dan zou het probleem ook nog kunnen zijn dat de kinderen voelen alsof ze hun plekje moeten opgeven, om in een nieuw huis te gaan wonen wat niet meer als hun thuis voelt maar als het huis van moeder en stiefvader . ipv hun+moeders huis waar vriend bij is gekomen. Als je snapt wat ik bedoel.
lexi-may schreef:
08-03-2020 15:40
Ik ga er even vanuit dat jou vriend bij jullie in huis is komen wonen? dan zou het probleem ook nog kunnen zijn dat de kinderen voelen alsof ze hun plekje moeten opgeven, om in een nieuw huis te gaan wonen wat niet meer als hun thuis voelt maar als het huis van moeder en stiefvader . ipv hun+moeders huis waar vriend bij is gekomen. Als je snapt wat ik bedoel.
Ik snap wat je bedoelt en daar dacht ik ook al aan. Zou kunnen. Alhoewel ze wel vaker mee zijn gaan kijken naar een huis (aan de buitenkant). Ze zijn dan heel serieus met beoordelen en hebben ze nooit moeilijk gedaan over verhuizen. Maar ik zal het er toch eens met ze over hebben.
6 kilometer is toch niets?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik snap niet dat je de mening van de kinderen zo zwaar me laat tellen. Zoals al eerder gezegd kunnen zij de impact van een verhuizing op lange termijn niet overzien. En iedereen is wars van verandering. Jij wil hier nog 10+ jaar wonen, met een beetje mazzel zijn je kids dan al de deur uit.
Frizz schreef:
07-03-2020 21:28
Nee natuurlijk is 6 km verhuizen echt niet veel en overkomelijk tav hobby’s en school.

Maar het gaat over nú drie keer struikelen en bij je vader op de drempel staan, en straks 20 min fietsen om er te zijn.

Omdat mamma haar droomhuis met nieuwe partner wil, vrij kort na de scheiding en verhuizing.
Ja want mama mag geen leven meer hebben omdat ze kinderen heeft? Ga nou gauw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven