verkleiner maxi cosi

29-04-2010 11:19 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
onze zoon is 10 weken oud 62 cm en 6 kg. Wanneer hebben jullie de verkleiner van de maxi cosi eruit gehaald? Soms lijkt hij al een beetje te groot voor dat ding. En met dit mooie weer houden jullie die slaapzak er dan nog in of is dat een beetje teveel van het goede?

Groetjes
Die verkleiner hebben wij er rond die tijd ook uitgehaald.

Voetenzak kan er met dit weer ook uit.

Het is warm genoeg buiten en in de auto.
Die slaapzak is niet te geloven zo heet. Zelfs in de winter lag onze mini er nog in te zweten, dus weg met dat ding

De baby inleg hebben we er uit gehaald toen hij er door leek opgevouwen te zitten. Gewoon proberen, dan zie je het van zelf.
Verkleiner? Is dat dat hoofdding? Oh, die hebben wij er nog in, geloof ik. Hmm, misschien maar eens uithalen. Jong is onderhand al 70 cm en 8 kilo

Voetenzak hebben we niet; in de winter deden we een dekentje over haar heen, maar sinds maart ofzo al niet meer.
thanks voor de snelle reacties. Slaapzak gooi ik er zo inderdaad uit want die zijn inderdaad superheet. Dan heeft ie al wat meer ruimte ook denk ik ik ga even kijken !
Voetenzak is nu echt niet nodig, verkleiner kan je eruit halen als kereltje zijn hoofdje aardig recht kan houden en niet van rechts naar links door die maxicosi slingerd!

Succes
Gewoon eruit halen, kan al makkelijk (mits je niet ineens heel erg over bonkerige stoepen of straten gaat rijden ofzo). En een voetenzak nu nog? Men, het is 25 graden buiten. Weg ermee helemaal niet nodig. Kleertjes aan, zomerjasje aan, schoentjes aan en klaar.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
nog wel een jasje dus? fleece misschien ook beetje warm? nou ja kan altijd uit onderweg.....
Jasje? Schoenen?

(God, ik ben echt ontaard... :()
Jasje?

Ogodogod!

Dochter heeft alleen een jurkje aan met sokjes.
quote:Whiskers schreef op 29 april 2010 @ 11:32:

Jasje?

Ogodogod!

Dochter heeft alleen een jurkje aan met sokjes.Letje ook - nouja, een broek-shirt-sok-combi. Ze heeft niet eens een jasje. Laat staan schoenen. (Nooit gemist trouwens, dus dat scheelt misschien )

gelukkig ben ik niet de enige ontaarde moeder.
Schoenen heeft kind hier ook nog niet, ik doe haar wel vaak slofjes aan. En als jasje vaak gewoon een vestje.
Ook met dit weer GW?
Hahaha nou ja, jasje is natuurlijk ook maar een optie. Ik ga met de MC op de fiets dus vandaar toch maar dat dunne zomerjasje/vestje heb aangedaan. En schoenen zijn hier ook slofjes hoor. Of open baby sandaaltjes ofzoiets.

Ik vind het voor mezelf nl ook lastig om te bepalen wat ik aan moet. Dan is het weer 25 graden, dan is het weer 18 graden met wind. Blijft een beetje aanklooien dus.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
'Vandaag niet, maar in de draagzak doe ik haar wel nog die slofjes aan, heeft ze lekker warme voetjes.
Wij mochten die slaapzak niet eens gebruiken van de kraam/cb e.d omdat kind daarin niet goed temperatuur kan regelen. Net zoals een dekbed in bed als ze nog zo jong zijn, dat mocht ook niet.
koffie, zwart graag...
Onze dochter is in de winter geboren en die zak was echt heerlijk.

Heeft de kraam ook niet wat van gezegd.

Maar nu hoeft het echt niet meer hoor.

Als we 's avonds weg gaan dan leg in een dekentje over de maxi cosi.
Verkleiner: nooit gebruikt, niet nodig, hoewel onze kindjes zeer gemiddeld waren (ca. 50cm en 3300 gram). Ze zaten direct al te krap in dat ding.

Voetenzak: het advies is altijd: kind hetzelfde kleden als jezelf, bij stilzitten 1 laagje extra. Dus met dit weer: ikzelf een heel dun shirtje, baby zou van mij over de romper misschien nog net kleertjes aankrijgen. Verder niet!!
O ja, Sylvester, dat dekbedje is omdat ze daaronder kunnen liggen en er dan zelf niet onderuit gaan. Dat duurt tot 2 jaar tot ze een dekbedje mogen. Heeft niets met temp te maken.

Slaapzak in de winter is heerlijk!
quote:origineel schreef op 29 april 2010 @ 12:54:

O ja, Sylvester, dat dekbedje is omdat ze daaronder kunnen liggen en er dan zelf niet onderuit gaan. Dat duurt tot 2 jaar tot ze een dekbedje mogen. Heeft niets met temp te maken.

Slaapzak in de winter is heerlijk!Dat heeft juist alles met temp te maken, omdat ze tot 2 jaar hun lichaamstemperatuur niet zelf kunnen regelen. Wel de juiste info geven he?
Ik krijg er een punthoofd van!
Mijn zoontje is ook aan de grote kant, maar de verkleiner hebben wij vrij snel eruit gehaald, anders zat hij veel te krap.

Maar omdat hij zijn hoofdje nog niet stevig kon 'houden', deed ik gewoon een opgerolde handdoek om zijn hoofd (in een omgekeerde U-vorm dus)... IDEAAL!
quote:Plokkie schreef op 29 april 2010 @ 13:01:

[...]

Dat heeft juist alles met temp te maken, omdat ze tot 2 jaar hun lichaamstemperatuur niet zelf kunnen regelen. Wel de juiste info geven he? Jongens, geen ruzie maken. Ze kunnen van allebéi het loodje leggen.
anoniem_88668 wijzigde dit bericht op 29-04-2010 13:11
Reden: Smiley
% gewijzigd
Wij hebben het onderstuk van de verkleiner er uitgehaald. (dat stukje schuim, waar de baby op zit) Dan zit hij al een stuk lager, maar heeft hij nog wel de stevigheid bij het hoofd.
Wij hebben een crappy maxicosi geloof ik; de onze heeft alleen een hoofdflupsel. En dat past nog wel; ze slaapt toch altijd in de auto, dus ze hoeft niet om zich heen te kunnen kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven