Vervroegde puberteit - meisje 7 jaar
dinsdag 12 mei 2020 om 16:56
Vandaag navraag gedaan bij de huisarts in verband met borstvorming bij mijn dochter. We hebben een verwijzing gekregen voor de kinderarts omdat er gezien haar leeftijd sprake zou kunnen zijn van vervroegde puberteit, 7 jaar is te vroeg voor borstvorming. Dokter google geeft allerlei enge verhalen over een tumor als oorzaak of voor langere tijd hormonen spuiten om de puberteit af te remmen, dus daar kijk ik maar even niet meer naar
Heeft er iemand hier ervaring mee? Met het traject, de impact op kind etc? Ik zie een gewone 7 jarige, die met dezelfde dingen bezig is als haar vriendinnetjes, zelfde interesses, zelfde lengte etc.

Heeft er iemand hier ervaring mee? Met het traject, de impact op kind etc? Ik zie een gewone 7 jarige, die met dezelfde dingen bezig is als haar vriendinnetjes, zelfde interesses, zelfde lengte etc.

dinsdag 12 mei 2020 om 17:13
Onze dochter kreeg met 7 jaar beharing. Bleek dat ze een afwijking had op haar bijnier. Alleen vervolgd met foto's van haar hand. Ze liep ver voor en zou vroeg ongesteld worden en hooguit 160 cm worden.
We hebben gekozen voor een expectatief beleid. Al met al is ze met 11,5 jaar ongesteld geworden en is ze 170 cm geworden.
Achteraf dus het beste beleid gekozen
...
We hebben gekozen voor een expectatief beleid. Al met al is ze met 11,5 jaar ongesteld geworden en is ze 170 cm geworden.
Achteraf dus het beste beleid gekozen
...
because wijzigde dit bericht op 12-05-2020 17:20
0.95% gewijzigd

dinsdag 12 mei 2020 om 17:14
kinderen/is-het-quot-vervelend-quot-om- ... #p31342515
Misschien even vragen of de to van dit topic open staat voor een pb’tje?
Misschien even vragen of de to van dit topic open staat voor een pb’tje?
dinsdag 12 mei 2020 om 17:29

dinsdag 12 mei 2020 om 18:21
Mijn dochter had met 7 jaar ook al echt borst vorming en schaamhaar. Ik groep 5 ((net 9 jaar) eerste menstruatie. Nu is ze 11 , 4 keer gemenstrueerd , , forse haargroei, puistjes, vet haar en emotioneel incontinent. Ze groeit nog altijd , is nu 158 (gok ik).
Ze is blij met haar lichaam. Vindt zichzelf mooi. Schaamt zich niet voor haar borsten of zo. Ook psychisch loopt zevoor op de klasgenoten. Bij haar sport zit ze in een team12-15 jaar, dat vindt ze heerlijk. Niemand heeft daar door dat ze echt wel jonger is.
Ze is blij met haar lichaam. Vindt zichzelf mooi. Schaamt zich niet voor haar borsten of zo. Ook psychisch loopt zevoor op de klasgenoten. Bij haar sport zit ze in een team12-15 jaar, dat vindt ze heerlijk. Niemand heeft daar door dat ze echt wel jonger is.
dinsdag 12 mei 2020 om 18:35
Ik was zelf 8 toen ik vervroegd in de puberteit kwam. Het heeft veel gedaan met mijn zelfbeeld en ik vond het zelf heel lastig. Maar met meer steun en hulp van volwassenen denk ik dat het makkelijker zou zijn geweest.
Bij mij was er verder geen andere aanwijsbare reden van het vervroegd ontwikkelen. Ik zou me er nu nog niet te veel zorgen over maken en met de artsen gaan bekijken wat zij denken dat het verloop zal zijn.
Bij mij was er verder geen andere aanwijsbare reden van het vervroegd ontwikkelen. Ik zou me er nu nog niet te veel zorgen over maken en met de artsen gaan bekijken wat zij denken dat het verloop zal zijn.
dinsdag 12 mei 2020 om 20:57
Een vriendin van mij had ook een extreem vroege puberteit met 7 jaar. Ze is uiteindelijk niet behandeld en heeft er ook helemaal niks aan overgehouden. Ondertussen is ze 40 en kerngezond. Er hoeven dus geen ernstige gevolgen te zijn.
Sterkte en niet te veel googlen. Je krijgt de info vanzelf van jullie artsen.
Sterkte en niet te veel googlen. Je krijgt de info vanzelf van jullie artsen.