Vinden jullie borstvoeding normaal?

24-03-2009 11:32 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving ben ik de enige vrouw die borstvoeding geef, al 8,5 maand. Ook zit ik voor advies veel op www.borstvoedingsforum.nl Misschien vertekent dit mijn kijk op de werkelijheid. Daarom zou ik van jullie willen weten of jullie het 'normaal' vinden om al voor zo'n tijd borstvoeding te geven. IRL heb ik het idee dat ik een uitzondering ben, maar op het borstvoedingsforum kom ik veel vrouwen tegen die hetzelfde doen als ik. Wat is nou de mening van veel vrouwen in het algemeen op het gebied van langer dan een half jaar je kind borstvoeding geven? Ben ik een rariteit of is het eigenlijk heel gewoon wat ik doe?
Hmmm er zijn ook genoeg dieren die worden verstoten door hun moeder en in de natuur dood gaan of in de dierentuin met de fles worden groot gebracht
quote:fleurtje schreef op 24 maart 2009 @ 17:13:

[...]

Weet niet of het nou nog steeds die kuthormonen zijn of niet, maar ik zit hier nu honderdduizend tranen weg te slikken.

(f)
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Fausto, lijkt me ook hardstikke goed als er zoiets komt. Ben benieuwd naar je artikel en als ik je op enige wijze ermee kan helpen dan doe ik dat graag.
quote:Supersmollie1 schreef op 24 maart 2009 @ 16:53:

[...]

Goed lezen, liefje, ik schrijf de KV maffia. Nutricia zal alles in het werk stellen om publicatie te voorkomen als uit het onderzoek blijkt dat Friso beter is en andersom.

Onzin, dat heet wetenschap, daar hebben Friso en Nutricia niets over te zeggen als het door onafhankelijke wetenschappers wordt uitgevoerd.

(je moet trouwens in de Wethouder Frankenstraat wezen voor de beste snackbar (schuin t.o. het borstvoedigscentrum, heel handig )
Nee man, gewoon de Febo.
Nou Fleur, als je bij de snackbar in de Linnaeusstraat bent geweest dan wil je de Febo echt niet meer hoor. Geloof me. Maar ik begrijp dat schuin to bvcentrum ook een goede zit.

Even echt geheel en al off topic, maar ik moet het even kwijt. Tijdens mijn zwangerschap had ik van die aanvallen dat ik snackbarvoer wilde. Heel vaak op zaterdagavond om 9 uur. Smolman en ik togen dan naar de snackbar in de Linnaeusstraat. Niet de meest dichtbije maar ja, horrormoontje moest en zou friet van die snackbar. En daar staat altijd Sky Radio aan en dus op zaterdagavond 9 uur kwam er steeds hetzelfde liedje van Katie Melua langs. Dat nummer kunnen we nu echt niet meer horen zonder meteen weer terug te zijn op zaterdagavond 9 uur snackbar Linneausstraat met een dikke buik.

De goede ouwe tijd. Tegenwoordig ben ik nl. knock out op zaterdag om 9 uur...
Hahahhaaa, grappig verhaal! Niet lachen, maar de laatste weken van de zwangerschap had ik een ongelooflijke behoefte aan komkommer. Er ging zo een komkommer per dag doorheen...
Haha, ik wou dat ik die craving had gehad aan het eind van de zwangerschap... Snackbar Linneausstraat werkt niet zo positief door op de kilo's die je verzamelt in zo'n zwangerschap...
haha, goed verhaal idd.

Ik kon tijdens de zwangerschap echt geen komkommers zien! Ik was verslaafd aan.... Hema-rookworst

Jullie moeten trouwens echt een keer naar het Wethoudertje. Is namelijk geen snackbar, maar een "biologische snacksalon". Verantwoord snacken, kan niet beter!!
Gatver, Hema rookworst. Heerlijk hoor, zo in de stamppot, dat dan weer wel.

Het wethoudertje? Als Mini morgen weer fitter is waag ik er misschien wel even een flinke wandeling aan...
Snollie, jij bent toch van de east side? Hoorde vandaag van mijn onderbuurman dat er een winkel op het Beukenplein de beste baklava van Amsterdam heeft. Doe es checken!
Beukenplein... Daar kom ik echt nooit... Maar wil wel ns kijken hoor.
Ik ken die winkel die hij bedoelt denk ik wel. Maar of het nou de beste is... mwaoh. Beste kaasboer van A'dam zit trouwens wel op het Beukenplein!
quote:sharra schreef op 24 maart 2009 @ 16:38:

bv is voor luie, vergeetachtige moeders, die niet kunnen klokkijken

Zit wel een kern van waarheid in, in mijn geval

groetjes en kusjes ( ik doe graag mee aan de nieuwe omgangsvormen)
Ik, zwangere vrouw, lees dit topic niet meer. Krijg er vreselijke snaaizin van Tot nu alleen maar zin in veel fruit en salades tijdens deze zwangerschap en nu ineens in een kroket en patat met pindasaus
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Beste Baklava schijn je in de Kinkerstraat ergens te kunnen krijgen. Die op het Beukenplein vind ik niet superbijzonder, wel ok.

Elska, alle kazen of bepaalde soorten die je nog speciaal aan kunt raden?
quote:liubi schreef op 24 maart 2009 @ 18:14:

Toeschietreflex. Dat is het.

Nou ja, we zien wel. Eerst nog maar eens zwanger worden.

En de voorlichting, vooral over de eerste tien dagen, mag best beter inderdaad.

Nu hebben we dus in 1 topic Fausto, die niet zit te wachten op ongewenste voorlichting, en jou, die er best wat meer van gewild had. Tsja, hoe moet het nou?

Fausto, dat onderzoek van jou wordt sowieso nog lastig, want hoe definieer je wat "de beste" kunstvoeding is?

Aan snacken moet ik even niet denken. Heb nog een buik vol rijst.
Dat heet gekleurde waarneming, Miffy, groot en niet te vermijden

Ik heb ook buik vol van rijst, eet al drie dagen Paella, omdat ik had bedacht dat het slim was om voor een paar dagen te koken, lekker makkelijk. Ik voel me nu als die kinderen uit de serie Ravioli. Na 3 dagen is de lol er wel af
quote:Inad schreef op 24 maart 2009 @ 20:59:

Dat heet gekleurde waarneming, Miffy, groot en niet te vermijden

Ik heb ook buik vol van rijst, eet al drie dagen Paella, omdat ik had bedacht dat het slim was om voor een paar dagen te koken, lekker makkelijk. Ik voel me nu als die kinderen uit de serie Ravioli. Na 3 dagen is de lol er wel af

Haha, die serie herinner ik me ook nog. Was geweldig. Ik had toen nog nooit ravioli gegeten, maar toen mijn moeder het 1 keer klaargemaakt had, snapte ik niet eens meer dat die kinderen er ooit aan begonnen waren

Wat heet gekleurde waarneming? Mijn gebrek aan zin in patat door die rijst?
Dametje, als hij (Erik, want de winkel heet Erik's delicatessen) Zwiterse bergkazen heeft liggen, dan moet je die zeker meenemen!
Wat zijn we tegenwoordig beschaafd zeg... een fikse bv discussie verzandt gewoon in een kletspraatje over eten!
quote:dametje27 schreef op 24 maart 2009 @ 20:55:

Beste Baklava schijn je in de Kinkerstraat ergens te kunnen krijgen. Die op het Beukenplein vind ik niet superbijzonder, wel ok.

Hahahhaa, en het was juist een Turkse winkelier in de Kinker die het zei!
quote:Inad schreef op 24 maart 2009 @ 20:59:

Ik voel me nu als die kinderen uit de serie Ravioli. Zucht.... Dat waren nog es tijden....
Ik geef nu 4 maanden borstvoeding en wil minimaal doorgaan tot 6 maanden. Wat anderen doen moeten ze zelf weten, iedereen doet het op zijn eigen manier en die respecteer ik.

Wat ik wel jammer vind is dat vrouwen het geven van bv opgeven terwijl ik zeker weet dat ze de startproblemen hadden kunnen overwinnen. Vaak is het opgeven het resultaat van (een combinatie van) hormonen, onzekerheid, foute adviezen, stress en/of pijn. Maar als de keuze van het stoppen met borstvoeding dan eenmaal gemaakt is, weiger ik de volgende persoon te zijn die probeert diegene op andere gedachten te brengen. Prima, helemaal goed, ik ben ook groot geworden op kv.

Ik kan me herinneren dat ik rond kerst er helemaal doorheen zat, mannetje was net 4 weken oud en mijn linkertepel lag er bijna af. Alle goede adviezen en lieve woorden hier hebben me er toen doorheen gesleept. En met het resultaat dat ik nog steeds bv geef

Ik heb groot respect voor alle moeders die doen wat ze kunnen om bv te geven, zelfs als dat het verleggen van grenzen vereist Jullie zijn helden.
anoniem_69276 wijzigde dit bericht op 24-03-2009 22:06
Reden: toevoeging
% gewijzigd
quote:Miffy schreef op 24 maart 2009 @ 21:19:

[...]

Wat heet gekleurde waarneming? Mijn gebrek aan zin in patat door die rijst?Ook , maar ik had het over de BV info te veel vinden of er meer van willen. Ik vind fv reclame weer teveel, maar iemand anders zal klagen over te weinig folders etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven