vingers uit de mond?

05-03-2012 20:53 8 berichten
Mijn zoontje (ruim 3) heeft de laatste tijd veel zijn vingers/vuistje in zijn mond. We willen hem dit proberen af te leren.

Heeft iemand hier tips voor hoe dat te doen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je dat afleren? Ik neem aan dat hij het uiteindelijk niet meer zal doen. Weet je waarom hij doet? Is het als een soort speen voor hem? Of heeft hij misschien ergens pijn in zijn mond?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Heb je hem al eens gevraagd waarom hij dit doet? Zou eerst proberen de oorzaak te achterhalen.

Vervolgens proberen uit te leggen waarom je het niet zo'n goed idee vindt dat hij met z'n vingers/vuistje in z'n mond loopt. En dit vooral vaak herhalen als hij het doet.

En dan maar hopen dat hij uiteindelijk uit zichzelf stopt. (anders heb je de kans dat hij het achter jullie rug om toch blijft doen).

Maar ik heb vooralsnog makkelijk praten met een 8 maanden oud kind.
Hij doet het (denk ik) omdat hij moe is, andere dingen die hij doet als hij moe is doet hij op de vingersabbel momenten ook.

We willen het afleren omdat het slecht is voor zijn gebit.

Dus het werkt wel als een soort speen, maar continu een vuist in je mond werkt volgens mij behoorlijk fout voor je gebit en de stand van je tanden...
mijn ouders smeerde vroeger een soort doorzichtige nagellak wat bytex genoemd werd over mijn vingers.. echt heeeel vies.. maar gelukkig ben ik er wel vanaf. eerst was het overdag en mocht ik het er 'savonds afboenen. en later ook 's avonds er nog op.. en toen ben ik er vanaf gekomen.. ik was 5 of 6 jaar ofzo..
Kan een fase zijn, heeft mijn zoontje ook een tijdje gehad, inmiddels is hij 7 en doet hij het allang niet meer en zijn tanden staan gewoon recht
quote:polkadot28 schreef op 05 maart 2012 @ 21:06:

Dus het werkt wel als een soort speen, maar continu een vuist in je mond werkt volgens mij behoorlijk fout voor je gebit en de stand van je tanden...

Zijn hele vuist?

Dochter hier doet als sinds ze baby was haar wijs- en middelvinger in haar mond in plaats van te duimen.

Volgens de kinderarts is dat beter dan duimen, slecht voor het gebit wordt het, als ze dit uren achtereen doen. Dat doet ze niet. Als ze haar vingers in haar mond doet, gaat ze naar bed. Eenmaal in slaap vallen ze er vanzelf uit.
Mijn dochter deed dit ook en met name als ze moe was. Van alles geprobeerd, niks werkt ( pleisters,bytex). Nu is ze wat ouder en minder snel moe en heeft ze het niet meer nodig. Na een aantal weken ging ze het in bed ook niet meer doen omdat ze overdag waarschijnlijk het ook al niet meer deed.

maw: ik denk dat ze ermee stoppen als ze er aan toe zijn en niet eerder

ps: Bytex is echt lastig, blijft aan de vingers zitten en als ze dan wat eten gaan ze eten weigeren, smaakt dan ook vies. Of je moet al alles met bestek hebben aangeleerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven