Vitamines; wat geef je je kind wel/niet en waarom?

24-09-2008 14:17 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag spreekt voor zich denk ik.

Wel of geen vitamines? Met welke reden? En welke vitamines geef je?
Ik geef alleen vitamine D, want daarvan is aangetoond dat het goed is. Voor de rest niets, want ik ben er niet van overtuigd dat al die vitaminepreparaten gezond zijn. Ik slik ze zelf ook niet.
Ik geef Davitamon kauwtabletjes (vanaf 2 jr). Omdat ze niet genoeg eet om haar vitamines binnen te krijgen.

Oh, ja en inderdaad vitamine D.
quote:nippo schreef op 24 september 2008 @ 14:23:

Ik geef alleen vitamine D, want daarvan is aangetoond dat het goed is. Voor de rest niets, want ik ben er niet van overtuigd dat al die vitaminepreparaten gezond zijn. Ik slik ze zelf ook niet.Eens.
Ik geef Multivitaminen, maar alleen als ze slecht eet bepaalde periodes.
weet iemand van jullie hoe t zit met vitamine K druppels bij baby"s?? Realiseer me dankzij dit topic dat ik die al zeker een week ben vergeten... (moest van geboorte tot 3 maanden geloof ik...)
Geen idee, ik ben heel laks (te laks) met dat soort dingen.

Sinds kort eet ik zoveel mogelijk vegetarisch met de kinderen, maar een paar dagen per week eten ze wel vlees en ze krijgen ook nog vleeswaren op brood. Heeft één van jullie verstand van eventueel benodigde aanvullingen? Ik heb wel een goed vegetarisch kookboek met uitleg over benodigde voedingsstoffen.
Vitamine B12 in ieder geval belangrijk Meave.
Geen, want zoon eet genoeg fruit en groente, en al het andere wat nodig is. Heb wel een tijdje van die visolie gegeven, maar ik kook nu met kokosolie en daar zit genoeg omega in.
geen vitamines. Ben niet overtuigd van de werking en bovendien heb ik goede eters.
Helemaal niks, ze eten goed en komen elke dag buiten, ik zie dan ook het nut van vitaminepillen niet (ook vit.D niet wat je dus aanmaakt met buiten zijn)
M'n dochter eet prima en heeft behalve een piepklein beetje hooikoorts geen problemen dus die hoeft geen extra vitamientjes te slikken.

M'n zoon...tja, die is bijna 27 maanden en lust geen groenten op het moment. Fruit gaat ook niet meer echt makkelijk.

Z'n weerstand is duidelijk niet goed op het moment, snuffen en snotteren en moe dus we zijn maar begonnen met multivitamientjes. Gewoon Equate voor kinderen.

En het werkt! Maar als hij weer braaf z'n groenten en fruit eet dan kunnen de pillen weer terug in de kast.
quote:Star schreef op 24 september 2008 @ 15:08:

Ik geef Multivitaminen, maar alleen als ze slecht eet bepaalde periodes.

Dan worden de vitaminenfabrikanten rijk van mijn zoon!!

Vanwege die reden en de R in de maand heb ik dus nu een potje vitamines gekocht. Was nog best zoeken, zag die davitamon niet en veel vanaf 3 jaar. Maar heb wat gevonden dus hij mag slikken!

(Wij slikken trouwens ook, en dat vindt hij ook interessant...Maar tot nog toe was dat echt iets voor "grote mensen" Zal hij morgen wel stoer vinden gok ik...)
's Morgens een multi-vitaminepil, omdat hij lastig is met groenten en fruit.

's Avonds een visoliecapsule (halve dosering).

Voor het slapen 1 fluortabletje (halve dosering) omdat we niet met tandpasta poetsen.
Bij mij vitamine kauwtabletten omdat er helemaal niet meer zo veel vitaminen in het fruit en de groente zitten...
Madamemicmac, dat lijkt me nu echt onzin. Een vitaminetekort oplopen is nog niet eens zo makkelijk (op vitamine D na). Vitaminefabrikanten laten je graag anders geloven, maar het is eigenlijk helemaal niet zo goed bekend of het nu wel gezond is om vitamines bij te slikken. Er zijn onderzoeken die suggereren van niet.

Ik geef mijn kinderen ook geen vitamines in tijden dat ze slecht eten. We hebben ook tijden gehad dat er geen avondeten inging, maar zolang ze nog wel normale broodmaaltijden eten ben je al een heel eind.
Moppetoet, waar poets je dan mee?
quote:moppetoet schreef op 24 september 2008 @ 21:17:

's Morgens een multi-vitaminepil, omdat hij lastig is met groenten en fruit.

's Avonds een visoliecapsule (halve dosering).

Voor het slapen 1 fluortabletje (halve dosering) omdat we niet met tandpasta poetsen.mss off topic maar mag ik vragen waarom jullie niet met tandpasta poetsen? gewoon uit nieuwsgierigheid...nooit gehoord van een fluortabletje
quote:nippo schreef op 25 september 2008 @ 04:56:

Madamemicmac, dat lijkt me nu echt onzin. Nee hoor, dat is laatst uitgebreid in het nieuws geweest. De vitamines in groenten en fruit zijn ver te zoeken. Ik moet m'n hersens even aan het werk zetten waar dat dan ook al weer was, want er is een heel programma aan besteed. Zodra het me weer te binnen schiet, zal ik eens googlen.
Ik geef de kinderen multivits en visoliecapsules, misschien onnodig want ze eten goed maar het geeft mij een goed gevoel en de fabrikanten ook natuurlijk.
Mijn kinderen krijgen ook geen pilletjes en dergelijke. Ik vind het nergens voor nodig, houd uberhaupt niet van al die chemische preparaten en slik het zelf ook niet. Ik ben overtuigd dat wanneer je gezond, vers en gevarieerd genoeg eet en leeft je alles binnen krijgt dat je nodig hebt.
Hier ook geen vitaminepillen (op vitamine D na). Volgens mij moet je echt enorm je best doen om een vitaminetekort op te lopen door slechte voeding.
Het is dus géén onzin...er zit echt bar weinig in ons fruit en de groente...
quote:madamemicmac schreef op 25 september 2008 @ 11:58:

Het is dus géén onzin...er zit echt bar weinig in ons fruit en de groente...Ben ik dan wel erg benieuwd naar hoe en wat. Ik bedoel, een tomaat zou dus nu minder vitaminen bevatten dan vroeger?
Al wat gevonden:

Why Our Fruit & Vegetables are Running on Empty

If it looks likes an apple, tastes like an apple, and is sold as an apple, then perhaps you still need nutritional supplements. Although an apple a day may keep the doctor away, this truism depends on the fruit and vegetables we’re sold being packed full of minerals, vitamins and fiber. Years ago this would have been true, but no longer. The last 50 years has seen a decline in the vitamin and nutrient content of freshly farmed food, meaning many people may need nutritional supplements to top up. It is certainly true that the storage methods and transportation techniques knock a lot of the goodness out of America’s “fresh” produce, meaning what we buy in the store has less vitamin content than when it was harvested. However, research shows that even freshly picked fruit is vitamin deficient compared to those eaten by our grandparents. What’s going on? Where is the nation’s vitamin, mineral and nutritional goodness going? And what impact does this have on our health(http://www.mitamins.com)?

Poisoned Ground

“Healthy soil produces healthy food, which in turn makes healthy people.” For fruit and vegetables to produce the vitamins, minerals and nutrients needed for our good health, they must take most of them from the ground. However modern farming techniques are, for a number of reasons, reducing vitamin content, reducing our health, and increasing the need for nutritional supplements(http://www.mitamins.com).

One thing is certain, the amount of nutrients in US farmland has not increased over the years, but the number of crops per square mile has. Therefore each fruit and vegetable grown is getting less of its fair share of nutrients, and is less able to produce the vitamins we need for optimum health. If this weren’t bad enough, the amount of nutrients in US farmland has actually decreased over the years. Crops rely on soil organisms to pre-digest minerals for them - a kind of natural nutritional supplement for the plant world. These helpful microbes are often absent in modern farmland, due to the condition of the soil and the destructive chemicals used in farming. Pesticides, insecticides, nematicides, biocides and other nasty sounding chemicals are used by farmers to kill animal pests that destroy crops. However, what is poisonous for pests is often also poisonous for the soil’s helpful microbes. The plant’s nutritional supplements are destroyed, meaning you have to take them instead.

According to a research there is a drastic reduction in vitamin and mineral content of fruits and vegetables grown using chemical farming methods when compared to organic (no pesticides, non-intensive) farming methods. Figures showed a 30% reduction of calcium content, 32% reduction in iron content, 21% reduction in magnesium, 11% for phosphorus, and 6% for potassium in crops grown using modern farming methods compared to organic ways. That’s a 30% shortfall of calcium that needs replacing with nutritional supplements - or by buying organic produce. Yet organic produce is not as widely available, and certainly not as cheap as nutritional supplements, so for the moment this remains the preferred option to dealing with vitamin deficient fruit and vegetables.

“Healthy soil produces healthy food, which in turn makes healthy people.” If this is true, then modern farming methods produce unhealthy soil, which produces unhealthy food, and in turn makes unhealthy people. Without replacing the vitamins our fresh crops lose with nutritional supplements, there is no way we can ever enjoy optimal health(http://www.mitamins.com/).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven