Voelen bewegen in 13e week?
dinsdag 4 augustus 2009 om 14:13
Ben nu 13 1/2 week zwanger van mijn tweede kindje. Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik het voor het eerst bewegen rond de 5e maand (als ik me het goed herinner), nu heb ik vandaag al een paar keer het gevoel dat ik een trap(je) krijg. Kan dit of is het wel heeeel erg vroeg? Heb even gegoogled en daar staat dat sommige mensen het bij 14 weken voelen. Wanneer voelden jullie het kindje voor het eerst bewegen (bij een tweede of derde zwangerschap)?
dinsdag 4 augustus 2009 om 14:22
Marij08, jij had toch ook bedrust? Heb je dat nog steeds? Niet dat dat antwoord op je vraag is. Maar ik kan me wel voorstellen dat als je heel lang in bed ligt en je de rust hebt je zoiets misschien eerder kan voelen dan dat je bijv. aan het werk bent.
Ik denk dat het erg vroeg is maar volgens mij kan het wel. Je hoort het toch wel vaker bij de tweede.
Ik denk dat het erg vroeg is maar volgens mij kan het wel. Je hoort het toch wel vaker bij de tweede.
dinsdag 4 augustus 2009 om 14:24
quote:mischa04 schreef op 04 augustus 2009 @ 14:21:
Ik ben 23 weken zwanger en voel haar al vanaf 14 weken. Het begon met kriebels en nu is het al flink trappen! Het kan dus wel. Heb wel het geluk dat mijn baarmoeder vooraan ligt met de placenta achter. En dit is mijn eerste zwangerschap.Hey Mischa. Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat! En al weer 23 weken! Ken je nog van dat verhaal van die enge bloeding. Ga jullie goed!
Ik ben 23 weken zwanger en voel haar al vanaf 14 weken. Het begon met kriebels en nu is het al flink trappen! Het kan dus wel. Heb wel het geluk dat mijn baarmoeder vooraan ligt met de placenta achter. En dit is mijn eerste zwangerschap.Hey Mischa. Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat! En al weer 23 weken! Ken je nog van dat verhaal van die enge bloeding. Ga jullie goed!
dinsdag 4 augustus 2009 om 14:25
Ja Aruba dat klopt.....ik had een heel moeilijke start met hele heftige bloedingen in de 6e week maar nu gaat het allemaal prima! Dat kan dus ook...... Alhoewel, bedrust heb ik haast niet genomen: gewoon niet getild en geen huishoudelijk werk gedaan (m'n zus is hier nu al meer dan een maand, voor haar vakantie, voor mij een heerlijkheid haha).
Ben benieuwd naar andere verhalen. Ik voel het trouwens vooral als ik rustig zit.
Ben benieuwd naar andere verhalen. Ik voel het trouwens vooral als ik rustig zit.
dinsdag 4 augustus 2009 om 14:38
Mischa: Hier alles prima. Laatste loodjes, bijna 37 weken.
Ik voelde het met 16 weken. En dat is volgens mij redelijk vroeg. Maar kan me herinneren dat er ooit eenzelfde soort topic was waar vrouwen het hadden over 11 weken.
Ow ow, je bedrust niet genomen. Maar wel rustig aan gedaan dus. Tja het zou kunnen dat je het daardoor iets eerder constateerde.
Ik voelde het met 16 weken. En dat is volgens mij redelijk vroeg. Maar kan me herinneren dat er ooit eenzelfde soort topic was waar vrouwen het hadden over 11 weken.
Ow ow, je bedrust niet genomen. Maar wel rustig aan gedaan dus. Tja het zou kunnen dat je het daardoor iets eerder constateerde.
dinsdag 4 augustus 2009 om 14:41

dinsdag 4 augustus 2009 om 14:50
Ja, de eerste voelde ik met een week of 13. Ik stond te dansen in een feesttent. En daar voelde ik haar voor het eerst. Nog steeds is het een meisje dat van muziek, feest en dans houdt.
De tweede daarentegen voelde ik veel later. Misschien wel met 18 weken, ik weet het niet precies meer. Die heb ik tijdens mijn hele zwangerschap heel weinig gevoeld. Nog steeds is dit een heel rustig meisje.
Je kan het denk ik beter andersom hebben, want ik werd hier heel onzeker van, dat ik haar zo weinig voelde. Ik was anders gewend.
De tweede daarentegen voelde ik veel later. Misschien wel met 18 weken, ik weet het niet precies meer. Die heb ik tijdens mijn hele zwangerschap heel weinig gevoeld. Nog steeds is dit een heel rustig meisje.
Je kan het denk ik beter andersom hebben, want ik werd hier heel onzeker van, dat ik haar zo weinig voelde. Ik was anders gewend.
dinsdag 4 augustus 2009 om 15:42
Ik voelde mijn tweede ook rond een week of 13/14, de eerste met een week of 15/16 dacht ik. Heel duidelijk plopjes die niet darmgerelateerd waren Leuk hoor, gefeliciteerd nog en fijn dat het bij alle zwangeren op dit topic die bloedingen hadden gewoon goed gaat allemaal
Wat Supersmollie zegt vind ik ook

dinsdag 4 augustus 2009 om 15:46
Ohja, het heeft misschien ook te maken met hoe druk je kind is in je buik, nog even los van het feit waar je placenta ligt en andere externe omstandigheden.
Want ik voelde mijn eerste kind dus best vroeg (14 weken). Maar die is dus de hele zwangerschap door ook heel druk geweest (veel bewegen). Kan me voorstellen dat je een rustiger kindje veel minder snel voelt.
Want ik voelde mijn eerste kind dus best vroeg (14 weken). Maar die is dus de hele zwangerschap door ook heel druk geweest (veel bewegen). Kan me voorstellen dat je een rustiger kindje veel minder snel voelt.
dinsdag 4 augustus 2009 om 16:00
Het kan. Mijn moeder voelde de 2e met 12 weken. Ik zei dat dat niet kon en vroeg het aan mijn vriendin die verloskundige is. Zij zei dat het in therie kan omdat je baarmoeder dan boven je schaambeen uitkomt en als de baby daar net toevallig trapt voel je dat.
Ik zelf ben nu 15 weken en heb af en toe plopjes, maar die herken ik dan weer van voor mijn zwangerschap als mijn darmen.
Ik zelf ben nu 15 weken en heb af en toe plopjes, maar die herken ik dan weer van voor mijn zwangerschap als mijn darmen.