Voelen bewegen in 13e week?

04-08-2009 14:13 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben nu 13 1/2 week zwanger van mijn tweede kindje. Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik het voor het eerst bewegen rond de 5e maand (als ik me het goed herinner), nu heb ik vandaag al een paar keer het gevoel dat ik een trap(je) krijg. Kan dit of is het wel heeeel erg vroeg? Heb even gegoogled en daar staat dat sommige mensen het bij 14 weken voelen. Wanneer voelden jullie het kindje voor het eerst bewegen (bij een tweede of derde zwangerschap)?
Ik ben 23 weken zwanger en voel haar al vanaf 14 weken. Het begon met kriebels en nu is het al flink trappen! Het kan dus wel. Heb wel het geluk dat mijn baarmoeder vooraan ligt met de placenta achter. En dit is mijn eerste zwangerschap.
Marij08, jij had toch ook bedrust? Heb je dat nog steeds? Niet dat dat antwoord op je vraag is. Maar ik kan me wel voorstellen dat als je heel lang in bed ligt en je de rust hebt je zoiets misschien eerder kan voelen dan dat je bijv. aan het werk bent.

Ik denk dat het erg vroeg is maar volgens mij kan het wel. Je hoort het toch wel vaker bij de tweede.
quote:mischa04 schreef op 04 augustus 2009 @ 14:21:

Ik ben 23 weken zwanger en voel haar al vanaf 14 weken. Het begon met kriebels en nu is het al flink trappen! Het kan dus wel. Heb wel het geluk dat mijn baarmoeder vooraan ligt met de placenta achter. En dit is mijn eerste zwangerschap.Hey Mischa. Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat! En al weer 23 weken! Ken je nog van dat verhaal van die enge bloeding. Ga jullie goed!
Ik voelde mijn (eerste) kind met 14 weken. Niet elke dag trouwens. Het voelde in het begin niet als schopjes, maar als darmplopjes (borrelende darmen). Dat gevoel werd natuurlijk steeds specifieker.
Ja Aruba dat klopt.....ik had een heel moeilijke start met hele heftige bloedingen in de 6e week maar nu gaat het allemaal prima! Dat kan dus ook...... Alhoewel, bedrust heb ik haast niet genomen: gewoon niet getild en geen huishoudelijk werk gedaan (m'n zus is hier nu al meer dan een maand, voor haar vakantie, voor mij een heerlijkheid haha).

Ben benieuwd naar andere verhalen. Ik voel het trouwens vooral als ik rustig zit.
Hey aruba! Ja, blij dat we dat gehad hebben! Even off- topic, was tijdelijk gestopg met meelezen! Alles ok?

On- topic, voel je de baby trouwens trappen of kriebelen?
Meer zo'n plopje. Niet echt trappen natuurlijk.....haha, dat moest er nog eens bijkomen zo vroeg....

Jij hebt dus ook een bloeding gehad Mischa?
Ja, met 9 weken. Ik dacht een miskraam dus kwam me in paniek hier melden maar later bleek het van een verzakte baarmoeder. Heb 6 weken bankrust gehad. Maar die plopjes herken ik ook wel, heerlijk he?
Mischa: Hier alles prima. Laatste loodjes, bijna 37 weken.

Ik voelde het met 16 weken. En dat is volgens mij redelijk vroeg. Maar kan me herinneren dat er ooit eenzelfde soort topic was waar vrouwen het hadden over 11 weken.

Ow ow, je bedrust niet genomen. Maar wel rustig aan gedaan dus. Tja het zou kunnen dat je het daardoor iets eerder constateerde.
Ik voelde Terror ( mijn 2e ) idd al rond een week of 11. Ik lag op de bank en voelde ineens plopjes in mijn buik. Eerst dacht ik nog dat het mijn darmen waren, maar zodra ik ging liggen voelde ik die plopjes weer
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik voelde ons 2e kindje ook met 13,5 week. Ook zo'n vaag plopje, maar herkende het wel van de eerste keer. Dus ja, zoals je hier wel ziet, kan het al best wel, hoor.
Aha, dus het kan nog eerder dan 13 1/2 week....

dan ga ik zo weer even rustig liggen om te kijken of ik het inderdaad voel. Heb net wel chocola gegeten dus weet niet zeker of het nu darmenwerk is haha.
Bij mijn tweede zwangerschap voelde ik ook met 13 weken beweging. Bij de derde zwangerschap dan pas weer met 17 weken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ja, de eerste voelde ik met een week of 13. Ik stond te dansen in een feesttent. En daar voelde ik haar voor het eerst. Nog steeds is het een meisje dat van muziek, feest en dans houdt.

De tweede daarentegen voelde ik veel later. Misschien wel met 18 weken, ik weet het niet precies meer. Die heb ik tijdens mijn hele zwangerschap heel weinig gevoeld. Nog steeds is dit een heel rustig meisje.

Je kan het denk ik beter andersom hebben, want ik werd hier heel onzeker van, dat ik haar zo weinig voelde. Ik was anders gewend.
Ik ben nu bijna 16 weken in verwachting van de 1e, maar ik voel nog niets. Dus je hebt geluk als je het al zo vroeg voelt.
Mijn eerste voelde ik voor het eerst rond 22 weken (placenta lag voor in mijn buik)

Mijn tweede voelde ik al rond 12 of 13 weken, die plopjes herkende ik meteen!!!!

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik voelde mijn tweede ook rond een week of 13/14, de eerste met een week of 15/16 dacht ik. Heel duidelijk plopjes die niet darmgerelateerd waren Leuk hoor, gefeliciteerd nog en fijn dat het bij alle zwangeren op dit topic die bloedingen hadden gewoon goed gaat allemaal
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ohja, het heeft misschien ook te maken met hoe druk je kind is in je buik, nog even los van het feit waar je placenta ligt en andere externe omstandigheden.

Want ik voelde mijn eerste kind dus best vroeg (14 weken). Maar die is dus de hele zwangerschap door ook heel druk geweest (veel bewegen). Kan me voorstellen dat je een rustiger kindje veel minder snel voelt.
Het kan. Mijn moeder voelde de 2e met 12 weken. Ik zei dat dat niet kon en vroeg het aan mijn vriendin die verloskundige is. Zij zei dat het in therie kan omdat je baarmoeder dan boven je schaambeen uitkomt en als de baby daar net toevallig trapt voel je dat.

Ik zelf ben nu 15 weken en heb af en toe plopjes, maar die herken ik dan weer van voor mijn zwangerschap als mijn darmen.
Ik voel nog niets (13 weken), maar sta daar niet verbaasd over. De eerste voeld eik rond week 18, maar deze zwangerschap ligt mijn placenta aan de voorkant. Het zal waarschijnlijk dus nog wel even duren.

Liefs!
Hee dit verandert de zaak......ik heb net vrijdag de combinatietest gedaan en daarbij zagen we dat de placenta hoog en aan de voorkant lag. Of heeft dat er niets mee te maken?
Ik voelde het ook bij 13,5e week. Bij de echo met 10 weken leek jet erop dat de placenta voor kwam te liggen, maar die blijkt toch achter te liggen.
Ik voelde mijn eerste met 17 weken, de tweede met 12 weken en de derde met 11 weken (de laatste trapte tegen het echoapparaat haha daardoor wist ik het zeker)!
De eerste keer voelde ik het bij een week of 20 geloof ik pas, maar toen lag mijn placenta ook aan de voorkant. De tweede keer voelde ik het met 14 weken al, toen lag de placenta aan de achterkant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven