Voorleesboek

31-07-2011 14:50 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben voor een vriendin van me op zoek naar iets leuks en ontspannends wat ze kan doen met dr zoontje (14 maanden).

Ze zit nogal in de stress de laatste tijd en is daardoor zelfs al in het ziekenhuis beland. Ik zoek dus eigenlijk iets wat haar rust kan brengen als ze thuis is met dr zoontje.

Nu leek me een mooi groot ouderwets voorleesboek met veel verhaaltjes en plaatjes wel wat.

Is het jochie daar oud genoeg voor en wat zijn leuke boeken?

Ik weet nog dat ik vroeger een groot boek had met meerdere verhalen met kabouters met prachtige tekeningen erbij en vind het nog altijd jammer dat dat boek er niet meer is.

Hebben jullie advies voor me?
Hier doet Dribbel het ontzettend goed, evenals Jip en Janneke.
Nijntje is ook altijd leuk.
Zijn de traditionele sprookjesboeken nog te hoog gegrepen denken jullie?

Deze bijvoorbeeld?

http://www.bol.com/nl/p/n ... dex.html#product_overview

Ik kan van Nijntje en Dribbel enzo niet echt boekjes vinden met veel verhaaltjes erin.
Voor een kindje van 14 mnd zijn sprookjesboeken nog te hoog gegrepen ja....Heel leuk, zo'n boek, maar wel voor als ie iets ouder is.

Spanningsboog is maar kort, dus de verhaaltjes moeten kort zijn.

Als je echt iets voor nu wilt geven, dan moeten het dus korte verhaaltjes zijn, zoals van Dikke Dik (daar heb je ook een groot en dik boek van....verjaardagsboek ofzo, dat is hier echt een succes!)
Sprookjesboek is hij nog te klein voor. Mijn neefje van 4 snapt dat nog niet eens.

Dikkie Dik is inderdaad ook goed en die dikke pil met verhaaltjes komt altijd weer terug.
Vind dat boek nog iets te hoog gegrepen. Veel sprookjes gaan toch over enge dingen.

Zou toch gaan voor Dikkie Dik, Nijntje, Dribbel. Simpele boekjes met grote herkenbare platen.

Wat ook leuk is: Eric Carle: Rupsje nooitgenoeg, de krekel die niet kon tjirpen, de spin die het te druk had.

Kijk hier maar eens, 3 boeken voor nog geen 20 euroDe wereld van Eric Carle

Hij maakt boeken een belevenis, de spin kun je voelen, de krekel geeft aan het einde geluid en de rups maakt echt gaten in het boek.
Dank jullie wel voor de tips!

Ik probeer haar zoveel mogelijk te helpen. Ze komt deze week al even hier gezellig op de thee. ff vrouwenmiddagje. Maar wil voor haar voor thuis ook een soort van rustmoment inbouwen samen met haar zoon.

ze is door de stress dus al in het ziekenhuis beland met hartkloppingen en zware hyperventilatie, en daardoor wordt de stress dus alleen maar weer erger.
"flapjesboeken" zijn hier favoriet. Je hebt hele leuke van Muis.

Misschien kun je verder een (mid)dagje met haar zoontje op stap zodat zij even rust heeft?
Boekjes met foto's van dagelijkse dingen.

http://cdn2.boeken-plus.n ... erste-100-woorden-178.jpg

http://www.allemaal-speelgoed.eu/img/10/5097.jpg

http://www.leesplein.nl/assets/boeken/k ... 037336.jpg

http://www.archief.pluizu ... eerste_100_voertuigen.jpg
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mijn dochter is 16 maanden en kan nog niet echt rustig een boekje lezen. Ze speelt echt met de bladzijden. Daarom lees ik vooral kartonnen boekjes met haar, papier gaat zo stuk.

Ik heb laatst het boek : Liedjes op schoot, gekocht. Daar staan allemaal kinderliedjes in die je met gebaren en bewegingen kan zingen met je kindje. Er zit ook een cd bij.
Ik heb uiteindelijk het grote Verjaardagsboek van Dikkie Dik gekocht. Bedankt voor jullie tips!

Ga morgen naar dr toe, even kletsen, neem mn camera mee voor wat mooie foto's van dr zoontje en ik ga voor dr koken. Onder het mom van alle kleine beetjes helpen voor haar hoop ik.
Dikkie Dik is top, mijn zoontjes zijn er allebei gek op. De jongste is nu net 1. Dikkedik was een van zijn eerste woorden ;) En ik heb laatst ook zo'n hele mooie voorleesboek voor hen gekocht, een hele dikke met alleemaal sterretjes op een donkerblauw achtergrond.
ik weet niet of het al genoemd is maar hier zijn "zoek-boeken" heel succesvol, dat wil zeggen boeken zonder woorden, alleen maar plaatjes, dan kan je elke keer weer een nieuw verhaal bedenken en het kind laten zoeken naar iets ergens op de pagina.
Mijn dochter kreeg dit boek voor haar verjaardag:

Zoek en vind

(Zelfs 2x trouwens, zo leuk is het!)

Het is een zoekboek met schuifjes, flapjes en zelfs een bladzijde waar je de bloemen kunt ruiken (soort geurplakker).
Er is van Dribbel een boek met geluidjes. In het fries heet het ' wat heart stip' (wat hoort dribbel') dribbel gaat in het verhaal nadat de boerderij. Dat is hier een heel groot succes!
quote:mango82 schreef op 05 augustus 2011 @ 17:30:

Er is van Dribbel een boek met geluidjes. In het fries heet het ' wat heart stip' (wat hoort dribbel') dribbel gaat in het verhaal nadat de boerderij. Dat is hier een heel groot succes!Ja, die heeft dochter ook gekregen. Helaas staat die nog bovenop de kast, een aantal geluiden vindt ze heel eng. Van de koe en het schaap moet ze heel hard huilen.
Hebben jullie een boekenvoordeel?

Daar hebben ze 365 verhaaltjes van (muizen, kabouters ed).

Korte verhaaltjes die lekker makkelijk leesbaar zijn.

Jip en Janneke, Dribbel en Dikkie Dik.

Van Dirk Schele zijn trouwens de liedjes van Dikkie Dik. Hartstikke leuk om op te zetten en mee te dansen met de kleine!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven