vraagje over pyamapapje

18-02-2011 15:27 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister heb ik van die pyama papjes gekregen.

Misschien handig om die voor nood in de luiertas te doen, net als een potje groente en fruit hap.

Want je weet tenslotte maar nooit hoe het uiteindelijk anders gaat lopen dan gepland.

Maar nu vroeg ik mij af, hoe dik is het eigenlijk?

En ja ik kan het uitproberen, maar dacht als jullie het nou weten, hoef ik niet een pakje te openen om te kijken naar de dikte.

Is het net zo dik als melk met rijstebloem en dus moet het gedronken worden met een 1-2-3 speen of een papspeen.

Of is het dusdanig dun dat het door de gewoon melkspeen kan?

Kan er niks over vinden op de verpakking namelijk.

Bedankt alvast
Vanavond uitgeprobeerd.

De vanillesmaak, het ging er met gemak in.

Zelf zou ik het niet zosnel kopen en de proefverpakkingen die ik nu heb staan in de kast (gekregen van mijn moeder) die blijven daar staan voor als mijn man alleen is.

Want hij vind dit wel makkelijk.Tot nu toe maakte ik altijd de melk/ rijstebloem fles en dat ga ik vanaf morgen weer doen. Dan staan deze in de kast voor de uitzondering als ik er niet ben met hun laatste flesje en dat gebeurd eigenlijk nooit.

Heb het trouwens gegeven met de 1-2-3 speen, stand 1.

Naar mijn idee ging het te snel, maar ze verslikte zich niet dus we merken vannacht wel of ze toch te snel hebben gedronken.

Voor de rest heb ik gewoon weer de pakken rijstebloem gekocht vandaag.
Wat is eigenlijk (met uitzondering van rijstebloem) het meest verantwoorde papje? Met de minste suikers enzo?
Biobim? Groeipap? Gewoon brinta? Ik geef altijd gewoon brinta. Nouja, altijd, ze eet het zelden, vandaar brinta. Da's het goedkoopst.
Mag dat, gewoon brinta? Ik gaf Doperwtje vanochtend voor het eerst pap met een lepel, fijne granen van Bambix. Dat smaakte inderdaad ook redelijk naar brinta.
quote:arwen-de-elf schreef op 19 februari 2011 @ 13:50:

Ik merk altijd dat iedereen zegt: ik gebruik het nauwelijks hoor, of: ik ken het niet, noooooit van gehoord.

Net of het een soort vloeken in de kerk is als je je kind dit soort pakjes geeft. Net als potjes voeding, of flesvoeding is zijn algemeenheid. Hier zit suiker in, daar te veel zout. En zo is er altijd wel wat. Overal zit suiker in, ook in een banaan, en ach weet je, ik gaf mijn jongste ook 1 keer per dag zo'n kant en klaar papje, ik was allang blij dat hij het nam, want hij was niet zo'n eter/drinker, dus praise the lord voor het pyama papje

Eens!

Mijn zoon heeft de afgelopen jaren aardig wat van dat spul gedronken. Ideaal.

Vooral in de periode voor zijn amandeloperatie

Hij at toen niet of nauwelijks en dan was zo'n papje erg handig.

Sinds kort zijn we het aan het afbouwen, maar hebben het nog wel in huis.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Pyjamapapje is een enorme dikmaker.

Het eerste pakje kregen we bij de baby-verzorgingspost van Nestlé, langs de Franse snelweg, ik geloof dat die Bébé-Relais niet meer bestaan, ik vond ze ideaal. Elke twee uur stopte je op een grote parkeerplaats, en dan was er een plaats waar je je kind rustig kon verschonen en uit een gratis baby-menu kon kiezen, afhankelijk van de leeftijd van je kind.

Moppekind was als baby stevig, maar in die vakantie werd hij ineens bijna vetzuchtig. Toen hebben we de verpakking van dat lekkere in-Nederland-nog-niet-verkrijgbare pakje eens beter bestudeerd, en we schrokken ons scheel. Teruggebracht naar 1 pakje voor het slapen gaan, en gelukkig groeide hij toen door naar een slanker mannetje.

Ineens weigerde hij het spul vierkant, mama heeft de laatste pakjes met veel plezier leeggedronken. Biscuit is de lekkerste !
Overigens raad ik iedereen aan om een voorraad baby-prut-potjes in Frankrijk te kopen, ze smaken véél beter.

"Eend-met-doperwten" was onze favoriet.
Verschilt per kind Moppetoet

Bij mij op het cb zijn ze pro-pyamapapje vanwege de voedingdstoffen.
Moppekind kreeg drie van die pakjes op een dag (praktisch, want vakantie.......)

Kijk, dát is wel verkeerd. Eén pakje per dag wil volgens mij prima.

Eén pakje per dag werd toen papa's genietmomentje 's avonds, op de bank met een fleslurkend kereltje.
quote:moppetoet schreef op 20 februari 2011 @ 22:36:

Moppekind kreeg drie van die pakjes op een dag (praktisch, want vakantie.......)

Kijk, dát is wel verkeerd. Eén pakje per dag wil volgens mij prima.

Eén pakje per dag werd toen papa's genietmomentje 's avonds, op de bank met een fleslurkend kereltje.

Hier ook al

Drie is idd te veel, maar dat i9s hier wel eens voorgekomen.
Hier ook een pyjamapapje af en toe, en dan vooral in de fases dat hij alleen maar honger, honger, honger heeft. Het vult net even wat meer dan gewone flesvoeding. De ene fles die hij nog krijgt met slapengaan, krijgt hij in die periodes pyjamapapje. Inderdaad wel oppassen, want in bijvoorbeeld de goedenacht van Friso(?) zit per pakje 16 gram suiker, voor het beeld dat zijn vier suikerstaafjes. Dat vind ik best veel, sindsdien krijgt hij het dus echt maar af en toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven