vriendje mee naar betaalde speeltuin: hoe bijdrage vragen?

08-04-2015 21:36 472 berichten
Ik heb voor mijn zoontje en mijzelf een seizoenskaart voor een speeltuin gekocht omdat hij erg van klimmen etc. houdt, en hij bij de betreffende speeltuin uren kan buitenspelen. Nu wil ik als het mooi weer is af en toe uit school een vriendje meenemen (vind mijn zoontje natuurlijk extra leuk) maar ik wil niet steeds voor ieder extra kind 10 euro toegang betalen. Ik neem zelf ook een seizoenskaart om het betaalbaar te houden en heb dit bij een paar ouders voorgesteld zodat ik hun kind makkelijker mee kan nemen, maar daar ging niemand verder op in.

Hoe kleed je het in als je wel vervoer en "oppas" wilt bieden, maar niet die extra toegang wilt betalen? Is het redelijk om dit bij ouders terug te vragen? Uiteraard zal ik dan niet eerst het kind meevragen en dan pas aan de ouders zeggen dat het ze geld kost (dan staan ze voor het blok), maar verder ben ik een beetje onzeker hoe ik het moet aanpakken. Eten en drinken regel ik natuurlijk zelf voor iedereen. Zouden jullie het aantal keer dat je kind mee mag beperken als je iedere keer zelf 10 euro toegang moet betalen? Ik bedoel niet dat ik iedere week hetzelfde kind mee wil nemen, maar stel dat een hecht vriendje of vriendinnetje per seizoen 3x mee kan, is dat dan financieel een probleem?
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 08 april 2015 @ 22:58:

[...]

Ik weet wel dat dit een soort norm is, maar daarom open ik het topic ook: in mijn situatie is het niet helemaal "gelijk" dat je wel steeds een soort biedende partij bent (ook omdat dat dus in mijn situatie gewoon beter uitkomt) maar dat je daar niet iedere keer financieel voor kan inspringen. De uitdaging is dus hoe je er dan mee om gaat. Ik zie dus namelijk ook dat het niet alleen het abonnement is waardoor wij zoiets kunnen doen, maar ook mijn inzet (liever uit dan thuis) plus het feit dat er geen broertjes/zusjes zijn met hun eigen programma. Als je 3 kinderen hebt, en je gaat als ouder mee, ben je al weer 40 euro kwijt. Dan is het toch ook wel eens leuk als je kind samen met een vriendje kan dat enig kind is?Vijf pagina's lang is men het toch wel vrij unaniem eens over dat de norm is dat de uitnodiger betaalt. En dat maakt dan niet uit of je één keer of honderd keer uitnodigt. Wat financieel niet kan, kan niet. En jouw inzet en het feit of die andere kinderen wel of geen broers en zussen hebben doet er niet toe. Dat is recht proberen te lullen wat krom is!
Alle reacties Link kopieren
Iemand die het niet breed heeft zou dat best op een discrete en vriendelijke manier aan me mogen vragen. Ik zou het zo betalen en nog wat meegeven voor een ijsje ook.

TO, ik vind wel dat er een hoop belemmerende factoren zijn voor je zoon om thuis speelafspraken te hebben. Zoals die muziekinstrumenten in zijn kamer: kan dat nou echt niet anders opgelost? Desnoods door de kamer in 2 te delen of zo?

Zoals je zelf al zegt wordt het sociale steeds belangrijker en dan is het toch wel fijn als hij vriendjes thuis kan uitnodigen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik zou me anders wel bezwaard voelen hoor, als mijn zoon ergens zou spelen (relaxed voor mij) en die ouders ook nog 10 euro zouden moeten betalen voor mijn zoon. Zou allang blij zijn als ie ergens mag spelen. Vind het helemaal niet normaal dat de uitnodigende partij maar moet betalen.

Ik zou het gewoon van tevoren zeggen: piet mag mee, maar is wel 10 euro. Is dat ok wat jullie betreft? Zo nee, jammer dan gaat ie niet mee.

Mocht mijn zoon heel vaak mee willen of meegevraagd worden, dan zou ik gewoon eerlijk zeggen dat dat vanwege de prijs niet kan. Maar voor n keertje kan dat echt wel.
Je doet mij trouwens ook denken aan iemand die hier schreef. Die had trouwens iets anders dan een burn-out.

Ook een man met 'iets' en een 1 zoon en veel moeite met, voor anderen, normale situaties, dingen inschatten en kind loslaten.
Gitaren aan de muur hangen ? Of met zo'n fietsophangsysteem aan het plafond ?

Plafond lijkt me wel cool.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Je bent niet de 'biedende' partij. Jij wilt graag ergens heen met zoon en een ander kind. Je biedt niks.
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 08 april 2015 @ 22:58:

[...]

Ik weet wel dat dit een soort norm is, maar daarom open ik het topic ook: in mijn situatie is het niet helemaal "gelijk" dat je wel steeds een soort biedende partij bent (ook omdat dat dus in mijn situatie gewoon beter uitkomt) maar dat je daar niet iedere keer financieel voor kan inspringen. De uitdaging is dus hoe je er dan mee om gaat. Ik zie dus namelijk ook dat het niet alleen het abonnement is waardoor wij zoiets kunnen doen, maar ook mijn inzet (liever uit dan thuis) plus het feit dat er geen broertjes/zusjes zijn met hun eigen programma. Als je 3 kinderen hebt, en je gaat als ouder mee, ben je al weer 40 euro kwijt. Dan is het toch ook wel eens leuk als je kind samen met een vriendje kan dat enig kind is?Wat maakt dat allemaal uit. Jouw kind of jij wil een vriendje mee dus jij betaald of bedenkt die ene dag wat anders. Serieus wat heb jij een vreemde gedachtegang.
wat een gedoe, er is heus een park/speeltuin/plein in de buurt voor het kind van TO om te spelen. er zijn dus genoeg alternatieven. Ga gewoon bij een speelafspraak niet naar de speeltuin met de gouden schommels maar naar het park. Overigens vind ik het niet kunnen dat het kind geen bewegingsvrijheid heeft op zijn eigen kamer door instrumenten van vader. 5 gitaren? 4 op marktplaats en die andere onder zijn bed zou ik zeggen. Het kind wordt ouder en zal ook gewoon op zijn kamer willen spelen met zijn vriendjes. Net zoals alle andere kinderen.
quote:Feeksje1977 schreef op 08 april 2015 @ 23:10:

[...]

Wat maakt dat allemaal uit. Jouw kind of jij wil een vriendje mee dus jij betaald of bedenkt die ene dag wat anders. Serieus wat heb jij een vreemde gedachtegang.TO heeft asperger.
quote:sandt2.0 schreef op 08 april 2015 @ 22:58:

[...]

Is je zoon geremd of wordt hij geremd?Hee; kijk goeie voor de de forumbullshit bingo! Hier komt de suggestie dat mijn zoon allerlei problemen heeft die komen door mij. Hij is niet geremd (geremde kinderen bestaan namelijk niet), hij wordt door mij geremd! Dat is een flauwe insinuatie; ik weet heus wel wat ik schrijf, en hij IS geremd.

*sorry dat ik me hierna vergiste en Enn noemde ipv Sandt: heb het verhaal weggehaald*
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 08 april 2015 @ 22:35:

[...]

Mijn eigen kind is ons kleine huisje gewend en hij gaat niet zo impulsief met onze spullen om. Op zijn kamer staan bijvoorbeeld wel 5 gitaren van mijn man omdat we daar verder nergens ruimte voor hebben (onze eigen slaapkamer is net groot genoeg voor een bed en een kast). Er zijn sowieso heel veel verschillende muziekinstrumenten voorhanden, en zoon mag daar mee "spelen" binnen de grenzen van normaal gebruik. Krijg je een "normale" 4-jarige op bezoek, dan wil de meteen het drumpedaal slopen door te kijken hoe hard hij daar op kan stampen enzo... Die instrumenten zijn van mijn man die er ook leuk mee omgaat met kinderen (hij begeleidt ze er zo mee dat de instrumenten het overleven), maar voor mij staan die dingen alleen maar in de weg: weer iets dat ontzien moet worden. Dat soort dingen...

Ik vind je steeds vervelender klinken. Geen geld, minder dan andere ouders maar wel 5 gitaren. Het is net dan verkoop je gewoon de boot nee verkoop gewoon lekker 2 gitaren, of 3. Heeft dat kind gelijk meer ruimte om met een vriendje op ZIJN kamer te spelen.

En ja ik weet hoe het is met gitaren en ik weet ook hoe het is om klein te wonen. Wat mijn vriend doet? Die heeft zijn gitaren gewoon aan de muur hangen. Neemt het geen ruimte in beslag. En nee dat zijn er geen 5 maar 14. En bij hem ook allerlei kwetsbare elementen en effectbakjes die rondslingeren, Die gaan gewoon boven op een plank (of onder de bank) Geen probleem. Jullie klinken erg egoïstisch. Kind kan niet spelen thuis want dan heeft pappa er last van, op zijn middag heb jij er last van. Op zijn kamer kan niet want dan hebben de gitaren er last van. Kind moet dus zijn gerief buiten de deur zoeken en voor de leuk want alleen is ook maar alleen moet er dan maar een vriendje mee. Maar dat mogen die ouders dan wel betalen.

Grow up.
quote:Thordis007 schreef op 08 april 2015 @ 23:10:

Je bent niet de 'biedende' partij. Jij wilt graag ergens heen met zoon en een ander kind. Je biedt niks.vragende partij zelfs. Vraagt om een kind (om zoon bezig te houden) en vraagt om 10 euro entree en benzinegeld?
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 08 april 2015 @ 23:12:

[...]

Hee; kijk goeie voor de de forumbullshit bingo! Hier komt de suggestie dat mijn zoon allerlei problemen heeft die komen door mij. Hij is niet geremd (geremde kinderen bestaan namelijk niet), hij wordt door mij geremd! Nu nog kijken of je een paar medestanders kan vinden en dan kan je het topic binnen de kortste keren uit zijn verband krijgen door hier he-le-maal op in te zoomen.

*sorry voor mensen die hier het cynisme niet in begrijpen: ik heb een tijd geleden al aangekaart dat er op het forum zo ontzettend makkelijk dingen uit hun verband worden getrokken en dat er echt binnen de kortste keren mensen komen die het gaan hebben over "je prinsje" of over problemen die jij niet ziet maar die zij uit je posts kunnen opmaken waardoor het helemaal mis gaat met je kind. Daar ben je dan zelf schuldig aan. Verder ben je dan een mafklapper of heeft iedereen medelijden met je kind. Enn vond het nodig om dat serieuze topic vol te klieren (moderator verwijderde 3 pagina's flauwe grappen van een aantal mensen waaronder Enn). want "je kan mensen toch gewoon aanspreken op hun gedrag?". Dus vandaar dat ik nu aangeef dat ik niet zit te wachten op dit soort flauwe insinuaties van haar.*Ja Enn. Inderdaad. Wat een flauwe geit is dat
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 08 april 2015 @ 23:12:

[...]

Hee; kijk goeie voor de de forumbullshit bingo! Hier komt de suggestie dat mijn zoon allerlei problemen heeft die komen door mij. Hij is niet geremd (geremde kinderen bestaan namelijk niet), hij wordt door mij geremd! Nu nog kijken of je een paar medestanders kan vinden en dan kan je het topic binnen de kortste keren uit zijn verband krijgen door hier he-le-maal op in te zoomen.

*sorry voor mensen die hier het cynisme niet in begrijpen: ik heb een tijd geleden al aangekaart dat er op het forum zo ontzettend makkelijk dingen uit hun verband worden getrokken en dat er echt binnen de kortste keren mensen komen die het gaan hebben over "je prinsje" of over problemen die jij niet ziet maar die zij uit je posts kunnen opmaken waardoor het helemaal mis gaat met je kind. Daar ben je dan zelf schuldig aan. Verder ben je dan een mafklapper of heeft iedereen medelijden met je kind. Enn vond het nodig om dat serieuze topic vol te klieren (moderator verwijderde 3 pagina's flauwe grappen van een aantal mensen waaronder Enn). want "je kan mensen toch gewoon aanspreken op hun gedrag?". Dus vandaar dat ik nu aangeef dat ik niet zit te wachten op dit soort flauwe insinuaties van haar.*Sorry maar wat word er uit verband getrokken, of jij bent niet heel duidelijk of men is het gewoon niet met je eens. Gok het laatste.
quote:minnimouse schreef op 08 april 2015 @ 23:11:

[...]

TO heeft asperger.Is dat niet wat vroeg?

[...]

TO heeft asperger.Aha, dat zou wel en gebrek aan inlevingsvermogen verklaren en de halsstarrigheid. Man soms ook?

[...]

TO heeft asperger.

Ah, dan hebben we dezelfde voor ons denk ik.

Toen ook al allerhande topics over sociale problemen en omgang mbt zoontje.
En ik blijf er ook bij dat je best eens incidenteel met een kind ergens heen kunt, maar incidenteel is voor een ander betalen ook geen probleem lijkt me. Ik vind het een heel rare structurele oplossing dit.

Ik heb een abbo voor een park met 18,- entreekosten. Mocht ik een vriendje ofzo meevragen dan kan ik een kaartje voor 50% korting gebruiken, maar dan zou ik alleen vragen of ouder het ok vindt dat kind mee gaat, als in 'vind je het verantwoord dat je kind daar rondloopt en niet bij mij thuis speelt' en niet of ze betalen. Maar dat zal dan ook hoogstens 1 of 2x voorkomen dit seizoen en 2x 9,- kan ik wel missen.
Maar beste TO, waarom open je hier dan toch weer een topic?
quote:Enn schreef op 08 april 2015 @ 21:43:

Afijn ik zou heel duidelijk zijn naar de ouders van het kind dat meegevraagd gaat worden.

Dus: Hoi Mama/papa van B (en natuurlijk haar/zijn naam dan) zoon wil B. graag meenemen naar een naam speeltuin. De entree kost 10 euro en kan ik zoon dit aan jouw kind laten vragen of liever niet?

Vooraf dus aangeven bij ouders dat het hen 10 euro gaat kosten. Dan kunnen de ouders het zelf bepalen en hebben nog niet te maken met een blij en dus al uitgenodigd kind.Enn geeft jou hier een doodnormale tip en laat Enn er hier fijn even buiten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 april 2015 @ 23:14:

[...]

Is dat niet wat vroeg?Dat schrijft TO zelf in een eerder topic.
quote:Susan schreef op 08 april 2015 @ 22:35:

Ik heb me er nooit zo druk om gemaakt of er nieuwsgierige vingertjes aan mijn persoonlijke spullen zaten als er kinderen kwamen spelen, ze komen om met mijn dochter te spelen en zijn meer geïnteresseerd in haar en haar speelgoed dan in mijn volwassen, voor hen volkomen oninteressante spullen. Ik ga ook echt niet eerst poetsen voor er een kind komt spelen.Bij TO staat geen speelgoed, daar is geen ruimte voor want de 5 gitaren moeten al op zoons kamertje.
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 april 2015 @ 23:14:

[...]

Is dat niet wat vroeg?Het seizoen is net begonnen toch?
Enn heeft flauwekul uitgevonden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Enn schreef op 08 april 2015 @ 23:15:

[...]

Enn geeft jou hier een doodnormale tip en laat Enn er hier fijn even buiten. lolbroek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven