vriendje mee naar betaalde speeltuin: hoe bijdrage vragen?

08-04-2015 21:36 472 berichten
Ik heb voor mijn zoontje en mijzelf een seizoenskaart voor een speeltuin gekocht omdat hij erg van klimmen etc. houdt, en hij bij de betreffende speeltuin uren kan buitenspelen. Nu wil ik als het mooi weer is af en toe uit school een vriendje meenemen (vind mijn zoontje natuurlijk extra leuk) maar ik wil niet steeds voor ieder extra kind 10 euro toegang betalen. Ik neem zelf ook een seizoenskaart om het betaalbaar te houden en heb dit bij een paar ouders voorgesteld zodat ik hun kind makkelijker mee kan nemen, maar daar ging niemand verder op in.

Hoe kleed je het in als je wel vervoer en "oppas" wilt bieden, maar niet die extra toegang wilt betalen? Is het redelijk om dit bij ouders terug te vragen? Uiteraard zal ik dan niet eerst het kind meevragen en dan pas aan de ouders zeggen dat het ze geld kost (dan staan ze voor het blok), maar verder ben ik een beetje onzeker hoe ik het moet aanpakken. Eten en drinken regel ik natuurlijk zelf voor iedereen. Zouden jullie het aantal keer dat je kind mee mag beperken als je iedere keer zelf 10 euro toegang moet betalen? Ik bedoel niet dat ik iedere week hetzelfde kind mee wil nemen, maar stel dat een hecht vriendje of vriendinnetje per seizoen 3x mee kan, is dat dan financieel een probleem?
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 08 april 2015 @ 23:22:

[...]

Het huis is 64 m2 en zoontje heeft de grootste slaapkamer (met schuine wanden dus ophangen kan niet). Meer ruimte is er niet. Als zoon ouder wordt, zijn zijn vriendjes ook geen impulsieve kleuters meer, dus het probleem is tijdelijk.Nee kinderen van 8 slopen niks.
Alle reacties Link kopieren

[...]

Het huis is 64 m2 en zoontje heeft de grootste slaapkamer (met schuine wanden dus ophangen kan niet). Meer ruimte is er niet. Als zoon ouder wordt, zijn zijn vriendjes ook geen impulsieve kleuters meer, dus het probleem is tijdelijk.

Daarna worden het ondeugende jongens die een jamsessie gaan houden.

Wat naïef zeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 08 april 2015 @ 22:54:

[...]

Ik heb dit jaar een budget voor 250 euro voor een cluppie voor mijn zoon maar hij wil nergens op: hij is nog erg geremd om aan activiteiten mee te doen met onbekende mensen. Vandaar dat ik deze speeltuin met allerlei klimmogelijkheden voor hem ook als een informele manier zie om te "sporten". Alleen moet ik dat wel zelf betalen want dat gaat natuurlijk niet van het budget... En als hij nooit ergens op gaat leert hij ook nooit mensen kennen. Er zijn echt genoeg activiteiten die niet in teamverband gaan. Paardrijden, tennis (ja dat is er ook voor kleintjes) gewoon googlen op individuele sporten voor kinderen.

Gewoon eens doen zo'n sport. Maar volgens mij ligt het nogal aan jullie als ouders en niet zozeer aan het kind als ik jouw posts zo lees.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 april 2015 @ 23:20:

[...]

Ja, hoor, ik vind het prima dat jij 10 euro voor mijn Petje ophoest. Veel plezier!flauw.

[...]

Het huis is 64 m2 en zoontje heeft de grootste slaapkamer (met schuine wanden dus ophangen kan niet). Meer ruimte is er niet. Als zoon ouder wordt, zijn zijn vriendjes ook geen impulsieve kleuters meer, dus het probleem is tijdelijk.Nee joh jouw slaapkamer heeft geen muren en de woonkamer ook niet? Enne, vriend en ik zitten allebei op zo'n 48m2 dus dat is nog kleiner.
quote:aliva schreef op 08 april 2015 @ 23:24:

[...]

flauw.That's my middle name.
quote:aliva schreef op 08 april 2015 @ 23:18:

even terug on-topic: ik vind er helemaal niets mis mee om dat vooraf aan de ouders te vragen: "Hey, woensdag komt Pietje spelen. We zouden eventueel naar de speeltuin xyz kunnen gaan, maar dat is wel 10 euro inkomgeld. Is dat ok voor jullie? Want anders doen we wel iets anders."

Als je dat netjes op voorhand vraagt, en niet iedere week met hetzelfde vriendje naar die speeltuin gaat, is daar toch niks mis mee?Precies. Wat is daar erg aan? Ouders MOETEN niet betalen he? Het is een keuze. Anders kan t kind niet mee.
Uitnodigen is ook betalen heb ik hier als regel. De meeste ouders vragen overigens wel wat ze me schuldig zijn, maar dat wimpel ik altijd snel af. Nou gaat dat ook om 3-4 euro, dus daar ga ik ook niet moeilijk over doen. Een andere kind nemen zij mijn kind weer mee en soms ook niet, ook prima.

Maar op wat jongere leeftijd (tot een jaar of 8) nam ik eigenlijk nooit kinderen mee en speelden ze altijd thuis. Ik vind dat ik juist op een andere lokatie bij jongere kinderen goed moet opletten en vind het dan ook veel vermoeiender dan thuis.

Ik zou zelf niet zo gauw zulke jonge kinderen meevragen naar zo'n dure speeltuin.

[...]

Het huis is 64 m2 en zoontje heeft de grootste slaapkamer (met schuine wanden dus ophangen kan niet). Meer ruimte is er niet. Als zoon ouder wordt, zijn zijn vriendjes ook geen impulsieve kleuters meer, dus het probleem is tijdelijk.

Ruilen van kamer dan.

Een kind heeft meer aan een klein kamertje wat echt van hem is en waar hij onbezorgd kan spelen (al dan niet mer vriendjes) dan een grotere kamer waar hij voorzichtig moet doen met papa's spullen.

En vanaf welke leeftijd denken jullie vriendjes wel te kunnen vertrouwen op die kamer? Dat gaat nog wel even duren hoor.

En anders zul je een andere oplossing moeten verzinnen.

Waarom is de enige denkbare oplossing de oplossing waar je zoon het meeste last van heeft?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Vind ik ook wel bijzonder. Man werkt niet, jij werkt niet. Kind zit op school. En dan heeft hij precies op het moment dat kind vrij is tijd voor zichzelf nodig.

Zo langzamerhand begin ik wel wat medelijden met je zoon te krijgen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 april 2015 @ 23:22:

[...]

Dit soort uitlatingen triggert het aller aller slechtste in mij. Maar ik hou me in; straks ben ik ook flauw.Oh, mijn vingers jeuken. Maar ik doe het maar niet.
Ik heb dit jaar een budget voor 250 euro voor een cluppie voor mijn zoon maar hij wil nergens op: hij is nog erg geremd om aan activiteiten mee te doen met onbekende mensen. Vandaar dat ik deze speeltuin met allerlei klimmogelijkheden voor hem ook als een informele manier zie om te "sporten". Alleen moet ik dat wel zelf betalen want dat gaat natuurlijk niet van het budget...

Hoe duur is dat abonnement dan dat je niet af en toe iemand mee kunt nemen zonder boven die 250 euro te komen?
quote:Thordis007 schreef op 08 april 2015 @ 23:26:

Vind ik ook wel bijzonder. Man werkt niet, jij werkt niet. Kind zit op school. En dan heeft hij precies op het moment dat kind vrij is tijd voor zichzelf nodig.

Zo langzamerhand begin ik wel wat medelijden met je zoon te krijgen.Idem dito.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 april 2015 @ 23:27:

Ik heb dit jaar een budget voor 250 euro voor een cluppie voor mijn zoon maar hij wil nergens op: hij is nog erg geremd om aan activiteiten mee te doen met onbekende mensen. Vandaar dat ik deze speeltuin met allerlei klimmogelijkheden voor hem ook als een informele manier zie om te "sporten". Alleen moet ik dat wel zelf betalen want dat gaat natuurlijk niet van het budget...

Hoe duur is dat abonnement dan dat je niet af en toe iemand mee kunt nemen zonder boven die 250 euro te komen?Die 250 betaalt de gemeente. Die heeft ze niet zelf. De speeltuin betaalt ze zelf.
quote:Thordis007 schreef op 08 april 2015 @ 23:21:

[...]

Inderdaad. Dat is toch geen vraag? Dat is een mededeling dat het 10,- kost om binnen te komen.

wel een vraag.

én een alternatief ("anders doen we iets wel iets anders")

djeezes, wat raar dat zo'n eenvoudige vraag niet mag gesteld worden blijkbaar.
Maar to, als je 250 Euro aan clubjes maf besteden die hem Dan eerst eens gewoon op zwemles.

Een zwemdiploma is altijd handig en mss weet hij Over een jaar Dan beter wat hij Wil.
Ik/dochter neemt 1 max 2x per week een vriendinnetje mee. De andere dagen kan je prima naar de speeltuin.

Behalve als je kind thuis nergens kan spelen met vriendje omdat ze klein wonen en 5 gitaren hebben. Dan mag je elke keer die kinderen mee vragen voor je kind en de kosten verhalen bij de ouders.. ofzo.

Sorry maar dat slaat echt nergens op.
64 m2 en schuine wanden ?

Ook in de woonkamer ?

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:aliva schreef op 08 april 2015 @ 23:27:

[...]

wel een vraag.

én een alternatief ("anders doen we iets wel iets anders")

djeezes, wat raar dat zo'n eenvoudige vraag niet mag gesteld worden blijkbaar.Een vraag zou zijn: 'wil jij de entree van Pietje zelf betalen als we morgen naar de speeltuin gaan?'
Ik vind het een beetje een ingenieursoplossing. Mijn ex is ingenieur en ik heb zeg maar aardrijkskunde gestudeerd.

Voor hem was de oplossing voor een probleem altijd ergens iets aanpassen of iets doen. Een soort symptoombestrijding zeg maar. In dit geval: Thuis kunnen geen vriendjes komen spelen, dus dan maar een plek vinden waar ze wel mee naar toe kunnen. Terwijl ik meestal meer was van kijken naar wat nou echt het probleem is. Waarom kan er uberhaupt alleen buiten de deur gespeeld worden met vriendjes en kan daar niet wat aan gedaan worden?

Niet dat dat beter is hoor, voor alles is iets te zeggen, maar ik vind dat je het jezelf erg moeilijk maakt voor iets wat (denk ik) makkelijker kan worden opgelost.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Maar even serieus: TO, wij hebben (beiden onder verschillende nicks) al vaker discussies gehad.

Doe wat aan je sociale omgangsvormen, ondanks je beperking moet daar nog best iets aan bij te schaven zijn.

Dit is de zoveelste keer in, zeg 3 jaar tijd, dat je erop gewezen wordt dat je op een aparte manier met je kind omgaat.

Kun jij niet alles aan doen, maar wel hulp inroepen.
quote:aliva schreef op 08 april 2015 @ 23:22:

[...]

en ik heb ondertussen geleerd dat het helemaal niet erg is om je wat soepel op te stellen.

dus als ouder zou ik het helemaal niet erg of raar vinden dat de vraag wordt gesteld.

aan mij dan om erop in te gaan of 'liever niet' te zeggen.

wat is daar in godsnaam mis mee?Precies. Vragen staat vrij. Nee zeggen ook. Je bent wel een enorme zuurpruim als je 'boos' zou worden als een ouder zegt dat je kind mag blijven spelen vanmiddag, maar of het dan ok is als ze naar de speeltuin gaan ivm entree. Komt op mij gierig over als je verwacht dat de ander maar voor jouw kind gaat betalen (tenzij het een verjaardagsfeestje is). Ik ben zo opgevoed dat ik voor mijn eigen kind betaal en er niet vanuit ga dat anderen dat maar doen.

[...]

Het huis is 64 m2 en zoontje heeft de grootste slaapkamer (met schuine wanden dus ophangen kan niet). Meer ruimte is er niet. Als zoon ouder wordt, zijn zijn vriendjes ook geen impulsieve kleuters meer, dus het probleem is tijdelijk.Ik vind het heel vreemd dat zoon ruimte moet inleveren voor een paar gitaren! Sorry hoor, maar wat een slechte reden. Zet ze naast je eigen bed en kruip er aan het voeteneind in.
quote:Snoesje666 schreef op 08 april 2015 @ 23:10:

Gitaren aan de muur hangen ? Of met zo'n fietsophangsysteem aan het plafond ?

Plafond lijkt me wel cool.

Heeft vriend toendertijd ook gedaan. Zoon mag er niet zomaar aankomen? dan moeten ze uit de weg. Enne het staat best heel leuk eigenlijk. (ik heb ze wel op kleur ed gesorteerd en uitgezocht waar wat kwam te hangen het moet wel een beetje leuk blijven)

[...]

Het huis is 64 m2 en zoontje heeft de grootste slaapkamer (met schuine wanden dus ophangen kan niet). Meer ruimte is er niet. Als zoon ouder wordt, zijn zijn vriendjes ook geen impulsieve kleuters meer, dus het probleem is tijdelijk.ja ongeveer een jaar of 13.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven