Vrijwillige keizersnede

20-02-2011 20:24 386 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Mijn vriend en ik zijn bezig te proberen zwanger te worden van een 1e. Graag zou ik eens informeren bij jullie wie er ervaring heeft met een vrijwillige keizersnede, dus zonder medische indicatie.

Nu weet ik dat er zeer veel verschillende meningen hierover zijn - met name tegen - maar daar ben ik niet benieuwd naar. Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met een keizersnede door eigen keuze, hoe zij dit geregeld hebben/hoe zij een gynaecoloog zo ver hebben gekregen, waar dit heeft plaatsgevonden en hoe het met diegene is gegaan tijdens en na de keizersnede. Valt het mee, tegen? Zou je het een 2e keer weer doen?

Ik ben benieuwd.
Nou hou je vast, daar krijg je vast vooral en alleen pittige reacties op. Ik heb geen ervaring en lees dat je in de mening die ik heb hierover geen interesse heb, dus die zal ik voor me houden.

Vooral je vraag hoe je een gynaecoloog zover krijgt is "grappig", het is niet voor niets dat hij/zij dat niet zomaar zal doen.
Waarom wil je dat?

Denk overigens dat het niet zomaar lukt. Een keizersnede is overigens niet niks.
quote:ambrosia9 schreef op 20 februari 2011 @ 20:26:

Vooral je vraag hoe je een gyneacoloog zover krijgt is "grappig", het is niet voor niets dat hij/zij dat niet zomaar zal doen.Nou inderdaad!
Ik heb een 'onvrijwillige' keizersnede gehad en volgens mij ben je echt beter af met een vaginale bevalling, want het herstel duurt lang, je bent erg beperkt en de wond doet gewoon verrekte veel zeer. Het enige dat je daarna mag is je kind optillen en ik wilde en kon ook niet meer en zelfs mijn zoon tillen was pijnlijk. En niet een beetje pijnlijk, maar erg pijnlijk. Wekenlang niet auto rijden, weinig tot niets in het huishouden kunnen doen. Lachen doet pijn, niesen doet pijn etc.

Heb je daar zin in?
Voor zover ik weet kan dat alleen als de bevalling niet op een andere manier kan en de moeder of het kind in gevaar is.