VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Als baby met lunch er moet zijn dan moet ik nu wel snel wee-en gaan krijgen. Nog geen enkele progressie, dus ik vrees van niet. Vandaag wel naar verloskundige en dan ga ik eens vragen hoe lang ik nog maximaal "moet".

Kiloknaller met pa naar zwemles, dochter naar school gebracht en nu met koffie op de bank. Pompompom.

Vrolijk, naar van ziekenhuis, hopelijk gaat alles goed. Vakantie klinkt fijn.
Ik zei 'tussen lunch en avondeten' Lien. Je hebt nog even dus.

Drop, dinsdag tweede gesprek Ik werd net gebeld.
Goed nieuws Meave!

Even hart onder de riem voor Lien, kom maar op met die baby.
Nou, avondeten is op, maar nog geen baby hoor. Wel bij de kapper geweest, ook fijn.
Mijn hart maakt telkens een heel klein sprongetjes als ik zie dat er een bericht van jou is, Lien. Maar nog niks dus.

Voel je je nog wel goed, of ga je inmiddels zuchtend en moeizaam waggelend door het leven?
Ik heb vandaag wel weer een vrolijke dag, was papa-dag, dus vent gewoon thuis. Dat scheelt een hoop als ik niet in mijn up iets met de kinderen hoef te doen. Waggelend ja en zuchten ben ik maar mee opgehouden, ik roep vanaf begin juni volgens mij al dat ik wil bevallen... schiet niet echt op he .

Behalve het opzetten van de box is er ook niets dat ik kan verzinnen dat nog gedaan zou moeten worden, dus ik hoef ook niet meer zoveel te zuchten [om het niet meewerken van mijn wederhelft] .

Vent is naar een of andere BBQ van een bedrijf, dus ik acht de kans heel klein dat er ook nog maar iets te gebeuren staat...
He jammer lien. Wij gaan morgen op vakantie, dus ik ga het eerste forumnieuws over BZN missen. Doe je best nu en daarna en als iemand mij wil sms-en als hij/zij er is, dan zou het leuk zijn.

Meave, goed man, tweede gesprek. Jij ook succes met verdere sollicitatie. En voor Ely ook duim omhoog inzake werkperikelen.

Verder doe ik een snelle zwaai. Ben moe na lange dag werken (met allemaal laatste eindjes die natuurlijk op het allerlaatst nog aan elkaar moesten) en nu nog spullen inpakken.

Tot over 2 weken!
Overigens komt de verloskundige vanaf nu elke twee dagen aan huis langs om bloeddruk te controleren en eventueel te strippen. "Service van de zaak" voor overtijd-lopers. Grappig he, dat was bij Kiloknaller in Amsterdam niet zo hoor.
Fijne vakantie Athena, geniet van rust en je mannen!
Fijne vakantie Athena!

He, leuk Meave, een tweede gesprek! Komt vast goed!

Lien, ik wil je niet opjagen maar als 't morgen niet is, wordt het vast de kwartfinale....
Ja, Lien, niet bevallen op een voetbalavond hoor, want dan heb ik geen tijd

Ik denk aan je hoor, hoop dat frummeltje er snel is!

Vrolijk, leuk wat van je te lezen. Fijn dat reis voorspoedig is verlopen.

Athena, have fun!!!

En verder voel ik me kut. Slecht nieuws overal om me heen.

Gatverdegatver.
Jullie krijgen toch geen real time verslag, want moet bevallen in het ziekenhuis, dus geen computer in de buurt. Maar ik wil zelf ook graag voetbal kijken, liefst met baby op en niet in buik... Maar vanochtend weer geen teken dat er een kind op komst zou zijn. Ben vandaag wel een beetje sippig, want ik heb het een beetje gehad met wachten.
Ik open hoopvol dit topic, maar helaas dus. Lien, ik herinner me die laatste dagen van de zwangerschap van Nippa, toen voelde ik me ook zo. Ik dacht al minstens twee weken dat ik elk moment kon bevallen, en elke morgen weer teleurgesteld. En achteraf vraag ik me af wat die paar dagen nu uitmaakten, maar toen was ik het helemaal zat en er leek niets te gebeuren. Vandaag nieuwe ronden, nieuwe kansen!

(en ik beb benieuwd naar de naam, want wij kunnen nog wat inspiratie gebruiken )
Hej Nippo, hoe gaat het met jou?

Jammer Lien dat er nog niks op gang is gekomen, hoe begon het bij je andere twee? Eigenlijk grappig dat je vaak het idee hebt dat je 's nachts een grotere kans hebt dat het begint dan overdag. Is dat ook echt zo? Sippige gevoel kan ik me helemaal voorstellen

Athena, te laat maar fijne vakantie toegewenst!

Ely soms heb je van die tijden van veel slecht nieuws, kut is dat...

Meave, gelukkig heb jij goed nieuws gekregen, lekker door naar 2e gesprek! Ik ben benieuwd!

En ook nog een bericht van Vrolijk! Hej daar vakantieganger! Vervelend van je vader,zeg. Toch klinkt het alsof jullie lekker kunnen genieten van de vakantie dus ik hoop dat het meevalt.

Ik ben al een beetje gewend aan de beugel. Tandpijn begint minder te worden en binnenkantlippen raakt ook al een beetje gewend aan al dat staal. Veel mensen die zelf een beugel gehad hebben, vertellen me nu allemaal drama verhalen over pijn enzo. Gelukkig wist ik dat niet van tevoren

Zo en nu aan de slag!
Even snel baby-checken, maar helaas....

Kan het me helemaal voorstellen dat je de baby er nú uit wil hebben. Die laatste dagen zijn killing. Als je niet zwanger bent makkelijk weg te relativeren maar als je zelf in de 38e tot 42e week zit blijkt dat relativeren toch wat lastiger Hang in there babe! Ja, babe in de vorm van Lien

En dat was het voor nu... snel weer vandoor.

Druk met van alles behalve forummen. Komt later wel weer.

Kus aan iedereen en tot volgende week zaterdag bij Nathje.

Gaat het nog door? Kunnen we nog wat meenemen?
Ja, gaat wel door toch?

Kwam ook even babychecken. Maar helaas.

Verder niet zo veel forum-zin, maar dat trekt wel weer een keertje bij.
Baby still hangs in... dus ik ook .

Box staat ook inmiddels, wat een groot lelijk ding eigenlijk. Verder geniet ik van de afwezigheid van lawaai, maandagmiddag en vrijdag zijn de enige dagen zonder kinderen en wat een rust. Morgen straatfeest, helaas nog zwanger dus waarschijnlijk, had me zo voorgesteld dat ik met glaasje rose en baby in wagen op een stoel zou zitten... maar neen .

Nip, ik kan me de tien dagen overtijd van Kiloknaller al niet meer zo herinneren, was toen ook wat minder gefocused op snel bevallen, maar inderdaad, wat zijn die paar dagen. Ik merk dat ik sinds gisteren wel iets laconieker ben (maar vraag dat maar niet aan mijn wederhelft, dus vindt me vast nog een hormonaal kreng ).

Meave, goed hoor, tweede gesprek. Zie je het zelf beetje zitten en weet je hoeveel er door zijn? Ik las ergens in de krant de naam Maeve en doordat ik jouw nick vaker zie moest ik toch even drie keer knipperen om te verzinnen wat ook alweer de correcte spelling is.
Hunk? Ben ik zomaar de eerste op zaterdag ochtend, ingedut zooitje hier .

Wederom een nacht voorbij, geen bevallings verschijnselen, dus ik ga de buurvrouwen maar helpen met voorbereidingen voor het straatfeest van vandaag (met scherm gelukkig zodat we vanavond ook voetbal kunnen kijken!).
Met KLein Pebbeltje ben ik 15 dagen over de uitgerekende datum ingeleid, ik trok het ook echt niet meer, Groot Pebbeltje moets nog 2 worden. Nu kan ik dat gevoel ook niet meer oproepen, maar toen was het vreselijk.

Ik hoop dat je snel mag bevallen Lien.

Hier beetje dipje. Veel dromen. Van de week droomde ik dat mama in het ziekenhuis lag en dat het niet goed ging. We moesten allemaal komen. Toen ik in het ziekenhuis aankwam was ik de laatste. Maar ik kon mama niet vinden. Heb gezocht en gezocht, paniek, en haar niet gevonden. Ik was helemaal over stuur door het ziekenhuis hen aan het rennen en werd toen wakker. Zo'n droom maakt dat ik me weer dagen sip voel en elke nacht over mama droom.

Heb gisteren aan een klant in de winkel verteld dat mijn moeder dood is enzo. Die vrouw raakte helemaal geëmotioneerd. Haar moeder was al 50 (!) jaar dood en daar had ze bij vlagen nog verdriet van.

Kan me ook druk maken om andere dingen, maar dat zet ik liever in AK. Pebblo vind dat ik me daar niet door van streek moet laten maken.

Ben wel van plan deze dag niet te laten versippen. Om 8 uur stond ik al in de supermarkt en de keuken is ook al opgeruimd!

Herb hard gewerkt deze week, maar zie wel een patroon. Als ik me ellendig voel ga ik hard werken.
Gooi maar in AK Pebb!

En werken als afleiding is ook een overlevings mechanisme en zorgt dat je op de been blijft. Elke dag z'n eigen verdriet en het zal wel minder rauw worden, maar het blijft een gemis. Dat zie je dan maar weer bij zo'n klant. Dromen is altijd moeilijk he, kan zo levensecht zijn en daardoor zo onwerkelijk om wakker te zijn.

Denk echt dagelijks aan je, maar zeg het niet zo vaak. Kus op je bol!
Dankje Lien. Lief dat je zo vaak aan me denkt.

Maar zou het na 5 maanden dan niet al een stuk minder rauw moeten zijn? Het gaat wel beter dan 5 maanden geleden, maar heb niet het gevioel dat de scherpe kantjes er al af zijn ofzo.
Peb, wat is nou vijf maanden. Niks toch? Je zegt zelf dat het beter gaat dan 5 maanden geleden. Dan zal het over een poosje vast nog weer wat beter gaan. Over gaat het denk ik niet. Het zal in de loop der tijd misschien wat minder op de voorgrond staan. Tot je er ineens niet op bedacht bent. Door iets wat iemand zegt, een blik van je zusje die je aan je moeder doet denken, een mijlpaal van je Pebbeltjes, een zakelijk succes. Het is en blijft er gewoon. Ik zou proberen me niet druk te maken om hoe je rouwt. Om hoeveel je huilt, om hoeveel pijn het nog doet. Gun je jezelf je verdriet, maar ook alle tijd.
Die rauwheid is echt niet 1, 2, 3 weg hoor. Hoe lang ben je met je moeder geweest en hoe lang zonder... die verhoudingen liggen kilometers uit elkaar, dus dat zal echt nog wel duren. En af en toe ben je het even kwijt en soms komt het nog wel tien keer harder binnen. Zoiets.....

Intussen ben ik gestript door de verloskundige die hier huisbezoeken brengt zodra je overtijd bent. Een paar uur goede wee-en en dan is het kind er zei ze... maar ja, die wee-en moeten er dan wel zijn en dat is -nog- niet zo. Ga me dus maar weer op strat begeven tussen 45 kids... (heel gek dat bevallen dan niet opschiet ).
Mooi gezegd Meave en Lien... Pebb, je bent ook vaak in mijn gedachten vooral als ik iets met mijn moeder doe, dan probeer ik er nog meer van te genieten want je weet immers nooit...

Spannend Lien, ik hoop dat het strippen iets op gang brengt!
Peb, 5 maanden is niks! Ik denk dat sowieso het eerste jaar bij elke mijlpaal, elke feestdag etc. dat gevoel weer in alle hevigheid op de voorgrond is. En ik denk ook veel aan je!

Nathje, jij weet mensen aan de beugel te krijgen

Druk gehad hier, dus paar dagen niet geweest, maar geen BZN en weinig berichten gemist zie ik. Morgen dan maar Lien!

Hier vanmiddag nog een klein dramaatje: Mini is vanmiddag gevallen tegen een muurtje met haar hoofd; was met Maxi het hondje uitlaten en werd omver gelopen toen de hond voor haar langs stierde (zag een andere hond). Suf ongelukje, want het is al tig keer goed gegaan, maar nu dus flinke bult met snee. Ik vond het twijfelgeval wel/ niet plakken, dus huisartsenpost gebeld, langs geweest, en nu heeft ze paarse lijm op haar hoofd, zoals ze zelf aan iedereen verteld. Ze was heel stoer, gaf geen kik bij de arts. Nu voor vannacht nog een wekadvies, maar het ging heel goed vanmiddag. Denk dat het meer de pech was van op scherp randje terecht komen dan dat de klap zo hard was. Uiteindelijk was het nog het zieligst voor Maxi, die voelde zich onterecht superschuldig.

En goh, toch nog 1-1. Leuk voor vent en andere fans. Rustig hier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven