VRLK

18-03-2009 16:45 961 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nouja, als het dan moet gaan we wel verder in een nieuw vers topic. Toch?
Oh, crosspost. Jij bedoelt dus bij uitgang aankomst, o.k.

En mijn mobiele nr. had ik net ook in dat niet te bezorgen mailtje gezet..

En waar zie jij ZH staan dan?

(Dat was om die meelezers om de tuin te leiden..)
Nu nog Mille? Harrie66@hetnet.nl is het.

Het zou goed moeten gaan, ik heb vandaag om kwart voor 5 nog mail gehad. Ik kan jou niet terugmailen want ik zit dus op die laptop te werken en daar krijg ik niet alle mail te zien van de afgelopen dagen. Beetje onhandig allemaal, misschien moet ik toch even naar boven lopen.....
Toen ik nog met Vrolijk samenwerkte gingen wij met onze ogen rollen als het woord pensioen viel. Weet je nog Vrolijk die goede oude tijd
Die was het Morrie, ik zou 'm nu maar even weghalen

En daarna nog naar je voornaamachternaam-adres, maar daar kon ie ook niet bezorgd worden. Ik ga nog een poging doen!
Niet lullig ofzo, maar vinden jullie het niet naief om zo over je pensioen te denken. Het probleem/gat wordt dan toch alleen maar groter? Of jullie moeten een gigantisch pensioen opbouwen via werkgever. Dat kan natuurlijk ook GW en ik (allebei in een slechte sector) bouwen nu pensioen op en dat levert totaal (!) 5500 euro per jaar (ja, per jaar!) op als we 65 zijn. Ik word daar wel een beetje zenuwachtig van, ja. We hebben ook al gedacht iedere maand zelf een bedrag opzij te zetten, maar daar moet je 1. heel consequent in zijn en 2. heb je dat geen belastingvoordeel.

Zulke lastige materie en zoooo ver van je bed. We hebben het over 2043. Ja, tweeduizenddrieenveertig!
Oh, duhuh, er staat gewoon Harrie
Dan moet je doen: voorletter.achternaam@hetnet.nl
Ik vind het wel een beetje naief van mezelf, maar kan daar wel mee leven. Ik ga me er wel druk om maken als ik 45 ben. Ofzo. Wil nu gewoon zelf genieten van mijn zuurverdiende geld en misschien ben ik wel dood in 2043.

Ik denk zelf dat als je hier wat later over na gaat denken, het heus ook nog wel goedkomt.

Ik denk dat je moet uitkijken dat je je niet gek laat maken.
Haha Mille, sneaky!

Ik heb vandaag twee beukenhagen geplaatst. Of eigenlijk de buurman, die zo lief was om me te komen helpen.

Dat idee had ik opgepikt bij HVS en wilde dat thuis ook. Ging ik bij de Intratuin kijken kosten die plantjes 14,95 euro per stuk. Schrok me een hoedje want dan zouden we dus 300 euro kwijt zijn. Nu sprak ik deze week een hovenier aan die in onze wijk aan het werk was en hij verkocht ze voor 2,50 euro per stuk! Voor 50 euro was ik klaar, wat een verschil he? Het staat echt erg leuk!
Ik ben wel blont bezig zeg.

Enniewee, volgens mij is het nu wel goed verzonden.

Wind, ik snap het wel, maar het is idd. zo'n ver van mijn bed show. Tegen die tijd zijn de kinderen het huis echt wel uit en kunnen we bv. ook altijd nog een stuk kleiner en goedkoper gaan wonen. Of misschien win je idd. wel die grote prijs, of weet ik veel. Er kan nog zoveel gebeuren in die tijd!
Kijk, we gaan nu ook die 440 euro niet maandelijks betalen, maar door nu al te beginnen met bijvoorbeeld 150 euro scheelt het wel en kun je het spreiden.
Je hebt mail Mille.
Jij ook Morrie
Ik sluit me helemaal aan bij Morrie. En volgens mij is het zo dat je als je jong bent bijna geen pensioen opbouwt en dat dat exponentieel toeneemt naarmate je de pensioenleeftijd bereikt. Dus dat zou die 5500 euro verklaren?
Ik verbaas me er echt over dat jullie er zo makkelijk over denken.

Natuurlijk kun je allang dood zijn in 2043 en leef je nu, maar een stukje zekerheid inbouwen voor als je wel 90 wordt vind ik geen reactie nav bangrakerij door een term 'penisogat'.
Ik heb je een berichtje gestuurd Mille, dan heb je mijn mobiele nummer gelijk in je telefoon.
quote:Wind schreef op 18 maart 2009 @ 21:42:

Ik verbaas me er echt over dat jullie er zo makkelijk over denken.

Natuurlijk kun je allang dood zijn in 2043 en leef je nu, maar een stukje zekerheid inbouwen voor als je wel 90 wordt vind ik geen reactie nav bangrakerij door een term 'penisogat'.Waar het hart van vol is...
Neem mijn schoonvader als voorbeeld. Die had alles geregeld: als hij 65 jaar zou worden zouden allerlei lijfrentepolissen worden uitbetaald en zouden hij en zijn vrouw onbezorgd kunnen genieten.

Hij werkte zich drie slagen in de rondte en keek uit naar zijn 65e. Toen werd hij ziek in februari en november overleed hij, op 63 jarige leeftijd. Mijn schoonmoeder kreeg niets.
Leuk die beukenhagen Nathje, en wat een prijsverschil! Stel je voor dat je ze echt bij het tuincentrum had gehaald, dan had je dus gewoon veels te veel betaald. Sprak je die hovenier zelf aan? Echt mazzel!
Wind

Wat Nathje zegt klopt helemaal, je bouwt juist in die laatste jaren veel op. Eerder stoppen kost je relatief ontzettend veel geld, en jij ging uit van stoppen op je 60e. Hoeveel krijg je als je wel doorgaat tot je 65e, weet je dat?
Penisogat

Voor iemand die nooit oplette bij het onderwerp pensioen weet ik er toch nog veel van, he? Nee hoor, grapje!

Die hovenier sprak ik zelf aan omdat er op zijn bus stond dat hij ook direct leverde aan particulieren. Ben blij dat ik het gedaan heb! Anders hadden we het niet gedaan, voor 300 euro koop je een mooie grote boom (of twee) en niet twee hagen van 2 meter breed.
We gaan dit weekend niet praten over pensioen he? Dan heb ik het liever over voetbal ofzo.
quote:nathje schreef op 18 maart 2009 @ 21:38:

Haha Mille, sneaky!

Ik heb vandaag twee beukenhagen geplaatst. Of eigenlijk de buurman, die zo lief was om me te komen helpen.

Dat idee had ik opgepikt bij HVS en wilde dat thuis ook. Ging ik bij de Intratuin kijken kosten die plantjes 14,95 euro per stuk. Schrok me een hoedje want dan zouden we dus 300 euro kwijt zijn. Nu sprak ik deze week een hovenier aan die in onze wijk aan het werk was en hij verkocht ze voor 2,50 euro per stuk! Voor 50 euro was ik klaar, wat een verschil he? Het staat echt erg leuk!

Ik noem dat altijd stationsheggetjes

Tussen hier en Utrecht kom ik ze nl op zo'n beetje elk station tegen, dus dat is de associatie die ik erbij heb..

Maar het staat vast heel mooi!
Hahaha, Penisogat.

Ik zou wel graag willen dat Harrie iets gaat opbouwen, die heeft niets en dat betekent dat er ook geen uitkering is als hij komt te overlijden voor zijn 65e. En dat betekent weer dat ik in dat geval alleen de hypotheek zou kunnen betalen als ik 5 dagen ga werken en dat lijkt me geen pretje als je alleen bent en 2 kinderen hebt. Maar dan denk ik dus meer aan het feit dat er nu iets met hem kan gebeuren, dan dat we financieel minder te besteden hebben na ons 65e.
We gaan er niet van uit dat we overlijden voor ons 65e. Als je daar van uit moet gaan of rekening mee moet houden vind ik het een omgekeerde wereld. En dat is inderdaad verdrietig Nathje en hoor je vaker, maar wij kijken nu naar een regeling die wel het opgebouwde uitkeert op het moment van overlijden voor één van ons 65e.

Mille, GW en ik schelen 5 jaar dus als ik door zou werken tot mijn 65e betekent dat dat we pas samen kunnen genieten van ons pensioen als GW 70 is. En een gat van 5 jaar vullen kost natuurlijk een boel dat realiseren we ons.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven