VRLK

18-03-2009 16:45 961 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nouja, als het dan moet gaan we wel verder in een nieuw vers topic. Toch?
Oh Ely, ik lees het nu (een paar uur later) nog eens terug en zie dat je wel smiley's plaatste dus ws was het niet zo rot bedoeld en ligt het meer aan mijn interpretatie.
Dat had ik ook met zwangerschapskleding Lien. Ik heb idd gewoonlijk maatje 36/38, maar woog wel met zwangerschap 78 kilo op het laatst. Nou dan zit er wel een boel rek in hoor.

Raar Peb dat ze zo reageren hoor. Maar eerlijk gezegd vind ik het persoonlijk ook raar als mensen een abortus ondergaan terwijl je al kinderen heb. Nu klinkt dat een beeje krom, maar ik zou het niet kunnen wetend dat het weer een soort mix is van Loeder en Mormel en een echt kindje. Waarom de andere twee wel en dit kindje dan niet. Nu kan het ook niet meer bij mij, maar als het me (weer) was overkomen had ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Je weet dan toch wat een kind is?

Morrie, ik weet het niet want moet ff uitvinden of de verjaardag door gaat. Als ik wel thuis ben, kan ik namelijk ook naar de verjaardag van Wind

Allemaal een lekker dagje dus gehad. Het was ook heerlijk weer. Hier met 3 stellen gebrunched en erg gezelig. Daarna met de twee stellen met kinderen naar geitenboerderij geweest en genoten van mooi weer en genietende kindjes. Heerlijk kneuterig. Nu even kindjes aan het uitpuffen voor de tv en rollade in de oven en aardappels zo aan. Lekker een hollandse maaltijd vandaag.
O ja Vrolijk, das waar. Nou, als je naar verjaardag van Wind kunt, hoeven we ook niets af te spreken .

Jullie moeten zo ff naar DWDD kijken, daar komen de soulbrothers, waar ik geweest ben afgelopen weekend!
Vrolijk, verjaardag is zondag en niet zaterdag hé?

Hier liggen allebei de kinderen hyper en klaarwakker op bed. Hebben zeker allebei teveel geslapen vanmiddag...

Even kijken hoe laat DWDD komt.

Zo weer verder Prison Break kijken. We hebben gisteren de laatste aflevering gezien van seizoen 1. Echt spannend!
Misschien is juist die abortus wel datgene wat het voor hen pijnlijk maakt. Niet dat dat een excuus is hoor, maar wellicht wel een verklaring.

Stel ik raak nu zwanger, zou ik ook geen abortus ondergaan trouwens. Kan het me niet voorstellen. Het zou niet eens in me opkomen, terwijl ik echt niet op weer een zwangerschap en nog een baby zit te wachten.

Volgens mij is mijn neus een beetje verbrand.

Ik heb Knorrie volgepropt vandaag. De afgelopen weken kwam hij 2 keer per nacht. Ik weet het aan zijn enorme verkoudheid. Maar vannacht werd hij weer 2 keer wakker, netjes om de 4 uur, terwijl hij niet echt verkouden meer is. Hij had ook echt honger. Dus vandaag is hij op een strak eetregime geweest. Ben benieuwd of het helpt .
DWDD is al begonnen.
Ik ga strijken en tv kijken dan, of ben ik al te laat?

Wind, wij hebben partijtje dochter zaterdag en familie komt zondag. Als iedereen weg is ga ik relaxen en drink ik een wijntje op jou, maar stap niet meer in de auto if you don't mind.
Ze zijn er nu!!
Nou, dat was me het optreden wel. Dacht dat ze nog wel een keer zouden komen. Maar nee.

Goed, nu moet ik dus gaan strijken. Of de boekhouding van het 1e kwartaal doen. Goh, moeilijke keus, het is allebei zo enorm leuk om te doen ......
quote:Wind schreef op 13 april 2009 @ 16:14:

Oh Ely, ik lees het nu (een paar uur later) nog eens terug en zie dat je wel smiley's plaatste dus ws was het niet zo rot bedoeld en ligt het meer aan mijn interpretatie.

Het was zeker niet rot bedoeld, ik hoop dan ook dat Pebbles het niet rot heeft opgevat :-)

Maar persoonlijk vind ik het lulliger om mensen zwangerschapskleding aan te bieden, terwijl je van te voren redelijk kan inschatten dat iemand er niet in kan.

Maar dat is dus niet het geval bij de kleding van Lien.

Hoewel ik ook heel veel ben aangekomen bij Zeefje (+25) kan ik me niet voorstellen dat iemand met een maat of twee groter, daar in past. Je houdt toch gewoon je maat en je kleding is rekbaar? Tenminste, mijn zwangerschapskleding.

En dat andere bedoelde ik ook geenszins rot, maar meer ter relativering. Er zijn genoeg mensen die het wel erg leuk voor een ander vinden, maar een zwangerschap geen leuk gespreksonderwerp vinden.

Zei er ook al bij dat ik het lullig vond, dat ze het compleet negeerden.

Anyway genoeg verdediging

Vind het dan wel weer jammer dat er uberhaupt veronderstelt werd dat ik het onaardig zou bedoelen.
Dat lees ik er dan weer niet in Ely, dat je het onaardig zou bedoelen. Alleen dat Wind vindt dat het er onaardig staat.

En dat laatste heb je met louter en alleen geschreven tekst nou eenmaal sneller, dat je de nuances mist die je normaal wel zou horen (of de uitleg die je dan waarschijnlijk meteen zou vragen).

En dat probeer je dan op te lossen met smileys, wat niet altijd even goed werkt

Abortus zou ik zelf ook niet kunnen, zelfs niet als Millenium opp miraculeuze wijze spontaan zou blijken te zijn hersteld van de knip en er toch een vierde zou komen. Ik zou er niet vrolijk van worden, want ik kies er absoluut niet voor. Maar er zijn wel meer dingen waar je niet voor kiest, en ik weet wel zeker dat ik er net zo veel van zou houden als van de andere drie.

Maar gelukkig hoef ik die keuze niet te maken
Geweldig trouwens, dat uitkomende ei-verhaal Lien!
Ely, ik zag het nut van je opmerking helemaal niet. Ik vond het niet zo zeer kwetsend maar het kwam wel lullig over omdat het niet echt een relevante opmerking is. Zo'n opmerking die je beter voor jezelf kunt houden omdat het werkelijk niets bijdraagt aan het gevoel van degene waar het omgaat. Integendeel zelfs. Als er iemand is die kan inschatten of ik in haar zwangerschapskleding pas is het Lien zelf en niemand anders lijkt mij. En Lien zou mij niet iets aanbieden waarvan ze al verwacht dat het niet past. En die 93 kilo, die Lien aan het einde van haar zwangerschap woog heb ík nooit gehaald. Ik kwam beide keren maar 12 kilo aan.

En ook in die andere opmerking insinueerde je naar mijn idee dat ik alleen over zwangerschap zou praten. Dat is geenszins het geval geweest, dus sloeg je opmerking wat mij betreft de plank wel mis. Zoals ik al zei, het werd volkomen genegeerd en dáár ging het om. Niet om mijn verhaal wat ik niet kwijt zou kunnen ofzo.

Gelukkig ben ik dan ook weer niet zo snel gekwetst, ik trek mijn wenkbrauwen op, leg het dan maar naast me neer en ga verder. Wilde er verder ook niet op reageren maar nu jullie er over beginnen dan toch maar wel.

En nu ga ik naar bed. Het weekend was klote. Ik sta somber op en ga somber naar bed. Voor de Pebbeltjes ben ik leuk, en voor ander gezelschap ook. Maar samen met Pebblo stort ik in en ben ik bang dat hij niet genoeg van me houdt om deze periode weer door te komen. (geen reeële angst, ik weet het. maar toch...)
Pebbles, lekker gaan slapen. Er komt snel weer een dag waarop je je beter voelt. Echt waar. En dan is Pebblo gewoon nog steeds bij je. Hij is bij je gebleven toen je de hele zwangerschap somber was bij GP, toen kende hij je pas net. Nu kent hij je heel goed en heeft lief en leed met je gedeeld, nu gaat 'ie helemaaaaaal niet meer weg.

Maar dat weet je zelf ook wel .

Ik ga ook zo tukken. Zou bijna vergeten dat Schorrie en Knorrie morgen weer gewoon naar school en kdv moeten, en wij naar het werk. Ben een beetje in een soort vakantiemood.
Ja, dat eerste gevoel wat Pebbles noemt had ik ook wel Ely, maar ik kon er net niet helemaal de vinger op leggen wat het was -laat staan het verwoorden.

Maar ik kan me voorstellen dat het daardoor, ook al bedoel je het niet vervelend, wel zo overkomt -omdat je het net zo goed niet had kunnen zeggen.

Pebbles, naar dat je je weer zo somber voelt. Wel fijn dat de Pebbletjes het niet merken verder, maar logisch dat je dan als je samen bent echt instort. Sterkte en een !
Dan was jouw idee verkeerd, want dat insinueerde ik geenszins, dat zei ik net al.

Apart trouwens dat je er nu ineens wel op terug wilt komen, juist na mijn uitleg.

Over relevante opmerkingen gesproken...

Maar goed, nogmaals, het was geenszins mijn bedoeling om een lullige opmerking te plaatsen, het was meer iets wat me opviel.

Dus sorry dat het verkeerd gevallen is, maar heb dan liever dat je het gelijk zegt eigenlijk
Idem hier Morrie.

ik dacht dat ik morgen vrij zou hebben, want weekend voorbij, dus maandag. Jammerdebammer
quote:Elyane schreef op 13 april 2009 @ 22:03:

Dan was jouw idee verkeerd, want dat insinueerde ik geenszins, dat zei ik net al.

Apart trouwens dat je er nu ineens wel op terug wilt komen, juist na mijn uitleg.Over relevante opmerkingen gesproken...

Maar goed, nogmaals, het was geenszins mijn bedoeling om een lullige opmerking te plaatsen, het was meer iets wat me opviel.

Dus sorry dat het verkeerd gevallen is, maar heb dan liever dat je het gelijk zegt eigenlijk

Dat begrijp ik wel van Pebbles Ely, door te zeggen dat je hoopt dat ze het niet verkeerd heeft opgevat vraag je er eigenlijk impliciet naar.

Maar volgens mij wordt dit nu allemaal veel groter dan nodig is..
Ik vind het niet apart dat Pebbles er op terugkomt. Zij is het onderwerp van gesprek en anderen beginnen er wel over. Dan zou het vreemd zijn als Pebbles zelf niet zegt hoe het op haar overgekomen is. Terwijl ze in eerste instantie misschien dacht: laat maar, het zal wel aan mij liggen.
quote:Mille schreef op 13 april 2009 @ 22:06:

[...]

Dat begrijp ik wel van Pebbles Ely, door te zeggen dat je hoopt dat ze het niet verkeerd heeft opgevat vraag je er eigenlijk impliciet naar.

Maar volgens mij wordt dit nu allemaal veel groter dan nodig is..

hmmm, na nog even er over nagedacht te hebben, denk ik dat dat ook wel zo is, ook wat Morrie zegt.

Misschien heb ik gewoon moeite met zo'n reactie achteraf.

Denk dan altijd, zeg dat dan gelijk als je iets vindt. zoiets. Maar snap dus wel Pebbles, dat je er op terugkomt.

Hoop dat je in ieder geval wel snapt nu, dat ik het niet rot bedoelde, want dat wilde ik overbrengen met mijn reactie voor jouw posting en daar ga je niet op in.
Ely, ik denk wel dat je gelijk hebt met maten, maar zwangerschapskleding is wel erg rekbaar. Pebbles en ik schelen wat betreft lengte niet veel en als ze het niet past, soit. Dan hebben we het toch geprobeerd?
Ik kan me nog een positiebroek van mezelf herinneren die ik ooit heb doorgestuurd naar Ely en waarvan ik dacht dat ze er wel in zou zwemmen, maar volgens mij heeft ze 'm wel kunnen dragen. Wat betreft de posturen in niet zwangere situaties zou uitwisseling niet zo makkelijk gaan denk ik, maar op zich is positiekleding multifunctioneel en multirekbaar, dus het kan best zijn dat het kan. Dus.

Vandaag nog lekker weer geweest zeg! Ze hadden slecht weer voorspeld voor de twee paasdagen, maar niets was minder waar. Vanmorgen even met de kinderen naar mijn ouders geweest, vanmiddag een ruim uur gecardiofitnessed, lekker! Daarna even in het zonnetje een wijntje gedronken in de achtertuin, vent was met de kinderen naar de kermis, en vervolgens met z'n viertjes gegourmet. Vanavond zitten leren voor een examen aanstaande woensdag. Morgen zijn de kinderen nog vrij en is mijn vaste vrije dag, als het nog lekker weer is wil ik even met ze naar de speeltuin en in de achtertuin werken.
quote:Pebbles schreef op 13 april 2009 @ 21:54:

Gelukkig ben ik dan ook weer niet zo snel gekwetst, ik trek mijn wenkbrauwen op, leg het dan maar naast me neer en ga verder. Wilde er verder ook niet op reageren maar nu jullie er over beginnen dan toch maar wel.

En hier leg ik al uit waarom ik toch reageer. De opmerking was tegen mij, ik wilde het laten zoals het is maar als er dan toch over gepraat wordt kan ik niet achterblijven. Bovendien zeg je dat je hoopt dat je me niet gekwetst hebt en dat vraagt om een reactie lijkt me, net wat Mille ook zegt.

En ook wilde ik het niet groter maken dan het is, dat is nu wel gebeurd en dat is jammer en onnodig wat mij betreft. Ik lig er namelijk niet wakker van.
Dropje, wat voor examen heb je woensdag, toch iets werkgerelateerd? Succes!

Het wordt onwijs mooi weer morgen zag ik. Helaas wel met windkracht 4, dus strand zit er niet in. Zat steeds maar te bedenken wat ik zou gaan doen, had het gevoel dat ik er van moet genieten, maar bedacht me ineens dat gewoon thuis buiten op het terras ook genieten is van het mooie weer!

Ik ga alvast het eten maar maken, Schorrie en Harrie gaan zo naar zwemles.

Wind, vanaf hoe laat vierde je je verjaardag ook alweer?
Inderdaad werkgerelateerd, voor het werk dat ik nu doe moet ik eigenlijk gecertificeerd zijn dus halen maar. Heb 'per ongeluk' een vast contract hier, leg later wel even op de andere groep uit hoe dat zo is gekomen.

Wind, de kinderen mogen afzwemmen zondagmiddag, het gaat mij dus helaas niet lukken, maar ik hoop dat je een knaller van een feest gaat krijgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven