VRLK

28-04-2009 21:58 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer. Foutloos en wel .
Ik kom even staccato reageren, want drukdrukdruk.

Ely, sluit me aan bij de rest: zuup'n kreng en neem alsjeblieft inderdaad ook je rust! Vind je enorm actief en stoer enzo klinken, maar overdrijf het niet hè?

Ik dronk me trouwens ook helemaal tureluurs tijdens de bv. Vooral in het begin kreeg ik instant dorst zodra de kleine begon te drinken. Heel bizar.

Lien: takke zeg, wat balen van je baan. En dan nog 4 maanden doorgaan en dezelfde boodschap aan anderen mogen doorgeven. Lastig om dan de motivatie op te brengen, maar zoals je zegt is het geld inderdaad wel belangrijk en dan tenminste 1 drijfveer.

Euh, wat had ik verder nog gelezen? Oja, mensenlief, heeft iedereen hier haar kinders al helemaal winterklaar?? Men, ik ben pas net op het punt dat de heren weer lange mouwen aankrijgen en ik dus gisteren eens stond te kijken wat ze nog hebben en over een passessie na te denken. De rest komt dan de komende maanden wel ,dan ga ik zo af en toe in mijn pauze de stad in en kijk wat er nog moet komen. Wat netjes dat jullie (of een aantal dan) dat nu allemaal al klaar heeft!

Verder mag ik vanavond lekker weer sporten (wel alleen pump, dus het halve uurtje erna ga ik mezelf denk ik maar even moe maken op ergometer of crosstrainer.

En ik heb gisteren een leuke ouderavond voor Boefjes klas gehad die een heel andere indruk gaf van de sfeer in de klas en de mogelijkheden voor de groep (wat Pebbles al benoemde gaf de juf ook aan: ze hebben tot zeker de herfstvakantie nodig om te wennen en een groep te vormen). En hijzelf is ineens toch weer opgewekt naar school aan het gaan. Erg prettig.

Wel is hij thuis zielig omdat Schurk momenteel bezig is op op de pot te poepen. Pijnlijk voor Boef, want hij wordt nu dus echt ingehaald op dat punt. En de beloning voor poep is een Dinosticker (nog stoerder dan Cars) en een dropje. Boef staat er echt verdrietig bij als Schurk die dingen krijgt, wordt duidelijk gefrustreerd en sosm woedend. Maar het moeilijkst vind ik het als hij stil staat te kijken terwijl de tranen over zijn wangetjes biggelen . En toch vind ik niet dat hij zonder eigen actie moet meegenieten in de vreugde, hij kan het zelf verdienen door zijn eigen ding te doen.

Wat vinden jullie: terecht of te hard? Ik heb nl totaal niet het idee dat dit voor hem stimulans is om zelf dan ook wat te gaan doen, maar ik vind hem iets geven omdat het zo klote is dat zijn kleine broertje iets presteert wat hij niet kan, ook weer te ver gaan.
Athena, ik heb de discussie niet gelezen op het poeptopic, dus ben niet helemaal op de hoogte van de stand van zaken. Maar ik denk dat je juist handelt, zoals je nu handelt. Al lijkt het hem niet te motiveren, wie weet wat er in zijn koppie omgaat? Wie weet gaat hij wel het licht zien, maar heeft hij eerst even tijd nodig om deze 'inhaalslag van Schurk' te verwerken.

Ik zou er zeker niet voor kieze om hem ook te belonen, al kan ik me helemaal voorstellen dat je hart breekt, als je hem zo ziet staan.

Als je het poepen buiten beschouwing laat en het vergelijk trekt met bijvoorbeeld een verjaardag, of een andere prestatie die een kind levert, (bijv. zwemdiploma) ook dan moeten de broertjes en zusjes soms door een teleurstelling heen, omdat zij op dat moment niet een kadootje krijgen, of een pluim.

Hun tijd komt vanzelf.

En dat geldt voor Boef ook. En ik weet zeker dat je dan nog enthousiaster staat te plakken met je dinostickers

Ga zo veel mogelijk uit van een 'normale' situatie en doe wat je in die situatie zou doen.

En al ziet het er misschien heel zielig uit, kinderen zijn ook veerkrachtig hoor, dus een trauma zal het niet worden voor hem.

Ik ga nu drinken inschenken!!
Thanks Ely, zo'n bevestiging had ik even nodig. Vooral omdat vent soms ineens wankelmoedig kan gaan doen over dit soort dingen en het te bruut vind wat we doen. Maar mijn gevoel was precies idd ook die vergelijking met verjaardagen. Dus fijn om te lezen!

Hier, als dank. Alcoholvrij uiteraard;-)

geen dank

En lekker!!!
Moest even een traantje weg slikken toen ik het verhaal van Athena las (die hormonen ook ), maar vind dat je juist handelt.

Emotioneel gezien is het natuurlijk hasske sneu dat zijn jongere broertje hem op dat vlak in gaat halen en daar ook nog eens zo'n stoere dinosticker en snoepje voor kijgt, maar rationeel bedenk ik me dan dat je hem juist op deze manier misschien wel in beweging zet. Op de poeppoli is geconstateerd dat er geen medische reden is voor zijn poepgedrag. Zou dat wel zo zijn, ja dan is het niet goed wat je doet, maar in dit geval dus niet.

Doorzetten dus! Snap de moeilijkheid en vind het erg rot voor jullie.

Hier ook weer koppijn. Het komt bij mijn iedere keer na de lunch op. En ik drink echt genoeg... balen hoor. Vanmiddag maar vroeg naar huis.

Pebbles, zullen we jouw schoonzus en mijn schoonmoeder samen op de gang zetten?

Ben je aan het werk? Ik heb je net gemaild namelijk.

KW gaat 1x per week naar zwemles en wil graag op voetbal. Afspraak si dat we eerst willen dat hij leert zwemmen. Maar-het-gaat-zo-langzaam-één-keer-per-week. Dus gevraagd of er mogelijkheden zijn of hij twee keer per week kan. En dat kan! Net gebeld en op maandag (werk ik halve dag) en donderdag (GW nu toch thuis, als hij weer werk heeft dan zien we wel hoe we het oplossen) om 16.30 uur.

Lien, was even gezellig aan de telefoon! Gaat het al beter met de ziekenboeg of zitten ze alle drie achter het behang?
Twee achter behang, 1 in bed. Maar net wel heel gezellig ziekenhuisje gespeeld en ik was patient, dus even lekker geslapen .
Schorrie zwemt twee keer per week, en ik vind het nog steeds heel langzaam gaan . Maar dat ligt misschien ook aan Schorrie zijn inzet . Ben benieuwd of het bij jullie sneller gaat Wind.

Allebei de kinderen liggen hier te janken in bed. De een jankt omdat de ander hem wakker gejankt heeft geloof ik. Gezellig. Gelukkig ga ik sporten .
Tsss, ze worden spontaan stil. Ik zal vaker hier wat opschrijven!

O, daar begint er weer een. Helaas.
Zijn ze stil, Morrie?

DWDD is weer begonnen, leuk!
Wind, you've got mail. Hier ligt alles plat, gelukkig, want pffft, wat kunnen kinderen vervelend worden als ze net niet meer ziek zijn, maar nog wel weinig energie hebben.

Ik ga nog even buizen en dan ook lekker tukken.
Was idd aan het werk Wind, maar mail inmiddels gelezen. Waren ook muis kwijt voor een paar dagen (lag in auto Pebblo bleek later) en touchpad laptop werkt niet meer dus kon niets op laptop.

Werk weer gewoon alle dagen in principe nu vakantie voorbij is, maar was dinsdag dus vrij om te winkelen. Gisteren en vandaag gewoon 9-18 en morgen 9-15 en zaterdag ook werken met Pebblo omdat hulp vrije dag heeft.

Verder denk ik dat harde aanpak wel de best is nu Athena. Ik vind dat je goed gehandeld hebt en goed dat je niet gezwicht bent!
Zo, ik heb gesport. Wel balen, want de les ging niet door. Er is net een nieuw lesrooster ingegaan en dus allerlei misverstanden over wie wanneer welke les had moeten geven. Fijn dan, kon ik eindelijk weer meedoen;-). Maar uiteindelijk mezelf een uur afgebeuld in de fitnessruimte (ik weet weer precies waarom ik zo'n hekel heb aan fitness. Drop, ik vind jou dus een held dat jij dat al zo lang en intensief volhoudt!). Nu dus rode kop en flink bezweet, dus ik ga douchen en dan lekker met een boek plat.

Lien; sterkte met je zieke kinders meid!

Welterusten alvast .
En echt fijn om te lezen dat jullie het met me eens zijn in die aanpak. Vent kan me soms het gevoel geven dat ik een bruut, wreedaard en enorme Kenau () ben, maar wil nu echt doorzetten nu hét pressiemiddel (een dirkende kleine broer) daar is.
Een kleine dirkende broer

GW en ik gaan even Criminal Minds kijken (gisteren opgenomen)

Later!
Even snel voor Athena: ik vind je echt niet te hard in je aanpak. Natuurlijk is het hartstikke sneu voor Schurk, maar het is nu eenmaal zo dat de beloning voor een bepaalde prestatie staat en daar moet je niet aan gaan tornen. Het is een beetje het echte leven en daar zal hij (langzaamaan) aan moeten wennen, hoe moeilijk dat soms ook is.

Lien, wat ongelooflijk K*T van je baan. Jeetje, kun je je nu nog wel 4 maanden motiveren? Mijn motivatie zou waarschijnlijk meteen verdwenen zijn.
Kijk, da's handig van wat later aankomen zakken, dan kun je je gewoon aansluiten bij alles wat al gezegd is. Athena, ik vind dat je gelijk hebt en ik vind het heel knap dat je het zo kan volhouden. Ik zou er dan zelf ook bij staan janken geloof ik.

Maar zoals Ely al zei; dat omgaan met teleurstellingen hoort er ook bij, en Wind merkte ook al op dat het heel anders zou zijn als er wel een medische oorzaak zou zijn.

Maar goed, dat maakt het allemaal niet makkelijker. Sterkte!

Ely: DRINK!

Lien, sterkte met je ziekenboeg..

Drie keer raden wat ik morgen mag gaan doen met het voorspelde takkeweer: de hele dag in Walibi rondhangen met al mijn collega's en al onze leerlingen. En ik ben een enorme koukleum met een enorme pesthekel aan regen.

Iemand die morgen een dagje voor me wil werken?
Niemand?

Nou, dan ga ik maar warme kleren klaarleggen en mijn bed in
Succes morgen Mille! Ik leef met je mee!
Mille, heel veel sterkte meid morgen. Jij liever dan ik...

Athena, ik sluit netjes aan in de rij van schouderklopjes en veren meid. Je bent goed bezig en jij bent een bikkel dat je ook lekker bent wezen fitnessen. (ik vind daar ook geen moer aan dus ook hier respect voor Drop)

Lien, ik hoop dat het wat wordt met WG van Wind! Sterkte met ziekenboeg thuis.

Hier ook moe en ga lekker naar bed. Ben vers gedouched en wel tereg dus kan zo bedje inschuiven voor een goed boek en dan lekker even hangen.

Truste alvast meisjes..
Oh athena wat een verhaal. Sluit me volledig aan bij de rest, maar kan me zo goed voorstellen dat het heel erg moeilijk is. Mijn hart zou breken geloof ik. Maar heel knap dat je volhoudt, wie weet zorgt het voor een doorbraak.

Vandaag een k*tbrief van de advocaat van Sjaaks werk ontvangen. Had heel stuk getiept maar haal het maar weer weg, je weet tenslotte nooit wie er meeleest. Maar hakte er bij mij behoorlijk in, gelukkig was er een vriendin hier die kwam eten, en die wist me wel weer met beide beentjes op de grond te zetten. Sjaak doet het niets, die weet dat ze bluffen en maakt zich geen zorgen.

Ik ga maar naar bed geloof ik.
Klote Lilalore, weet wat het met je doet. Been there, done that..

Hopelijk hebben jullie iemand in je omgeving die tussen de regels door kan lezen en de boel weet te relativeren. Geen leuk spel. Vind het zelf het meest verschrikkelijke stuk van mijn baan (behalve als we gelijk hebben, maar dan is het een op staande voet ofzo) en hoop voor jullie dat je er snel uit komt. Is het een idee om inhoudelijk te gaan procederen (dus via kantonrechter)? Als werkgever geen inhoudelijk dossier hebben zullen ze daar niet op zitten te wachten, dnek ik. Enniewee... het zuigt wel. Succes.

Zo, en nu naar bed.

Morgen 20 weken echo en vind het rete-spannend. Bij KW en BRS had ik dat helemaal niet maar nu met derde heb ik het idee dat we misschien het lot wel tarten ofzo.

Oh, en morgen 6 jaar getrouwd
Gefeliciteerd Wind en spannend vandaag! Ik las net in een ander topic dat jullie een paar keer op wintersport zijn geweest met de jongens. Wij willen oohoohoook maar hebben geen idee van wie waar hoe wanneer en wat. Zou je mij willen mailen met wat tips over leuke plaatsen enzo? Thanks.
Succes Wind. Kan me de spanning voorstellen. Hoe laat moet je?

En Mille, succes vandaag.

Knorrie loopt officieel! Grappig hoor, hij is exact even oud als Schorrie toen die ging lopen, 1 jaar en 3 weken.

Hij loopt echt door de kamer te waggelen. Schatje. En Schorrie is zo trots op hem, ook zo leuk om te zien.
Bedankt. Ja, over een uurtje gaan we weg. Ik hoop zó op goed nieuws en ben op van de zenuwen. Nou ja, af en toe een fladderende vlinder door mijn buik.

Wil je echt gaan skiën met de kinderen of genieten in de sneeuw?

Vorig jaar zijn wij namelijk naar Willingen geweest. BRS was toen nog geen twee jaar en we wilden wel even sneeuw snuiven.

Dat was echt een leuke en gezellige 4 daagse vakantie in de sneeuw. Als je daar heen wil heb ik echt een onwijs leuk huis voor je! Groot en schoon. De jaren daarvoor zijn we altijd naar Soll (Oostenrijk) geweest in een hotel waar we al jaren met de familie komen. Het is een familiehotel en staat niet in de vakantiegidsen. Wij hebben het daar altijd goed gehad. Twee jaar geleden waren we laat met boeken (BRS was toen net een jaar) en zaten ze vol en zijn we uitgeweken naar Scheffau (Oostenrijk). Daar hadden we een appartement onder aan de piste. 's Ochtends staken we de weg over en zaten we in de gondel. Ideaal! Dit zijn de drie adressen die ik heb. Als je meer info wil (namen hotels) dan moet je me maar even mailen, oké?

Morrie, 10 oktober is erg ver weg voor een kleuter

Hij vroeg of hij dit weekend al mocht. Moet niet gekker worden!

Lien, net collega gesproken en wil graag met ons afspreken over plannen! Leuk, leuk!
En Knorrie loopt! wat goed zeg...

Dan wordt hun wereld ineens een stuk groter hé?

Weer een fase afgesloten. Zo gek.

Oeh ja, Mille... hier regent het onwijs elke keer.

Sterkte vandaag. Ik benijd je niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven