VRLK

28-04-2009 21:58 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer. Foutloos en wel .
Even reageren op Ely.

Over kraamvisite Wind.

Soms verbazen dingen/uitspraken je. Maar ben je op het moment zo overrompeld dat je er niets op zegt. Het is logisch dat dingen ter sprake komen als je in een groep met elkaar bent. Dat gebeurt bij iedereen wel, anders zijn we roomser dan de paus. En dan kun je soms iets vertellen, en je dan afvragen of het aan jou ligt dat je die opmerking zo vond, of dat anderen je mening delen. Zo is het eens ter sprake gekomen en Wind begon er nu zelf over anders had ik er niet eens aan gedacht.

Dat je het storend vindt dat dingen nu herhaald worden.

jij vraagt je af of het alleen door Wind anders geïnterpreteerd wordt, ik geef daar antwoord op en dus wordt het herhaald. Ik snap je verhaal wel, maar ik kan je opmerkingen moeilijk zo interpreteren omdat ze echt anders overkomen.

Bovendien begrijp ik nog steeds de noodzaak niet om herhaaldelijk na een afspraak/discussie met ons de relatie aan te halen met je real live vriendinnen en dus te laten weten dat wij (of naar ik nu begrijp maar wat dus niet zo overkomt, afspreken met ons) geen prioriteit hebben (heeft). Het is toch een soort domper op de feestvreugde en alleen al de noodzaak om het out of the blue te melden laat het zo voelen.

En laatste kun je inderdaad niets aan veranderen. Is aard van het beestje.
.
anoniem_40307 wijzigde dit bericht op 07-09-2009 15:22
Reden: laat maar.. val in herhaling
% gewijzigd
3 weken niet sporten Dropje??? Wat lang, waarom is dat dan?

Je bent er nu denk ik, misschien ben je alweer klaar, ik hoop het voor je.
Moet ik nou ook wat zeggen over de discussie? Want daar heb ik helemaal geen zin in namelijk. Ik lees bij iedereen dingen waar ik het mee eens ben of waar ik het oneens mee ben. Echter, ik houd niet van dit soort discussies en heb er ook gewoon geen zin in.

Dus vandaar dat ik het negeer.

En ik hoop ook dat we ook weer gewoon leuk kunnen gaan kletsen cq dat degenen die ook niet meediscussieren ook gewoon komen kletsen.
anoniem_30416 wijzigde dit bericht op 07-09-2009 16:18
Reden: +n
% gewijzigd
Ik sta ook niet te kwispelen, Morrie. En als je geen zin hebt te reageren doe je het niet. Ik vond het wel nodig et reageren en daarom dus mijn reacties. Vind ook wel dat het moet kunnen. discussiëren op een forum ;)

En als je dagelijks met elkaar schrijf is zo'n discussie ook wel eens nodig. Ik vind het in ieder geval fijn dat dingen opgehelderd zijn.

En ik vertrouw er op dat we dadelijk weer gezellig kletsen, maar daar had ik vandaag niet zo'n zin in.
Ik hou ook niet van dit soort discussies en heb getwijfeld of ik moest reageren. Maar omdat Ely zich afvroeg of er meerdere waren die de dingen zoals Wind interpreteerden en dat dus inderdaad zo was vond ik dat ik toch even moest reageren.

Als je niet wilt reageren moet je het niet doen. Ik heb ook overwogen te negeren.

En verder ben ik er dus ook voor om ook nog gewoon te kletsen. Uiteraard!
Ik ga het gewoon doen hoor.

Had ik al verteld hier op het forum dat ik een nieuwe functie heb? Denk het niet. In ieder geval heb ik dus een nieuwe functie en ga ik voor het eerst sinds tijden al 3 dagen achter elkaar met plezier naar mijn werk. Daarnaast heb ik het ook nog eens druk op mijn werk en vliegen de dagen om. Een verademing.

Hoop dat het zo blijft, ben nog een beetje 'angstig' voor een terugval .
Fijn Morrie, ik hoop van harte mee dat het zo blijft!

Dropje, hoe is het met je nu?

En wbt. de discussie; wat mij betreft hoef je er helemaal niks over te zeggen en moet iedereen dat helemaal zelf weten.

Ik ben 'm onbedoeld begonnen door Ely's vraag over de kraamvisite. Voor mij waren de opties eerlijk antwoord geven of de vraag negeren, en het laatste vond ik ook niet echt fijn.

Maar dat het zo'n uitvoerige discussie werd vind ik ook heel jammer, en dat Wind, die hetzelfde zei als ik maar dan in Windbewoordingen, 'in de frontlinie' terecht kwam, om het maar even lekker overdreven uit te drukken, ook.
Ik heb aan Dropje gedacht vandaag en hoop dat je even komt vertellen hoe het gegaan is. Ik hoop ook dat het is meegevallen.

En wat betreft de discussie, kan ik eigenlijk niet echt iets nieuws toevoegen. Ik sluit me aan bij Morrie en zie punten waar ik het eens en oneens mee ben. Maar om die allemaal uiteen te zetten, voegt niet echt iets toe.

Daarnaast heb ik vandaag een niet zo leuk telefoongesprek moeten voeren met iemand, dus ik ben ook niet in 'the mood'.

Wat ontzettend fijn om te horen Morrie! Lekker genieten van hoe het voelt en mocht het later anders zijn dan zie je dan dat wel weer toch?

Nu even kinderen op bed leggen en dan weer aan het werk. Vanavond gaan we een leuke presentatie geven. Ik ben benieuwd hoe de reacties zullen zijn.
Ik hoop dat het Dropje goed afgegaan is. Ben ook benieuwd hoe het nu verder gaat.

Nathje, succes vanavond! En dat telefoongesprek, wat moet ik me daar bij voorstellen? Was dat zakelijk of prive, of wil je het er niet over hebben .

Ik moet inderdaad genieten van hoe het nu gaat op het werk en niet te angstig zijn. Is ook zo. Merkte dat ik vanavond liep te fluiten tijdens het eten koken thuis, krijg duidelijk weer energie van hoe het nu gaat op het werk. Komt vooral door fijne (alleen maar mannelijke! wat is dat toch een verademing) collega's die enthousiast over me zijn.
Oke, hier dan mijn gynaecologisch avontuur . Moest me om 1415u melden bij de afdeling. Mee naar de dagverpleging (de poli-ok was al volgeboekt voor vandaag, anders was het daar gebeurd, maar ik moest dus naar de klinische ok, met dagverpleging). Kleertjes uit, sieraden af, plassen en bedje in, wachten totdat ik zou worden opgehaald. Lag er dus om 14.20 in en het wachten begon. Om 15u heb ik, na het tigste toiletbezoek (je mot wat, bovendien moest ik veel plassen van de zenuwen denk ik, en het leek me daarnaast niet fijn om met een volle blaas op de operatietafel te liggen, want 'het' zou gebeuren in een heuse ok op een heuse operatietafel), mijn boek gepakt, dat ik voor de zekerheid in mijn tas had gegooid. Duizend Schitterende Zonnen van Khaled Hosseini. Ben er afgelopen zaterdag in begonnen, toen ik met de kinderen naar zwemles ging. Op pagina 116 gebleven. En toen ik uiteindelijk om 1630u werd opgehaald, had ik het boek bijna uit. Wat was ik blij dat ik wat te lezen bij me had zeg. Ik was al knap chagrijnig, als ik niet had kunnen lezen was het denk ik echt niet lollig geworden voor degene die me kwam halen.

Enfin, bij de operatiekamer weer een kwartier wachten, en uiteindelijk werd ik om 1655u de ok binnengereden. Had niet verwacht dat ik het zou zeggen, maar ik was blij dat ik er eindelijk was. Vier mensen aanwezig, mijn gynaecoloog, een arts-assistent en twee verpleegkundigen, geloof ik. Gyn is denk ik ergens in de vijftig, de anderen waren twee jongedames van - schat ik - halverwege de twintig en de arts assistent schat ik ook rond die leeftijd. Aardige lui, heel lief. Ik moest gaan liggen en mijn benen in de steunen leggen. Om het nog extra gezellig te maken kwam er een riempje om mijn benen om ervoor te zorgen dat ze niet plotseling van de steunen af zouden schieten bij een verdovingsprik of zo. Gezellig, je voelt je echt tamelijk hulpeloos en kwetsbaar zo, met je benen wijd zonder slipje, in het bijzijn van vier vreemden. Heb zovaak inwendig onderzoek gehad tijdens zwangerschap, maar het zal nooit wennen. Althans, bij mij niet.

Op de tafel werd me uitgelegd wat er ging gebeuren. Via eendebek werd gekeken naar het weefsel met een soort verrekijker en vervolgens werd ik 'gekleurd' in de rommelige gebieden met een jodiumachtig goedje. Ik heb zelf meegekeken op de monitor. Beetje surrealistisch dat je naar je eigen binnenkant zit te kijken. Hij wilde de onrustige gebieden meteen wegsnijden, dat had ik al verwacht omdat je anders geen verdoving krijgt (normaal is bij een colposcopie dat ze kijken en evt een biopt nemen van het onrustige gebied, maar dan moet je even hoesten en het is gebeurd). Vroeg nog heel wijsneuzerig of hij nou bezig was met een lisexcisie, en dat was dus zo. Vond 'ie wel grappig geloof ik. Kreeg vier prikken in de baarmoedermond om te verdoven, en dat is niet grappig. Moest bij iedere prik hoesten om ervoor te zorgen dat ik de prik niet zo erg zou voelen, nou geloof me, je voelt het toch wel.

Enfin, na prik vier was het tijd voor het knip- en plakwerk. En daar ben ik afgehaakt met meekijken op de monitor, dat hoef ik nou ook weer niet te zien. Heb me de verpleegkundige naast me zitten kletsen over het boek dat ik zat te lezen. Zij had het ook gelezen. De vliegeraar nog niet. Ik ook niet. Gyn kwam er ook nog tussen en vroeg waar het boek (Duizend Schitterende Zonnen) over ging. Werd bijna een theekransje zo, dat was dan wel weer lollig.

Na een minuutje of tien snijwerk was het werk gedaan en mocht ik mijn beentjes weer van de steunen tillen en sluiten. Dat voelt toch een stuk veiliger en prettiger. Terug op de kamer heb ik nog een kwartiertje op bed gelegen met een kopje koffie, waarna ik me heb aangekleed en naar huis ben gegaan. Nog even drie ovenpizza's gehaald want het was al 1815u en ik had geen zin meer om te koken. Leuke eerste zin trouwens van vent: "hey, kom je naar huis want we hebben honger." Hij mag blij zijn dat hij aan de telefoon was en niet naast me stond.

Nu is de verdoving uitgewerkt en heb ik aardig wat buikpijn. Heb toch een min of meer open wond aan mijn baarmoedermond. Vandaar drie weken geen sport, bad, zwemmen en seks, is veel te gevoelig en wond moet bovendien dichtgaan, infectiegevaar.
Nou, ik ga er even voor zitten Drop .
Ok, ben nu bij de prikken. Pfieuw, ik doe even mijn benen over elkaar hoor.
Oh ja, hoe het verder gaat. Ik moet morgen bellen met de poli voor een telefonische afspraak met de gynaecoloog. Normaliter moet je persoonlijk komen, maar het is echt booming op de afdeling gynaecologie, geloof ik. Afspraak is voor over drie weken. Als alles verder ok is bevonden moet ik voorlopig ieder half jaar een uitstrijkje laten maken, daarna een jaar later en dan, als alles steeds goed is, weer in de gebruikelijke molen van 5 jaar.

Heb een pijnbestrijdingsadvies meegekregen, ik mag de eerste dag, gerekend vanaf nu eigenlijk, twee paracetamols van 500mg per 6 uur, en de tweede dag één paracetamol per 6 uur. Morgen is mijn vaste vrije dag, maar het kan zijn dat ik er nog een dagje achteraan plak, vind het toch niet niets zo'n ingreep. Al met al is de ingreep en vooral de spanning die ik bij mezelf had verwacht me meegevallen, lag er tot mijn grote verbazing vrij relaxed, maar voel me nu niet bepaald fit.
Nou Drop, je bent mijn held van de dag hoor, dat je dit ondergaan bent. Niet dat je een keuze had, maar toch. Het klinkt als geen pretje ook al duurt de ingreep an sich maar kort.

O, dit haal ik weg want je geeft al antwoord .
Haha, Morrie, benen over elkaar! Ja, het is wel een lap tekst geworden he? Sorry voor de wellicht wat beeldende beschrijving .

Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe functie joh, je klinkt echt een stuk opgewekter dan voorheen! Heb je een commerciële functie, of is het in een andere richting? Vind ik ook prettiger trouwens, met mannen werken. Veel relaxter.

Verder ga ik me niet meer in de discussie mengen. Ik begrijp dat er over en weer dingen zijn gezegd die niet goed zijn aangekomen. Jammer dat dat dan niet op het moment zelf wordt uitgesproken. Nu komt het ineens, bij de kraamvisite-vraag, naar boven. Van die HvS kwestie wist ik trouwens niet. Logisch want ik was er niet bij, maar blijkbaar zat het wel hoog maar wordt het pas uitgesproken op het moment dat er iets anders is dat de aanleiding wordt tot het spuien van het ongenoegen. Snap het wel maar ik vind het toch jammer.

En nu heb ik me er toch weer in gemengd .
Heftige dag zo Dropje! Pfoeh, sluit me bij Morrie aan qua held van de dagschap voor jou, dat je er dan ook nog gezellig bij zit te kletsen..

Ik hoop voor je dat de napijn en het herstellen erg meevallen en ik zou er zeker nog een dagje achteraan plakken, beter een dag lekker rustig aan doen terwijl het eigenlijk niet per se nodig was achteraf, dan de rest van de week achter jezelf aanhobbelen.

En dat je nog pizza hebt gehaald na die opmerking! Lekker handig van 'm.
Wauw Dropje wat een verhaal. Die vier prikken voel je bijna tijdens het lezen. Klinkt niet fijn. Maar alles is dus nu in ieder geval weggehaald? Dat is wel mooi, was vantevoren al duidelijk dat dat kon? En dan nog drie weken wachten voordat je hoort hoe of wat, vind je dat niet heftig? Ik moest wel erg lachen om eerste woorden van Vent, had Sjaak ook kunnen zeggen.
Het was inderdaad geen pretje, zoiets zal nooit mijn hobby worden, of zelfs een favoriete ingreep. Zei ook op de ok toen men mij vroeg of het ging en of het meeval dat ik liever iets aan mijn voet of arm laat doen. Ik maak er geen drama van en probeer het zo koel mogelijk te ondergaan, maar desalniettemin is het echt totaal niet leuk. Als het weefsel niet ok wordt bevonden trouwens moet ik verder de molen in, dan zit er verder (dieper) in de baarmoedermond nog meer onrustig weefsel dat dan ook cellen bevat die BMHK kunnen worden in een later stadium. En dan krijg je weer andere ingrepen. Maar zover is het nog niet, eerst maar even afwachten.
Niet dat ik het bagatelliseer hoor, maar meestal zijn zulke ingrepen op papier enger dan in het echt, inderdaad ook door de beeldende beschrijving . Toen mijn teennagel eraf moest werden sommige mensen ook zowat onwel toen ik vertelde over de verdovingen en hoe die nagel eraf getrokken werd. Toen ik het onderging was het ook niet echt fijn, maar uiteindelijk wel te doen.

Nieuwe functie doe ik wel even op LP.
Jullie zijn lief!

LLL, ik denk dat het gangbaar is in dit ziekenhuis dat ze tijdens een colposcopie meteen kijken of ze wat kunnen weghalen, en wat. Voordeel van die kleurstof is dat ze heel goed kunnen zien wat afwijkend is en wat goed, het afwijkende weefsel krijgt een veel lichtere kleur, zodat de gyn precies kan zien wat hij moet weghalen. Een prik was blijkbaar niet helemaal goed gezet want bij 1 'grensgebied' voelde ik wel degelijk wat pijnlijks. Ging ook echt van 'Auw ik voel iets!'
O, ik loop achter.....

Ga nu even naar LP.
Verschil tussen een teennagel en een baarmoederhals is dat ze voor je teennagel niet in je vagina zitten te kutten . Dat vind ik nog het allerergste, zo'n kwetsbare houding tussen perfect strangers.
quote:dropje schreef op 07 september 2009 @ 21:17:

Verschil tussen een teennagel en een baarmoederhals is dat ze voor je teennagel niet in je vagina zitten te kutten . Dat vind ik nog het allerergste, zo'n kwetsbare houding tussen perfect strangers.Dat is een heel groot en heel belangrijk verschil .
Ja, dat maakt het er niet prettiger op inderdaad, dat je er dan zo gezellig bijligt. En ik vind het ook niet klinken als een fijne plek voor prikken, op sommige plaatsen is dat gewoon gevoeliger dan op andere.

Prik in arm of been doet me bijster weinig, maar van de prik recht in mijn verhemelte toen verstandskiezen er uit moesten ging ik ook zo ongeveer tegen het plafond. Baarmoedermond klinkt ook als een plek waar je geen prikken wilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven