vrouwensperma

16-08-2008 23:19 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger met vrouwelijk sperma

Als we de wetenschappers mogen geloven, kunnen vrouwen straks hun eigen sperma produceren. Onderzoekers in Groot-Brittanië slaagden erin beenmergcellen van een man tot premature spermacellen om te vormen. Als dat ook lukt met vrouwelijk beenmerg, worden de jongens bij de voortplanting in principe overbodig.

Supervariant

Het kan verkeren. De oorspronkelijke bedoeling van de studie was om onvruchtbaar geworden jonge mannen met kanker, gepaster te behandelen. Al vlug merkten ze dat de beenmergcellen van de jongens omgevormd kunnen worden tot sperma.

Gebruiksklaar lijkt dit sperma niet, want de komende vijf jaar wordt er nog volop gesleuteld aan het onderzoek. Zo zouden de wetenschappers werken aan een meer volgroeide spermavariant. Binnenkort hopen ze ook te weten of dat ook met vrouwelijk beenmerg lukt.

Vraagtekens

De studie heeft alvast heel wat commotie losgeweekt. Een Britse ethische commissie plaatst vraagtekens bij de uitkomsten. Andere geleerden beweren dan weer dat het onmogelijk is om als vrouw sperma te ontwikkelen. Beide seksen beschikken over verschillende chromosomen. (lvl)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Dushi74 schreef op 16 augustus 2008 @ 23:47:

[...]

Valt niet op he Hihi ... kletstopic openen?
Wat ik bedoelde te zeggen is: dan waren we tweeslachtig, dus zowel mannelijk als vrouwelijk en met beiden geslachtsorganen. Zodat we zelf konden voortplanten. Er zijn dieren die dat kunnen/ hebben.
Het is een enorm lang artikel, en geen idee waar ik dat idee van dat DNA nou weer vandaan haalde maar dit is het:

Waar deugen mannen eigenlijk voor

Ik ga een nieuwe rumcola inschenken en bedenken hoe een kind van mezelf en mezelf eruit zou zien .
quote:IvyRosa schreef op 16 augustus 2008 @ 23:43:

Ook saai.Hoezo ? Neuk jij alleen om zwanger te raken dan ?
Ik ga bankhangen, maar wil nog ff zeggen:

Als er bij kikkers te weinig mannetjes zijn worden sommige vrouwtjes vanzelf mannelijk zodat ze de vrouwtjes kunnen bevruchten.

En

Alle embryo's zijn de eerste 13 weken vrouwelijk, daarna worden de latere jongetjes pas mannelijk. De penis is feitelijk een uitgetgroeide clitoris. (Dus fuck de zogenaamde penisnijd, we hebben er een en krijgen er nog meervoudige orgasmes mee ook)

Trusten! Lees morgen wel ff terug
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 augustus 2008 @ 23:49:

[...]

Hoezo ? Neuk jij alleen om zwanger te raken dan ?Ja tuurlijk. Waar anders voor? Sinds geboorte van Zoon echt geen seks meer gehad hoor.
quote:Parnell schreef op 16 augustus 2008 @ 23:49:

Het is een enorm lang artikel, en geen idee waar ik dat idee van dat DNA nou weer vandaan haalde maar dit is het:

Waar deugen mannen eigenlijk voor

Ik ga een nieuwe rumcola inschenken en bedenken hoe een kind van mezelf en mezelf eruit zou zien .Ik schat zoals jezelf

*Riep ze vanaf de bank*
Alleen de titel al Parnell

Enneeeeh: (Ik was ff een cola-vieux aan t indoen )
Het voordeel is natuurlijk dat je nooitmeer bang hoeft te zijn dat het kind op je minnaar kijkt. Of dat je niet weet wie de vader is.

Best wel handig eigenlijk...
quote:minny schreef op 16 augustus 2008 @ 23:51:

[...]

Ik schat zoals jezelf

*Riep ze vanaf de bank*

Oh wat een prachtig kindje wordt dat dan ! Ik neem er eentje.

Have fun op de bank. Ik drink een rumcola op je!
quote:IvyRosa schreef op 16 augustus 2008 @ 23:53:

Het voordeel is natuurlijk dat je nooitmeer bang hoeft te zijn dat het kind op je minnaar kijkt. Of dat je niet weet wie de vader is.

Best wel handig eigenlijk...
quote:Sarah Scott schreef op 16 augustus 2008 @ 23:53:

Alleen de titel al Parnell

Enneeeeh: (Ik was ff een cola-vieux aan t indoen )

Ja, hij is goed he

Cheers Sarah, op alle mixbare alcohol!
Oh lijkt natuurlijk...

Sorry, 1 hand, was je ava aan het reinigen.
quote:minny schreef op 16 augustus 2008 @ 23:50:

Ik ga bankhangen, maar wil nog ff zeggen:

Alle embryo's zijn de eerste 13 weken vrouwelijk, daarna worden de latere jongetjes pas mannelijk. De penis is feitelijk een uitgegroeide clitoris. (Dus fuck de zogenaamde penisnijd, we hebben er een en krijgen er nog meervoudige orgasmes mee ook)

Trusten! Lees morgen wel ff terug Wist ik; leve de biologielessen op school, maar moet er toch niet aan denken om enkel vrouwen in de wereld te zien. Veelste saai
quote:IvyRosa schreef op 16 augustus 2008 @ 23:56:

Oh lijkt natuurlijk...

Sorry, 1 hand, was je ava aan het reinigen.
Parnell , wat een geweldige link .
Geniet ervan!
Ik wil er graag een topic over openen , maar het is te lang als openingstekst en zo'n link leest ook geen hond natuurlijk .... terwijl je er genoeg kanten mee op kan voor interressante discussies .

Ik sla de link in ieder geval op , misschien bedenk ik welke stukken ik kan knippen en plakken krijg ik nog inspiratie .
Heel interessant artikel, Parnell en Bianca! Alleen begrijp ik niet helemaal waarom mannen en vrouwen zich dan in de evolutie zo anders hebben ontwikkeld. Misschien denk ik nu helemaal verkeerd, maar is het niet zo dat elk kind de helft van de chromosomen van de moeder krijgt, en de andere helft van de vader? en het verschil dan het wel of niet hebben van het y chromosoom is? En als ik het mij goed herinner van de biologie les, (en even nagekeken op wikipedia), dan staat er maar erg weinig erfelijke info op dat Y chromosoom:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Y-chromosoom

Dan moeten ofwel alle mannelijk eigenschappen op dat Y chromosoom zitten, of vrouwen hebben die eigenschappen dan ook gewoon, wat die X chromosomen (en alle overige chromosomen ook) hebben zowel mannen en vrouwen. Of maak ik nu een denkfout?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven