vruchtwater gebroken--wanneer kreeg jij weeën?

05-10-2009 10:16 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vruchtwater is anderhalf uur geleden gebroken. Helaas nog steeds geen weeën. Hoe lang duurde 't bij jou voordat je weeën kreeg?
* Neemt plaats op de tribune *

Succes Nella!

Is het je 1e, 2e, 3e, 4e, 5e of 6e?
quote:Nelladella1 schreef op 05 oktober 2009 @ 10:41:

Heb ook de verloskundige gebeld. Ze zei dat ik moet rusten omdat dat de grootste kans geeft dat de weeën komen. Ik heb me inderdaad verschrikkelijk druk gemaakt de afgelopen twee uur.Hup, dutje doen als het kan.
Ooooeeee, spannend! Bij mij braken de vliezen om 20.00u. Volgende dag ingeleid (was gepland i.v.m. overtijd zijn), maar nog geen wee te bekennen. Om 13.00 eerste wee, 14.49 dochter geboren.

Succes!
quote:misschicken schreef op 05 oktober 2009 @ 10:18:

Ik kreeg pas weeen na een inleiding, dus ik kan je niet helpen. Maar bel wel even je verloskundige, je moet nu binnen 24 uur bevallen geloof ik, anders wordt het naar het ziekenhuis....Bij mij braken de vliezen op vrijdagochtend, en ze vertelden mij ook dat ik binnen 24 uur moest bevallen. En als dat niet zou gebeuren dat ik dan ingeleid zou worden op zondag of maandagochtend. Nu is het gelukkig allemaal zelf op gang gekomen en ben ik zondagochtend bevallen. Ik vraag me nog steeds af of dat niet te laat is geweest, als het binnen 24 uur moet gebeuren vind ik het wel raar dat ze in het ziekenhuis tegen mij zeiden we gaan u zondag of maandag ochtend inleiden. Maar dat is dan toch al veel te laat of ben ik nou ?
Uhm ik heb t wel over 2 jaar terug.
Ik zou zeker nog even gaan slapen inderdaad. De vorige keer had ik mooi spijt dat ik dat niet gedaan had, want ik had de nacht ervoor al niet goed geslapen en toen de weeën eenmaal op gang waren, kon ik amper nog liggen. Je weet nooit hoe lang de bevalling gaat duren, de kans bestaat dat je die rust nog heel hard nodig gaat hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Susan schreef op 05 oktober 2009 @ 10:41:

[...]

Ik ook!Hoe lang moet jij nog?
het antwoord op je vraag is dus; dat is voor iedereen anders. niemand hier kan je zeggen wanneer jij weeën zal krijgen.

maar 1 ding is wel zeker, het zal nu niet lang meer duren voordat je je kindje in je armen hebt! heel veel succes met je bevalling en ik hoop voor je dat het snel gaat.
Dan stond je in ieder geval al onder controle voor een mogelijke infectie Bloemetje, dat is het risico als je lang met gebroken vliezen rondloopt.
Ik zit op de tribune...Veel succes!
quote:Bloemetje79 schreef op 05 oktober 2009 @ 10:45:

Bij mij braken de vliezen op vrijdagochtend, en ze vertelden mij ook dat ik binnen 24 uur moest bevallen. En als dat niet zou gebeuren dat ik dan ingeleid zou worden op zondag of maandagochtend. Nu is het gelukkig allemaal zelf op gang gekomen en ben ik zondagochtend bevallen. Ik vraag me nog steeds af of dat niet te laat is geweest, als het binnen 24 uur moet gebeuren vind ik het wel raar dat ze in het ziekenhuis tegen mij zeiden we gaan u zondag of maandag ochtend inleiden. Maar dat is dan toch al veel te laat of ben ik nou ?Bij mij was het zo dat als de ontsluiting binnen 24 uur niet ver genoeg gevorderd was, ik naar het ziekenhuis zou moeten. Het is dus kennelijk niet zo dat de hele bevalling binnen 24 uur gepiept moet zijn. Ik ben uiteindelijk op zaterdagavond bevallen, dus ook meer dan 24 uur na het breken van de vliezen.
Bij allebei geen weeen nadat vruchtwater gebroken was, dus 2x ingeleid.

Dus het kan ook wat langer duren.

Ik hoop voor jou dat het vanzelf begint.

Succes!
Bij mij braken 23.00 's avonds de vliezen, de volgende dag om 12.00 begonnen de weeen. Er zaten dus 13 uren tussen.

Veel succes met bevallen!!
quote:AlettaJacobs schreef op 05 oktober 2009 @ 10:47:

Hoe lang moet jij nog?Ik ben nu 38 weken en 2 dagen zwanger, ik mag misschien nog niet te ongeduldig zijn, maar ik heb nog een kleintje van 23 maanden rondlopen, dus ik vind het wel behoorlijk zwaar. En jij?
quote:misschicken schreef op 05 oktober 2009 @ 10:47:

Dan stond je in ieder geval al onder controle voor een mogelijke infectie Bloemetje, dat is het risico als je lang met gebroken vliezen rondloopt.Ja ik was ook in het ziekenhuis langs gegaan om te kijken of het vruchtwater was, omdat ik een beetje natigheid voelde. Ze wouden zeker weten of dat geen urine was, dus naar het ziekenhuis gegaan, daar hebben ze t opgevangen een beetje. En het bleek vruchtwater te zijn. Maar ik vind het nog steeds raar dat ze zeiden u word zondag of maandag ingeleid. Maar goed me dochtertje is gelukkig gezond en inmiddels 2 jaar geworden vorige maand. Succes.
Oh ja, om 12.00 begon de eerste wee en om 16.15 was dochter er al, dus lang wachten op weeen betekent niet lang wachten op kind!
Bij mij duurde het 13 uur voordat de weeen kwamen en 12 uur daarna was dochterlief er.

Succes!!
You don´t have to believe everything you think
Oeh spannend!!! Ik heb een ingeleide bevalling gehad, waarbij eerst de vliezen werden gebroken, maar dat hielp niets. Dus heb ik een uur later een infuus gekregen.

Ben ook best wel een beetje jaloers, ik wil ook bevallen, maar ik moet nog 8,5 week:-D

Succes meis!!!

Groetjes
quote:Susan schreef op 05 oktober 2009 @ 10:50:

[...]

Ik ben nu 38 weken en 2 dagen zwanger, ik mag misschien nog niet te ongeduldig zijn, maar ik heb nog een kleintje van 23 maanden rondlopen, dus ik vind het wel behoorlijk zwaar. En jij?

Ik ben 38:4, praktisch net zo ver dus. Ik heb de luxe dat ik geen kleintjes heb rondlopen, op de kat na dan, dus zwaar valt wel mee. Maar ik verveel me inmiddels de blubber!

Sterkte nog even, met deze laatste loodjes!
quote:AlettaJacobs schreef op 05 oktober 2009 @ 10:54:

Ik ben 38:4, praktisch net zo ver dus. Ik heb de luxe dat ik geen kleintjes heb rondlopen, op de kat na dan, dus zwaar valt wel mee. Maar ik verveel me inmiddels de blubber!

Sterkte nog even, met deze laatste loodjes!Ja, jij ook!
Gaat er weer iemand live bevallen (het wordt een beetje een trend, haha)? Ich bin dabei!

Zet 'em op Nelladella1!

Even voor de beeldvorming:

- Is het de eerste?

- Hoeveel weken ben je zwanger?

- Weet je al wat het wordt?

- Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis?

- Heb je een cursus gedaan?

Nell, ben je er nog?
Om 7.30 waren de vliezen gebroken en om 13.00 begon het heel langzaam te komen met de weeen en om 16.00 werd het een ware hel :-))
Om 22.55 vliezen gebroken, 5 minuuten later de eerste weeen,

en om 1.40 was ze er.
03.00u vliezen gebroken, gelijk weeën en om 05.55u was ons zoontje geboren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven