vruchtwater gebroken--wanneer kreeg jij weeën?

05-10-2009 10:16 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vruchtwater is anderhalf uur geleden gebroken. Helaas nog steeds geen weeën. Hoe lang duurde 't bij jou voordat je weeën kreeg?
Zondag om 16.00 spontaan vliezen gebroken, 22.30 zelfde avond begonnen de weeen, maandag om 16.00 is dochter geboren.

Veel succes!
Spannend! Zet 'em op!!!
1600 vliezen gebroken

0200 kramp

???? weeën (ik niet meer weet)

1019 zoonlief ter wereld 'geworpen'
Off-topic: ik belde mijn vriend om te vertellen dat ik het vermoedde had dat vliezen gebroken waren en dat vk onderweg was om dat te checken. Vriend helemaal verbaasd, hoezo denk je dat, moet er niet gedweild worden........ uhum, iets te veel (Amerikaanse) films gekeken......
Haha, ik moest echt dweilen hoor .
Oeh, Nelladella, fingers crossed dat je nu aan het bevallen bent en dat het minder heftig is dan de vorige keer!

Mijn vliezen braken vrijdagochtend 6 uur en er gebeurde niets, niks, noppes, nada. Ik ben zondagochtend om half 9 ingeleid en om 1 uur 's nachts was ze daar dan! Ik verloor geen liters of plassen vruchtwater, maar kleine beetjes.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Nou ook hier moest met een handdoek (want gelukkig stond in in de badkamer) de boel bij elkaar geveegd worden hoor en omdat ik meteen hele zware weeen had, vond ik die dweil wel even best
Bij mij ongeveer 4 uur na het breken van de vliezen.

En ja..mijn vliezen braken midden in een winkel!!

Gelukkig had ik een zwarte broek aan,maar ik stond wel te soppen in mijn laarzen.

Ook bij mij hele plonsen iedere keer,ik heb mij wat verkleed en gedweild het eerste uur.
Succes/sterkte met je bevalling!!!
Aan mijn verhaal heb je niks.... vliezen bleven keurig in tact tot aan de echte bevalling!

Heel veel sterkte gewenst, maak er wat moois van!

En een

* ben trouwens jaloers op je, ik vind bevallen gewéldig!!
quote:iry schreef op 05 oktober 2009 @ 16:55:

En ja..mijn vliezen braken midden in een winkel!!Serieus...? En dan maar zeggen dat dat nooooooit gebeurt
zit er al schot in???? ;)

aan mij heb je trouwens niets. Ben net zes weken zwanger van de eerste. Heb geen ervaring met brekende vliezen. ;)
0415 wakker met weeeen

daarna heftiger weeen

1100 vruchtwater gebroken

1415 kind in de armen
quote:haaasje schreef op 05 oktober 2009 @ 16:58:

* ben trouwens jaloers op je, ik vind bevallen gewéldig!!
DTEEZ!
Hoeveel liter vruchtwater kun je verliezen? Lijkt me er genant om je vliezen te breken midden in een winkel....kijkt iedereen je aan alsof je in je broek geplast hebt..help

Is de bevalling al begonnen? zet m op!
quote:Lalie schreef op 05 oktober 2009 @ 17:06:

[...]

Serieus...? En dan maar zeggen dat dat nooooooit gebeurt

Echt serieus.

En ik maar denken dat dat bij mij niet ging gebeuren omdat bij mijn andere twee kids de vliezen kunstmatig gebroken moesten worden.

had zelfs geen zeiltje op mijn bed liggen want zou onzin zijn dacht ik .

Het viel gelukkig niet op door mijn zwarte kleding.

Was blij dat ik geen spijkerbroek aan had.
Kan me zo indenken dat je blij was met je donkere broek. Ik stond in de badkamer en mijn sloffen stonden ook vol laat staan dat je dan zo nog naar huis moet...
Ik ben 2 keer ingeleid; bij de eerste werd ik smorgens om 8 uur voor het eerst ingeleid en werden er 3 keer tabletten/gel ingebracht en uiteindelijk begonnen de weeen 's avonds pas om 21.30 uur en uiteindelijk is mijn zoontje om 2.13 uur snachts geboren. pas een kwartiertje voor de bevalling braken mijn vliezen en mijn zoontje is "met dehelm op"geboren. Hij is inmiddels 5,5

de 2e keer ben ik weer ingeleid en dit keer duurde het 3 dagen! voor de weeen begonnen, alhoewel, het waren meer krampen. Goed weg te zuchten. pas om 16.55 braken de vliezen en gelijk begonnen de weeen. Mijn zoontje is 17.38 uur geboren, 3 dagen na het inbrengen van de eerste gel. Helaas kwam hij op de IC terecht ivm ademhalingsproblemen dus van een roze wolk was geen sprake dus. Gelukkig gaat het nu heel goed met hem en hij is een ondernemende peuter van 2,5.

Alvast succes met de bevalling!

Groetjes heidi
Mn vruchtwater brak op een verjaardag van een collega. Ik dacht dat ik moest plassen, maar toen ik opstond dacht ik dat ik al in broek geplast had.

Op de wc was al duidelijk dat dit toch echt mn vliezen waren. Dus iedereen in rap en roer. We zijn rustig naar huis gereden en koffertje klaargemaakt met de laatste dingen en toen naar bed. Maar 2 uur nadat mn vliezen waren gebroken, begonnen toch echt de weeen. Dus geslapen heb ik niet.

SUCCES!!!
Hmmm wel verdacht stil hier he. Wel flauw hoor, van TO, dat ze niet even updates geeft vanaf haar mobiel

Enne Blug, het kan echt hoor, hier was het ook dweilen hoor, man wat een plonzen water iedere keer, vooral omdat ik ook nog verkouden was, elke keer hoesten en daar ging het weer.
Bij kindje 1 werden de vliezen gebroken, evenals bij kindje 3 en kindje 4 is middels keizersnede geboren.

De bevalling van kindje 2 echter begon met het spontaan breken van de vliezen met een duidelijk hoorbare pang en binnen een minuut had ik mijn eerste wee te pakken en binnen 2 min nog één and so on, een ware (helse) weeënstorm. Na 3,5 uur had ik volledige ontsluiting. Toen duurde het helaas nog 2,5 uur voor ze er was :(
Whatever, I do what I want
quote:Djoels schreef op 05 oktober 2009 @ 21:05:

[...]

Haha!! Ja het klinkt vreemd maar ik vind het echt het mooiste wat er is.

Heb dan ook 2 prachtige "uit het boekje' bevallingen gehad, beiden duurden ze zo`n uur of 8, prima te doen.

En een keizersnede maar die telt niet.

Maar voorál het gevoel daarna, als je kindje op je buik word gelegd, die eerste kennismaking. Die billetjes in je handen, die je al die tijd door je buik heen hebt gevoeld.

Mèn, daar kan niks tegenop!!
quote:haaasje schreef op 05 oktober 2009 @ 23:43:

[...]

Hoezo niet????
quote:haaasje schreef op 05 oktober 2009 @ 23:43:

[...]

Haha!! Ja het klinkt vreemd maar ik vind het echt het mooiste wat er is.

Heb dan ook 2 prachtige "uit het boekje' bevallingen gehad, beiden duurden ze zo`n uur of 8, prima te doen.

Maar voorál het gevoel daarna, als je kindje op je buik word gelegd, die eerste kennismaking. Die billetjes in je handen, die je al die tijd door je buik heen hebt gevoeld.

Mèn, daar kan niks tegenop!!Hoezo die telt niet? Van al mijn 4 bevallingen (waarvan 3 vaginaal en 1 middels keizersnede) was de keizersnede mijn mooiste bevalling en ondanks de smiley meen ik dat echt.
Whatever, I do what I want
Bij mij was mijn enige bevalling er eentje met de keizersnede. Maar 's morgens (1e paasdag, wat jaaaartjes geleden) toen ik mn bed uit wilde stappen braken mn vliezen (wat een zooitje). Weeeen heb ik alleen gekregen toen ik 's middags in het ziekenhuis was (vruchtwater was een beetje troebel) een infuus kreeg met weeenopwekker. 's Avonds om 20.30 kwam de gynaecoloog er achter dat 'het' in een stuit lag en behoorlijk groot was en werd direct besloten tot een keizersnede. Om 21.05 zag ik mijn kleine mannetje voor het eerst. Een paasreus noemde de arts hem (4380 gr). Mooi rond koppie (voordeel van een stuit-keizersnee).

He... ik zou nog wel 3 blz vol kunnen tikken... maar het is offtopic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven