Waar koop ik broeken voor smal jongetje?

16-08-2008 20:24 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is ruim drie (april 2005). Hij is erg smal gebouwd en niet zo lang. Ongeveer 98 cm en 11 kilo. Hij eet goed en is zeer actief. Het is gewoon zijn bouw. Inmiddels is hij ook zindelijk en lukt het echt niet meer om passende broeken voor hem te vinden. De korte broeken die hij draagt zijn meestal maat 80 of kleiner. Die vallen dus gewoon wat korter.

Bij lange broeken onstaat een probleem. Mexx valt smal maar ook dat is nog veel te ruim gesneden voor hem. Broeken met (knopen)elastiek zakken snel af bij het rennen en springen, en zitten eigenlijk ook lelijk. Een riem is onhandig bij zelfstandig wc-bezoek.

Op vakantie in Frankrijk vonden we een Levi's spijkerbroekje dat zit als gegoten. Prachtig, maar om nou steeds 55 euro voor een broek neer te tellen, wordt wat te gek.

Er moeten toch meer mensen met dit probleem zitten. Hebben jullie tips? Welke merken zijn smal gesneden en niet overdreven duur?
On ne voit bien qu'avec le coeur.
Eh.... gewoon broeken met elastiek in de middel? Te koop bij H&M, Hema, We en vele vele winkels.
Mijn dochter van 2,5 is ook zo smal, dat qua breedte maatje 56 nog makkelijk past. Spijkerbroeken waren een probleem totdat ik Vingino ontdekte. Nieuw idd rond de 50 euro. Ik koop ze in een outlet, dus rond de 30, en op marktplaats krijg ik er minimaal ¤10,00 voor terug. Er zit wel knoopsgatelastiek in maar ik vind de broek er niet lelijker van worden, dit in tegenstelling tot broeken van andere merken.

Overigens kun je misschien zelf ook op mp gaan kijken er staan genoeg broeken op. Retour valt ook erg smal.

Ik merk wel dat de broeken steeds wijder worden. Vorig jaar zaten broekjes van Name-it nog goed nu zakken ze zelfs op de smalste stand nog af.
Heel ouderwets misschien, maar kun je zijn broeken niet innemen? Even binnenstebuiten, randje langs stikken met de naaimachine, en klaar ben je. Mocht dat niet lukken, kun je het natuurlijk ook altijd laten doen. Het kost ongeveer 10 euro bij een atelier.
Ik heb ook een smal jochie. Eager beaver zit hier perfect, goedkoper tweedehands via Marktplaats te krijgen.
Ik heb hier een smal jongetje van 11. Ook lastig om een passende broek te vinden. Van het merk Eager Beaver nooit gehoord maar ik ga eens googlen,

Bedankt voor de tip!.

H&M is wel smal maar altijd te lang.

Laatst bij C&A geslaagd. Toen maar 3 broeken meegenomen.

Alleen jammer dat het net is of ik zijn broeken niet was.
Bedankt voor de snelle reacties. Innemen is een goede, daar had ik nog niet aan gedacht. Ben zelf ook geen wonder achter de naaimachine. Maar mijn moeder - met vormingsklas - gelukkig wel. Het is natuurlijk ook een luxeprobleem. Ik vind zo'n enorm brede broek aan zo'n smal kontje gewoon niet mooi staan. Het worden echt van die Volendammerbroeken en alle pasvorm gaat verloren.

Ga gauw eens kijken naar de andere merken die jullie noemen.
quote:TjaTja schreef op 16 augustus 2008 @ 20:40:

Ik heb hier een smal jongetje van 11. Ook lastig om een passende broek te vinden. Van het merk Eager Beaver nooit gehoord maar ik ga eens googlen,

Bedankt voor de tip!.

H&M is wel smal maar altijd te lang.

Laatst bij C&A geslaagd. Toen maar 3 broeken meegenomen.

Alleen jammer dat het net is of ik zijn broeken niet was.

Nou als je dat smal vindt!

Maar misschien is het voor jongens van 11 wel smaller, mijn zoon is nog maar 5.

Ik koop altijd broeken bij de WE. Zara heeft soms ook smalle pasvorm en Villa Happ soms ook, maar bij die twee winkels moet je wel goed zoeken. Bij WE hebben ze zowel voor jongens en mannen smalle broeken (mannenbroeken gaan bijv. al vanaf breedtemaat 30). Mijn zoon is ook errug smal (5,5, 16 kilo, lengte 1.14, maar qua onderbroekjes nog steeds maat 86/92) en voor hem slaag ik bij de WE altijd.

O en de WE is goedkoop, itt Eager Beaver en Vingino. Die laatste twee zitten wel heel mooi bij smalle jochies, maar zou ik om de prijs alleen tweedehands op mp. kopen of bij een outlet/opruiming. En je wilt ook wel eens een nieuwe broek lijkt me.
Whatever, I do what I want
Mijn kleuter is ook smal en zelfs broeken met elastiek zitten niet goed want dan heb je een hele wijde broek met alleen maar een smalle taille. Je wilt een broek die overal mooi zit. Ik ben zelf goed geslaagd bij de V&D, C&A ( zou ik zelf ook niet zo snel naar binnen gelopen zijn als ik neit de tip kreeg vaneen schoolpleinmoeder met een smal kindje) en een enkele keer ook bij de Hema. Spijkerbroeken van de Hema zitten goed.
WE heeft speciale smalle broeken. V&D heeft ook smalle spijkerbroeken
Mijn dochter heeft lengtemaat 146 en 'breedte'maat 128, ook zeer smal gebouwd dus.

Ik slaag vaak bij C&A en H&M, daar hebben ze smal gesneden broeken. Deze zijn niet duur. Ze hebben ze niet altijd, dus regelmatig even binnenlopen.
Had laatst een broek in mijn hand van Imps & Elfs ( bijenkorf )en die was heel smal, dacht dat een meisjes model was, maar was echt een jongens model..
Hier drie smalle kindertjes en ik koop bij de WE en de C&A . Van die laatste winkel vind ik lang niet alles mooi, integendeel, ik vind juist heel weinig mooi, maar ik ga altijd heen de dag nadat ze de nieuwe kleding opgehangen hebben.
quote:Flinterke schreef op 16 augustus 2008 @ 20:31:

Mijn dochter van 2,5 is ook zo smal, dat qua breedte maatje 56 nog makkelijk past.Mt 56??? Hoe zwaar is jouw dochter dan? En hoe lang? Ik kan me hier echt geen voorstelling van maken... Mijn jongste is bijna 5 mnd maar mt 56 zit echt te strak bij 'm. Ik kan me niet voorstellen dat een meisje van 2 1/2 jaar dat dan wel past...
vingino heeft hele smalle modellen
quote:Selma Duim schreef op 16 augustus 2008 @ 22:24:

[...]

Mt 56??? Hoe zwaar is jouw dochter dan? En hoe lang? Ik kan me hier echt geen voorstelling van maken... Mijn jongste is bijna 5 mnd maar mt 56 zit echt te strak bij 'm. Ik kan me niet voorstellen dat een meisje van 2 1/2 jaar dat dan wel past...Mijn dochter is 89 cm en weegt net 10 kg. En ja ze pas de broekjes echt nog inclusief luier. Ze trek regelmatig kleding van de pop aan. Ze is idd echt heel smal en was dit als baby ook altijd al.
Hai ook mijn dochter is erg smal. Ze is nu 2,5 jaar en weegt nog geen tien kilo. En ze is zindelijk dus geen extra luier die wat extra ruimte opsnoept van de broek.

Ja en nu wil ik graag een spijkerbroek (eigenlijk wel 2 of 3) voor het komende seizoen in de kast hebben liggen. Maar heb al vele winkels gehad. Al de standaard winkels, C&A, Hema, V&D, H&M and so on.

En inderdaad je kan tegenwoordig veel broeken innemen met een elastiek, maaarrrrr dan heeft ze echt een hobbezak aan. Het loopt niet eens lekker voor haar met dat te veel aan stof

Ook bij de 'duurdere' winkels mijn vraag neergelegd, maar tot op heden nog geen passende broek kunnen vinden. Tomb tailor en Name it zijn ook te groooooooot.

Nou wil een winkel wel een spijkerbroek laten maken voor me ( en dan meteen een flinke lengte bij de pijpen, zodat ik er echt het hele seizoen en misschien volgend jaar nog wat aan heb)

Als die dan mooi is, laat ik er nog een maken van een ander soort.

Maar als iemand nog een merk voor me heeft, Super!! Ze heeft maatje 92

Groetjes Brenda
anoniem_71504 wijzigde dit bericht op 17-08-2008 07:55
Reden: iets toevoegen
% gewijzigd
Oh ja en dat maatje 56 passen qua breedte herken ik. Mijn dochter heeft nog eebn rokje maat 56 in de klas ( hij is nou wel veel te kort, maar het is grappig dat ze m past)

En eigenlijk ook meteen niet meer, want nu kan ik nauwelijks voor kleding slagen
Ik heb gisteren een aantal spijkerbroeken bij de H&M gekocht. Zij verkopen nu verschillende soorten van extra wijd tot extra smal. Wij hadden de Fit Sqin nodig, wijdte narrow en pijpen slim. Maar zij hebben ook nog het model Drain, die nog smaller valt . Misschien is dat een optie, ze hangen daar vanaf maat 86. Maar ik weet niet of die broeken nog te groot zijn voor jouw zoon. Succes in ieder geval.Ik vind het voor mijn zoon ook zo lastig om een leuke, betaalbare broek te vinden die goed past.
Ik doe mijn best
Vingino is trouwens wel erg prijzig, maar in de uitverkoop goed te doen. Esprit heeft ook nog hele smalle broeken en ik heb ook nog bfc maar volgens mij is dat maar tot maat 86 (ook leuk wat betreft prijs trouwens).

Las ergens villa happ maar die vind ik dus echt veel te groot. En dan ook nooit met verstelbare band dus koop daar echt geen broeken meer voor mijn zoon (ruim 2 en korte broeken maat 62 aan, 89 cm 10 kilo)

En hier te lezen niet eens zo heel bijzonder (aangezien hij afgelopen maanden helemaal binnenste buiten is gekeerd door de kinderarts)
Vandaag geshopt met jullie tips op zak, maar weinig geluk, denk ik. WE had eigenlijk geen broek in maat 98. De verkoopster zei dat ze die overslaan (?). C&A viel nog erg wijd. Heb wel twee broeken meegenomen, maar die zakken op de strakste stand ook af. Kunnen dus weer terug.

Ga toch maar eens bij de duurdere merken (Vingino, Eager Beaver) kijken nu er nog volop keus is in de wintercollectie. Nieuwe tips blijven dus zeer welkom.
www.jako-o.nl, daar hebben ze ook speciaal smalle modellen. Super mooi!
Anders koop je 1 vingino om te proberen. Als het goed bevalt kun je ze op internet vaak wel goedkoper scoren.
Jolicoer, ik heb bijna een kopie van jouw zoontje geloof ik (maart 2005, nu zo'n 98 cm en een kilo of 13 hooguit).

Ook zo'n smalleke.

Van de zomer heb ik twee dunne broekjes gekocht bij Wibra in maat 86 bij wijze van driekwart broeken, dat ging prima.

Ik vind nogal eens broekjes die mijn zoontje mooi passen van Name it; niet zo heel duur en heeft soms heel smalle modelletjes.

Imps & Elfs heeft ook vaak smal, maar is prijzig. Op Marktplaats of in de uitverkoop toch nog goed te scoren.

Ik vind ook dat modellen die je wel kunt aansnoeren met zo'n inwendige elastiek meestal niet mooi staan. Ga jezelf maar na, als je maat 38 hebt ga je toch ook geen broek in maat 44 kopen, die kun je ook wel aansnoeren met een riem maar dat ziet er niet uit, dat is niet de bedoeling van het model. Om dezelfde reden is innemen vaak niet te doen, dat tast toch het model en de pasvorm aan meestal, zeker bij broeken.

Ik baal er weleens van; mijn oudste zoontje is stevig en mijn jongste kan bijna nooit broeken overnemen van 'm (ze schelen 1,5 jaar). Staat gewoon niet.

Ik heb ook weleens een supersmal broekje gevonden door gewoon 'smal broekje' in te typen op Marktplaats, had mijn zoontje vandaag nog aan. Zit inmiddels zelfs een beetje strak, zó smal! En als hij binnenkort geen luier meer aanheeft zit het weer ruim en kan het weer een tijd mee.

xx lisa.
Passen die 'adjustable waist' broeken niet, helemaal aangesnoerd? Mijn dochter is zo smal (net 5 en net 15 kilo) en bij haar hebben we er wel een riem omheen gedaan, alles zakte van haar kont (of het gebrek daaraan).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven