Waarom zou je kinderen willen?

01-09-2019 15:45 436 berichten
Alle reacties Link kopieren
1. Je seksleven is klaar
2. Zeer weinig vrije tijd
3. Als je geluk hebt is je kind gezond, anders zit je met een gehandicapte opgescheept die nooit zelfstandig wordt
4. Vriendschappen verwateren


Etc etc. Niks irritanter dan krijsende kleuters in de bus ook.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
CatherineTheGreat schreef:
01-09-2019 16:46
Je wordt pas volwassen als je de puberteit van je kinderen hebt doorstaan. Je hebt ze dus nodig om zelf op te groeien.

Wat een denigrerende sneer naar mensen zonder kinderen. :nooo:
nerdopviva schreef:
01-09-2019 17:50
Dat idee heeft ervoor gezorgd dat mijn vriend geen contact meer heeft met zijn ouders.
Vooral het woord “hoort” . Ik heb 4 kinderen en ik hoop vooral dat ze van mij houden en zullen houden, maar ze hoeven niet dankbaar te zijn dat ik ze op de wereld heb gezet.
Trotter schreef:
01-09-2019 17:53
Wat een denigrerende sneer naar mensen zonder kinderen. :nooo:

Het is maar net hoe je het leest toch? Ik ben blij met mijn eeuwige jeugd.
Alle reacties Link kopieren
Prima sexleven en 3 kinderen, vrije tijd zat , ook toen ze klein waren, kinderen met autistme. ooooooo nou ben ik heeeel zielug... en vriendschappen die ik heb zijn waardevol.

Kleuters die krijsen zijn irritant, krijsende volwassenen ook..
Trotter schreef:
01-09-2019 17:53
Wat een denigrerende sneer naar mensen zonder kinderen. :nooo:
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook niet hoor. De huidige generatie heeft het al moeilijk genoeg met het vinden van een baan, een woning, zorg en onderwijs dat wordt afgebroken en het is nog maar de vraag of we straks überhaupt nog pensioen hebben. Daarbij komt het klimaat- en migratieprobleem. Waarom zou je je kinderen op zo’n wereld zetten behalve voor je eigen geluk.
Feit blijft dat de laatste jaren overwegend de lager opgeleiden aan kinderen beginnen. Zegt m.i. genoeg.
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 18:04
Ik snap het ook niet hoor. De huidige generatie heeft het al moeilijk genoeg met het vinden van een baan, een woning, zorg en onderwijs dat wordt afgebroken en het is nog maar de vraag of we straks überhaupt nog pensioen hebben. Daarbij komt het klimaat- en migratieprobleem. Waarom zou je je kinderen op zo’n wereld zetten behalve voor je eigen geluk.
Feit blijft dat de laatste jaren overwegend de lager opgeleiden aan kinderen beginnen. Zegt m.i. genoeg.
Wauw....
Torment schreef:
01-09-2019 17:54
Vooral het woord “hoort” . Ik heb 4 kinderen en ik hoop vooral dat ze van mij houden en zullen houden, maar ze hoeven niet dankbaar te zijn dat ik ze op de wereld heb gezet.
Ehm ik bedoelde meer dat een ouder een kind liefde hoort te geven, en dat vind ik echt, anders moeten mensen geen kind nemen.
Alle reacties Link kopieren
Torment schreef:
01-09-2019 18:06
Wauw....
Wil je inhoudelijk reageren?
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 18:08
Wil je inhoudelijk reageren?
Sorry, woorden schieten mij toch echt tekort op zo veel negativiteit.
Alle reacties Link kopieren
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 18:04
Ik snap het ook niet hoor. De huidige generatie heeft het al moeilijk genoeg met het vinden van een baan, een woning, zorg en onderwijs dat wordt afgebroken en het is nog maar de vraag of we straks überhaupt nog pensioen hebben. Daarbij komt het klimaat- en migratieprobleem. Waarom zou je je kinderen op zo’n wereld zetten behalve voor je eigen geluk.
Feit blijft dat de laatste jaren overwegend de lager opgeleiden aan kinderen beginnen. Zegt m.i. genoeg.
Idd
Wauw...
Wageningen1985 schreef:
01-09-2019 18:07
Ehm ik bedoelde meer dat een ouder een kind liefde hoort te geven, en dat vind ik echt, anders moeten mensen geen kind nemen.
Oooh , maar dat ben ik compleet met je eens.
Alle reacties Link kopieren
Torment schreef:
01-09-2019 18:10
Sorry, woorden schieten mij toch echt tekort op zo veel negativiteit.
En wat precies is er onjuist aan?
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 18:11
En wat precies is er onjuist aan?
Mij krijg je niet gek hoor.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
01-09-2019 17:53
Wat een denigrerende sneer naar mensen zonder kinderen. :nooo:
Tuurlijk. :facepalm: x10.
Ik heb kinderen vandaar de ervaring.
Als ik alles van te voren had geweten, had ik nooit kinderen gehad. Nu blij?
Maar ze hebben mij wel opgevoed. Een beetje dan. XD
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Alle punten in je OP zijn onzin kan ik je uit ervaring vertellen.

En waarom willen mensen kinderen? Kwestie van gevoel. Als je geen kinderen wilt, ook prima! Maar heel eerlijk, als je geen kinderen hebt, kun je ook echt niet zeggen hoe een leven met kinderen wél is. Wij wilden graag een baby maar je weet gewoon niet waar je aan begint. En tijdens mijn zwangerschap dacht ik wel eens aan welke 'voordelen' het hebben van kinderen heeft ten opzichte van mijn leven op dat moment, ik kon niks bedenken. Maar mijn god, wat een toevoeging is onze dochter aan ons leven. Het is gewoon een soort nieuwe dimensie. Zo mooi om je kind te zien ontwikkelen, om te mogen zorgen en te zien dat ze groeit! Ik zou nooit meer terug willen. Wij doen overigens alles nog zoals we dat voor de baby deden, het is nu alleen wat meer georganiseer. Als we naar een feestje gaan, moeten we zorgen dat ze ergens rustig kan slapen uiteindelijk. Als we uit eten gaan, zorgen we dat ze lekker slaapt en tegenwoordig zit ze soms bij ons aan tafel, ook een hapje te eten. Ze gaat bijna altijd overal mee naar toe.

Nogmaals: als je geen kinderen wilt, prima. Maar je kunt niet weten wat kind toevoegt in je leven, of wat je ervoor moet opgeven, tot je ze hebt. Echt.
Alle reacties Link kopieren
Torment schreef:
01-09-2019 18:13
Mij krijg je niet gek hoor.
Oh je vond mijn post gewoon confronterend. Zeg dat dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil geen kinderen en ik ben ook voor wereldwijde geboortebeperking. Ik vind het wonderlijk hoe iedereen maar z'n kop in het zand steekt wat betreft het milieu en maar blijft consumeren. De insectenpopulatie is de laatste 20 jaar met 75% afgenomen in Nederland. Wanneer zag je voor het laatst een zwerm insecten bij een lantaarnpaal in de zomer? Of zat je auto vol met vliegjes na een lange rit? De bodem van de voedselketen wordt weggeslagen. Met als gevolg minder vogels, zoogdieren etc. Vogels verspreiden zaden. Minder vogels betekent verschraling van natuurgebieden. Door de opwarming van de aarde worden woestijnen groter > er wordt meer regenwoud gekapt voor landbouwgrond > meer co2 en warmte > woestijnen worden weer groter > meer regenwoud kap etc etc. Dit is niet vol te houden. Maar het boeit niemand. Mensen blijven maar meer dan 2 kinderen krijgen en gaan dus voorbij hun eigen vervanging. Geen politicus zal z'n vingers hier aan durven branden en iedereen weigert een stap terug te doen. In de nabije toekomst zal dit een onhoudbare situatie worden. Wil je je kind dit aan doen? Wil je de planeet dit aan doen? Afschaffen van alle toeslagen, bijslagen etc na het tweede kind zou een goed begin zijn.
Alle reacties Link kopieren
Crovax schreef:
01-09-2019 18:18
Ik wil geen kinderen en ik ben ook voor wereldwijde geboortebeperking. Ik vind het wonderlijk hoe iedereen maar z'n kop in het zand steekt wat betreft het milieu en maar blijft consumeren. De insectenpopulatie is de laatste 20 jaar met 75% afgenomen in Nederland. Wanneer zag je voor het laatst een zwerm insecten bij een lantaarnpaal in de zomer? Of zat je auto vol met vliegjes na een lange rit? De bodem van de voedselketen wordt weggeslagen. Met als gevolg minder vogels, zoogdieren etc. Vogels verspreiden zaden. Minder vogels betekent verschraling van natuurgebieden. Door de opwarming van de aarde worden woestijnen groter > er wordt meer regenwoud gekapt voor landbouwgrond > meer co2 en warmte > woestijnen worden weer groter > meer regenwoud kap etc etc. Dit is niet vol te houden. Maar het boeit niemand. Mensen blijven maar meer dan 2 kinderen krijgen en gaan dus voorbij hun eigen vervanging. Geen politicus zal z'n vingers hier aan durven branden en iedereen weigert een stap terug te doen. In de nabije toekomst zal dit een onhoudbare situatie worden. Wil je je kind dit aan doen? Wil je de planeet dit aan doen? Afschaffen van alle toeslagen, bijslagen etc na het tweede kind zou een goed begin zijn.
Tsja maarja je krijgt er zoveel voor terug
Karl_Marx schreef:
01-09-2019 15:46
gezellige kersttafel later

Is dit een topic om kinderen af te zeiken btw?

btw; tegenwoordig gebruiket men 'mentally challenged' ipv gehandicapte.
Nou, dat hoeft niet perse. Ik en mijn zusjes zien elkaar liever niet dan wel. Kerst wordt hier nooit samen gevierd iig ;). Ik ben met vriend op vakantie altijd met kerst en zusje met man en kinderen ook.

Verder vind ik kinderen wel erg leuk. Ik doe zelfs vrijwilligerswerk met kinderen.
Zolang ze maar van een ander zijn. Daarbij zijn er al genoeg mensen. Maar dat was voor ons niet de reden ze niet te willen. De kinderwens was er gewoon niet.
Karl_Marx schreef:
01-09-2019 15:46

btw; tegenwoordig gebruiket men 'mentally challenged' ipv gehandicapte.
Sorry :HA:
Het is helemaal niet grappig als je dit hebt of bent.
Maar die term........sorry........
Kan wel voor veel mensen gebruikt worden trouwens, ‘mentally challenged’.
Alle reacties Link kopieren
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 18:04
Ik snap het ook niet hoor. De huidige generatie heeft het al moeilijk genoeg met het vinden van een baan, een woning, zorg en onderwijs dat wordt afgebroken en het is nog maar de vraag of we straks überhaupt nog pensioen hebben. Daarbij komt het klimaat- en migratieprobleem. Waarom zou je je kinderen op zo’n wereld zetten behalve voor je eigen geluk.
Feit blijft dat de laatste jaren overwegend de lager opgeleiden aan kinderen beginnen. Zegt m.i. genoeg.
Klinkt als een antinatalist. Besef je dat nieuwe generaties voor pensioen gaan zorgen? Of denk je dat kinderen van laagopgeleiden automatisch ook laagopgeleid zijn en daardoor de kas niet spekken?
Ben ik oprecht benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
Omdat je hoopt dat het leuk is, kinderen. Ik kan me voorstellen dat sommige ouders daar erg in worden teleurgesteld, als ik dit topic zo lees :P
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 18:08
Wil je inhoudelijk reageren?

Ik snap de wauw op jouw bebazel anders prima.
Er zijn er veel die de kinderpijler op blokkeren hebben gezet.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 01-09-2019 18:24
12.82% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven