Waarom zou je kinderen willen?

01-09-2019 15:45 436 berichten
Alle reacties Link kopieren
1. Je seksleven is klaar
2. Zeer weinig vrije tijd
3. Als je geluk hebt is je kind gezond, anders zit je met een gehandicapte opgescheept die nooit zelfstandig wordt
4. Vriendschappen verwateren

Etc etc. Niks irritanter dan krijsende kleuters in de bus ook.
Sugar and spice, and everything nice.
Soleil8 schreef:
01-09-2019 18:39
Dit geloof ik ook en ben ik ook met je eens, maar je vorige post waarin je stelt dat zij nu ook degenen zijn die zich voortplanten heb je echt zelf verzonnen, daar zijn geen onderzoeksresultaten van.

Ik ben van mening dat je, zodra je met pensioen gaat, zelf je broek moet kunnen ophouden. We zijn nu eenmaal overbevolkt en de potjes raken leeg, maar dat is bekend bij onze generatie waardoor we daarop kunnen ageren.
Het is te makkelijk om te zeggen dat alleen geboortebeperking dit soort zaken kan herstellen.
Ik heb een paar posts terug een (van de vele) onderzoeken geplaatst.
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 18:40
Nogmaals, en dan ga ik niet meer op je reageren, ik geef hier mijn mening waarom ik het niet verstandig vond met het huidige klimaat kinderen te nemen. Die mening kan ik gewoon onderbouwen. Dan kun je zonder onderbouwing dom bazelen roepen maar dan kom je op mij over als iemand die iets roept omdat ze op haar e-penis is getrapt.

Ik heb geen e-penis en (bewust) geen kinderen. Dus nee, je hebt me nergens geraakt met je prachtige woorden.
Mijn mening erover weet je al.

En dank je voor het niet meer reageren vast!
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 18:42
Ik heb een paar posts terug een (van de vele) onderzoeken geplaatst.
Bij deze
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2017/13 ... kinderloos
Crovax schreef:
01-09-2019 18:26
Is je pensioen belangrijker dan schoon drinkwater of een leefbare planeet voor de mensen die na je komen?
Deze sla ik over, dit vind ik hysterische opmerkingen en ik heb ook niks met die milieu hypocrisie.
Generatie 1970, we hebben het nu over de huidige generatie (een jaar of 20 later). Bij de vrouwen rond 1980 zie je al een verschuiving maar bedankt voor de moeite.
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 18:48
Generatie 1970, we hebben het nu over de huidige generatie (een jaar of 20 later). Bij de vrouwen rond 1980 zie je al een verschuiving maar bedankt voor de moeite.
En deze
https://www.cbs.nl/-/media/imported/doc ... %20wie.pdf

Geen dank maar je praat echt onzin.
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 18:48
Kun je het even copy/paste doen? Ik zie voornamelijk: Mannen met een lagere opleiding blijven vaker kinderloos dan mannen met een hogere opleiding, en dit verschil wordt met de generaties groter. en dat hoogopgeleiden later aan kinderen beginnen, maar de conclusies die jij aanhaalt kan ik nergens vinden.
soleil8 wijzigde dit bericht op 01-09-2019 19:00
0.09% gewijzigd
2019 schreef:
01-09-2019 18:49
En deze
https://www.cbs.nl/-/media/imported/doc ... %20wie.pdf

Geen dank maar je praat echt onzin.
Ik kan hier niet in terugvinden wat ik heb gepost. Heb je het überhaupt gelezen?
Soleil8 schreef:
01-09-2019 18:53
Kun je het even copy/past doen? Ik zie voornamelijk: Mannen met een lagere opleiding blijven vaker kinderloos dan mannen met een hogere opleiding, en dit verschil wordt met de generaties groter. en dat hoogopgeleiden later aan kinderen beginnen, maar de conclusies die jij aanhaalt kan ik nergens vinden.
Kan helaas niet copy/pasten omdat het bestand in PDF wordt geopend maar als je googled is er vast meer te vinden.
https://www.rug.nl/research/portal/nl/p ... fac3).html
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 18:04

Feit blijft dat de laatste jaren overwegend de lager opgeleiden aan kinderen beginnen. Zegt m.i. genoeg.
Hier reageer ik op.
2019 schreef:
01-09-2019 18:58
Hier reageer ik op.
En hoe hangt jouw onderzoek daarmee samen?
Mijn zusje heeft per ongeluk het leukste kind van de wereld gemaakt waar ik van mag meegenieten. Kun je tenminste op een hete zomer dag ongegeneerd met twee waterpistolen in de weer zonder dat iemand er wat van zegt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat een rare gedachtengang.....
Na 4 kinderen:
Is mijn sexleven alleen maar beter
Heb ik meer vrije tijd,ben nl minder gaan werken van 5 naar 3 dagen. Ik heb een leukere invulling voor mijn vrije tijd en nog ruimte zat voor leuke dingen voor mezelf.
De kans dat je een kindje met een beperking krijgt is klein en als dat wel zo is, kun je daar nog steeds heel veel van houden!
Sommige vriendschappen verwateren maargoed dan zijn het ook geen vriendschappen als het door het krijgen van een kindje stuk loopt.
Echte vriendschappen blijven en er ontstaan nieuwe vriendschappen door de verbintenis van juist de kinderen.

Kinderen zijn voor mij een verrijking van mjjn leven. Dat dat bij jou niet zo is prima maar klets geen onzin!
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 19:01
En hoe hangt jouw onderzoek daarmee samen?
Weer je ik ben te laag opgeleid met een hok vol kleine kinderen. ( sarcastisch bedoeld) Sterkte er mee.
Ik heb alleen maar kinderen gekregen om ze mee te nemen in de bus.
Betty_Slocombe schreef:
01-09-2019 19:06
Ik heb alleen maar kinderen gekregen om ze mee te nemen in de bus.
Wat kan je je geen auto veroorloven? Foei toch!
2019 schreef:
01-09-2019 19:03
Weer je ik ben te laag opgeleid met een hok vol kleine kinderen. ( sarcastisch bedoeld) Sterkte er mee.
Dat dacht ik al. Ik vind het een interessante discussie. Jammer dat je je persoonlijk aangevallen voelt.
Kandijsuiker schreef:
01-09-2019 15:45
anders zit je met een gehandicapte opgescheept die nooit zelfstandig wordt
WTF :facepalm:

Hoe krijg je t uit je toetsenbord?
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 19:07
Dat dacht ik al. Ik vind het een interessante discussie. Jammer dat je je persoonlijk aangevallen voelt.
:rofl:
To heeft het over zichzelf...nachtvlinder. Loep maar...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
01-09-2019 19:08
To heeft het over zichzelf...nachtvlinder. Loep maar...
Iedereen zou chagrijnig worden zonder seksleven :P
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 19:07
Dat dacht ik al.

Als je begint met die zin verwacht je toch ook niet meer dat iemand nog lekker met jou van gedachten wil wisselen?!
2019 schreef:
01-09-2019 19:08
:rofl:
Nee niet? Kom dan toch nog even met een weerlegging van mijn feiten. Eentje die wél relevant is dan.
PoesinBoots schreef:
01-09-2019 19:11
Als je begint met die zin verwacht je toch ook niet meer dat iemand nog lekker met jou van gedachten wil wisselen?!
Ik wil graag van gedachten wisselen, niet als mijn post weggezet wordt als onzin, terwijl ik wel recente onderzoeken tevoorschijn kan halen.
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 19:13
Ik wil graag van gedachten wisselen, niet als mijn post weggezet wordt als onzin, terwijl ik wel recente onderzoeken tevoorschijn kan halen.
Open je eigen topic met je beweringen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven