Waarom zou je kinderen willen?
zondag 1 september 2019 om 15:45

zondag 1 september 2019 om 18:24
Waar ik oprecht heel blij mee ben, is dat we tegenwoordig de keus hebben om geen kinderen te krijgen. Zodat mensen die ze niet willen, ze ook niet hoeven te krijgen. En die mensen zijn er dus genoeg, blijkt maar weer.
Waar ik minder blij van word, is die zendingsdrang die die mensen dan denken te moeten krijgen. In hun keus (die prima is) te willen rechtvaardigen, verdedigen, uitdragen. Dat hoeft dan weer niet zo van mij.
Waar ik minder blij van word, is die zendingsdrang die die mensen dan denken te moeten krijgen. In hun keus (die prima is) te willen rechtvaardigen, verdedigen, uitdragen. Dat hoeft dan weer niet zo van mij.

Uh, says who?CatherineTheGreat schreef: ↑01-09-2019 16:46Overigens vind ik dit een goede reden om kinderen te krijgen:
Je wordt pas volwassen als je de puberteit van je kinderen hebt doorstaan. Je hebt ze dus nodig om zelf op te groeien.
Wat een rare conclusie, hoe kom je hierbij? Waar haal je die wijsheid vandaan (bron)?

Ik laat je graag in die waan. Mij om het even.

zondag 1 september 2019 om 18:25
Ervaring...Miss-Pippilotta schreef: ↑01-09-2019 18:24Uh, says who?
Wat een rare conclusie, hoe kom je hierbij? Waar haal je die wijsheid vandaan (bron)?

zondag 1 september 2019 om 18:26
Ik ook. Ik vond het eigenlijk de enige reactie mogelijk

Kom eens met cijfers en onderzoeken met die laatste zin?Beatrice1982 schreef: ↑01-09-2019 18:04Ik snap het ook niet hoor. De huidige generatie heeft het al moeilijk genoeg met het vinden van een baan, een woning, zorg en onderwijs dat wordt afgebroken en het is nog maar de vraag of we straks überhaupt nog pensioen hebben. Daarbij komt het klimaat- en migratieprobleem. Waarom zou je je kinderen op zo’n wereld zetten behalve voor je eigen geluk.
Feit blijft dat de laatste jaren overwegend de lager opgeleiden aan kinderen beginnen. Zegt m.i. genoeg.
Is je pensioen belangrijker dan schoon drinkwater of een leefbare planeet voor de mensen die na je komen?

zondag 1 september 2019 om 18:28
Als jij je dit inderdaad oprecht afvraagt, dan zou ik eens beginnen met je anders uit te drukken. Je zou toch zeker moeten weten wat voor topic dit gaat worden als je je zogenaamd oprechte vraag op deze manier op deze manier formuleert.Kandijsuiker schreef: ↑01-09-2019 15:48Ik vraag me oprecht af welke voordelen, anders dan een mini-me, men ziet.
Jij vraagt je helemaal niets oprecht af. In ieder geval bovenstaande niet.

zondag 1 september 2019 om 18:28
zondag 1 september 2019 om 18:30
Maar dan leg je de problemen dus weer bij de volgende generatie. De huidige pensioenen worden al gekort terwijl deze generatie er keihard voor werkt om de babyboomers van hun pensioen te voorzien waarbij de vraag is of zij zelf nog iets overhouden als ze 72 zijn. Met dit kabinet wordt er alleen maar meer afgebroken.
Uit onderzoek blijkt inderdaad dat kinderen van laagopgeleide ouders een erg grote kans hebben zelf ook laagopgeleid te blijven. En daar is niks mis mee maar die mensen gaan deze problemen niet oplossen.
Begrijp me goed, kinderen krijgen is iedereens eigen keuze hoor
zondag 1 september 2019 om 18:31
Dat is prima maar als je niet inhoudelijk kunt reageren heb ik liever dat je me niet quote.

zondag 1 september 2019 om 18:33
Doe dan maar een link met je beweringen. Cijfers en feiten graag.Beatrice1982 schreef: ↑01-09-2019 18:31Dat is prima maar als je niet inhoudelijk kunt reageren heb ik liever dat je me niet quote.

Geldt naar mijn idee anders juist lang niet voor iedereen.
Zie juist veel ouders die alleen nog maar ‘ouders’ zijn, van wie het wereldje erg klein en beperkt wordt. Die zich op allerlei gebieden minder ontwikkelen en echt alleen nog maar over de kinderen kunnen praten.
Ik zeg niet dat dat voor iedereen geldt, maar de conclusie is wel behoorlijk raar en beledigend voor mensen zonder kinderen.... slaat nergens op.
Zowel mensen met als zonder kinderen kunnen gewoon volwassen zijn, heeft daar echt niks mee te maken.
Maar het hele punt is: je weet niet hoeveel je terug krijgt, als je ze niet hebt.
Wat je niet hebt kun je ook niet missen.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
(Pamela Druckerman)

zondag 1 september 2019 om 18:34
Ik hoop dat je beseft dat het de ‘lageropgeleiden’ zijn die een groot deel van het land draaiende houden. Niet alleen praktisch (zie een hogeropgeleide maar eens een straatje leggen), maar ook financieel, puur omdat het een grotere groep is. Ik vind je behoorlijk denigrerend overkomen.Beatrice1982 schreef: ↑01-09-2019 18:30Maar dan leg je de problemen dus weer bij de volgende generatie. De huidige pensioenen worden al gekort terwijl deze generatie er keihard voor werkt om de babyboomers van hun pensioen te voorzien waarbij de vraag is of zij zelf nog iets overhouden als ze 72 zijn. Met dit kabinet wordt er alleen maar meer afgebroken.
Uit onderzoek blijkt inderdaad dat kinderen van laagopgeleide ouders een erg grote kans hebben zelf ook laagopgeleid te blijven. En daar is niks mis mee maar die mensen gaan deze problemen niet oplossen.
zondag 1 september 2019 om 18:35

zondag 1 september 2019 om 18:37
Beatrice1982 schreef: ↑01-09-2019 18:31Dat is prima maar als je niet inhoudelijk kunt reageren heb ik liever dat je me niet quote.
Jammer dat quoten niet verboden is hé. Net als dom bazelen.
Ik vind jou behoorlijk selectief lezen. Zo heeft ieder zijn mening.MallePietje75 schreef: ↑01-09-2019 18:34Ik hoop dat je beseft dat het de ‘lageropgeleiden’ zijn die een groot deel van het land draaiende houden. Niet alleen praktisch (zie een hogeropgeleide maar eens een straatje leggen), maar ook financieel, puur omdat het een grotere groep is. Ik vind je behoorlijk denigrerend overkomen.

Wil je dat ook tegen alle mensen zeggen die ongewenst kinderloos zijn? Dit principe gaat bij een kinderwens niet helemaal op.. die wens gaat zo diep in je zitten dat het missen van een kind in je leven echt heel zwaar kan zijn..CatherineTheGreat schreef: ↑01-09-2019 18:33Maar het hele punt is: je weet niet hoeveel je terug krijgt, als je ze niet hebt.
Wat je niet hebt kun je ook niet missen.
Stomme eindeloze discussies zijn dit ook. Waarom zou je ze wel/niet willen.
Vanuit de evolutie hebben wij zoogdieren nou eenmaal de oerbehoefte om voor te planten. De een zeer sterk en de andere zo zwak dat het niet merkbaar is. Beide prima.
zondag 1 september 2019 om 18:39
Dit geloof ik ook en ben ik ook met je eens, maar je vorige post waarin je stelt dat zij nu ook degenen zijn die zich voortplanten heb je echt zelf verzonnen, daar zijn geen onderzoeksresultaten van.Beatrice1982 schreef: ↑01-09-2019 18:30Maar dan leg je de problemen dus weer bij de volgende generatie. De huidige pensioenen worden al gekort terwijl deze generatie er keihard voor werkt om de babyboomers van hun pensioen te voorzien waarbij de vraag is of zij zelf nog iets overhouden als ze 72 zijn. Met dit kabinet wordt er alleen maar meer afgebroken.
Ik ben van mening dat je, zodra je met pensioen gaat, zelf je broek moet kunnen ophouden. We zijn nu eenmaal overbevolkt en de potjes raken leeg, maar dat is bekend bij onze generatie waardoor we daarop kunnen ageren.
Het is te makkelijk om te zeggen dat alleen geboortebeperking dit soort zaken kan herstellen.
zondag 1 september 2019 om 18:40
Nogmaals, en dan ga ik niet meer op je reageren, ik geef hier mijn mening waarom ik het niet verstandig vond met het huidige klimaat kinderen te nemen. Die mening kan ik gewoon onderbouwen. Dan kun je zonder onderbouwing dom bazelen roepen maar dan kom je op mij over als iemand die iets roept omdat ze op haar e-penis is getrapt.