Waarom zou je kinderen willen?

01-09-2019 15:45 436 berichten
Alle reacties Link kopieren
1. Je seksleven is klaar
2. Zeer weinig vrije tijd
3. Als je geluk hebt is je kind gezond, anders zit je met een gehandicapte opgescheept die nooit zelfstandig wordt
4. Vriendschappen verwateren


Etc etc. Niks irritanter dan krijsende kleuters in de bus ook.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je je dat afvragen? Zal mij jeuken waarom iemand geen, één, twee, drie of meer kinderen wil.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Het bewijst wel weer dat mensen zonder kinderen vaak ouwe zeuren worden
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
01-09-2019 16:01
@TO: wat heerlijk om te lezen hoe jij geniet van je kinderloze leven.
Dit is inderdaad een TO, waar het geluk en bovenal de tevredenheid van afstraalt!


denk dat haar aanstaande kinderen blij moeten zijn, dat zij kinderloos blijft "rolling"
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
01-09-2019 16:20
Mijn generatie heeft de huizenmarkt niet verpest
Oh kom op zeg! De aankomende generatie, waar jij hebt nu over hebt, ook niet! Wat een slap excuus om daardoor nog bij je ouders te wonen :blabla:
Alle reacties Link kopieren
Hier zie ik wel weer dat bewust kinderloze mensen vaak een bizarre kijk op het hebben van kinderen hebben. Echt alle punten die je opsomt is stierenpoep.
Alle reacties Link kopieren
De wereld is overwegend mooi en ik geniet er ontzettend van dat ik mijn kinderen dit kan laten zien. Zelf geniet ik ook opnieuw als ik zie hoe zij nieuwe dingen open en vol verwondering ontvangen. Daarnaast zijn kinderen de ultieme spiegel, van je eigen kracht en tekortkomingen. Ik leer van hen wat mijn prioriteiten zijn, soms ook afzien en merk hoeveel tijd ik voor hen vaak zat te verdoen..
De wereld is vol, maar een nieuwe generatie is nodig om voor de vorig te zorgen. Anders stort de economie in. In Nederland krijgen we net genoeg kinderen om dit te voorkomen. Bovendien gaan mijn kinderen de wereld veranderen, of er op zn minst een positieve bijdrage aan geven.

Btw, je weet dat je 'slogan' uit een kinderserie komt hé.. en zeurende en gillende kinderen zijn nooit leuk, maar veel volwassenen zijn uberhaupt verleerd om hun emoties te uiten en morgen vervolgens in therapie om hier weer bij te komen.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
01-09-2019 16:20
Mijn generatie heeft de huizenmarkt niet verpest
Mijne ook niet, en toch heb ik kinderen
Hele dure, die ik volkomen verpest!
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
01-09-2019 15:46
gezellige kersttafel later

Is dit een topic om kinderen af te zeiken btw?

btw; tegenwoordig gebruiket men 'mentally challenged' ipv gehandicapte.
Heb jij kinderen? Ooit een 'gezellige' kersttafel meegemaakt met kleine kinderen?
Ik een keer, toen wij pizza deden op kerstavond... :idee:

Later wordt het wel gezellig maar dan zijn het geen kinderen meer maar tieners of volwassenen....
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik dit een goede reden om kinderen te krijgen:
Je wordt pas volwassen als je de puberteit van je kinderen hebt doorstaan. Je hebt ze dus nodig om zelf op te groeien.

----
Bedankt kinderen voor het opvoeden van jullie ouders.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
CatherineTheGreat schreef:
01-09-2019 16:45
Heb jij kinderen? Ooit een 'gezellige' kersttafel meegemaakt met kleine kinderen?
Ik een keer, toen wij pizza deden op kerstavond... :idee:

Later wordt het wel gezellig maar dan zijn het geen kinderen meer maar tieners of volwassenen....
Kerst en 'gezellig' passen sowieso al niet bij elkaar wat mij betreft.
Mijn kinderen daarentegen vinden kerst echt gezellig.
Gekkies zijn het.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
[...]
Ik kan begrijpen dat niet iedereen daarvoor staat te springen. Dat is je goed recht. Ook ik vind krijsende kinderen in de bus verschrikkelijk irritant en ben gehecht aan mijn vrije tijd zo nu en dan, maar ik ben er zeker van dat ik er spijt van zou krijgen om geen gezin gesticht te hebben met mijn partner. Zonder kinderen zou ik ook kunnen leven, maar met het gevoel dat ik een dimensie van het leven misgelopen heb die ik wel graag had gekend. Een ouder zijn is voor mij iets moois dat ik zou willen meemaken. Het is je ding of het is je ding niet.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 02-09-2019 00:00
Reden: OP verwijderd, het quoten van de OP is niet toegestaan.
23.43% gewijzigd
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Alle reacties Link kopieren
CatherineTheGreat schreef:
01-09-2019 16:46
Overigens vind ik dit een goede reden om kinderen te krijgen:
Je wordt pas volwassen als je de puberteit van je kinderen hebt doorstaan. Je hebt ze dus nodig om zelf op te groeien.

----
Bedankt kinderen voor het opvoeden van jullie ouders.
In het geval van TO kan ik me hier van alles bij voorstellen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
CatherineTheGreat schreef:
01-09-2019 16:46
Overigens vind ik dit een goede reden om kinderen te krijgen:
Je wordt pas volwassen als je de puberteit van je kinderen hebt doorstaan. Je hebt ze dus nodig om zelf op te groeien.

Dat is zeer confronterend en heel erg waar
CatherineTheGreat schreef:
01-09-2019 16:46
Overigens vind ik dit een goede reden om kinderen te krijgen:
Je wordt pas volwassen als je de puberteit van je kinderen hebt doorstaan. Je hebt ze dus nodig om zelf op te groeien.

----
Bedankt kinderen voor het opvoeden van jullie ouders.
Dat geldt niet voor alle ouders hoor. :-|
CatherineTheGreat schreef:
01-09-2019 16:46
Overigens vind ik dit een goede reden om kinderen te krijgen:
Je wordt pas volwassen als je de puberteit van je kinderen hebt doorstaan. Je hebt ze dus nodig om zelf op te groeien.

Nu weet ik waarom ik altijd een groot kind blijf :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
01-09-2019 15:49
Tsja ik ben er nu toch he.
Daar zijn oplossingen voor hoor.
Alle reacties Link kopieren
:facepalm:
:zzz:

Open dan geen topic, als je niks beters weet.

Manmanman, wat een droefenis.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
01-09-2019 15:46
gezellige kersttafel later

Is dit een topic om kinderen af te zeiken btw?

btw; tegenwoordig gebruiket men 'mentally challenged' ipv gehandicapte.
Huh? Lang niet iedereen die gehandicapt is, is 'mentally challenged'.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
TO in andere topics vraag je om feedback over jouw houding. Bijdeze;

Kap met jouw ervaring van de wereld te zien als feit en hierdoor aannames te hebben over andere. Wat jij beschrijft in je OP, kan namelijk heel pijnlijk zijn voor mensen die bv geen kinderen kunnen krijgen. En verschuil je aub niet achter je autisme. Dat is een schijtexcuus, je kan namelijk ook training krijgen om een betere houding aan te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Wees blij dat er genoeg mensen zijn die kinderen willen.
Hoe zag je anders je oude dag voor je? Je bent toch afhankelijk van andere mensen.
En ja, heel naar voor je dat je even naar gegil van een kleuter moet luisteren. Maar ouders van zo n kleuter hoort dit 100 keer per dag aan, en geloof me, dat doe je ook niet met plezier. Die gillende kleuter wordt misschien later jouw huisarts of verpleegster, die jouw geduldig behandeld terwijl jij zit te zeuren en gillen als oudere.
Dus zeur niet.
Krijg jij ze vooral niet. Weer een stel getraumatiseerde kinderen minder op de wereld.
Ik wil en heb geen kinderen, maar snap wel dat mensen kinderen willen, het geeft meer "kleur" aan het leven, iemand die je liefde voor het leven hoort te geven.
Alle reacties Link kopieren
Waarom neem je geen hond TO?
Wageningen1985 schreef:
01-09-2019 17:45
Ik wil en heb geen kinderen, maar snap wel dat mensen kinderen willen, het geeft meer "kleur" aan het leven, iemand die je liefde voor het leven hoort te geven.

Dat idee heeft ervoor gezorgd dat mijn vriend geen contact meer heeft met zijn ouders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven