Wanneer weer ongesteld na bevalling

30-12-2008 20:13 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben op 14 oktober bevallen van mijn 2e kind. Ik geef flesvoeding en vraag mij af wanneer je weer ongesteld wordt

Mijn oudste is 5 jaar dus ik ben het vergeten hoe lang het bij hem duurde.
Bij beide 12 weken gevloeid, gelijk erna weer (regelmatig) ongesteld. Maar ik ben geloof ik niet echt een gemiddelde
Ik na een week of 6. En ik kon meteen het kraamverband weer pakken

Vloeien was ik met minder dan 2 weken klaar. Misschien dat dat ook wat uitmaakt?
Ik ook na een week of 6. En bij mijn 2e en 3e kinderen heb ik BV gegeven en werd ik ongesteld pas na 8 maanden..... heerlijk
Ik gaf ook bij beiden volledige BV Robijntje....
Ik ben dus 10 weken geleden bevallen en nog steeds niet ongesteld. Ik geef overigens flesvoeding.

Moet ik mij nu zorgen gaan maken, of is dat normaal?
Geen zorgen maken, kan heel normaal zijn! Maar; vrij wel veilig, want je kan dus wel gewoon zwanger worden!
Volgens mij is er niet echt een 'normaal'. Ik zou me in ieder geval geen zorgen gaan maken!

(En weten dat je dus wél vruchtbaar kunt zijn. Je eisprong is immers twee weken voor je menstruatie.)
Wat Sarah zegt, dus.
Niet.

Was meteen weer zwanger.

Ja we gebruiken condooms maar omdat het best wel lang duurt voor mijn gevoel maak ik mij dan toch wel zorgen.

Maar goed het is niet abnormaal lang dus.
quote:TheNurse schreef op 30 december 2008 @ 20:31:

Niet.

Was meteen weer zwanger.

Was dat gepland of een ongelukje?
quote:Virginia_11 schreef op 30 december 2008 @ 20:32:

Ja we gebruiken condooms maar omdat het best wel lang duurt voor mijn gevoel maak ik mij dan toch wel zorgen.

Maar goed het is niet abnormaal lang dus.Nee hoor, volgens mij kan het (ongeacht BV of FV) maanden wegblijven. Maar als je twijfelt; testje kopen? Dan weet je in elk geval of je zwanger bent
Ik was, bij volledige bv, na 5,5 week weer de klos. Had de verhalen over maaaaaaanden menstruatieloos gehoord, leek me wel wat. Maar nee dus, het post-bevallingsbloeden was echt net 1 dag over en toen begon het weer, ik heb nog meer dan eens met de verloskundige aan de lijn gehangen omdat ik dacht dat er meer aan de hand was. Meteen ook een hele regelmatige cyclus, heel fijn.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Jah ik ook, Supersmollie, had me al verheugd op hetzelfde als mijn moeder (zwanger zijn verliep ook vrijwel hetzelfde als bij haar) maar helaas.....ZIj werd pas weer ongesteld toen ze met de BV stopte....ik dus al veul eerder
Ondanks volledige BV al na iets minder dan 6 weken... Had ook gehoopt op een lange tijd zonder menstruatie, maar ja...
Ik heb volgens mij wel 6 weken gevloeid, dat is volgens mij best lang. Daarna werd ik weer ongesteld, denk zo rond 8 tot 12 weken. 10 weken lijkt me iig heel normaal. Maar vind het wel knap dat je binnen 10 weken al hebt gesext!! Dat durfde ik weer niet (en kon eigenlijk ook niet aangezien het vloeien).
Ik dacht dat als je BV geeft, dat dan maanden je menstruatie weg blijft. Maar als ik hier deze verhalen lees was jullie menstruatie vrij snel dan...chips is dat he

Oja en bij mijn 1e heb ik 3 weken gevloeid...bij de tweede 6 weken en bij de derde maar 2 weken
Heb er wel eens met een vriendin over gefilosofeerd en wij zagen bij 4 bv-periodes (3 van haar en 1 van mij) een patroon.

Haar eerste sliep al heel snel de nacht door, dus > 4 uur tussen voedingen = met een week of 6 ongesteld.

Haar tweede legde ze bij elk prutteltje aan er was altijd een uur of 3 tussen twee voedingen, heel soms een half uurtje meer maar nooit die 4 uur = met een maand of ... 8 geloof ik ongesteld.

Haar derde slaapt ook lekker door = met een week of 6 ongesteld.

Mijn situatie, ik was met 3 weken bij de lactatiekundige die me adviseerde om 1 borst per voeding te geven en omdat ik aan 1 kant kloven had die kant te kolven. Ik vond het wel prettig, kolfde meteen na de voeding en had zodoende een tijdje structureel 6 uur tussen 2 voedingen = met 6 weken ongesteld.

Niet echt een waanzinnig sterk onderbouwd onderzoek, maar wij zagen wel een patroon...
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:Virginia_11 schreef op 30 december 2008 @ 20:32:

[...]

Was dat gepland of een ongelukje?

Gepland

Nu ben ik weer zwanger van de 3e, tussen de 2e en deze zwangerschap ben ik 1 x ongesteld geweest

(direct na t stoppen vd borstvoeding) en toen weer meteen aangeteld.

Ben dus vanaf maart 2006 nog maar 1 x ongesteld geweest
Ik ben bijna 8 weken geleden bevallen en nog niet ongesteld geweest. Geef FV.
quote:Supersmollie1 schreef op 30 december 2008 @ 22:25:

Heb er wel eens met een vriendin over gefilosofeerd en wij zagen bij 4 bv-periodes (3 van haar en 1 van mij) een patroon.

Haar eerste sliep al heel snel de nacht door, dus > 4 uur tussen voedingen = met een week of 6 ongesteld.

Haar tweede legde ze bij elk prutteltje aan er was altijd een uur of 3 tussen twee voedingen, heel soms een half uurtje meer maar nooit die 4 uur = met een maand of ... 8 geloof ik ongesteld.

Haar derde slaapt ook lekker door = met een week of 6 ongesteld.

Mijn situatie, ik was met 3 weken bij de lactatiekundige die me adviseerde om 1 borst per voeding te geven en omdat ik aan 1 kant kloven had die kant te kolven. Ik vond het wel prettig, kolfde meteen na de voeding en had zodoende een tijdje structureel 6 uur tussen 2 voedingen = met 6 weken ongesteld.

Niet echt een waanzinnig sterk onderbouwd onderzoek, maar wij zagen wel een patroon...

Misschien toeval?

Mijn oudste heb ik FV gegeven en hij sliep met 6a7 weken door. En heb toen 3 weken gevloeid en 6 weken na de bevalling mijn menstruatie weer. Mijn tweede heb ik BV gegeven en zij sliep met 2 weken door en heb ik 6 weken gevloeid en 8 maanden na de bevalling mijn menstruatie pas. Bij de derde heb ik ook BV gegeven en hij sliep met 3 weken door en heb ik 2 weken gevloeid en ook 8 maanden na de bevalling mijn menstruatie weer.
Ben nu, na bijna 6 maanden, weer ongesteld geweest.

Ik heb borstvoeding gegeven en ben een maand geleden gaan afbouwen, nu nog 3 voedingen. Ik weet niet of het afbouwen er iets mee te maken had. Ik denk dat het per persoon verschilt.

Ik heb nu trouwens ook meteen het gevoel dat ik ontzwangerd ben.

Dat de hormonen tot rust zijn gekomen en dat ik weer ben als voor de zwangerschap.

Herkent iemand dit of zou het gewoon de tijd zijn?
Nog steeds niet!

Ben voor het laatst ongesteld geweest in augustus van 2007. Mijn jongste is begin mei geboren. Ik geef nog drie keer per dag de borst. Er zit vrij veel tijd tussen de laatste en de eerste voeding (16:00-6:00), maar mijn lichaam doet er weinig mee. Gebruik wel de pil (Cerazette, ivm borstvoeding), dus die geef ik dan maar de schuld...
Spoockey, fijn dat je je alweer helemaal ontzwangerd voelt. Bij mij hangt dat gevoel meer samen met de borstvoeding. Nu ik nog altijd voed, voel ik me ook nog niet helemaal ontzwangerd. Ik denk dat wanneer ik mijn eigen lijf helemaal terug heb (en eindelijk weer normale BH's kan gaan dragen!) ik me pas ontzwangerd voel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven