Wanneer weer zwanger na een miskraam?

15-04-2008 08:32 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Op 03.04.08 heb ik een miskraam gekregen. Ik was toen 11 weken zwanger. Ik had al eerder te horen gekregen dat het vruchtje was gestopt met groeien met 8 weken.

Ik ben het vruchtje thuis verloren, compleet met heel veel bloed.

Omdat het bloede niet wilde stoppen en alleen maar heftiger werd, zijn wij naar het ziekenhuis gegaan. Daar bleek dat er een stukje van de placenta nog vast zat, ik ben direct gecuretteerd.

Lichamelijk gaat het nu een stuk beter, geestelijk nog in de war.

WIj wilde dit kindje heel erg graag. Gelukkig heb ik hier een prachtige meid van 2 rondlopen en besef ik mij dat het ook allemaal goed kan gaan.

Nu vroeg ik mij af, hoe lang duurde het voordat jij weer zwanger was na een miskraam? De gyn, zei dat ik het beste kon wachten tot na mijn normale menstruatie. Omdat je dan beter de duur van de zwangerschap kunt inschatten.

Ik vind dit eigelijk een beetje krom, ik bedoel, mijn menstruatie is onregelmatig dus dan weet je het ook niet precies, en er bestaan toch inwendige echo's?

Bedankt alvast voor jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
Lilla, ik heb mijn testen die positief waren van de vorige zwangerschap weg gegooid. Ik wilde ze niet meer zien.

Ik ga inderdaad eerst testen om zeker te weten dat het hcg hormoon weg is.

En dan nog een vraag, een aantal van jullie zijn inmiddels zwanger, andere hebben al een wolk van een baby. Hebben jullie de nieuwe zwangerschap direct verteld (aan wie dan ook) of hebben jullie bewust je mond gehouden? En wat waren jullie redenen?

Ik ben zelf zo onwijs gesteund door familie, vrienden en collega's die eerst van niets wisten. Nu zou ik bewijs van spreken direct het van de daken schreeuwen, mocht het mis gaan heb ik ze weer nodig.
Bij de tweede en derde zwangerschap hebben we tot de twaalf weken gewacht; we hadden niet zoveel zin om weer te moeten vertellen dat het fout gegaan was, zoals bij de eerste keer.

Wat jij zegt over steun die je kreeg, daar herken ik niet zoveel in, maar dat is meer omdat ik daar zelf niet zoveel behoefte aan had. En dat had weer te maken met het feit dat ik er nooit zo'n big deal van heb gemaakt. Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar zoals sommigen spreken van een rouwproces.... Zo heb ik dat nooit gezien en gevoeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven