Wat doen met 2 kleintjes?

13-03-2018 16:24 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vraag zegt het al wat doen jullie als een dag thuis bent met de kinderen? De mijne zijn bijna 6 maanden en 2 jaar. Ik ben regelmatig ook het weekend alleen met 2 kids. Dit is best pittig vind ik. Wat doen jullie met de kids? Iemand tips misschien?
Koffiekop: had je van tevoren bepaalde verwachtingen over hoe het zou zijn?
I
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 16-03-2018 10:16
99.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop schreef:
14-03-2018 13:05
Ja hoor, ik wist vantevoren al dat ik waarschijnlijk weinig energie zou krijgen van de babytijd :) We hebben de zorg goed verdeeld, mijn man vindt het wel leuk (ook niet de hele week hoor). :)

Ik zie helemaal niet waar jullie zo’n probleem van maken. Ik had geen probleem met de baby/peuter combi, ik had het juist goed geregeld voor mezelf en de kids. :proud: Zo’n dag die ik beschreef komt/kwam dus bijna nooit voor want ik ga niet knutselen maar de hort op en ik werk, dat was dan ook mijn tip aan TO. Waarom jullie daar allemaal over vallen is mij een raadsel.

Wat mij hoog zit is dat ik daar op aangevallen wordt. Liefdeloos, ga fulltime werken en neem geen kinderen, sneu, zonde. Allemaal dingen die ik over me heen krijg. Liefst van mensen met uitslapende knutselkinderen of aanstaande oma’s met een roze-bril- geheugen. Daar reageer ik dan op.

Mijn kinderen hebben 3 korte dagen opvang en 4 dagen papa en/of mama thuis. Een droomscenario voor veel gezinnen. En er wordt er hier nooit één voor de tv gezet.
Hou toch op met je " roze bril geheugen " . Komt jou goed uit om dat te denken omdat jij niet van de hele kleintjes bent. Newsflash : er bestaan mensen die dat - ook - een leuke periode vinden, ongeacht of hun dag wel of niet vroeg begon. ( voor jouw informatie : half zes was uitslapen hier )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oh, als ze nog zo klein zijn vinden ze alles nog geweldig toch. Naar de speeltuin, koekjes bakken, spelletjes doen, filmpje kijken, eendjes voeren, kinderboerderij, zomaar in de rondte wandelen, bibliotheek, boodschappen, ergens wat drinken, peutergym, zwemmen op zondag, ballenbak en als ik dat allemaal in een wilde dan ging ik naar de Intratuin.

Nu willen ze nog maar zelden mee.
I
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 16-03-2018 10:23
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop schreef:
14-03-2018 14:42
Hartstikke leuk voor jou maar daar gaat dit topic toch niet over? En ik hoef toch niet aangevallen te worden omdat ik daar anders in sta en van daaruit TO tips geef?
Ik viel je niet aan maar jij gaf mij wel effe een sneer.
Houd het lekker bij jezelf als je een punt wil maken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je kinderen hebt die maar twee minuten iets leuk vinden, moet je juist niet van alles en nog wat voor ze bedenken en aanbieden.
Plan de dag niet te vol voor ze, je hebt zelf toch ook - huishoudelijke- dingen te doen? Krijgen de kinderen niks van als ze zien ( en meehelpen op niveau) waar ouders zich mee bezig houden als ze niet op t werk ( en kind naar opvang ) zijn.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Wat een nare draai heeft dit topic weer gekregen.

De vraag was toch alleen wat je met je kinderen kon doen?

Kan toch een normaal antwoord op komen. Op regenachtige dagen liet ik ze ook wel lekker lang badderen samen en daarna uitgebreid met zalf insmeren
Alle reacties Link kopieren
Hier s ochtends meestal op pad. Soms gewoon alleen naar de supermarkt en soms met de bus naar de stad of naar de bibliotheek ofzo. Of buiten in de tuin spelen. Verder binnen spelen, maar de jongste slaapt t beste onderweg in de kinderwagen. Na de lunch peuter naar bed en na het slapen wat eten/drinken en spelen tot het etenstijd is.
Alle reacties Link kopieren
Wie denkt dat het selectief/vertekend geheugen van 'oudere moeders' is als iemand positief is over de kleine kindertijd: waarom niet gewoon aannemen en leuk vinden voor een ander?

Ik vond het een mooie tijd en niet moeilijk ofzo.
Wat een kinnesinne om dat van een ander in twijfel te trekken. Ik geloof ook al die mensen die het lastig en zwaar vinden en vonden. Dan zeg ik ook niet, 'nou jullie vonden het eigenlijk enig, maar dat weet je niet meer'.

En ja, ik had rustige makkelijke kinderen waarmee ik op pad kon, of zelf een boek kon lezen. Dat zou mazzel kunnen zijn, ik denk ook dat ik die sfeer creërde vanaf dag 1.
Alle reacties Link kopieren
Jammer van je laatste zin. Gewoon puur gestook dit
taxi87 schreef:
14-03-2018 22:19
Jammer van je laatste zin. Gewoon puur gestook dit
Dank je. Ik wist even niet hoe ik t moest verwoorden.
Alle reacties Link kopieren
taxi87 schreef:
14-03-2018 22:19
Jammer van je laatste zin. Gewoon puur gestook dit
Hoeft niet, hoor : ouders van kinderen die alles lusten, snel zindelijk zijn, overal en altijd gaan slapen, die denken echt dat dat door hun opvoeding komt. Dat hun manier bij een ander kind misschien totaal niet werkt ; hoe moeten ze dat weten ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Om 10 uur heb ik er soms al 5 uur opzitten. En met een middagslaapje van drie kwartier, duurt een dag soms laaang.

Ik denk dan ook wel eens: wat gaan we nu weer doen?

Wat mij helpt is weg gaan thuis. Het geeft een doel (ergens naartoe/iets te doen) en als je het allemaal lekker rustig doet kost het ook lekker veel tijd.

Activiteiten zijn (kind is 20 mnd): naar opa en oma, naar de intratuin met speelhoek, wandelen naar de AH/schoenmaker/bakker/Etos/wherever ik wat nodig heb, naar de dierentuin (ik heb een jaarkaart).

Naar de speeltuin vind ik nog geen 10 min leuk in de winter. Fietsen valt ook steeds tegen want toch wel erg koud. Monkeytown is nog intensief omdat ik nog overal in mee moet.

Ipmini kan heel lang met water klieren, maar dat geeft zo’n zooi buiten de badkamer. Wat ook helpt is een nieuwe doos met speelgoed uit de kast trekken. En laten helpen met klusjes zoals was opvouwen, afstoffen...

Ik probeer nu een schema op te stellen: opstaan en aankleden en rommelen in huis tot 10 uur - fruit, tussen 10 en 12 boodschappen en speeltuin en dan om 12 uur lunch, slapen van 13-14, middagactiviteit tot 16, koken en eten om 17, slapen om 19. Dat geeft steeds een doel en breekt de dag in meer behapbare stukjes.
Koffiekop schreef:
14-03-2018 13:05
Ja hoor, ik wist vantevoren al dat ik waarschijnlijk weinig energie zou krijgen van de babytijd :) We hebben de zorg goed verdeeld, mijn man vindt het wel leuk (ook niet de hele week hoor). :)

Ik zie helemaal niet waar jullie zo’n probleem van maken. Ik had geen probleem met de baby/peuter combi, ik had het juist goed geregeld voor mezelf en de kids. :proud: Zo’n dag die ik beschreef komt/kwam dus bijna nooit voor want ik ga niet knutselen maar de hort op en ik werk, dat was dan ook mijn tip aan TO. Waarom jullie daar allemaal over vallen is mij een raadsel.

Wat mij hoog zit is dat ik daar op aangevallen wordt. Liefdeloos, ga fulltime werken en neem geen kinderen, sneu, zonde. Allemaal dingen die ik over me heen krijg. Liefst van mensen met uitslapende knutselkinderen of aanstaande oma’s met een roze-bril- geheugen. Daar reageer ik dan op.

Mijn kinderen hebben 3 korte dagen opvang en 4 dagen papa en/of mama thuis. Een droomscenario voor veel gezinnen. En er wordt er hier nooit één voor de tv gezet.

Dat sneu en zonde was ik. Geen aanval op jou of wie dan ook. Puur jammer (zonde dus) dat mensen liever werken en blijkbaar zo weinig kunnen genieten van de baby-peuter-aanrommel-fase.

Een tijd waarin kinderen zo veel ontdekken en zich zo snel ontwikkelen. Het is m.i. een mooie, zeer hechte en kneuterige fase. Voordat je het weet gaan ze naar school en wordt hun wereld groter.

En ik vind sommige dagen ook echt wel eens kut en veel te lang duren hoor. En dan ben ik blij dat ik weer kan werken de volgende dag.
Alle reacties Link kopieren
taxi87 schreef:
14-03-2018 22:19
Jammer van je laatste zin. Gewoon puur gestook dit
Dus je voelt je aangevallen, maar waarom eigenlijk.
Omdat wij enorme rust in huis hadden? Staat iedereen vrij om ook te creëeren. Ik denk inderdaad dat dat invloed op kinderen heeft.
Jij denk dat misschien niet? nou, dan hoef je het dus ook niet als gestook te ervaren. Dan heb ik toch gewoon ongelijk. Kan jou dat schelen.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
14-03-2018 22:25
Hoeft niet, hoor : ouders van kinderen die alles lusten, snel zindelijk zijn, overal en altijd gaan slapen, die denken echt dat dat door hun opvoeding komt. Dat hun manier bij een ander kind misschien totaal niet werkt ; hoe moeten ze dat weten ?
Ja het is kennelijk gek maar ik denk dat eigen karakter en gedrag wel degelijk van invloed is op kinderen.
Ook de negatieve dingen hoor, bij dingen die ik moeilijk vind met mijn kinderen denk ik ook niet "wat een toeval wat overkomt me nu" maar zoek ik dat in de opvoeding of in onze voorbeeldfunctie.
Waarom anderen dat beledigend vinden, een dergelijke opvatting, is me werkelijk een raadsel.
permis schreef:
14-03-2018 23:18
Dus je voelt je aangevallen, maar waarom eigenlijk.
Omdat wij enorme rust in huis hadden? Staat iedereen vrij om ook te creëeren. Ik denk inderdaad dat dat invloed op kinderen heeft.
Jij denk dat misschien niet? nou, dan hoef je het dus ook niet als gestook te ervaren. Dan heb ik toch gewoon ongelijk. Kan jou dat schelen.
Rust in huis lost niet alles op hoor.
Alle reacties Link kopieren
Captain_Obvious schreef:
14-03-2018 23:29
Rust in huis lost niet alles op hoor.
Klopt als een bus. Niet alles natuurlijk. Dat zeg ik ook in mijn posts.
Maar het helpt op het vlak waar het in dit topic over gaat wel degelijk.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
14-03-2018 23:41
Klopt als een bus. Niet alles natuurlijk. Dat zeg ik ook in mijn posts.
Maar het helpt op het vlak waar het in dit topic over gaat wel degelijk.
Het hielp bij mij bij kind 1 als een bus. Kind 2 is een heel ander verhaal, en de combi is vrij moordend.
Rustig zijn helpt wel iets, maar van een vatje buskruit maak je niet zo maar een kalme speelster hoor.
permis schreef:
14-03-2018 23:21
Ja het is kennelijk gek maar ik denk dat eigen karakter en gedrag wel degelijk van invloed is op kinderen.
Ook de negatieve dingen hoor, bij dingen die ik moeilijk vind met mijn kinderen denk ik ook niet "wat een toeval wat overkomt me nu" maar zoek ik dat in de opvoeding of in onze voorbeeldfunctie.
Waarom anderen dat beledigend vinden, een dergelijke opvatting, is me werkelijk een raadsel.
En je kan het ook (deels) in je kind zoeken. De een heeft wat meer pit dan de ander. Of heeft een slecht humeur. Of voelt zich niet lekker. Of zit in een fase dat hij/zij alles zelf wil doen. Of is al doende aan het leren over conflicten en grenzen.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
14-03-2018 23:21
Ja het is kennelijk gek maar ik denk dat eigen karakter en gedrag wel degelijk van invloed is op kinderen.
Ook de negatieve dingen hoor, bij dingen die ik moeilijk vind met mijn kinderen denk ik ook niet "wat een toeval wat overkomt me nu" maar zoek ik dat in de opvoeding of in onze voorbeeldfunctie.
Waarom anderen dat beledigend vinden, een dergelijke opvatting, is me werkelijk een raadsel.
Omdat je als ouders nou eenmaal héél weinig invloed hebt op karakter, poep-en-pies en wat ze eten en of ze - gemakkelijk - slapen en hoe lang en zo.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn ontzettend rustige mensen die tot 3 jaar geleden konden genieten van uitslapen.
Ik had ook zulke kinderen verwacht.
Eerste is een druk jochie geworden wat wel goed slaapt.
Tweede is een rustig meisje maar ze slaapt niet.
En ik ben niet vreemd gegaan.
Wij zijn nog steeds diezelfde rustige personen hoor.. Maar ik kan hun karakter niet veranderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven