Wat gaat er op de boterham? (Baby 7 maanden)

22-07-2009 16:50 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou weet ik heus wel dat alleen boter voldoende is, maar ik wil haar graag andere dingen laten proeven.

Maarrrrrrrrrrrrrrrr, wat is nou goed/ gezond/ verantwoord en valt niet van de boterham af? Hoeft heus niet macro-biotisch te zijn hoor, maar verder dan smeerkaas (die voor kinderen) en appelstroop kom ik niet....

Dus alle tips en ideeen van de meer-ervaren moeders hier zijn welkom!
Leverworst of vegetarische smeerworst (bij AH, erg lekker).
Vegetarische smeerworst van de AH is inderdaad erg lekker!
Smeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerkaas.
banaantje of aardbei prakken en als 'jam' erop smeren, of schijfje appel.
Ik zou zeker niet kiezen voor smeerkaas of leverworst, maar als je haar graag dingen wil laten proeven waarom niet gewoon een hapje van een plakje kaas/worst geven?
Bij 7 maanden ging er alleen margarine op.

Nu bij ruim 11 maanden gaat er appelstroop op, geprakt fruit, fruit uit een potje, smeerkaas, smeerworst (maar niet te vaak) of een gekookt eitje. Volgens mij 'mogen' die dingen ook met 7 maanden al, al twijfel ik over het ei.
Een waarom dan wel weer niet smeerkaas of smeerworst???
Jam, duopenotti, appelstroop. Je ziet vanzelf aan die snuit of het o.k. bevonden wordt of niet.
Duopenotti liever niet ivm suiker. Smeerworst schijnt ook niet heel goed te zijn (orgaanvlees?). Jam dacht ik ook ja, maar dan van zonnatura misschien? Geprakt fruit valt eraf, want ze kan het nog niet zo goed vasthouden... Uit een potje is wel weer een idee!

Ei mag gewoon hoor Morrie! Maar ook dat valt eraf...;-)

Gigaluilak; we zitten nu net pas aan de liga/ brood en ik ben doodsbang dat ze zich verslikt in een hap kaas of worst!

Vega-smeerworst vind ik dan wel weer een goed idee! Zal eens kijken of ze die hier bij de c1000 ook hebben!
In smeerkaas zit heel erg veel zout, zogenaamde smeltzouten. Dat is niet goed voor de niertjes.

In smeerworst zitten afvalstoffen en veel hulpstoffen, het is gemaakt van lever.

Als ik het allemaal goed begrepen heb....
Jam neem ik van Zonnatura trouwens.

Ja, ei valt eraf ja, heel erg .
quote:Morrie schreef op 22 juli 2009 @ 17:08:

In smeerkaas zit heel erg veel zout, zogenaamde smeltzouten. Dat is niet goed voor de niertjes.

Ook in die smeerkaas speciaal voor kinderen? Wil niet te moeilijk gaan doen, want ze gaat ook naar het kdv. Toen ik daar 10 jaar geleden stage liep, was de keuze smeerkaas of smeerworst voor de baby's.... Weet niet hoe dat nu is? Zo eens vragen als ik dochter op haal.
quote:2Italy2 schreef op 22 juli 2009 @ 17:03:

Een waarom dan wel weer niet smeerkaas of smeerworst???Smeerkaas ivm erg zout, smeerworst ivm lever.
quote:Morrie schreef op 22 juli 2009 @ 17:10:

Jam neem ik van Zonnatura trouwens.

Ja, ei valt eraf ja, heel erg .Haha en vind je dágen later nog terug in je huis waarschijnlijk
Ik maakte zelf fruitprakjes voor op brood, verder margarine, en wat later biologische stroop.

Smeerworst is best slecht, wordt aangeraden vanaf 3 jaar. Er zitten veel gifstoffen in die een kindje nog niet goed af kan breken..
http://www.borstvoeding.c ... ie/schema/nederlands.html

Hier een handig schema wat wanneer mag/kan.
Bij ons kdv is de keuze nog steeds smeerworst of smeerkaas. En ik wil ook niet te moeilijk doen, dus daar eet hij het gewoon. Maar dan thuis niet meer, of heel soms.
Pindakaas, appelstroop, geprakte banaan en heel soms een keer jam voor de afwisseling. Kipfilet gaat er hier ook goed in, maar valt er inderdaad snel af.

Ik geef zelf ook liever geen smeerkaas en smeerworst.

Die vegetarische smeerworst van de Appie ga ik ook maar eens proberen.
The time is now
quote:Cherise1981 schreef op 22 juli 2009 @ 17:08:

Gigaluilak; we zitten nu net pas aan de liga/ brood en ik ben doodsbang dat ze zich verslikt in een hap kaas of worst!

Doe je een plakje kipfilet, dat verslikt niet zo makkelijk.
Oke, dank je voor de link!

Daar staat: appelstroop

perenstroop

duindoornmoes

fruithapjes

jonge kaas

schijfje appel, banaan of mango
What the f*ck is duindoornmoes?
Als je kind een brood korst kan eten kunnen ze ook een pakje kaas op sabbelen hoor een echt stukje zou ik ook niet doen.
Geeeeeeen idee, klinkt eng
google zegt:

Duindoornmoes is een soort confituur. Er zit geen suiker in, maar is wel gezoet met appeldiksap. Het is best wel gezond, maar afwisselen blijft natuurlijk de boodschap, want het blijft wel een 'zoet' beleg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven