wat te doen met een 13 jarige?
maandag 20 april 2009 om 13:45
Mijn neefje (niet bekend met nederland, misschien handig om te weten voor de ideeen) komt anderhalf week logeren met het mooie weer. Hij is net 13 geworden. Wat kan ik allemaal met hem doen? Wat zal hij leuk vinden? Het is een doener, niet snel bang van iets en heel 'tough'. Natuurlijk houdt hij ook van computerspelletjes maar ik zoek meer naar andere activiteiten.
maandag 20 april 2009 om 13:52
maandag 20 april 2009 om 14:00
kitesurfen kan op de meeste stranden in Nederland wel, vooral de grote. Ik heb ooit een hele leuke dag gehad met vliegeren, hele grote vliegers en dan met kartjes over het strand laten trekken. Is ook leuk.
Verder kun je qua niet zo prijzige bezigheden natuurlijk ook wat andersoortige dingen doen, denk aan een speurtocht in het bos of het bezoeken van het Muiderslot ofzo. Als jij naar, ik zeg maar wat, Frankrijk gaat, ga je toch ook de sfeer proeven en niet elke dag iets flitsends doen? Of ben ik nou zo saai?
Verder kun je qua niet zo prijzige bezigheden natuurlijk ook wat andersoortige dingen doen, denk aan een speurtocht in het bos of het bezoeken van het Muiderslot ofzo. Als jij naar, ik zeg maar wat, Frankrijk gaat, ga je toch ook de sfeer proeven en niet elke dag iets flitsends doen? Of ben ik nou zo saai?
maandag 20 april 2009 om 14:01
Ik heb met mijn zoon toen hij 13 was een tweedaagse kitesurfcursus gedaan. Er zitten er plenty. Wij waren bij de school Harry Vogelezang in de buurt van Rotterdam en dat is ons toen uitstekend bevallen( http://www.kitesurfschool.nl/) . Het was idd duur (we kregen wel ongevraagd korting, dat was erg leuk), maar daarvoor ben je dan wel 2 dagen van 's ochtends vroeg tot een uur of 4 's middags onder de pannen.

maandag 20 april 2009 om 14:08
quote:schuim schreef op 20 april 2009 @ 14:05:
geocachen klinkt heel leuk! (lees er zojuist iets over )Het is idd leuk, alleen zou ik niet al te ingewikkeld beginnen. Een pittige route is prima, maar een multicache zou ik niet doen als eerste experiment, want daar kan de lol snel afgaan als je een paar punten niet kan vinden.
geocachen klinkt heel leuk! (lees er zojuist iets over )Het is idd leuk, alleen zou ik niet al te ingewikkeld beginnen. Een pittige route is prima, maar een multicache zou ik niet doen als eerste experiment, want daar kan de lol snel afgaan als je een paar punten niet kan vinden.
maandag 20 april 2009 om 14:12
in Vlissingen komen mega grote tankers voorbij het strand varen.
zo dicht langs de kust varen ze nergens in Europa.dan kan je ook nog langs Iguna,het grootste repetielenzoo van Europa.(iekssss) en het Arsenaal is ook nog eea te doen oa de hoge uitkijktoren.
kortom,dagje Vlissingen zou niet mogen ontbreken in deze vakantie.
zo dicht langs de kust varen ze nergens in Europa.dan kan je ook nog langs Iguna,het grootste repetielenzoo van Europa.(iekssss) en het Arsenaal is ook nog eea te doen oa de hoge uitkijktoren.
kortom,dagje Vlissingen zou niet mogen ontbreken in deze vakantie.
maandag 20 april 2009 om 14:14
quote:schuim schreef op 20 april 2009 @ 13:52:
open molendag? daar heb ik nog nooit van gehoordhttp://www.nationalemolenengemalendag.nl/index.html
Dan zijn molens open, je kan er in en de molenaar legt uit hoe ze werken. Soms kan je er ook pannekoeken eten ofzo, als de molen meelt maalt.
Op vrijdag is in Alkmaar de kaasmarkt, ook wel leuk om te zien, en Alkmaar is prima te combineren met strand/zee bijvoorbeeld.
open molendag? daar heb ik nog nooit van gehoordhttp://www.nationalemolenengemalendag.nl/index.html
Dan zijn molens open, je kan er in en de molenaar legt uit hoe ze werken. Soms kan je er ook pannekoeken eten ofzo, als de molen meelt maalt.
Op vrijdag is in Alkmaar de kaasmarkt, ook wel leuk om te zien, en Alkmaar is prima te combineren met strand/zee bijvoorbeeld.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
maandag 20 april 2009 om 14:41
Ook erg leuk: wandelen tussen boomtoppen: http://www.lekkerweg.nl/n ... 11856&sgUri=tcm:25-2222-4
(sowieso is die lekkerweg site best leuk om dingen op te zoeken)
(sowieso is die lekkerweg site best leuk om dingen op te zoeken)
I only get one shot at life - so I shoot to kill