wat te doen met een 13 jarige?

20-04-2009 13:45 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn neefje (niet bekend met nederland, misschien handig om te weten voor de ideeen) komt anderhalf week logeren met het mooie weer. Hij is net 13 geworden. Wat kan ik allemaal met hem doen? Wat zal hij leuk vinden? Het is een doener, niet snel bang van iets en heel 'tough'. Natuurlijk houdt hij ook van computerspelletjes maar ik zoek meer naar andere activiteiten.
karten klimmen
De Efteling of andere pretparken
Cursus kitesurfen.
Raften of bodyboarden op de wildwaterbaan, of waterskien op de teleskibaan. Niet goedkoop trouwens.

Of fiets huren en gaan mountainbiken.
Polder survivelen, lekker natpak halen in slootjes, ravotten en bbq-en!
dagje strand? Voor "typisch nederlandse" bezigheid: kijken of er ergens een open molendag is?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
we willen inderdaad een paar prijzige activiteiten gaan doen, maar niet alle dagen misschien zoek ik meer naar activiteiten voor thuis/park of iets anders dat ook goedkoop is. (cursus kitesurfen klinkt trouwens gaaf, waar kan dat?) Rondfietsen is inderdaad ook een goed idee.
open molendag? daar heb ik nog nooit van gehoord
indoor skydiven
kitesurfen kan op de meeste stranden in Nederland wel, vooral de grote. Ik heb ooit een hele leuke dag gehad met vliegeren, hele grote vliegers en dan met kartjes over het strand laten trekken. Is ook leuk.

Verder kun je qua niet zo prijzige bezigheden natuurlijk ook wat andersoortige dingen doen, denk aan een speurtocht in het bos of het bezoeken van het Muiderslot ofzo. Als jij naar, ik zeg maar wat, Frankrijk gaat, ga je toch ook de sfeer proeven en niet elke dag iets flitsends doen? Of ben ik nou zo saai?
Ik heb met mijn zoon toen hij 13 was een tweedaagse kitesurfcursus gedaan. Er zitten er plenty. Wij waren bij de school Harry Vogelezang in de buurt van Rotterdam en dat is ons toen uitstekend bevallen( http://www.kitesurfschool.nl/) . Het was idd duur (we kregen wel ongevraagd korting, dat was erg leuk), maar daarvoor ben je dan wel 2 dagen van 's ochtends vroeg tot een uur of 4 's middags onder de pannen.
Geocachen, ook leuk. En niet zo duur, vooral niet als je een gps-geval kan lenen of zelf al hebt.
Vuurtje maken en zelf brood bakken, aardappels poffen etc vinden kinderen van alle leeftijden leuk.
ingmagh nee je bent niet saai hoor haha als ik naar het buitenland ga dan weet ik inderdaad allemaal dingen te doen die met dat land te maken hebben. Maar wat is dat speciale, toeristische in Nederland?
dertien jaar lijkt me ook een schitterende leeftijd voor een bezoekje aan het anne frank huis.

en als het een beetje een alternatief type is vinden die kids het waterlooplein ook te gek.
quote:schuim schreef op 20 april 2009 @ 14:03:

Maar wat is dat speciale, toeristische in Nederland?Voor een knul van dertien? Wallen, koffieshop, sexmuseum.
geocachen klinkt heel leuk! (lees er zojuist iets over )
Loomii hahaha, helaas werk je dat in 1 dag weer allemaal af (ga het trouwens wel doen)
Illegaal wildkamperen op de hei of in de duinen.
quote:schuim schreef op 20 april 2009 @ 14:05:

geocachen klinkt heel leuk! (lees er zojuist iets over )Het is idd leuk, alleen zou ik niet al te ingewikkeld beginnen. Een pittige route is prima, maar een multicache zou ik niet doen als eerste experiment, want daar kan de lol snel afgaan als je een paar punten niet kan vinden.
in Vlissingen komen mega grote tankers voorbij het strand varen.

zo dicht langs de kust varen ze nergens in Europa.dan kan je ook nog langs Iguna,het grootste repetielenzoo van Europa.(iekssss) en het Arsenaal is ook nog eea te doen oa de hoge uitkijktoren.

kortom,dagje Vlissingen zou niet mogen ontbreken in deze vakantie.
quote:schuim schreef op 20 april 2009 @ 13:52:

open molendag? daar heb ik nog nooit van gehoordhttp://www.nationalemolenengemalendag.nl/index.html

Dan zijn molens open, je kan er in en de molenaar legt uit hoe ze werken. Soms kan je er ook pannekoeken eten ofzo, als de molen meelt maalt.

Op vrijdag is in Alkmaar de kaasmarkt, ook wel leuk om te zien, en Alkmaar is prima te combineren met strand/zee bijvoorbeeld.
vlissingen, goede tip!

Molendag gaan we ook doen! (de pannekoeken molen *smul*)
Ook erg leuk: wandelen tussen boomtoppen: http://www.lekkerweg.nl/n ... 11856&sgUri=tcm:25-2222-4

(sowieso is die lekkerweg site best leuk om dingen op te zoeken)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven