wat te doen met een 13 jarige?
maandag 20 april 2009 om 13:45
Mijn neefje (niet bekend met nederland, misschien handig om te weten voor de ideeen) komt anderhalf week logeren met het mooie weer. Hij is net 13 geworden. Wat kan ik allemaal met hem doen? Wat zal hij leuk vinden? Het is een doener, niet snel bang van iets en heel 'tough'. Natuurlijk houdt hij ook van computerspelletjes maar ik zoek meer naar andere activiteiten.
maandag 20 april 2009 om 14:48
Als hij ook echt wat over NL wil weten kun je hem meenemen naar het Zuiderzee museum of een ander openlucht museum.
De ene 13 jarige is de andere niet. En het is sowiso met pubers het geval, net hoe de pet staat.
Wissel actief af met gewoon lekker niets doen.
Heb je vrienden of kennissen die zelf een 12,13 of 14 jarige hebben? Dan kun je kijken of ze misschien een dagje samen kunnen.
De ene 13 jarige is de andere niet. En het is sowiso met pubers het geval, net hoe de pet staat.
Wissel actief af met gewoon lekker niets doen.
Heb je vrienden of kennissen die zelf een 12,13 of 14 jarige hebben? Dan kun je kijken of ze misschien een dagje samen kunnen.

maandag 20 april 2009 om 14:57
Balletje trappen / frisbeeën in Vondelpark , Euromastpark of welk park of op welk strand dan ook .
midgetgolfen
http://www.deuithof.nl/14 ... l?goal=arrangement_detail
midgetgolfen
http://www.deuithof.nl/14 ... l?goal=arrangement_detail
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 20 april 2009 om 15:02
bedankt voor alle tips tot nu toe! Ik woon regio amterdam. Volgens mij is naar de tulpen fietsen iets van 1,5 a 2,5 uur
heb 1 vriendin met een jong broertje van 15 maar dat is misschien net iets te oud en woont niet in de buurt. Verder heb ik geen kenissen of vrienden (met kinderen) rond die leeftijd. helaas...
waterfietsen is ook leuk ja bgb!
heb 1 vriendin met een jong broertje van 15 maar dat is misschien net iets te oud en woont niet in de buurt. Verder heb ik geen kenissen of vrienden (met kinderen) rond die leeftijd. helaas...
maandag 20 april 2009 om 16:28
Openluchtmuseum is zeker leuk. Die was ik helemaal vergeten. Als je dan toch de sfeer wilt proeven van Nederland. Maar dan blijven dingen als Volendam ook leuk (is immers ook een soort openlucht museum ) en dat is op de fiets wel te doen. Je kunt daar fietsen huren, neem je de pont naar Marken en fiets je via Monnickendam weer terug. Of andersom, net hoe de wind staat. Ze hebben in Broek in Waterland een heel leuk pannenkoekenhuisje.
Mocht je de tulpen willen zien, van het weekend bij Alkmaar weer zat gezien, dus als je inderdaad vrijdags naar de kaasmarkt gaat en dan het strand en de tulpen combineert...
Ik zou er helemaal zin in krijgen, toerist in eigen land. En ja, het Van Gogh (hebben ze toch hele leuke "speurtochten" of was dat het Rijks?) en het Anne Frankhuis.
Je kunt op sommige boerderijen zelf kaas maken of een dagje koeknuffelen. Ik word nu helemaal Delfts Blauw. Nog even en ik doe mijn ruitjesschort voor en bak een appeltaart om te serveren op mijn boerenbonten servies
Mocht je de tulpen willen zien, van het weekend bij Alkmaar weer zat gezien, dus als je inderdaad vrijdags naar de kaasmarkt gaat en dan het strand en de tulpen combineert...
Ik zou er helemaal zin in krijgen, toerist in eigen land. En ja, het Van Gogh (hebben ze toch hele leuke "speurtochten" of was dat het Rijks?) en het Anne Frankhuis.
Je kunt op sommige boerderijen zelf kaas maken of een dagje koeknuffelen. Ik word nu helemaal Delfts Blauw. Nog even en ik doe mijn ruitjesschort voor en bak een appeltaart om te serveren op mijn boerenbonten servies

maandag 20 april 2009 om 17:59
maandag 20 april 2009 om 18:11
quote:schuim schreef op 20 april 2009 @ 15:02:
bedankt voor alle tips tot nu toe! Ik woon regio amterdam. Volgens mij is naar de tulpen fietsen iets van 1,5 a 2,5 uur
Je hebt speciale fietstochten in de tulpen regio, voor toeristen, die dus niet gewend zijn heel veel te fietsen Je begint in de buurt van Leiden en huurt daar dan een fiets!
Waterfietsen in de gracht vond ik als kind erg leuk en gewoon rond lopen in een andere stad is altijd goed, helemaal in Amsterdam! Kanoën of Kajakken is op die leeftijd ook cool!
Je hebt speciale fietstochten in de tulpen regio, voor toeristen, die dus niet gewend zijn heel veel te fietsen Je begint in de buurt van Leiden en huurt daar dan een fiets!
Waterfietsen in de gracht vond ik als kind erg leuk en gewoon rond lopen in een andere stad is altijd goed, helemaal in Amsterdam! Kanoën of Kajakken is op die leeftijd ook cool!