Wat te doen...

16-05-2019 04:03 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een beetje aan het "sukkelen' qua voeding en spenen..

We gebruiken dr Brown's flessen. Speen nr. 1 van dr Brown's ging mijn inziens te langzaam. Hij dronk de flessen niet leeg en was erg moe al tijdens het drinken van de fles waardoor hij al in slaap viel. Ook jammerde hij tijdens het drinken al en weigerde hij na een halve voeding de fles. Daarom overgestapt op Difrax speen S omdat dit tussen 1 en 2 van dr Brown's zou zitten.
Daarmee dronk hij met gemak al zijn flessen op en zat ruim in zijn voedingen. Echter gaf hij wel na een fles 2 tot 3 mondjes terug... Hierdoor denk ik weer dat het té snel gaat.

Kort om, het is allebei niet goed lijkt me. Ik weet nu niet wat ik moet doen.
anoniem_374974 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 06:50
0.00% gewijzigd
Anoniem0894 schreef:
16-05-2019 22:28
Ik heb er weinig verstand van😅. Ze zeiden dat als hij teruggaf dat de hoeveelheid voeding niet goed is... Maar hij drinkt het met gemak op dus om hem minder te geven vind ik sneu.. Maar dat is mijn gevoel.
Ik ben nog maar een leek op mama gebied.

Dank je voor de tip! Wij doen elke 2 dagen schone kleertjes aan.
En lijkt me dat je gelijk hebt over dat consultatiebureau. Hier heeft een mens inderdaad niet veel aan. Jammer dat je daar niet gewoon terecht kunt met je zorgen...

Mondje(s) terug is heel normaal, heb ik zelf altijd begrepen. Zelfs als het telkens is en ook als het meer is dan een mondje terug, hoeft er niets aan de hand te zijn. Mijn dochter was ook zo'n spuger. Maar had er gelukkig zelf geen last van, was ook verder niks aan de hand :-D
Alle reacties Link kopieren
Mondje terug is heel normaal, een consultatiebureau dat wat algemene adviezen geeft ook. Die zijn er niet echt om meermalen per dag voedingsadvies te gaan geven. Als je echt een probleem vermoedt, moet je naar de kinderarts, maar dat lijkt me hier niet aan de orde.

En ja, iedere nieuwe moeder/ouder is onzeker. Maar dat betekent nog niet dat je vier topics per dag hoeft te openen naast herhaald het cb bellen en binnen drie dagen vier spenen uitprobeert. Enige onzekerheid is normaal, maar jezelf daarmee leren omgaan is ook goed. Dus leren accepteren dat baby niet exact volgens de gemiddelden werkt (waarschuwing: er komt een moment dat hij al vier dagen niet gepoept heeft, en dan weer een keer zes keer op een dag. Hij slaapt een keer veel langer dan anders, en wordt dan juist weer steeds wakker. Hij stopt regelmatig iets willekeurigs in zijn mond. En soms huilen ze en heb je geen flauw idee waarom. Het zijn mensjes, geen robots. En het is echt veel gezonder voor je om te leren daarmee om te gaan dan om elke keer alles te willen doorgronden of beter maken)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven