Wat vinden jullie van deze naam?
donderdag 4 juni 2020 om 06:56
Onze eerste zoon begint met een M. Nu 33 weken zwanger van de 2e. Geslacht nog onbekend. Vanaf het begin dachten we uit de namen te zijn, maar nu slaat de twijfel toe.
Het toeval wil dat we weer een naam met een m mooi vinden.
Mart (en Merle voor een meisje).
Ik blijf hem mooi vinden, toch twijfel ik ineens, maar het zullen de hormonen vast zijn
.
Wilde hem toch even hier droppen.
Het toeval wil dat we weer een naam met een m mooi vinden.
Mart (en Merle voor een meisje).
Ik blijf hem mooi vinden, toch twijfel ik ineens, maar het zullen de hormonen vast zijn

Wilde hem toch even hier droppen.
paardenkracht wijzigde dit bericht op 04-06-2020 07:20
12.03% gewijzigd
donderdag 4 juni 2020 om 08:16
Ah fijn! Dat waren ook een beetje onze argumenten, een logische spelling en het liefst een naam zonder rare associaties. Als dan niet ook nog de hele klas er vol van zit, is het helemaal fijn.lux- schreef: ↑04-06-2020 08:11Mart en Merle zijn allebei niet helemaal mijn smaak, maar als ik de naam van zoon en zoon op komst hier zou posten zouden veel mensen ze waarschijnlijk afbranden![]()
Ik vind iig niks mis of raar aan de namen, kende ze allebei, spelling is logisch en 2x dezelfde voorletter zou voor mij geen bezwaar zijn. Dus ik zie geen ‘tegens’, als jullie de namen maar mooi vinden!
Het is wel de soort naam waar we van houden. Ik heb wel eens gelezen: hockey namen. Nu spelen we dat allebei niet
We waren er vrij snel over uit en dat is eigenlijk bij ons erg ongewoon. Dus toen ging ik twijfelen.

donderdag 4 juni 2020 om 09:56
Bij mij thuis ook meerderen met dezelfde voorletter en geen andere namen. Nooit een probleem geweest. Nog afgezien van het feit dat we steeds minder post krijgen.

donderdag 4 juni 2020 om 10:05
Ik heb een tijdje gewerkt bij een grote verzekeraar. Kinderen met dezelfde voorletter(s) kan vervelend zijn bij het verwerken van declaraties. Helemaal als het ook nog eens een tweeling is. Dan gaat het systeem weigeren, en komt hij in de handmatige bak.
Voor de rest: als je toch verschillende voorletters neemt is dit geen probleem.
Ik vind de combinatie trouwens top! Leuke namen!
Mijn voornaam eindigt met dezelfde letter als waar mijn achternaam mee begint, dat is wel eens lastig met snel voorstellen. Dan wil je er toch altijd een soort van pauze tussen laten.
Mijn vriend heeft trouwens dezelfde eerste letter van zijn achternaam, dus trouwen verhelpt dat ook niet
Voor de rest: als je toch verschillende voorletters neemt is dit geen probleem.
Ik vind de combinatie trouwens top! Leuke namen!
Mijn voornaam eindigt met dezelfde letter als waar mijn achternaam mee begint, dat is wel eens lastig met snel voorstellen. Dan wil je er toch altijd een soort van pauze tussen laten.
Mijn vriend heeft trouwens dezelfde eerste letter van zijn achternaam, dus trouwen verhelpt dat ook niet

donderdag 4 juni 2020 om 10:23
Mijn zoontjes hebben beide een naam met dezelfde voorletter, geen tweede namen, dus ja mocht er post komen (wat er eigenlijk nooit komt, gezien de digitale wereld) dan is dat even gokken.
Maar wij vinden dit nog steeds de leukste namen en tot nu toe geen issue. En als ze ooit op zichzelf gaan wonen is dat eventuele post probleem ook weer opgelost! Ik zeg dus gewoon doen
Maar wij vinden dit nog steeds de leukste namen en tot nu toe geen issue. En als ze ooit op zichzelf gaan wonen is dat eventuele post probleem ook weer opgelost! Ik zeg dus gewoon doen

donderdag 4 juni 2020 om 10:26
De post is niet het probleem. Ziekenhuis en aanverwanten wel. Bij de bloedbank wordt me minstens 4 keer de geboortedatum gevraagd. En je zal maar in het ziekenhuis liggen en de verpleging maakt daardoor de fout, niet je zus maar jij bent allergisch voor een medicijncranberryjuice schreef: ↑04-06-2020 10:02Gewoon leuk hoor! Ik heb een zoontje met letter S en nu zwanger van tweeling en hun voorletters zullen ook met de S beginnen. Wel zijn hun tweede namen anders.
En ach de post, dat is wel het minste probleem dat je zou kunnen hebben.![]()
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

donderdag 4 juni 2020 om 10:27
paardenkracht schreef: ↑04-06-2020 08:16Ah fijn! Dat waren ook een beetje onze argumenten, een logische spelling en het liefst een naam zonder rare associaties. Als dan niet ook nog de hele klas er vol van zit, is het helemaal fijn.
Het is wel de soort naam waar we van houden. Ik heb wel eens gelezen: hockey namen. Nu spelen we dat allebei nietmaar we vinden ze inderdaad wel mooi en dit topic heeft denk ik dat laatste zetje gegeven.
We waren er vrij snel over uit en dat is eigenlijk bij ons erg ongewoon. Dus toen ging ik twijfelen.

Of de namen nu iemands ‘ding’ zijn of niet, het zijn doodnormale namen zonder Jut en Jul effect (wat je hebt bij themanamen zoals Merel en Mees of Davinio en Davinia).

donderdag 4 juni 2020 om 10:29
Leuke namen! Ik heb zelf een Marle gekend, ook altijd een mooie naam gevonden.
Ik herken het post probleem trouwens niet. Mijn vader en ik hebben een roepnaam met dezelfde voorletter, maar in het algemeen is de post óf zo formeel dat de voorletters inclusief doopletters erop staat, óf zo informeel dat er gewoon de voornaam staat.
Ik herken het post probleem trouwens niet. Mijn vader en ik hebben een roepnaam met dezelfde voorletter, maar in het algemeen is de post óf zo formeel dat de voorletters inclusief doopletters erop staat, óf zo informeel dat er gewoon de voornaam staat.
donderdag 4 juni 2020 om 11:18
Geen idee, ik heb geen doopnaam, ik heb een tweede naam.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
donderdag 4 juni 2020 om 11:26
Super leuke namen, ook samen.paardenkracht schreef: ↑04-06-2020 08:12Ons zoontje heet Morris. Het wordt dan Morris en Merle of Morris en Mart. Gelukkig beiden wel een andere klank. Was inderdaad beetje bang voor het jut en Jul effect.
Ik zeg Doen!!!

donderdag 4 juni 2020 om 12:01

donderdag 4 juni 2020 om 12:57
In Rotterdam zeggen we, ik ga naar de mart ipv markt dus..
Vind zelf niet zo een leuke naam. Merle vind ik trouwens prachtig.
Zelfde voorletters geeft in huidige tijd geen enkel probleem. We krijgen minimaal post voor de kinderen bijna alles is digitaal en als ze al post krijgen van school of de ortho staat hun naam voluit geschreven en al zou er alleen een voorletter kunnen staan..man hoe privé zou het daadwerkijk kunnen zijn.
Echt iets van vroeger toen je nog bankafschriften en salarisstroken per post kreeg.
Vind zelf niet zo een leuke naam. Merle vind ik trouwens prachtig.
Zelfde voorletters geeft in huidige tijd geen enkel probleem. We krijgen minimaal post voor de kinderen bijna alles is digitaal en als ze al post krijgen van school of de ortho staat hun naam voluit geschreven en al zou er alleen een voorletter kunnen staan..man hoe privé zou het daadwerkijk kunnen zijn.
Echt iets van vroeger toen je nog bankafschriften en salarisstroken per post kreeg.
donderdag 4 juni 2020 om 13:34
Kinderen onder de 12 kunnen toch gewoon post ontvangen?
Bovendien, men benoemt de post maar hetzelfde argument gaat natuurlijk op voor accounts, login codes, e-mail adressen etcetera.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog