Wat vinden jullie van deze naam?

04-06-2020 06:56 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze eerste zoon begint met een M. Nu 33 weken zwanger van de 2e. Geslacht nog onbekend. Vanaf het begin dachten we uit de namen te zijn, maar nu slaat de twijfel toe.

Het toeval wil dat we weer een naam met een m mooi vinden.

Mart (en Merle voor een meisje).

Ik blijf hem mooi vinden, toch twijfel ik ineens, maar het zullen de hormonen vast zijn :-).

Wilde hem toch even hier droppen.
paardenkracht wijzigde dit bericht op 04-06-2020 07:20
12.03% gewijzigd
Ik vind Merle altijd zo lastig uitspreken (zelfde als met Veerle). Maar misschien dat ze er in het zuiden bedrevener in zijn?

Ik zou de namen voor mijzelf een iets te hoog allitererend effect vinden hebben met M en de R.
Leuke namen. Ik vind het echt niet uit maken of ze met dezelfde eerste letter beginnen. Het zou me niet eens opvallen.

Het niet alsof een kind altijd in 1 adem met zijn broer of zus genoemd wordt. Ze zitten in verschillende klassen, hebben verschillende vriendjes en als ze volwassen zijn maakt al helemaal niks en niemand er meer om. Alleen familie kent ze als M en M.

Dat post-argument is trouwens hilarisch. :D. Wij krijgen 3 brieven per jaar waar alleen voorletters op staan en dat is overheidspost en die gebruiken altijd alle doopletters.
Kaartjes van familie en bekenden, Zalando, Bol.com enzovoorts gaat allemaal op de hele voornaam.
Leuke namen!
Als juf heb ik hier alleen leuke associaties bij.
LoveLucy schreef:
04-06-2020 12:01
Van de bank, sport, GGD, verzekering, school en tandarts krijg ik post voor de kinderen. Heb even in de map gekeken.

Bank en verzekeringen kan je digitaal krijgen, beter voor het milieu en je betaalt voor papieren post vd bank.
Morris en mart vind ik niet mooi bij elkaar , (mart vind ik sowieso geen mooie naam)

Merle zou niet mijn eigen keus zijn maar opzich een prima naam. Alleen vind ik morris en merle ook niet heel geweldig samen. dan vind ik bijv morris en maisie beter staan
Juffiejuf schreef:
04-06-2020 14:44
Leuke namen!
Als juf heb ik hier alleen leuke associaties bij.
Haha dat is fijn. Ik heb zelf in de kinderopvang gewerkt en dat maakt het inderdaad soms lastig. 1 x een Merle gehad en dat was echt een heel lief meisje. Dat scheelt ;-).

Persoonlijk ken ik zelf geen Mart.
Dubbeljus schreef:
04-06-2020 14:41
Leuke namen. Ik vind het echt niet uit maken of ze met dezelfde eerste letter beginnen. Het zou me niet eens opvallen.

Het niet alsof een kind altijd in 1 adem met zijn broer of zus genoemd wordt. Ze zitten in verschillende klassen, hebben verschillende vriendjes en als ze volwassen zijn maakt al helemaal niks en niemand er meer om. Alleen familie kent ze als M en M.

Dat post-argument is trouwens hilarisch. :D. Wij krijgen 3 brieven per jaar waar alleen voorletters op staan en dat is overheidspost en die gebruiken altijd alle doopletters.
Kaartjes van familie en bekenden, Zalando, Bol.com enzovoorts gaat allemaal op de hele voornaam.
Ja, ook wat betreft de namen van broers/zusjes heb je gelijk.

Ze moeten een beetje bij elkaar passen (ongeveer dezelfde stijl), maar vooral belangrijk dat we ze individueel mooi vinden. En hoe langer ik erover denk en hoe meer ik nu de naam hier over lees, hoe zekerder ik er van ben.

En inderdaad, als ik zie wat mijn zoontje aan post krijgt is alleen een bank afschrift (wat nu digitaal gaat) en soms een brief van het ziekenhuis.
cranberryjuice schreef:
04-06-2020 10:02
Gewoon leuk hoor! Ik heb een zoontje met letter S en nu zwanger van tweeling en hun voorletters zullen ook met de S beginnen. Wel zijn hun tweede namen anders.

En ach de post, dat is wel het minste probleem dat je zou kunnen hebben. 🤣
Toevallig hebben een vriendin en haar vriend beiden een J. Hun kindje ook en nu vinden ze voor het 2e kindje ook een naam mooi met een j. Ze geven aan niet bewust zo gekozen te hebben. In elk geval stuurde ze me net een berichtje dat ze er zelf geen problemen mee hebben op gebied van post e.d
madamecannibale schreef:
04-06-2020 08:22
Ik kende vroeger een Merle en dat was echt een omhooggevallen kutwijf. Geen goede associaties met de naam hier dus :-D

Maar de combinatie vind ik best kunnen.
😂 ja het is wat met die associaties he 😂
Merel7 schreef:
04-06-2020 11:26
Super leuke namen, ook samen.
Ik zeg Doen!!!
Wat leuk om te horen. Dankjewel!

Vandaag toevallig een opzetje gekregen van het geboortekaartje en toen we de namen zo zagen staan, waren we er toch wel vrij zeker van.

Dat waren we toen van Morris ook. Daar hadden we geen enkele twijfel over.

Fijn om hier even te kunnen sparren 😁
Dubbeljus schreef:
04-06-2020 14:41

Hier worden de namen juist verrassend vaak samen genoemd. Kinderen zitten op dezelfde sport, zelfde vriendenkring, zelfde school. Maar goed, ik ben gewoon geen fan van zelfde voorletter: kinderen hebben recht op hun eigen initialen vind ik.
Ik vind het geen mooie naam.
paardenkracht schreef:
04-06-2020 15:55
Haha dat is fijn. Ik heb zelf in de kinderopvang gewerkt en dat maakt het inderdaad soms lastig. 1 x een Merle gehad en dat was echt een heel lief meisje. Dat scheelt ;-).

Persoonlijk ken ik zelf geen Mart.
Merle klink ook heel lief.

Ik ken iig 2 Mart’s en jij kent ze ook. Maar ik ga ze hier niet noemen, want dan krijg je er een beeld bij. ;-)
Merel7 schreef:
05-06-2020 07:31

Ik ken iig 2 Mart’s en jij kent ze ook. Maar ik ga ze hier niet noemen, want dan krijg je er een beeld bij. ;-)
1 is er al genoemd natuurlijk
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
ldp schreef:
04-06-2020 07:42
Hoeveel post krijgen jij en jouw kinderen dan nog?
Niet alleen voor de papieren post, maar ook in je overzicht met bankrekeningen is het handig dat je kinderen (en jijzelf) andere voorletters hebben. Mede om deze reden is een van onze favoriete namen het niet geworden, hoewel ik nog een tweede voorletter heb en de kinderen niet.
Wat grappig dat zoveel mensen een bezwaar in dezelfde voorletter zien. Mijn broer en ik hebben dezelfde voorletter en maar 1 naam dus echt precies dezelfde initialen, en dat is ons kennelijk zo goed bevallen dat we allebei onze eigen kinderen ook dezelfde voorletter hebben gegeven. Die van mijn broer hebben net als wij zelf ook maar 1 voornaam, mijn eigen kinderen hebben wel een tweede naam met verschillende beginletters. Maar zelf vind ik het juist leuk als ze dezelfde geadresseerde post krijgen. Voor mij was dezelfde beginletter juist een harde voorwaarde bij een tweede.
Am Yisrael Chai!
Een vriendin van me is zelfs tweeling met allebei dezelfde voorletters, geslacht én geboortedatum. Ook geen problemen.
rumforviva schreef:
05-06-2020 09:38
Een vriendin van me is zelfs tweeling met allebei dezelfde voorletters, geslacht én geboortedatum. Ook geen problemen.
Ik heb hier in de buurt een naamgenote, die ook dezelfde geboortedatum heeft. Dat is al een paar keer enorm lastig geweest.
Alecta schreef:
05-06-2020 12:30
Ik heb hier in de buurt een naamgenote, die ook dezelfde geboortedatum heeft. Dat is al een paar keer enorm lastig geweest.
Ja, bij de tandarts etc. vragen ze vaak eerst naam/geboortedatum.
Merel7 schreef:

Dat klopt 😁. Mart Visser bv. Maar ik ken er geen persoonlijk. Dat scheelt 😁
Mart en Merle vind ik wel aardige namen, maar niet heel spannend ofzo. Morris vind ik daarentegen wel een super leuke naam. Als je namen met een M leuk vindt, dan vind ik Max leuker dan Mart. En Mila, Mara, Maya of Mare leuker dan Merle. Ook allemaal niet super uniek, maar wel iets meer pit. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Als je het zelf maar mooi vind, dan maakt de rest toch niet uit?
Merel7 schreef:

En dat is leuk voor een baby, maar wil je als volwassen vrouw ook nog een lieve naam?
(En zou je voor een jongen ook een lieve naam overwegen, of alleen voor een meisje?)
Eze schreef:
09-06-2020 08:53
En dat is leuk voor een baby, maar wil je als volwassen vrouw ook nog een lieve naam?
(En zou je voor een jongen ook een lieve naam overwegen, of alleen voor een meisje?)
Ik ken een volwassen Merle die een heel directe powervrouw is, dus die associatie met lief heb ik helemaal niet. En wat probeer je uit te lokken met die vraagstelling?
FunnyFace8 schreef:
09-06-2020 09:06
Ik ken een volwassen Merle die een heel directe powervrouw is, dus die associatie met lief heb ik helemaal niet. En wat probeer je uit te lokken met die vraagstelling?
Dat lijkt me duidelijk, toch? Meisjes worden vaak al vanaf hun geboorte (of al daarvoor) in het hokje lief en schattig gestopt, voor jongens is de standaard verwachting dat ze stoer zijn.
De vraag is dus in hoeverre je een kind wat dat betreft al vanaf dag 1 in een bepaalde richting wilt sturen.
Eze schreef:
09-06-2020 09:10
Dat lijkt me duidelijk, toch? Meisjes worden vaak al vanaf hun geboorte (of al daarvoor) in het hokje lief en schattig gestopt, voor jongens is de standaard verwachting dat ze stoer zijn.
De vraag is dus in hoeverre je een kind wat dat betreft al vanaf dag 1 in een bepaalde richting wilt sturen.
Tenzij je een heel popperige naam hebt als Cinderella of Lieve vind ik een naam meestal niet opvallen of sturen. Ik ken vrouwen met specifiek vrouwelijke namen die harde leidinggevenden op kantoor zijn, of kapitein op de grote vaart. Maar je kan natuurlijk ook een neutrale naam als Robin of Renée hebben en heel zacht en schattig zijn. Je naam is niet je persoonlijkheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven