wat vinden jullie??

07-04-2010 12:38 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Weet niet of ik het hier goed neerzet maar ik heb jullie mening nodig!

Ik heb wat namen in gedachten maar we komen er niet uit, wat vinden jullie de leukste combi?

Bedankt!!

Namen

Totaal aantal stemmen: 67

Mayra Giulia (13%)
Sienna Giulia (22%)
Mara Giulia (64%)
quote:Star schreef op 07 april 2010 @ 15:56:

Jucileny. Zag ik vandaag. Vind ik mooi.Zou hier al snel afgekort worden tot Lenie/Leen.
Heb even op de betekenis van Mara gezocht. Ik vind de naam mooi, maar de betekenissen minder. De pampahaas vind ik wel leuk, maar al die 'bitter' associaties...

De mara, pampahaas of Patagonische haas (Dolichotis patagonum) is een knaagdier van de Patagonische pampa's en andere Argentijnse graslanden. Alhoewel de mara uiterlijk veel weg heeft van een haas of een kleine antilope, is hij nauwer verwant met de cavia. Zijn naaste verwant, de kleine mara (Dolichotis salinicola), is kleiner en leeft noordelijker.

Mara

Categorie: Oosters In het boeddhisme de personifictatie van het kwaad en alles wat de grote Boeddha in diens weg naar de evrlichting hindert. Mara wordt voorgesteld als een demonische wezen, met honderd armen. HIj heerst over de 16e hermeletage en rijdt op een olifant.

Mara

Mara is een Hebreewse meisjesnaam. Het betekent `Bittere zee`.

Bijbel:

Naomi vindt dat ze haar naam geen eer aandoet en dat ze beter Mara, dat bitter betekent, had kunnen heten.
quote:borderwalk schreef op 07 april 2010 @ 18:18:

[...]

Zou hier al snel afgekort worden tot Lenie/Leen.

Ik was sarcastisch

Jucileny stopte namelijk een briefje in mijn bus dat ze wel wilde schoonmaken
Ik vind Giulia best een mooie naam, maar inderdaad alleen als jij of je partner Italiaanse roots heeft. Ik ken een Italiaans meisje dat Giulia heet en bij haar (in combinatie met haar Italiaanse achternaam) past het heel goed. Zijn jullie allebei gewoon hartstikke Nederlands, dan zou ik er toch Julia van maken.

Als eerste naam zou ik kiezen voor Mara. Sienna vind ik een beetje te 'populairig' en Mayra komt, in mijn optiek, nogal geforceerd over. Alsof er uit alle macht een originele draai aan de naam gegeven moest worden, zeg maar.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Sienna is trouwens geen stad, dat is Siena. Alleen wij hollanders spreken die stad uit als Sienna. (het is sie-ena op zn italiaans)

Nogmaals, wij vonden Sienna/Siena wel mooi, maar we zijn er dan ook getrouwd. Sienna de Vries vind ik ook nog beter kunnen dan Giulia de Vries.

Die bitterheid van Mara vind ik ook niks. Doe dan Naomi Dat betekent lieflijkheid. (daar gaat mn privacy )
Leffenderleyoh hier.

Ik vind Mara 't mooist.
quote:Star schreef op 07 april 2010 @ 19:40:

[...]

Ik was sarcastisch

Jucileny stopte namelijk een briefje in mijn bus dat ze wel wilde schoonmaken Kon me het al slecht voorstellen, maar ja je wilt ook niet te hard een naam afkraken. Is toch een beetje een gevoelig punt, merk ik wel.
[quote]borderwalk schreef op 07 april 2010 @ 18:24:

Mara

Categorie: Oosters In het boeddhisme de personifictatie van het kwaad en alles wat de grote Boeddha in diens weg naar de evrlichting hindert.

Bij deze doop ik mijn helse peuterpuberdochter om tot Mara...
MILF in the making ;-)
quote:DarkRosePrincess schreef op 07 april 2010 @ 22:46:

[quote]borderwalk schreef op 07 april 2010 @ 18:24:

Mara

Categorie: Oosters In het boeddhisme de personifictatie van het kwaad en alles wat de grote Boeddha in diens weg naar de evrlichting hindert.

Bij deze doop ik mijn helse peuterpuberdochter om tot Mara...

Bedankt voor de reacties!
Heb je de keuze al gemakt?

Ik ben denk ik de enige, maar ik vind Mara niet zo. Bij Sienna heb ik nog nooit een tokkie-associatie gehad en Mayra vind ik er mooi uit zien op papier, maar niet zo leuk klinken.

Over Giulia: als de persoon die jij belangrijk vindt zo heet, dan is hier geen discussie over nodig.

Mijn zoon heeft een "aparte" naam die je anders uitspreekt dan de spelling suggereert. Heel erg onhandig, maar de persoon naar wie hij vernoemd is heet ook zo en ik wilde er geen Hollandse spellingsvariant van maken. (denk aan een Engelstalige Sarah die vernoemd wordt als Serra) Er zullen ongetwijfeld heel veel mensen zijn die zijn naam lelijk/onhandig vinden, maar zoals mijn moeder tactisch zei: "een naam gaat bij een persoon horen, je went er vanzelf aan"
Nou, ik heb in het echt ook een aparte naam. Ben ik echt niet blij mee hoor. Elke keer uitleggen hoe je het uitspreekt en waar de naam vandaan komt. Gek word ik ervan. Maar mijn naam is vreemder dan de eerste naam die TO voor haar kind heeft bedacht.

Maar goed, ik snap dat als je iemand wilt vernoemen, het een speciale betekenis heeft en het je niet kan schelen.

Wat ik dan echter niet snap is waarom er dan een topic over geopent moet worden met de vraag wat wij ervan vinden.

Als die naam een speciale betekenis heeft kan het je toch geen r**t schelen wat anderen ervan vinden?
Nee het topic gaat ook niet om de tweede naam, meer om de eerste

en nee ben er nog niet uit! vind het heel moeilijk ik vind ze alledrie leuk:)
Ik heb zelf een Italiaanse voornaam(plus achternaam omdat mijn vader Italiaan is) waarin iu voorkomt en dat wordt dus altijd verkeerd gespeld in Nederland, het wordt altijd omgedraaid(dus maakt men er ui van, iets om rekening mee te houden.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:missje schreef op 08 april 2010 @ 13:30:

Nee het topic gaat ook niet om de tweede naam, meer om de eerste

en nee ben er nog niet uit! vind het heel moeilijk ik vind ze alledrie leuk:)Is dit dan niet iets om met de vader te bespreken?
quote:aisha24 schreef op 08 april 2010 @ 13:40:

[...]

Is dit dan niet iets om met de vader te bespreken?

ja he he...Daarom is het zo moeilijk haha

Mayra is in ieder geval afgevallen

Ik vind de een leuker en hij de ander handig he haha
Namen kiezen kan soms inderdaad lastig zijn, bij mijn eerste kind vond ik het wat gemakkelijker dan bij mijn tweede kind, een meisjesnaam vond ik ook weer gemakkelijker dan een jongensnaam. Voor mijn oudste dochter had ik een naam die ikzelf als kind al heel mooi vond, gelukkig was de vader van onze dochter het ermee eens.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Maar waarom moet het dan een van de drie zijn?

Misschien kun je nog een naam vinden die jullie allebei helemaal mooi vinden.
ja ben nog volop aan het zoeken, maar deze zijn er tot nu toe uitgekomen...

dus als jullie nog suggesties hebben?
.
Luna en Noa zijn inderdaad erg mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven