Wat voor cadeau voor eindexamen?

19-05-2025 16:31 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een van mijn (stief)kinderen zit midden in zijn eindexamens. En zoals het er nu uitziet, gaat hij slagen! De middelbare school is een flinke strijd geweest, elk jaar is hij met hangen en wurgen overgegaan. Nou willen wij hem graag een mooi cadeau geven voor zijn slagen, maar het lukt niet zo goed om iets te bedenken. Jongens van 18 zijn niet zo makkelijk om cadeaus aan te geven! Hij heeft, behalve gamen, niet echt hobby's, en daarvoor heeft hij alles al. Een weekend weg met zijn vader heeft hij voor zijn verjaardag gekregen. De laatste tijd heb ik een beetje gepolst wat hij leuk zou vinden, maar we komen niet echt verder.
Mijn vraag is dus, wat geven jullie je kinderen / dierbaren als cadeau voor het eindexamen?
Rijbewijs of een aantal lessen
Such a beautiful place to be with Friends.
Een huis.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Rijles is hij mee bezig, betalen zijn ouders. Ja, huis zou top zijn, maar is een beetje boven budget 😉

Wat doen anderen, van wie de kinderen eindexamen doen?
Wij deden een bescheiden bijdrage aan de vakantie die na het examen gevierd werd.
Mijn broer kreeg een scooter, ik kreeg een sieraad. Of misschien een horloge?

Anders vind ik de bijdrage aan de vakantie ook een goede.
Wij gaven 3 keuzes (waarvan we wisten dat kind die leuk zou vinden): een parachutesprong, racen op een circuit of een lesje zelf vliegen in een klein vliegtuigje. Kind koos het eerste.

Zou alledrie rond de €300 kosten.

Wij vonden het belangrijk om een ervaring te geven en niet iets materieels.
Wat gaat hij na de examens doen? Is dat een opleiding waar je misschien een cadeau voor kan geven? Ik neem aan dat hij thuis blijft wonen, want voor op kamers zou ik wel 100 dingen weten :D
Goeie laptop voor zijn vervolgstudie?
Bijdrage aan een vakantie.
Het arcade hotel in Amsterdam is voor gamers ook heel leuk :) en in de omgeving is genoeg te doen.
Mijn kinderen kregen/krijgen hun examenreis cadeau.
Maar ik kan me voorstellen dat dat ook boven budget is.

horloge/smartwatch
iPad
goede zonnebril
Sieraad
Een keertje samen shoppen
Voor mijn eindexamen een vakantie met mijn moeder.

En toen ik afgestudeerd was kreeg ik voor mijn eerste master een horloge. Voor mijn tweede een paar zilveren kandelaars.

Ik vind een bijdrage aan een vakantie of een horloge wel mooie cadeaus voor een eindexamen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Iets dat hij nodig heeft voor de vervolgopleiding? Hier krijgt zoon een laptop. Naast heel nuttig, heeft hij een op het oog waar hij zijn hobby (muziek maken) beter op kan doen. Dus het is voor hem ook vooral een mooi cadeau waar hij heel blij van wordt.

(examenreis a la Albufeira wil zoon niet en we hebben voorgesteld dat hij een citytrip mag doen naar een stad- bv. Londen icm voetbal met een van ons, maar daar hapt hij ook niet echt op).
Wij hebben een reis gegeven.

Door omstandigheden is deze nog steeds niet geweest, maar staat nog steeds op de planning.

(Ze hebben 2 jaar geleden allebei hun diploma gehaald).
felidaez wijzigde dit bericht op 20-05-2025 11:05
8.01% gewijzigd
Onze oudste kreeg toen een mooi horloge, draagt hij nog steeds.

Kaarten voor een F1 wedstrijd
Zelf racen op het circuit / in een Ferrari
Theater of musical voorstelling
Televisie
Leren armband als hij daarvan houdt
Nieuwe laptop
Weekend weg naar Europese stad naar keuze

Maar voor jongens is het best moeilijk ja.
Ik heb mijn zoon een hele dure zonnebril gegeven omdat hij ook bijna zou gaan afrijden na zijn examen. Hij was daar erg blij mee, heeft er tot mijn verbazing, ook erg zuinig mee gedaan.

Helaas heb ik de lat ook erg hoog gelegd, want hij had hem na vier jaar laten vallen, en waren de glazen storend bekrast. Hij wilde een soortgelijke bril weer kopen maar schrok van de prijs. Maar geen enkele goedkopere bril voldeed meer aan zijn wensen, dus ik heb maar weer mijn hand over mijn hand gestreken en de helft mee betaald voor deze arme student.

Maar een goede zonnebril is dus onmisbaar bij het autorijden, dus dat zou mijn cadeau advies zijn.

Gelukkig heeft mijn jongste nog geen enkele opleiding afgemaakt, dus voor hem geen cadeau dillema's.
Ik doe mijn best
Mooie ideeën! Dank! Examenreis gaat al plaatsvinden voor de uitslag, maar er zitten leuke dingen tussen. Horloge, hotel in Amsterdam, nog wat andere dingen
Senseo schreef:
20-05-2025 09:43

Gelukkig heeft mijn jongste nog geen enkele opleiding afgemaakt, dus voor hem geen cadeau dillema's.
:-D
Mijn dochter houdt van fotograferen en krijgt een mooie camera. Examenreis betaalt ze zelf, al zal ik haar nog wel wat extra's toestoppen denk ik.

Voor een jongen lijkt een mooi horloge me een geweldig kado.
Ik kreeg een handje, alles daarboven lijkt me winst.
Je budget lijkt me leidend hierin. Wat wil je besteden?
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Dochter kreeg vorig jaar een Apple Watch en een nog te maken reis.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Nana_Mouskouri schreef:
20-05-2025 10:49
Ik kreeg een handje, alles daarboven lijkt me winst.
Je budget lijkt me leidend hierin. Wat wil je besteden?
Paar honderd euro mag het wel kosten, m'n vriend is zo blij dat het erop lijkt dat ie uiteindelijk een diploma heeft :yes:
Taart, bubbels, feestje.

Wil vieren, geen cadeau.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven