We gaan voor de 1e... wie ook?

08-11-2008 15:30 2408 berichten
...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Parnell, ongeduldig zijn we allemaal denk ik! Daar kunnen we het op dit tpoc vast uitgebreid over hebben.

Becky, idd heftig allemaal, doe het maar kalmpjes aan!

Speculaas: helemaal niet erg hoor je vraag! En dat van je nieuwe baan betreft: het kan wel een jaar duren voordat je zwanger bent (laten we hopen van niet natuurlijk) dus ik zou me hier maar niet zo druk over maken. Voor een werkgever komt het denk ik sowieso nooit goed uit. Maar he, de natuur heeft besloten dat wij vrouwen zwanger kunnen worden en niet de mannen, dus jammer voor de werkgever maar zo werkt het nu eenmaal....
ik werk nu 2 jaar bij mijn huidige baas, heb wel een 3 jaar contract (dus als ik snel zwanger zou worden loopt dat af tegen de tijd dat ik dan uitgerekend ben.

Maar ik denk dat ze ook wel zouden verlengen als ik zwanger ben (is redelijk moeillijk geweest vorig jaar om een nwe collega te vinden) en anders zoek ik wel wat anders....

Wil ik eigenlijk echt niet want we zijn twee jaar geleden voor mijn werk hierheen verhuisd/geemigreerd (duitsland) en begin nu eindelijk hier een beetje een sociaal leven op te bouwen.
nog heel even: waar ik ook naar uit kijk is het stoppen met die hormonen! ik heb zoveel minder zin in sex met de pil in tegenstelling tot sexen zonder pil. nog heeeeeeeel even, jiehaa! Ontpillen is hier niet echt nodig, zolang ben ik er eigenlijk niet aangeweest, een maand of zes.
Hebben jullie net het schema aangepast, komt er nog iemand opdraven..... We waren/zijn enorme twijfelaars wat betreft kinderen. In augustus heb ik mijn laatste pil geslikt en ik begin het steeds minder leuk te vinden dat ik nog niet ongesteld ben geworden. Ik heb geen idee waar ik aan toe ben (ga binnenkort naar de sauna en zit er niet op te wachten dat het dan gebeurt). Het lijkt ook net of mijn lijf stil staat. O ja, ik ben 31 en mijn vriend 28. Het is misschien een beetje onduidelijk wat betreft onze wens. We hadden zoiets van 'we zien wel of het ons gegund is' maar ik word wel ongeduldig nu .
wel erg verslavend hoor dit onderwerp!!

Hoe lang van te voren zijn jullie met de pil gestopt? Ik neem hem nu nog steeds (sinds meer dan 10 jaar), vind het ook wel "makkelijk", slik nl wel vaak door, maar zit er wel aan te denken na deze pilstrip te stoppen.
Ik ben al meer dan een jaar niet meer aan de pil, ik had er niet zo'n zin meer in. Sindsdien deden we periodieke onthouding en voor-het-zingen-de-kerk-uit (werkte prima, want niet zwanger ), en vanaf september hebben we het omgedraaid en doen we periodieke seks met hele aria's de kerk in.

Hee Murron, wat leuk dat je er bent, nu ben ik niet de laatste. Wat rot dat je nog niet ongesteld geworden bent. Je bent ook niet stiekem zwanger?
quote:Parnell schreef op 10 november 2008 @ 21:02:

Ik ben al meer dan een jaar niet meer aan de pil, ik had er niet zo'n zin meer in. Sindsdien deden we periodieke onthouding en voor-het-zingen-de-kerk-uit (werkte prima, want niet zwanger ), en vanaf september hebben we het omgedraaid en doen we periodieke seks met hele aria's de kerk in.

Wow, wat een drukte hier! Leuk zeg!

Over m'n werk: 't Is net wat je zegt Leonor: Ze hebben een vrouw aangenomen van rond de 30. Ze weten dat ik nog niet zo lang getrouwd ben en ze kunnen verwachten dat er een keer kinderen gaan komen. Ik bedoel, stel dat we bijvoorbeeld al 2 jaar lang bezig zouden zijn met het krijgen van kinderen. Zou dat dat betekenen dat je in die periode je carriere stil moet zetten en niet op zoek kunt naar een nieuwe baan?

Maargoed, dit is allemaal stoere praat. Het lijkt me doodeng om aan m'n baas te moeten vertellen dat ik zwanger zou zijn...

Murron, join the club! Hoe meer zielen, hoe meer vreugde enzo.
quote:Murron77 schreef op 10 november 2008 @ 20:53:

Hebben jullie net het schema aangepast, komt er nog iemand opdraven..... We waren/zijn enorme twijfelaars wat betreft kinderen. In augustus heb ik mijn laatste pil geslikt en ik begin het steeds minder leuk te vinden dat ik nog niet ongesteld ben geworden. Ik heb geen idee waar ik aan toe ben (ga binnenkort naar de sauna en zit er niet op te wachten dat het dan gebeurt). Het lijkt ook net of mijn lijf stil staat. O ja, ik ben 31 en mijn vriend 28. Het is misschien een beetje onduidelijk wat betreft onze wens. We hadden zoiets van 'we zien wel of het ons gegund is' maar ik word wel ongeduldig nu .

wij zaten/zitten er precies zo in, volgens mij. daarom zat ik me vorige maand zo op te vreten dat ik vier dagen over tijd was. 'zul je zien dat het bij ons in 1 keer raak is, terwijl ik/we eigenlijk nog een beetje aan het idee moet(en) wennen!!!' stond echt strak van de spanning. deze maand al veel relaxter, ook tussen de lakens

heb jij dat niet? heb je al een keer getest om te zien of je niet stiekem zwanger bent?
quote:Parnell schreef op 10 november 2008 @ 21:02:

Geweldig!! Hier precies hetzelfde en ik vind die aria's in de kerk veel leuker!!
specu, ik krijg telkens zo'n lekkere trek als ik een berichtje van jou zie!!!
Nee, niet zwanger. Ik heb net in de tussentijd even een test gedaan. Ik ga binnenkort een afspraak bij de huisarts maken omdat ik nog steeds niet ongesteld ben geweest. Het leek me zo raar om daar heen te gaan zonder test te hebben gedaan.

Heel even dacht ik dat ik zwanger was en wist niet wat ik als eerste moest doen; vriend bellen of een foto maken van de test. Maar toen bedacht ik me dat ik de gebruiksaanwijzing even opnieuw moest lezen en kwam ik er achter dat ik niet goed gelezen had
Je weet het leuk te brengen Parnell, hahaha! Ik gebruik al jaren de pil niet meer maar gewoon condooms, dus "ontpillen" hoef ik gelukkig niet. De afgelopen dagen had ik trouwens een paar keer misselijkheidsvlagen, heel vaag. In theorie kun je vanaf de bevruchting al last hebben van misselijkheid heb ik ergens gelezen. Aan de andere kant denk ik dat ik het me misschien wel ingebeeld heb? Maar even deze week afwachten en dan testen

Misschien wil ik wel te graag nl, ahum ahum.
zo, das dubbel balen murron. hopelijk kan de HA iets voor je doen.
Jee ik hou het haast niet bij met al die berichtjes, maar leuk!! Hahaha Murron, ja de gebruiksaanwijzing goed lezen is het halve werk!

Ik had gisteren zin om alvast te testen maar dat heeft totaal geen zin dus toch maar niet gedaan. Geduld is een schone zaak.

Speculaas, verder helemaal met je eens over het onderwerp vrouw en carriere!
Ik moet zeggen dat, na lang meelezen met zwangerschapstopics, door ook mee te schrijven het allemaal wel 'echt' wordt. Ik kreeg net een sms-je van mijn vriend. Hij had gehoord dat er weer een bevriend stel in verwachting is. Het lijkt wel lopende band werk hier in mijn omgeving
Goedenavond allemaal!

Sjonge wat is er veel bijgeschreven in 1 dag!, moest eerst een paar pagina's bijlezen!

Zag dat er een tabel gemaakt is, en dat ik de enige ben die nog geen leeftijd heeft ingevuld...

Ik ben nu nog 24.

Enne... eigenlijk weet ik nu al niet meer wat er nog meer voor de tabel ingevuld moest worden, zal zo nog even kijken.

Ehm ff denken wat er nog meer voorbij kwam: ohwja, las iets over foliumzuur, daar ben ik ook al mee begonnen, sinds vorige maand.

En over ontpillen las ik ook nog wat: wij zijn nog niet meteen deze maand aan het klussen gegaan, wil inderdaad even afwachten of mijn lichaam mijn cyclus zelf op peil kan krijgen. Heb ook jaren en jaren de pil geslikt.

Nou ik weet even niet meer wat er allemaal geschreven is, zal het zo nog even nalezen..

Groetjes, Justdeb
Trouwens, is het "normaal" dat het zo lang duurt voordat de menstruatie weer op gang komt na de pil? En is dat ook heel belangrijk als je zwanger wilt worden? Ik bedoel, als je wel gewoon ovuleert elke maand... (sorry maar ik ben echt een dumbo op dit gebied)
quote:DJ Momo schreef op 10 november 2008 @ 21:13:

specu, ik krijg telkens zo'n lekkere trek als ik een berichtje van jou zie!!!Hihi, ook wel duidelijk wat ik zat te eten toen ik deze nick zat te verzinnen.
quote:speculaas78 schreef op 10 november 2008 @ 21:12:

[...]

Geweldig!! Hier precies hetzelfde en ik vind die aria's in de kerk veel leuker!!

Ik ook! Hoop wel dat ze net zo effectief zijn .

@ Murron en Momo, wij hebben ook een tijdje getwijfeld en gedacht 'och, we zien wel', maar na de eerste maand was die makkelijke houding over. We hebben afgelopen maand echt hardcore op de juiste datum zitten mikken (en ik wilde er nog wel nuchter onder zijn...) Hoe gaat dat bij jullie?

@Leonor: ja, dat inbeelden doe ik ook. Ik ben af en toe misselijk en moe. Nog een week. Jij ook dus? Ik ben benieuwd.
@ Parnell; ik wil wel mikken maar weet niet waarop. Daarom maar naar de huisarts. Er zijn medicijnen om de boel weer op gang te brengen. Maar ik heb zo'n idee dat ik een huisarts heb die zegt dat ik nog maar even geduld moet hebben tot mijn lichaam het zelf gaat doen.....
quote:justdeb schreef op 10 november 2008 @ 21:22:

wij zijn nog niet meteen deze maand aan het klussen gegaan

marriss:

hahahahaha!
Het kan een hele tijd duren voor je ongesteld wordt als je de pil geslikt hebt; je kunt ook meteen weer een normale cyclus hebben. Als je voor je aan de pil ging een afwijkende cyclus had, heb je kans dat er iets aan schort en is een bezoekje aan de huisarts wel handig.
Ik heb via een of andere internetsite mijn vruchtbare dagen uitgerekend de vorige keer, alhoewel we dat wel een beetje met een korreltje zout moesten nemen omdat ik geen idee heb hoeveel dagen mijn cyclus is. Dus we hebben een ruime marge genomen en om de dag gesekst (om de dag schijnt beter te zijn voor het zaad, haha). De laatste keer toen had ik geen zin maar toen heeft mijn man mij overgehaald, dus je ziet wel dat er hier in huis iemand fanatieker is dan ik
Wij vertellen het ook nog aan niemand. We zijn een paar jaar terug verhuisd naar een huis ipv een appartement en nu vragen mensen ook steeds wanneer de kinderen komen (" jullie hebben er nu de ruimte voor"). Als we aan mensen gaan vertellen dat we bezig zijn, gaan ze er helemaal steeds naar vragen. Wij vinden het gewoon heel belangrijk om ons leven een beetje op orde te hebben, huis, vaste baan etc, voor we aan kinderen beginnen. Maar dat betekent niet dat dat niet moeilijk was. Omdat veel mensen om mij heen al wel aan kinderen begonnen, voelde ik het al wel een hele tijd enorm kriebelen en werd het toch steeds pijnlijker als weer iemand vertelde dat ze zwanger was. Dus qua gevoel was ik er heel erg lang klaar voor, maar nu vind ik het ook echt in mijn leven passen. Ik ben ook sinds kort verandert van baan en zit nu gewoon veel beter op mijn plek. Ze zullen inderdaad niet echt staan te juichen als ik volgend jaar alweer met verlof gaan (als alles goed gaat), maar ja het gevoel is nu even sterker dan wat zij vinden.

Maar ik vind het ook allemaal heel erg spannend hoor, het is zo'n nieuwe wereld waar je instapt. Er komen zoveel dingen bij kijken waar ik nooit eerder mee te maken heb gehad! Dat is ook wat vriend lang heeft doen twijfelen. Gelukkig ziet hij nu in dat langer wachten het niet minder spannend maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven