we gaan Vrolijk verder!

01-05-2007 10:21 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
we zouden in de openingspost iets zetten om te onthouden, maar wat?
Wij willen Kefpep uiteindelijk gewoon meenemen op vakantie, als we met zijn allen gaan kamperen. Misschien zijn we daar na 1x van genezen, kan ik me zo voorstellen hoor.

Nu lijkt het me niet handig omdat ik camping in Katwijk ofzo in gedachten had (eruit maar niet ver weg) en dan elke dag met Pebbeltjes naar strand om beetje te zwemmen en te rotzooien. Maar daar mogen dan geen honden komen.

Ach. Als het mooi weer is. Heb fijne tuin, badje erin. Veldje achter de tuin waar ze kunnen voetballen enzo. Speeltuintjes in de wijk. En dan af en toe Kefpep dagje naar schoonouders en zelf  met Pebbeltjes op stap gaan. Of weekendje kamperen hier of daar. Kom die weken vast wel door.
Of naar een camping waar honden toegestaan zijn, Peb?

Inderdaad spannende periode komt er aan voor jullie familie. Schrijf maar van je af hoor!

Nano al voor de tweede keer prikken?

Ik moet morgen voor het eerst prikken met Bries. KW reageerde echt ontzettend op zijn prikken (hoge koorts, apatisch) en zie er best tegenop ook al weet ik dat dit het nieuwe vaccin is. Hoe reageerde Zeefje en Nano er op?

Morrie, wat vervelend voor jullie en je vader zelf dat hij zich weer zo voelt. Heeft hij dit vaker gehad en hoe verliep het dan?

Wat is Hannah, Ely? Of is dat die sprookjescamping waar jullie vorig jaar ook geweest zijn?

Bries is momenteel van het niet in bed slapen overdag. Waar dan wel? In de kinderwagen, MC in de auto of op mijn arm.... zoals op dit moment.

Typt echt fantastisch :P

Vanmorgen bakkie wezen doen op mijn werk.Nog een maandje en dan mag ik weer... heb er zin in! Ely, moet jij niet eerdaags aan de slag?
Wind, derde prikken zelfs. Hij reageert er best goed op moet ik zeggen. Mini was er altijd een paar dagen goed ziek van, Nano was er de vorige twee keer alleen een paar uurtjes wat huilerig van. Dat begon dan zo'n drie, vier uur na de prik. En nu heb ik hem preventief een paracetamolzetpil gegeven en zijn we inmiddels 5 1/2 uur verder en ik heb nog niks gehoord..
Hmmm... dat klinkt hoopgevend, Mille.

Hopelijk heeft hij er idd geen last van!

Ik ben benieuwd morgen..
Wind, sprookjes camping inderdaad.

Prikken, zielepieten, maar gelukkig herstellen kindjes doorgaans snel **klopklop**.

Zondag naar de kerk (!). Schoolkerkdienst en dochter kwam heel blij naar buiten rennen vanochtend dat de dominee was geweest en dat zij ook mocht komen en dat we allemaal mee mochten.... sja, dan gaan we dus en ook meteen eens kijken hoe dat is. Denk wel dat vent en Kiloknaller maar lekker iets anders gaan doen, want het duurt 1.5 uur, wel dus voor kinderen, maar toch.
Hopen dat het zo blijft Mille! Zou lekker zijn voor hemzelf en voor jou.

En Wind loopt met Bries te sjouwen, best lastig he? Ik lees met regelmaat ook hier van mensen die forummen terwijl kind bij ze ligt of zelfs ligt te drinken, maar kan me daarbij nooit wat voorstellen. :o

Meave, wat heeft Vietje? Combinatie werk-ziek kind sucks inderdaad. Die werkt gewoon eigenlijk niet. Heb ik de afgelopen maanden aan den lijve ondervonden. Hopelijk wordt het echt minder bij jullie vana 2 jarige leeftijd.

Morrie, wat vervelend van je vader. Het lijkt me inderdaad erg vervelend om je op die manier zorgen te moeten maken over je ouders. Zeker als je hem niet echt lijkt te kunnen helpen, doordat hij deskundigen iets anders lijkt te vertellen dan aan jullie. Maar kan het niet ook zo zijn dat afbouwen van antidepressiva echt weer een moeilijke periode kan geven, omdat je lijf het dan weer zelf moet doen en daaraan moet wennen?

Geld. Sja, altijd weer een raar fenomeen, vind ik. Op zich kan ik wel met geld omgaan, maar zodra we het hebben, rolt het ook wel heel gemakkelijk. Toen wij een paar maanden de kdv-kosten bruto moesten betalen, lukte dat. Wel met enige moeite, maar het ging. Dus ik had bedacht dat we ongeveer dat bedrag (iets minder om het iets ruimer te houden) ook wel elke maand konden sparen. Nou, niet dus hè . Dan zijn er ineens weer allemaal dingen die we nu echt moeten kopen en is het tegen het eind van de maand weer aardig geslonken. Kennelijk kunnen wij wel zuinig aandoen, maar alleen als het moet. Nou ja, is meer dan niks. 

Verder ben ik voorzichtig blij: Schurkje heeft vanmorgen op het kdv een fles Nutrilon van 200 (!!!) cc leeggedronken. Zonder enig probleem. Die leidsters hadden echt zo iets van: waar hééft die moeder het over :o:P? En ik had, toen ik het hoorde zoiets van: je neemt me in de maling! :o:P

Maar toch stiekem niet. Blijkbaar vond hij Nutrilon wel te nakken en hij kreeg er ook geen uitslag van. Dit biedt hoop. Donderdag nog eens proberen en als het dan weer goed gaat, ga ik een pak kopen.

Grappig trouwens: ik had gisteren eventjes met wijkverpleegkundige gebeld om eens na te vragen naar die contactallergie. En daar waar de klacht over cb's altijd is dat die zo bv-onvriendelijk zijn, was dat nu helemaal omgekeerd. Ze wist er gewoon echt veel vanaf en vroeg me waarom ik op kv wilde overgaan voor crechedagen. Toen ik zei dat ik niet meer genoeg kolf om alles met bv te gaan doen, was het antwoord dat ik dan het aantal keren moest gaan opvoeren en meer moest drinken, om de productie op peil te krijgen/houden. Ik wist niet of ik nou geïrriteerd was of moest lachen. Zit je dan met je goeie bedoelingen en eindelijk besloten hebbende dat je toch rustigaan gaat afbouwen. Enerzijds heeft ze gewoon wel gelijk, maar anderzijds had ik zoiets van: ik ben die kolf inmiddels zooooo zat aan het worden. Vast heel ontaard, maar ik zou het best lekker vinden als ik 3 voedingen per week zou kunnen vervangen door poeiermelk. Echt heel bizar dat je dan net op zo'n moment een pro-bv-praatje van je cb krijgt!

Wind en nathje, hoe is het met jullie kloven eigenlijk? Alweer beetje aan het helen?
Oh, ik ben kampioen andere-dingen-tijdens-het-voeden-doen Athena. Forummen, opruimen, bellen, billen Mini vegen..Het voeden is hier echt altijd zo'n knus intiem moeder-kindmoment:P

De op je in slaap willen vallen-fase had Nano ook zo rond die leeftijd Wind, en dat is weer helemaal overgegaan. Op een gegeven moment slapen ze dan gewoon niet lekker diep meer en is er toch ook wel wat voor een rustige kamer met lekker bed te zeggen.

Op zich wel goed van je CB Athena, maar inderdaad in jouw geval een beetje mosterd. Maar beter dat dan wat ik hier pas hoorde; dat een volledig bv gevende moeder met een kind van nog geen drie maanden werd geadviseerd 's avonds maar een fles kv met rijstebloem te geven omdat het dan niet meer elke drie uur wakker zou worden..Het advies werd gegeven door de weegmevrouw en ik heb mijn mond weten te houden, maar kreeg vanmorgen wel een formulier voor een tevredenheidsonderzoek mee. Ha!
Sjemig, hoe dóe je dat dan, dat multitaskten met het voeden?? Heb jij van die sterke armen dan of zo? Of is Nano nog zo'n lichtgewichtje? Want alhoewel Schurk inmiddels op standaarddeviatie -1 zit, krijg ik binnen de kortste keren een lamme arm als ik hem zo lopend en doend moet voeden en/of springen de kloven er meteen in. En hangen de vellen erbij. Ik ga er dus echt rustig bij zitten en hoop dat Boefje zich gedeist houdt, zodat Schurk niet elke keer met een zuigende *PLOP* zijn kop omdraait om vooral toch maar goed in de gaten te houden wat zijn grote broer doet .

Cb-mevrouw is niet echt mosterd vind ik, want op zich heeft ze gelijk: een eczeemkind dat moeilijk bijvoeding eet en de (toen nog) geprobeerde merken kv niet drinkt => hoppa, aan de tiet houden. Ligt het meest voor de hand. Ware het niet dat ik toch hoop dat het nu met een paar flesjes poeiermelk per week wel kan, dat scheelt al zoveel. Maar het is eigenlijk best egocentrisch van me :P.

(* en probeert verder hardnekkig niet aan pus te denken*. Stomme Inad ook met ranzige verhalen ;))

Oh trouwens, Wind: Schurk heeft nul last gehad van de vaccinaties die hij tot nu toe kreeg. Of nul, hij had af en toe ietsje verhoging en sliep wat meer, maar neem aan dat je daar wel voor tekent! :D
-t
Ik bedoelde mosterd in de zin dat je er al goed over nagedacht hebt Athena. En dat het niet zomaar een ik ben het nu even zat-opwelling van je is:)

Trouwens, gedroogde pus is vast heel anders dan verse gepasteuriseerde;)

Nano woog vanmorgen 6760 gram, dus inclusief luier en kleding sjouw ik dan met een krappe 7 kilo kind rond. Blijkbaar dus sterke armspieren inderdaad.

In principe zit ik ook liever rustig te voeden hoor (al dan niet achter de computer:P). Maar als Mini net moet plassen of de telefoon gaat, ik even iets te drinken wil pakken of Mini naar binnen/buiten wil loop ik wel gewoon met hem rond ja.
Ah zo. Ja, zo bekeken is het wel mosterd.

De telefoon laat ik gewoon gaan als ik aan het voeden ben. Als het dringend is, bellen ze wel terug. En als Boefje iets moet (niet plassen, want dat is hier niet aan de orde; gisteren plaste hij nog doodleuk een onderbroekje nat en zei toen trots dat hij had geplast en een sticker mocht plakken ;)), dan leg ik schurkje even neer, dat werkt bij mij beter en sneller.

Zo, even het brood op tafel zetten en eten. Heerlijk, zo'n kdv waar 's middags warm wordt gegeten!
Hier is Moeke Morrie (zie ak ;)).

Schorrie zijn temperatuur is 38,9, het schatje is een beetje ziekjes. Hij had vandaag ook in zijn broek geplast, en in zijn broek gepoept. Liep dus in kleren van het kinderdagverblijf toen ik hem kwam ophalen. Arme ziel.

Maar hij heeft wel lasagna gegeten en gisteren ook al rijst. We beloven hem sinds gisteren een klein koekje na het eten als hij zijn bord leegeet en dat werkt. Het zal wel een slechte tactiek zijn volgens de opvoedboeken, maar dat boeit me niet. Het is gewoon veel gezelliger aan tafel als het ventje ook gewoon eet.

Hier stond een verhaal over mijn vader, maar ik ga toch even door in de ak hierover. Het is zo persoonlijk en het gaat over hem, hij vindt het vast niet leuk als ik dat allemaal met jullie bespreek, laat staan dat ik het op het forum post.

Meave, hoe is het met Vietje?

Pebbles, wat spannend dat je moeder morgen aan de chemo begint. Maar wel goed, dan gaat er tenmiste echt iets gebeuren.

Mille, hoe is het eigenlijk nu met Mini, gaat het al beter met haar?

Sterkte Wind, met prik Briesje. Schorrie had er trouwens nooit last van dus het hoeft niet, ik hoop dat Briesje er soepeltjes doorheen komt, anders wordt het voor jou ook zo'n trauma.

Ik herken me erg in Athena qua manier van geld omgaan. Nu ook weer, heb ik mijn auto verkocht voor 5200 euro. Ik wilde 5000 op de bank zetten en 200 opmaken. Vandaag ging ik het geld storten en het was nog maar 4900 euro. Die andere 300 is alweer op, en waaraan???

En wat lekker dat Schurk geen uitslag van de Nutrilon krijgt én dat hij het drinkt. Blijkbaar reageerde hij dus echt niet goed op de Friso/Frisio (ik weet dat nooit) en voelde hij dat zelf aan.

Ik moet wel lachen om je cb verhaal, het is gewoon nooit goed :D. Maar jij bent zelf een heel verstandige moeder en als jij goed overdacht hebt besloten dat je wel wat kv wilt gaan geven, moet je dat gewoon doen. Op die manier houd je het voeden langer vol dan als het kolven een moeten wordt. Ik ben ook gestopt bij 7,5 maand met kolven, en vond dat heerlijk.

Mijn zwangere vriendin vertelde trouwens dat ze een kdv had gevonden waar ze warm eten krijgen 's middags en ik heb haar, met jou enthousiaste verhalen in mijn achterhoofd Athena, direct geadviseerd haar ongeboren kind daar in te schrijven!

Ik ga eens even op alle bankrekeningen kijken wat erop staat en een beetje heen en weer schuiven met geld :P.
Wat ik trouwens nog even wilde melden: Ik vond het vandaag leuk op mijn werk!
Sjesis, het begint hier ineens enorm te onweren! Vandaag heel raar weer geweest, op het ene moment bakken uit de hemel en op het andere moment een lekker zonnetje, maar nu waait het hard en het knalt flink buiten. Ik wil normaal voorjaarsweer, niet heet en niet nat, is dat nou echt teveel gevraagd?

Heb weer zoveel gelezen dat ik de helft vergeten ben, maar als ik het goed heb ziekenboeg bij Meave en Mille, sterkte meiden! En ook lichte ziekenboeg bij Morrie, knuffel Schorrie maar extra! En fijn dat je vandaag een leuke dag hebt gehad op je werk. Joh, ik zit ook steeds te kijken van 'is dit het nu wel of niet?' maar je moet een nieuwe baan echt even de tijd geven. De omgeving is anders, het werk is anders, je collega's ken je nog niet, met een nieuwe baan beginnen vreet energie, vind ik.

Mamma Pebbles begint morgen met chemo, las ik? Sterkte, laten we hopen dat het aanslaat!

Nutrilon sloeg aan bij Schurkje, fijn, Athena! Suske en Wiske hebben ook nutrilon gehad. En op het kdv Frisolac, het interesseerde mijn koters niets welk merk geloof ik, maar die reageerden overal wel oke op. Hopelijk is Nutrilon nu een goede oplossing voor jullie.

Even posten want weet nu echt niets meer, onweersknal joeg alles wat ik nog wist, weg.
Haha, dat multitasken met voeden, grappig! Ik had destijds sowieso al twee handen nodig met voeden want kv, ik zat altijd het liefst gewoon rustig op de bank met het andere kind voor me in de wipstoel. Al verging de wereld, ik stond dan echt niet op, gewoon even genieten van mijn kindjes. Maar dat kan alleen als je nog geen oudere kinderen rond hebt lopen.

Omgaan met geld, heel wisselend hier. Ik beheer de huishoudrekening en daar ga ik heel verantwoord mee om, vind ik. Anders is het met mijn eigen priverekening, als daar geld op staat geef ik dubbel zoveel uit, geloof ik. En mijn credit card moet ik altijd op een verre plek hebben liggen, anders geef ik er teveel geld mee uit. Het is handig voor internetbestellingen, maar het moet geen kopen om het kopen worden.

Afscheid van Pebblo op zijn werk komt trouwens wel heel dichtbij nou, Pebbles! Staat hij nog steeds achter zijn beslissing? Terugkrabbelen gaat moeilijk nu jullie al zoveel geïnvesteerd hebben, maar los daarvan, is hij nog steeds zo enthousiast?

Leven als single mom valt me totnogtoe wel mee. Vanmorgen hadden de kinderen moeite met afscheid nemen op school (beiden tranen met tuiten), en aangezien ik toch vrij was, ben ik een uurtje gebleven, dat mocht. Suske had zijn beer terug, die was helemaal in love, hij stond 'm echt fijn te knuffelen toen de juf 'm gaf O+. Mijn grote kleine jongen. Daarna gefitnessed en een paar boodschappen gedaan, verder wat ditjes en datjes in huis. Het was eigenlijk heel snel weer 14.45u. Morgen rennen en vliegen, moet de kinderen om 8.20u op school hebben en kan om 8.45u beginnen, moet eigenlijk om 8.30u beginnen maar dat redt ik dus overduidelijk niet. En ben ineens ingedeeld voor een training a.s. donderdag van 9-15u, was ik het aanvankelijk niet zo mee eens, maar toen ik de belofte kreeg dat ik donderdag om 14.30u weg mag en de gewerkte uren van donderdag op vrijdag mag compenseren (eerder weg, wordt dan 12.30u) vond ik het eigenlijk wel een goed plan. Nadeel dat ik nu vier dagen deze week naar mijn werk moet, voordeel is dat ik de kinderen nog steeds donderdag gewoon van school kan halen en ze ook vrijdag een stuk eerder kan halen. Zaterdag naar mijn ouders en zondag komt vent weer terug. Hm, beetje technisch verhaal zie ik achteraf, als het jullie niet boeit, gewoon overslaan ;).

En nu moet ik even verder met mijn boodschappen via albert.nl.
quote:

(* en probeert verder hardnekkig niet aan pus te denken*. Stomme Inad ook met ranzige verhalen ;))

Hey hola, het verhaal kwam van Mille he:P;)
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Niet bijgelezen, ga ik nu ook niet doen, want ik moet naar bed, maar:

Ik was bezig met de adressenlijst voor de geboortekaartjes en aangezien ik niet meer in de AK kan, heb ik van jullie geen adressen (meer), wie een kaartje wil moet mij dat dus even mailen. (Ik heb wél van Ely, Wind & Pebbles)
Ik wil een kaartje van jou Pimpel, als je er genoeg hebt! Maar ik heb jouw emailadres niet volgens mij. Degene die wel het adres van Pimpel hebben, kunnen die niet even mijn adres mailen aan Pimpel?

Schorrie heeft nog steeds koorts, 38,9. Verder is hij wel actief maar zijn gezicht ziet er ziek uit. Een beetje verfrommeld en zijn ogen zitten een beetje dicht. Vaag, het zal wel een soort verkoudheid zijn.

Als hij morgen maar geen koorts meer heeft want Harrie en ik hebben allebei weer eens iets dat we niet zomaar zonder problemen kunnen afzeggen.
quote:

Afscheid van Pebblo op zijn werk komt trouwens wel heel dichtbij nou, Pebbles! Staat hij nog steeds achter zijn beslissing? Terugkrabbelen gaat moeilijk nu jullie al zoveel geïnvesteerd hebben, maar los daarvan, is hij nog steeds zo enthousiast?

We zien het nog steeds helemaal zitten. Gelukkig maar. Wat niet wil zeggen deat we soms niet ineens in de stress schieten ho we het mnoeten gaan doen en of we het wel gaan redden.

Op 1 juli openen we en we hebben nog een hoop te doen. Het is voor ons wel een magische datum, we denken daarna meer rust te vinden. 

Ben beetje lamgeslagen. Voel me raar en verdrietig. Gisteravond toch weer verdrietig om mama, het grijpt me bij vlagen aan. Schoonzusje belde me gisteravond, daar even mee gepraat. Zij heeft vorig jaar haar moeder verloren aan een hele snelle agressieve vorm van kanker, mist haar moeder nog elke dag en vindt het vreselijk dat nu ook haar schoonmoeder (mijn moeder dus) kanker heeft. Vandaag natuurlijk begin van de chemo.

Belde net mijn zusje, om even met haar en van me af te praten, zij stond helemaal vrolijk in de hunkemöller bikini's te passen! :? Heb dus maar even niets over mama gezegd en spreek haar vanmiddag nog.
Hallo allemaal, hoop bijgelezen! Alles goed hier met jullie vandaag?

Ben weer terug uit Remmastad en was gister gaar! 3 uur in auto en dan ook nog eens vanaf 9 uur  elk uur gesprekken tot 16.00, is erg vermoeiend. Wel erg leuk gehad en de collega waarmee ik ging was echt leuk!

Wind, wat een topwijf is het zeg. Ze is echt heel leuk, je hebt helemaal gelijk. (voor diegene die het niet snappen: zij was de leidinggevende van Wind)

Ff wacht, moet weer weg)
Ben er weer, was even weer weggeroepen voor telefoon. Maar zag allemaal dingen als verwen weekendjes, single moms die bikkels zijn, kersverse moeders die al kunnen posten en dames met gaten in hun handen.

Eigenlijk weinig te vertellen behalve dat ik heel lang in auto heb gezeten en dat ik donderdag avond alweer wegga voor vrijdag. Niemand woonachtig in Eindhoven? :P

Kaartje had ik inderdaad verstuurd. Wie pakt de volgende toerbeurt?

Verder zijn we een beetje aan het wikken en wegen wat te doen met baan aanbieding van Vrolijkerd. Move in carriere, maar stap achteruit qua salaris etc. Blegh, wil daar niet over nadenken. Maar kom er vanavond wel op terug in ak.
Pebbles, het is natuurlijk ook allemaal niet niets, en dan vandaag een begin met de chemo, dat is ook heel spannend. Moet je moeder vannacht nog blijven in het ziekenhuis?

Vrolijk, jij gaat heel het land door zeg, leuk!

Schorrie had net 39,3 koorts. Echt irritant. Hij is gewoon aan het kletsen enzo, maar dus wel koorts. Heel apart. Maar ik ga Harrie maar eens bellen zo om een plan voor morgen te maken :(.
*; Sterkte Peb, het lijkt me vreselijk moeilijk...

Drop, week klinkt goed geregeld. Het is wel altijd een gepuzzel hè? Hier ook. ben nu een beetje boos op Mavs werk. Ik ga 20 mei de Marikenloop lopen en kan voor die tijd nog maar een paar keer trainen. Nou belt Mav gister dat hij is ingedeeld voor een training volgende week dinsdag en woensdag van 17-22.00 uur. En dan over twee weken weer. Nou is dinsdag zwemdag van Mootje en heb ik Mav eigenlijk echt nodig voor het halen van de broertjes op het kdv, dus dat is al vreselijk onpraktisch. En die woensdag wilde ik een uur gaan hardlopen en dat kan dus ook niet nu. Grom. En vandaag moet ik eigenlijk naar de ALV van school van Mootje (zit in het bestuur van de oudervereniging). Maar Mav heeft deze week 6 avonddiensten. Mijn moeder zou oppassen, maar ze belde gister dat ze ziek is. Of ik even een van mijn alternatieven kon bellen. Welk alternatief? Ik bel mijn moeder alleen als ik echt niemand anders kan vinden/bedenken. Mijn moeder zou in de loop van de dag nog even bellen, als ze wat is opgeknapt, komt ze toch. Hoop het maar.

Nou ja, kortom, Mavs werk plant dingen altid op het laatste moment en het zijn altijd mijn dingen die moeten wijken.

En nu ben ik de rest kwijt....
Oh ja, zieke Schorrie. Sielug! Vietje is vandaag wel weer aardig opgeknapt. Nu zijn humeur nog. Hij heeft trouwens ook contactallergie. Voor tomatenspul. Zit na het eten dan altijd onder de vlekken nadat we de tomatentroep van zijn gezicht gewassen hebben. Het is ook altijd heel snel weer weg.
Mijn moeder moet 2 nachtjes in het ziekenhuis blijven. Omdat het een nog niet geregistreerd medicijn betreft en het dus onderzoek is krijgt ze allerlei extra controles en onderzoeken.  En omdat ze diabeet is wordt e.e.a. exra in de gaten gehouden. Dat is 1x in de 3 weken, dan krijgt ze chemo infuus daar en voor daar en thuis heeft ze dus ook pillen.

Gister sprak ik dus eerst mijn vader, die er erg tegenop ziet dat mama daar is en hij thuis (hij is nu wel bij haar maar gaat vanmiddag naar huis). En hij klonk erg gespannen enzo en toen ik hem zei dat mama er vrijdag alweer is zei hij: "laten we het hopen".

Mama zei dat ze pa zijn humeur wel zou opkrikken, dus is ze niet alleen dapper voor zichzelf maar houdt ze ook mijn vader op de been.

Daar denk ik dus heel de tijd aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven